Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:25

Heb een bod gedaan op een relatief dure camera, en het is geaccepteerd. Nu moet het aangetekend verzonden worden want het is zo'n 2.5 uur rijden verderop.. Ben wel een klein beetje nerveus haha. De verkoper heeft goede recensies en is al 13 jaar lid, dat scheelt.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:47

Equipro schreef:
Deze week weer meegemaakt…

Ik koop een deken, netjes betaald via MP betaalverzoek, ik kon het pas de volgende ochtend overmaken, en dat aan haar doorgegeven, en meteen overgemaakt de volgende ochtend om kwart over 8. (zaterdag)
Ze bedankt me en zegt dat ze hem straks wegbrengt. Ik bedank haar ook, en vraag haar de code te sturen, zodat ik weet wanneer ik thuis moet zijn maandag, of hem eventueel af kan laten leveren bij een afhaallocatie.

De volgende dag (zondag) nog geen code ontvangen.

Ik vraag haar of ze inmiddels de code heeft; "ohja, ik stuur hem zo door!", ik zeg, "oke graag".

weer een dag verder (maandag), nog geen reactie, dus ik vraag haar of hij uberhaupt wel verstuurd is, en dat ik er aan twijfel. Zegt ze dat haar vriend de code zou appen, maar dat hij dat nog niet gedaan heeft.
Ik vraag haar hoe laat ik hem dan kan verwachten, want als hij zaterdag verstuurd is, kan hij maandag bezorgd worden. Ik besluit toch maar thuis te blijven om het pakket in ontvangst te kunnen nemen.

om 19.00 nog geen pakket of reactie ontvangen, dus zeg haar dat ik twijfel of ik nog wel iets zal ontvangen, en vrees dat ik besodemieterd ben, en de hele dag thuis ben gebleven ervoor.
Krijg ik om 21 uur een berichtje met de code, met de opmerking 'Kom op zeg', en dat het weekend net voorbij is, en dat als ik bij een bedrijf bestel, ik er ook een paar dagen op moet wachten :?

Inmiddels heb ik de code ingevoerd, en de leverdatum is voor woensdag, dus ik weet dat ze hem dan dus maandag avond pas heeft weggebracht…

Ik leg haar uit, als ik iets verkoop, dan van te voren aangeef wanneer ik in de gelegenheid ben om het te versturen, maar dat doorgaans dezelfde dag doe, als waarop ik het geld ontvang.
Bedrijven en Webshops geven ook een geschatte levertijd aan, en daar niet over gaan liegen.

pfffff, dat kan je toch gewoon zeggen, waarom moeten mensen zo liegen? Ik heb me ook wel eens moeten verexcuseren omdat ik een pakket later weg bracht dan beloofd…

Ik hoop maar dat de deken wel in de staat is, die ze zegt dat hij is....


Ehmm, ik wil niet rot doen, maar jij kent de postnl dienstverlening niet.

Alles wat op vrijdag is weggebracht, wordt op zaterdag of dinsdag geleverd. Alles wat is weggebracht op zaterdag, zondag of maandag, wordt op dinsdag of woensdag bezorgd.

In het weekeind worden pakketten op postpunten namelijk niet opgehaald.

Dus je beschuldigd deze verkoopster nu van iets wat je volgens de dienstverlenng van PostNL niet hard kunt maken. En een beetje geduld zal je zeker geen kwaad doen.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:49

Ehm hier worden pakketten toch echt op maandag ook bezorgd door postnl

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:53

Siersma schreef:
Ehm hier worden pakketten toch echt op maandag ook bezorgd door postnl


Hier een hele enkele keer ook, als ze niet op zaterdag hebben kunnen bezorgen omdat ik bijvoorbeeld niet thuis was. Dus dan bieden ze het op maandag opnieuw aan.

