Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:51

ZoZenn schreef:
x_ankieee schreef:
Zucht..... :')


[ [url=m/fWLfP4.png]Afbeelding[/url] ]


50 wat _O- kamelen. _O-


50.. briefjes van 10 euro, ja hoor, kom maar halen :+ Echt je kan hier zoveel mee :')

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:57

StalNollie schreef:
Heb pony online reactie krijg ik welke taal ze spreekt heb maar terug gestuurd dat ze hinnikt :')


Op zich ergens ook niet gek.
Er zijn zat honden die luisteren naar Engelse comandos.
Maar Op zich nee ik aan dat je dat wel anders formuleert.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:02

Citaat:
50.. briefjes van 10 euro, ja hoor, kom maar halen :+ Echt je kan hier zoveel mee :')


Ik moest me ook zó inhouden om niet vervelend sarcastisch te reageren :')

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:57

Ik hou niet van zulke mensen. Dat kortaf geblaf! :')

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:17

StalNollie schreef:
Heb pony online reactie krijg ik welke taal ze spreekt heb maar terug gestuurd dat ze hinnikt :')

Ze spreekt vloeiend Spaans en Frans. Grieks heeft ze wat meer moeite mee, maar vooral omdat haar hoeven moeite hebben met het Griekse alfabet. Ze spreekt dit wel zeer goed.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:27

Heb zaterdagochtend vroeg iets betaald (klein bedrag) en sindsdien radio stilte en word niet gelezen. En advertentie is verlopen.
Heb zojuist maar een bericht gestuurd of het geld is aangekomen. Ben benieuwd :+

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:25

wend2009 schreef:
StalNollie schreef:
Heb pony online reactie krijg ik welke taal ze spreekt heb maar terug gestuurd dat ze hinnikt :')


Op zich ergens ook niet gek.
Er zijn zat honden die luisteren naar Engelse comandos.
Maar Op zich nee ik aan dat je dat wel anders formuleert.


Ik verkoop al jaren wekelijks paarden maar deze vraag nog nooit gekregen haha.


Kiki oeps ben benieuwd

cp112

Berichten: 14739
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 02:37

Ik heb net een bizar gesprek :')

Op een advertentie van onze hengst... Iemand die een dekhengst zoekt maar geen merrie heeft.
Bizarre conversatie hoor :')

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:55

Zo had ik laatst een vraag gesteld over een spel dat te koop stond zonder rp

Ik vroeg of het nog in goede staat was,of degene wilde verzenden en of hij akkoord ging met mijn bod
(Er zat geen foto bij,niks)

Krijg ik als reactie een
betaalverzoek met bv 25 euro(best veel om zomaar over te maken)

Verder geen enkele communicatie,dus had niet direkt weer erop gereageerd

Schrijft diegene 1 uur later... u heeft nog steeds niets overgemaakt/geaccepteerd
Vindt t behoorlijk asociaal en stuurde hem ook dat ik toch niet zomaar direkt 25 overmaak zonder antwoordt
Hij had niet eens om mijn adres gevraagd

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:01

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een paar berichten verwijderd. Het delen van screenshots met privécommunicatie is, zoals iemand al opmerkte, niet toegestaan. Je mag een gesprek wel hier uitschrijven of in je eigen woorden samenvatten. Zouden jullie daar op willen letten?

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:57

Ik heb er ook weer een.....
Iemand heeft interesse in een jas, prijs overeengekomen en op haar verzoek en betaalverzoek gestuurd.
Bericht werd niet geopend en dus niet betaald.
Na een paar dagen bericht dat ze onverwachts een rekening van het een of ander had gekregen en dus even geen geld had.
Geen probleem, kan gebeuren.

Na 10 dagen krijg ik weer een berichtje dat ze nu wel weer geld had en het nog wilde kopen.
Op haar verzoek weer een betaalverzoek gestuurd
En weer werd het bericht niet geopend en niets betaald
Krijg ik nu na een paar dagen een berichtje dat ze bij de bank is geweest en eindelijk snapt hoe een betaalverzoek werkt en of ik even een nieuwe wil sturen terwijl het huidige betaalverzoek nog open staat en actief is.

dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:16

Ik zag 2 efteling kaartjes. 50 euro stond bij de advertentie. Ik bied 20euro per stuk, ofwel 40euro. Daar kreeg ik geen reactie op. Dus ik vroeg wat diegene er minimaal voor wilde. Kreeg ik als antwoord: 65.
Dus ik zeg: bij de advertentie staat toch 50 euro?
-'ja dat is bieden vanaf'

Grrr zet dan 65 bij de advertentie |o

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:18

51 euro bieden :+

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:32

Ik zoek voor mijn 3 katten een nieuw huisje.
Duidelijk in de advertentie erbij gezet dat er 2 van de 3 samen moeten verhuizen.

