Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjer
Berichten: 1597
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:48

Hier nieuwe artikelen erop oa auto velgen en ja hoor de eerste scammers zijn al weer binnen. En manlief die toch nog lichtelijk hoopvol die lui een betaalverzoek wil sturen (ja, dan maakt het toch niet uit dat ze iemand sturen als ze al betaald hebben)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 23:26

Ik vandaag iets verkocht (wat inclusief verzenden meer is dan de nieuwprijs)....snap der niets van.

Is gewoon bij Bruna op te halen voor 13.50, ik verkocht voor 15.25 incl verzenden

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 07:40

Hier al een aantal fijne verkopen achtereen. Gister overigens wel "kan ik tussen 6 en 8 komen?" Ik hoor eigenlijk liever 1 tijd, maar ach prima. Om vier uur "ik ben er over een halfuur".
Uuuh.. ik niet.

@orkaan zie zaten niet helemaal goed op te letten.. ;)

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:06

Marcella schreef:
Ben weer bezig om wat te kopen, maar sommige mensen willen echt niet verkopen geloof ik. Geen enkele reactie gewoon.


Ik heb een paar reacties gemist. :( Gewoon nul meldingen via de app en pas toen ik online inlogde zag ik ze.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:27

Iemand die 0,75 cent af wil dingen want ze vind dat de portokosten niet zo hoog zijn :')


Ik had 5,75 gerekend voor DHL naar huisadres want 26 boekjes gaan echt niet in een envelop passen _O- maar ach,zo simpel gedacht....

Ik had ook geen zin om een uitgebreide uitleg te geven dus een nieuw betaalverzoek aangemaakt en opgestuurd.

Die 3 kwartjes is mij de irritatie niet waard :+

upendo

Berichten: 22301
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:58

Volleybal22 geeft de rest van het jaar 20% korting op alle DHL zendingen in NL.. :D

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:10

Heb ik die korting gemist :P

Gaan we onthouden voor de volgende zending :D

Alle beetjes helpen ( en dan toch nog 3 kwartjes korting geven) ik ben zo standvastig _O-

beert
Berichten: 2438
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:23

orkaan schreef:
Ik vandaag iets verkocht (wat inclusief verzenden meer is dan de nieuwprijs)....snap der niets van.

Is gewoon bij Bruna op te halen voor 13.50, ik verkocht voor 15.25 incl verzenden

Maar dan moet je wel een Bruna in de buurt hebben. Ik zou er ook voor in mijn auto moeten stappen. Dan kan het makkelijk zijn om het aan huis te laten komen voor die 1.75 verschil :-)

Cowboy55
Berichten: 8515
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:54

orkaan schreef:
Ik vandaag iets verkocht (wat inclusief verzenden meer is dan de nieuwprijs)....snap der niets van.

Is gewoon bij Bruna op te halen voor 13.50, ik verkocht voor 15.25 incl verzenden


1e druk?

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:26

Alja schreef:
Ineke2 schreef:
Ja ach ik slaap er niet minder om. Ik vind het gewoon onbeleefd om als je akkoord bent met een bod, zo snel al doorverkoopt aan een ander zonder ook maar een berichtje tussendoor.

Ik had dat vorige week
Ik zou een tafel ophalen maar m’n baby was ziek dus ik netjes afgezegd en een afspraak voor vrijdag gemaakt ( ik zou eerst dinsdag komen)
En ik bericht donderdagavond nog over de tijd, had ze het in de tussentijd aan een ander gedaan, vond dat echt een k streek!


Dat is niet leuk, maar helaas wel hoe marktplaats werkt

Alja

Berichten: 25642
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:01

upendo schreef:
Volleybal22 geeft de rest van het jaar 20% korting op alle DHL zendingen in NL.. :D

De rest van het jaar?!?
Ik dacht tot 31 okt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:21

Alja schreef:
Ineke2 schreef:
Ja ach ik slaap er niet minder om. Ik vind het gewoon onbeleefd om als je akkoord bent met een bod, zo snel al doorverkoopt aan een ander zonder ook maar een berichtje tussendoor.

Ik had dat vorige week
Ik zou een tafel ophalen maar m’n baby was ziek dus ik netjes afgezegd en een afspraak voor vrijdag gemaakt ( ik zou eerst dinsdag komen)
En ik bericht donderdagavond nog over de tijd, had ze het in de tussentijd aan een ander gedaan, vond dat echt een k streek!


Tja, dat is het risico als je een afspraak afzegt of verzet, welke garantie had de verkoper dat je niet nog een keertje zou afzeggen/verzetten?

In dit soort gevallen bied ik aan een aanbetaling te doen, dan weet de verkoper zeker dat ik het item kom ophalen. Ik reserveer zelf items ook alleen voor 24 uur als men geen aanbetaling doet, later in de week ophalen mag, maar dan is het wel wie het eerst komt, die het eerst maalt. Bij aanbetaling wil ik het wel langer vasthouden.

Ik heb deze tekst ook standaard onder al mijn advertenties staan.