Maar de stelregel is dat pakketten die op zaterdag en zondag zijn aangeboden, pas met de boel van maandag mee gaan en dus op zijn vroegst op dinsdag worden geleverd.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:54

Ik had laatst wat op zaterdag besteld en dat werd op maandag bezorgd. Ik ging ook uit van dinsdag dus werd blij verrast

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:01

Siersma schreef:
Ik had laatst wat op zaterdag besteld en dat werd op maandag bezorgd. Ik ging ook uit van dinsdag dus werd blij verrast

Bij een grote webshop of particulier? Daar zit namelijk wel een verschil in ;)

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:06

Zelfs als ik bij Bol bestel op zondagmiddag, staat er dinsdag aangegeven. :)

Maar goed, dit is dus de algemene informatie die ik van mijn postpunt heb ontvangen, dus de uitzonderingen zullen er altijd zijn. De stelregels zijn zoals ik ze aangaf. Aldus mijn postnl punt in ieder geval.

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:12

Als je het voor half 6 op vrijdagmiddag langs brengt bij je post nl punt wordt het zaterdag bezorgd. Als je het zaterdag voor een bepaalde tijd brengt en het kan nog mee naar het sorteercentrum, wordt het maandag bezorgd.
Ik bracht laatst ook iets weg op vrijdagmiddag na half 6. Werd er ook vriendelijk gezegd dat het niet meer werd opgehaald. Pas zaterdag pas en dan maandag bezorgd.

Gini
Berichten: 17965
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:42

En dan nog, ook al zou de vertraging bij PostNL liggen, je kan als verkoper toch sowieso de verzendcode doorgeven dan.
Ik ben zelf ook wat lakser in het versturen van pakjes in de zin van dat ik het doe wanneer ik er tijd voor heb en niet mijn planning omgooi om een pakje te verzenden, maar dan zeg ik dat er ook eerlijk bij dat ik het pakket bv. pas over 2 dagen kan versturen. De koper wil logischerwijze gewoon weten waar die aan toe is. Communicatie is key.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:45

Wanneer je een product verkoopt omdat je het niet meer past - en dit ook aangeeft in de ad - en mensen dan vervolgens alsnog vragen om een aan foto? Ga me er toch niet meer in wurmen, dat is de rede dat ik het weg doe... :')

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:18

Tallie1979 schreef:
Equipro schreef:
Deze week weer meegemaakt…

Ik koop een deken, netjes betaald via MP betaalverzoek, ik kon het pas de volgende ochtend overmaken, en dat aan haar doorgegeven, en meteen overgemaakt de volgende ochtend om kwart over 8. (zaterdag)
Ze bedankt me en zegt dat ze hem straks wegbrengt. Ik bedank haar ook, en vraag haar de code te sturen, zodat ik weet wanneer ik thuis moet zijn maandag, of hem eventueel af kan laten leveren bij een afhaallocatie.

De volgende dag (zondag) nog geen code ontvangen.

Ik vraag haar of ze inmiddels de code heeft; "ohja, ik stuur hem zo door!", ik zeg, "oke graag".

weer een dag verder (maandag), nog geen reactie, dus ik vraag haar of hij uberhaupt wel verstuurd is, en dat ik er aan twijfel. Zegt ze dat haar vriend de code zou appen, maar dat hij dat nog niet gedaan heeft.
Ik vraag haar hoe laat ik hem dan kan verwachten, want als hij zaterdag verstuurd is, kan hij maandag bezorgd worden. Ik besluit toch maar thuis te blijven om het pakket in ontvangst te kunnen nemen.

om 19.00 nog geen pakket of reactie ontvangen, dus zeg haar dat ik twijfel of ik nog wel iets zal ontvangen, en vrees dat ik besodemieterd ben, en de hele dag thuis ben gebleven ervoor.
Krijg ik om 21 uur een berichtje met de code, met de opmerking 'Kom op zeg', en dat het weekend net voorbij is, en dat als ik bij een bedrijf bestel, ik er ook een paar dagen op moet wachten :?