Krijg ik zonet rond 6 uur bericht
"Ik heb een vraag over de katten"

Ja..... ok.... dus ik vraag netjes wat de vraag dan is.

"Wat is de prijs voor de witte?"

Euhmmm.... ten eerste vind ik dat geen manier van benaderen, ten tweede stond er duidelijk bij dat die samen met een andere moet verhuizen.
Maar ik zat met de kinderen aan tafel, dus reageer even niet.

5 over 6:
"??"

Zonet om iets voor half 7:
"Euhmmm... Krijg ik nog een reactie??"

Ben geneigd om terug te reageren dat zij gezien haar manier van communiceren niet geschikt is voor deze kat.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:40

petra8 schreef:
Ik heb er ook weer een.....
Iemand heeft interesse in een jas, prijs overeengekomen en op haar verzoek en betaalverzoek gestuurd.
Bericht werd niet geopend en dus niet betaald.
Na een paar dagen bericht dat ze onverwachts een rekening van het een of ander had gekregen en dus even geen geld had.
Geen probleem, kan gebeuren.

Na 10 dagen krijg ik weer een berichtje dat ze nu wel weer geld had en het nog wilde kopen.
Op haar verzoek weer een betaalverzoek gestuurd
En weer werd het bericht niet geopend en niets betaald
Krijg ik nu na een paar dagen een berichtje dat ze bij de bank is geweest en eindelijk snapt hoe een betaalverzoek werkt en of ik even een nieuwe wil sturen terwijl het huidige betaalverzoek nog open staat en actief is.


Was blijkbaar een oudere dame die geen idee had hoe het werkt, het is haar gelukt en het product is naar haar op weg ;-)

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:53

petra8 schreef:
petra8 schreef:
Ik heb er ook weer een.....
Iemand heeft interesse in een jas, prijs overeengekomen en op haar verzoek en betaalverzoek gestuurd.
Bericht werd niet geopend en dus niet betaald.
Na een paar dagen bericht dat ze onverwachts een rekening van het een of ander had gekregen en dus even geen geld had.
Geen probleem, kan gebeuren.

Na 10 dagen krijg ik weer een berichtje dat ze nu wel weer geld had en het nog wilde kopen.
Op haar verzoek weer een betaalverzoek gestuurd
En weer werd het bericht niet geopend en niets betaald
Krijg ik nu na een paar dagen een berichtje dat ze bij de bank is geweest en eindelijk snapt hoe een betaalverzoek werkt en of ik even een nieuwe wil sturen terwijl het huidige betaalverzoek nog open staat en actief is.


Was blijkbaar een oudere dame die geen idee had hoe het werkt, het is haar gelukt en het product is naar haar op weg ;-)



Ahhh dat is ergens best wel schattig zeg.
Ook dat ze dan naar de bank gaat en daar navraagt hoe het moet

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:23

Ik heb een jas gekocht op marktplaats. Was zo goed als nieuw. Was ook echt zo. Vind het bijna zonde om hem bij de paarden aan te doen zo netjes nog. Maar ga er buiten wel blij van worden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:24

Liezel1 schreef:
Ik zoek voor mijn 3 katten een nieuw huisje.
Duidelijk in de advertentie erbij gezet dat er 2 van de 3 samen moeten verhuizen.

Krijg ik zonet rond 6 uur bericht
"Ik heb een vraag over de katten"

Ja..... ok.... dus ik vraag netjes wat de vraag dan is.

"Wat is de prijs voor de witte?"

Euhmmm.... ten eerste vind ik dat geen manier van benaderen, ten tweede stond er duidelijk bij dat die samen met een andere moet verhuizen.
Maar ik zat met de kinderen aan tafel, dus reageer even niet.

5 over 6:
"??"

Zonet om iets voor half 7:
"Euhmmm... Krijg ik nog een reactie??"

Ben geneigd om terug te reageren dat zij gezien haar manier van communiceren niet geschikt is voor deze kat.


Dieren via MP is altijd lastig! Vooral omdat heel veel mensen op MP impulsief een dier in huis willen halen.