Kan verzonden worden met PostNL voor €….
Verzenden heeft onze voorkeur, maar ophalen kan op afspraak. Indien het item niet binnen een dag opgehaald kan worden, vragen wij het aankoopbedrag alvast te voldoen om het item te kunnen reserveren.
U krijgt hiervoor van ons een betaalverzoek via Marktplaats.

magicmist

Berichten: 3338
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:19

Weten jullie een nette oplossing voor het volgende.
Ik heb een scouting blouse verkocht.
Ik had deze gecheckt op gaten en vlekken, die waren er niet.
Wel was de blouse goed gebruikt.
De advertentie gaf aan gebruikte scouting blouse.
Geen verdere info.
Met twee foto's.
Nu is de blouse verkocht.
De koper geeft nu aan dat de blouse meerdere malen is hersteld( verschillende kleuren garen).
Ik heb daar echt niet op gelet.
Ik wil voorstellen dat ie het terug mag sturen, maar hij is er zelf al een dag mee bezig geweest om te herstellen. Dus dat zal denk niet een oplossing zijn. Evt een bedrag retour? Ik weet het niet.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:51

Ja, zou dat laatste doen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:23

Heb je foto's gezien van de verschillende kleuren garen?


Ik zou zeggen van jammer helaas maar dan had je maar in een winkel moeten kopen.

Tegenwoordig is het een sport voor meerdere mensen - en die groep lijkt groter te worden - om geld terug te krijgen na de aankoop.

Ik ga daar niet mee in.

StalNollie

Berichten: 9156
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:52

Dus eerdt herstellen dan pas aankloppen! Heeft hij er foto's van? Ik ging er niet mee akkoord. En scouting blousen die mogen gebruikt zijn blijven toch niet schoon of heel

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:56

Ik heb laatst een nieuw dekbed verkocht voor de nieuwprijs. Ik had hem hoog ingezet omdat mensen toch gaan afdingen maar toen wou iemand hem voor de vraagprijs hebben, verzendkosten kwamen er nog bij.

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:23

corinep schreef:
Ik heb laatst een nieuw dekbed verkocht voor de nieuwprijs. Ik had hem hoog ingezet omdat mensen toch gaan afdingen maar toen wou iemand hem voor de vraagprijs hebben, verzendkosten kwamen er nog bij.

Dan heb je wel geluk!

magicmist

Berichten: 3338
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:24

Daan13 schreef:
Heb je foto's gezien van de verschillende kleuren garen?


Ik zou zeggen van jammer helaas maar dan had je maar in een winkel moeten kopen.

Tegenwoordig is het een sport voor meerdere mensen - en die groep lijkt groter te worden - om geld terug te krijgen na de aankoop.

Ik ga daar niet mee in.

Heb geen foto ontvangen.
Zelf is het mij niet opgevallen en in de advertentie stond gebruikt.
Was duidelijk geen nieuwe blouse.

upendo

Berichten: 22301
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:31

Ik zou zeggen dat je er nu niks meer mee gaat doen omdat hij het al hersteld heeft. In originele staat kan hij aantonen dat het zo was maar als er geen bewijs is kan hij idd ook zomaar wat zeggen om (een deel van) zijn geld terug te krijgen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:10

Idd, dikke doei met zulke gasten.

Grote kans dat het iemand is die probeert om toch weer wat geld terug te krijgen.

En wie ziet nou verschillende kleuren garen/stiksels?

Met zulke mensen ben ik altijd gauw klaar.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:07

Ik zou toch ook echt minimaal foto’s als bewijs willen zien.

Zelfde had ik met een kledingpakket wat ik had verkocht, 2x aangeboden dat ze mocht kijken wat en in welke staat, wou ze niet.
Vervolgens mij een rot gevoel aan proberen te praten, nadat ik had aangeboden voor de 2 items geld retour te storten (die ik over het hoofd had gezien), grappige is, na dat aanbod nooit meer wat gehoord. Waarschijnlijk omdat ze niet het volledige bedrag terug kreeg.
Mensen proberen je te belazeren waar je bij staat, stuurt diegene geen foto’s als bewijs, jammer dan hoor.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:01

Ligt er aan, is het voor dumpprijs verkocht of een prijs waarvoor hij ook een betere bloes had kunnen kopen?

Ik vind “gebruikt” wel wat anders als al meerdere keren hersteld en vind het verantwoording van de verkoper om de koper daarover in te lichten voor verkoop. Had hij namelijk hetzelfde moeten/willen betalen als je zelf vooraf netjes de blouse gecontroleerd had en foto’s van de herstelde/gerepareerde stukken had geplaatst?

Ik vind een deel terugbetalen wel terecht.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:02

Trouwens, we zitten alweer bijna op pagina 500!

Heeft iemand zin om een nieuw topic aan te maken?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 05:53

Daphara schreef:
Ik vind “gebruikt” wel wat anders als al meerdere keren hersteld en vind het verantwoording van de verkoper om de koper daarover in te lichten voor verkoop.


De verkoper heeft het kledingstuk bekeken vooraf,die heeft niks bijzonders gezien.

De koper roept van alles maar laat geen foto's zien.

Dat klopt toch niet? Dan had de koper foto's moeten mailen.

Op deze manier kan een koper alles roepen en overal geld voor terug vragen.