Inmiddels heb ik de code ingevoerd, en de leverdatum is voor woensdag, dus ik weet dat ze hem dan dus maandag avond pas heeft weggebracht…

Ik leg haar uit, als ik iets verkoop, dan van te voren aangeef wanneer ik in de gelegenheid ben om het te versturen, maar dat doorgaans dezelfde dag doe, als waarop ik het geld ontvang.
Bedrijven en Webshops geven ook een geschatte levertijd aan, en daar niet over gaan liegen.

pfffff, dat kan je toch gewoon zeggen, waarom moeten mensen zo liegen? Ik heb me ook wel eens moeten verexcuseren omdat ik een pakket later weg bracht dan beloofd…

Ik hoop maar dat de deken wel in de staat is, die ze zegt dat hij is....


Ehmm, ik wil niet rot doen, maar jij kent de postnl dienstverlening niet.

Alles wat op vrijdag is weggebracht, wordt op zaterdag of dinsdag geleverd. Alles wat is weggebracht op zaterdag, zondag of maandag, wordt op dinsdag of woensdag bezorgd.

In het weekeind worden pakketten op postpunten namelijk niet opgehaald.

Dus je beschuldigd deze verkoopster nu van iets wat je volgens de dienstverlenng van PostNL niet hard kunt maken. En een beetje geduld zal je zeker geen kwaad doen.


Er is bij mij op maandag 21 -10 nog een pakket bezorgd, en geduld heb ik heus zeker omdat ik juist de dienstverlening van POSTNL ken (wacht nu al 2 weken op een pakket dat ze kwijt zijn) ;) , als iemand me van te voren maar juist inlicht. ;)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:46

x_ankieee schreef:
Wanneer je een product verkoopt omdat je het niet meer past - en dit ook aangeeft in de ad - en mensen dan vervolgens alsnog vragen om een aan foto? Ga me er toch niet meer in wurmen, dat is de rede dat ik het weg doe... :')


Dat ja, ook al zoooooooooo vaak gehad!

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:34

x_ankieee schreef:
Wanneer je een product verkoopt omdat je het niet meer past - en dit ook aangeeft in de ad - en mensen dan vervolgens alsnog vragen om een aan foto? Ga me er toch niet meer in wurmen, dat is de rede dat ik het weg doe... :')


Aanfoto?! :j

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:38

Hier een ideale verkoop, gisteren mijn ipad er opgezet.
Al redelijk snel meerdere reactie's erop en 1tje wat eigenlijk direct het bod gaf wat ik in gedachte had.
Is het vandaag komen afhalen en is maar 1 min binnengeweest :') .
Hij was zelfs veel te vroeg :=

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:01

{:)-:( Had van het weekend op een advertentie gereageerd hier in t dorp. Stond voor 10,- te koop, ik vraag of ze akkoord gaat met 7,50 maar ze geeft aan vaste prijs. Oké prima ik wil het graag overnemen, wanneer kan ik er om komen?
Mevr zou het dinsdag, vandaag dus, bij haar thuis hebben maar ze wilde zeker weten dat ik zou komen.
Ik wil het heel graag hebben dus zeker weten dat ik kom, gevraagd of mevr mij bericht als ik er om kan komen. Zou ze doen..
zie ik net dat ze het product opnieuw te koop aan bied voor 15,-
Dus een bericht gestuurd dat ze mij zou laten weten wanneer ik het voor 10,- op kon komen halen maar dat ik zie dat ze het opnieuw te koop aanbied.
Krijg ik als reactie: nee het was een vanaf prijs }:0