Ik heb nu een uitgebreide advertentie voor twee halfbloed kittens. Ik vraag best wel een hoog bedrag, maar daarvoor mogen ze ook 13 weken blijven, zijn ze meerdere malen ontwormd, gechipt en volledig geënt. Ook krijgen ze een groot kittenpakket en paspoort en gezondheidsverklaring mee.
Ik verkoop ze niet als raskatten, maar als zeer goed verzorgde HTK’tjes. Alles is duidelijk uitgelegd, evenals dat ik niet onderhandel over de prijs en dat er eerst een kennismakingsbezoek plaats zal vinden, als het van beide kanten klikt, dan kom ik de kittens brengen tegen de tijd dat ze mogen verhuizen.

Nou, de reacties zijn best vermakelijk, van mensen die mij de les lezen over wat ik denk te kunnen vragen en wat zij vinden dat ze waard zijn, tot mensen die niet eens goed lezen en denken dat zij ze zo op kunnen halen.

Vanavond belt nog iemand met zwaar Rotterdams accent...
Beller: “Ik bel voor de katten”
Ik: “Ja?”
Beller: “zijn ze er nog”
Ik: “Ja, sowieso nog 3 weken” (staat ook in de advertentie)
Beller: “Kunnen we meteen komen halen?”
Ik: “nee, dat kan niet”
Beller: “Woon jij in Rotterdam?”
Ik: “Nee, in Olst”
Beller: “Oh, is dat ver?”
Ik: “Veel te ver!”
Beller: “Ja hè!”
Ik: “Fijne avond!”

Ze heeft daarna nog 3x terug gebeld, maar ik had er geen zin in.

Gelukkig ook leuke mensen die reageren en juist opzoek zijn naar een rasloze kat die wel de “cattery opvoeding” hebben gehad.

Komend weekend komt er een stel die de beide kittens waarschijnlijk samen wil hebben. Ik ga voor het bezoek wel de heilige Birmaan kittens even in de logeerkamer opsluiten. Het zou zo leuk zijn als de twee zusjes samen naar een nieuw thuis mogen gaan!

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:42

Heb ik weer... heb ik van iemand iets overgenomen met brievenbus pakket. Is het zo in de bus gegooid. Dus niet laten scannen van te voren bij de winkel.. zou dat goed komen? {:)-:(
Pakket geeft dus ook aan nog niet bij PostNL aangezien het dus niet gescand is

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:54

just_kiki schreef:
Heb ik weer... heb ik van iemand iets overgenomen met brievenbus pakket. Is het zo in de bus gegooid. Dus niet laten scannen van te voren bij de winkel.. zou dat goed komen? {:)-:(
Pakket geeft dus ook aan nog niet bij PostNL aangezien het dus niet gescand is

Meestal gaat dit wel goed en wordt hij in het sorteercentrum gescand. Maar het kan ook dat de code niet actief wordt. Maar het adres staat er op neem ik aan dus hij zou gewoon afgeleverd moeten worden.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:59

Iemand is mij nu uitgebreid aan het ondervragen hoe klein of hoe groot een maatje 34 skibroek precies valt. Heb al gezegd dat hij normaal valt en dat de broek in de breedte verstelbaar is. Vervolgens krijg ik de vraag: valt hij dan erg small in de breedte? Ja uh, ik ben geen expert op het gebied van maten.. Als het om een hele dure broek ging snap ik dat wel maar ik verkoop m voor 17,50. :')

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:52

Ik verkoop mijn PS4 en hij staat nog geen halve ochtend op MP en krijg vanalles in het berichtenboxje. Wordt nog leuk dit :')

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:21

just_kiki schreef:
Heb ik weer... heb ik van iemand iets overgenomen met brievenbus pakket. Is het zo in de bus gegooid. Dus niet laten scannen van te voren bij de winkel.. zou dat goed komen? {:)-:(
Pakket geeft dus ook aan nog niet bij PostNL aangezien het dus niet gescand is


Een brievenbus pakje hoeft indd niet perse gescand

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:31

sharoontje schreef:
Ik verkoop mijn PS4 en hij staat nog geen halve ochtend op MP en krijg vanalles in het berichtenboxje. Wordt nog leuk dit :')

Voor hoeveel? *\o/*

Joy_Mennings

Berichten: 2300
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:45

just_kiki schreef:
Heb ik weer... heb ik van iemand iets overgenomen met brievenbus pakket. Is het zo in de bus gegooid. Dus niet laten scannen van te voren bij de winkel.. zou dat goed komen? {:)-:(
Pakket geeft dus ook aan nog niet bij PostNL aangezien het dus niet gescand is


Bij ons weigeren ze brievenbuspakketjes te scannen.