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:28

Kirja schreef:
{:)-:( Had van het weekend op een advertentie gereageerd hier in t dorp. Stond voor 10,- te koop, ik vraag of ze akkoord gaat met 7,50 maar ze geeft aan vaste prijs. Oké prima ik wil het graag overnemen, wanneer kan ik er om komen?
Mevr zou het dinsdag, vandaag dus, bij haar thuis hebben maar ze wilde zeker weten dat ik zou komen.
Ik wil het heel graag hebben dus zeker weten dat ik kom, gevraagd of mevr mij bericht als ik er om kan komen. Zou ze doen..
zie ik net dat ze het product opnieuw te koop aan bied voor 15,-
Dus een bericht gestuurd dat ze mij zou laten weten wanneer ik het voor 10,- op kon komen halen maar dat ik zie dat ze het opnieuw te koop aanbied.
Krijg ik als reactie: nee het was een vanaf prijs }:0


Hier hou ik dus niet van! Heb je een mondelinge/schriftelijke afspraak en dan alsnog voor meer verkopen of aan een ander.... bah bah!

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:00

Ik ben aan het kijken voor een 2e hands trailer, kom ik vandaag deze advertentie tegen;

2-paards trailer Polyester, trailer te koop wegens bijbelgebruik

Te koop wegens bijbelgebruik, wat zou dat zijn??? ;-) ;-) ;-)

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:43

Waarschijnlijk autocorrect op buiten gebruik of zoiets. Wel grappig!

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:32

Denk dat de trailer gezegend is! :D

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:40

Tallie1979 schreef:
Denk dat de trailer gezegend is! :D


:-) :-) :-)

Zou kunnen, het was laatst St. Hubertus en hier in de omgeving gaan mensen dan met hun paarden en tractoren naar de kerk om ze te laten zegenen.........

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:43

Oh, nog niet eens gek bedacht dus! :)

Gini
Berichten: 17965
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:48

petra8 schreef:
Ik ben aan het kijken voor een 2e hands trailer, kom ik vandaag deze advertentie tegen;

2-paards trailer Polyester, trailer te koop wegens bijbelgebruik

Te koop wegens bijbelgebruik, wat zou dat zijn??? ;-) ;-) ;-)


Waarschijnlijk toegetreden tot de orde van de minderbroeders. Al merk je duidelijk dat het nog een beginnende leerling is. Beter dan verkopen zou namelijk zijn om de trailer weg te geven, dat is namelijk de essentie van de orde.

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:50

Waarschijnlijk toegetreden tot de orde van de minderbroeders. Al merk je duidelijk dat het nog een beginnende leerling is. Beter dan verkopen zou namelijk zijn om de trailer weg te geven, dat is namelijk de essentie van de orde.[/quote]

Misschien toch maar een berichtje sturen ;-) ;-) ;-)

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:19

petra8 schreef:
Tallie1979 schreef:
Denk dat de trailer gezegend is! :D


:-) :-) :-)

Zou kunnen, het was laatst St. Hubertus en hier in de omgeving gaan mensen dan met hun paarden en tractoren naar de kerk om ze te laten zegenen.........

:')

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 02:06

Saul schreef:
Wat gaat het nieuwe topic hard! Dat zegt een hoop over marktplaats :')

Had gister ook wel een leuke.
Iemand had ergens interesse in, mee akkoord gekomen. Krijg ik, het geld staat op uw rekening!
Euh hoe kan dat? Heb nog niets verstuurd aan gegevens? :o?
Ja zegt ze ik heb al eens eerder iets bij je gekocht dus had je gegevens nog. mop

Haha super grappig!


Haha geweldig! Ik zag gister een mp advertentie van de schuin overburen van ons. Vraag of ze betere foto's had en dat ze die ook mocht appen. Erbij gezet ook wie we waren. Krijg ik netjes bericht terug incl nieuwe foto's. Maken afspraak erover dat ik dan volgende week kon ophalen en ze dan tegen die tijd haar adres pas door zou geven waarop ik dacht huh. Dus stuur netjes terug dat ik het huis wel wist te vinden aangezien partner er ook nog gestraat had en we buren zijn. Haha bleek ze nooit mijn 1e bericht goed gelezen te hebben.