Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:48

Citaat:
Maar, United wardrobe werkt toch in principe het zelfde? Daar krijg je als verkoper ook pas je geld als koper zegt dat het binnen is.


Ja in principe wel, maar met United Wardrobe heb ik meerdere fijne ervaringen, persoonlijk contact gehad met het bedrijf/klantenservice (bij Vinted gewoon niet mogelijk!) en kan er amper slechte reviews over vinden. Ook is het een Nederlands bedrijf, Vinted komt uit Litouwen ofzo en de website en app blijven crashen.. {:)-:( misschien meer een onderbuik gevoel er over.

Gelukkig vindt de koper het geen probleem om het via UW te kopen, echt een topper.

Danielleeee_
Berichten: 3176
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:25

Ik heb Vinted geprobeerd en vind het ook absoluut niet fijn werken. Ook vragen die ik had, kon ik nergens een antwoord op vinden. United Wardrobe daarentegen vind ik wel heel fijn en vooral heel duidelijk werken :)

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:27

Gister kon ik wat ophalen. Krijg ik s avonds een bericht: ‘sorry dat ik het zeg, maar je bent een mooie vrouw’

Oke? Ik ging daar in mijn naar paard ruikende kleding heen, niks opgemaakt oid. Niet op gereageerd.

Vanmorgen weer een bericht, of ik samen wat drinken oid?

Heb maar gezegd dat ik wat ouder ben dan ie denkt, al 20 jaar een man heb en 4 kinderen. ‘Maar bedankt voor het compliment’ en afgesloten.

Kreeg ik meteen een bericht terug, hoe oud ik dan was? En daarop dat het ‘maar 4 jaar ouder was’.

Hij vond het jammer voor hem dat ik bezet was, anders had ie me op date gevraagd.

Heb maar niet meer gereageerd :Y)

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:31

Marocje schreef:
Gister kon ik wat ophalen. Krijg ik s avonds een bericht: ‘sorry dat ik het zeg, maar je bent een mooie vrouw’

Dat compliment heb je toch maar mooi te pakken :D

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:42

Marocje schreef:
Gister kon ik wat ophalen. Krijg ik s avonds een bericht: ‘sorry dat ik het zeg, maar je bent een mooie vrouw’

Oke? Ik ging daar in mijn naar paard ruikende kleding heen, niks opgemaakt oid. Niet op gereageerd.

Vanmorgen weer een bericht, of ik samen wat drinken oid?

Heb maar gezegd dat ik wat ouder ben dan ie denkt, al 20 jaar een man heb en 4 kinderen. ‘Maar bedankt voor het compliment’ en afgesloten.

Kreeg ik meteen een bericht terug, hoe oud ik dan was? En daarop dat het ‘maar 4 jaar ouder was’.

Hij vond het jammer voor hem dat ik bezet was, anders had ie me op date gevraagd.

Heb maar niet meer gereageerd :Y)



eigenlijk wel prachtig zoiets toch ?

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:44

Wat leuk!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:06

Ik vind het ook maar creapy hoor.

Het verschil zit het voor mij in “sorry dat ik het zeg, maar...” of “ik wilde nog even kwijt dat...”

Voor het 2e had ik wel bedankt gezegd, maar ik denk dat die kerel zelf ook wel bedacht had dat het niet lekker over komt als hij al begint met “sorry dat ik het zeg, maar...”

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:15

Dat was mijn gevoel dus idd Daphara. Gister dacht ik nog dat ie gedronken had, en dit stuurde. (Ik kon het niet ‘s avonds ophalen ivm verjaardagsfeest, vandaar deze invulling). Maar vanochtend dus dat andere berichtje erbij waar ik wel op reageerde en netjes afsloot.

Maar om dan berichten te blijven sturen, hoeft niet. Was ergens ook wel blij dat ik daar was geweest ipv hij mijn adres had. Ook dat gevoel zegt wel wat.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 16:03

Maandag 2 reactie's wat ik voor de dekens vraag, beide antwoord gegeven. Op een andere deken is ook maandag een netjes bod gedaan. Die persoon heb ik geantwoord dat ze hem voor die prijs kan halen. Geen 1 van de 3 heeft gereageerd. Donderdag aan de koper gevraagd wanneer ze hem komt halen. en aan de andere 2 gevraagd of ze nog belangstelling hebben. Alle berichten zijn gelezen maar geen reactie. Zo flauw dit, vooral van diegene die hem mag halen.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:43

pillow schreef:
Maandag 2 reactie's wat ik voor de dekens vraag, beide antwoord gegeven. Op een andere deken is ook maandag een netjes bod gedaan. Die persoon heb ik geantwoord dat ze hem voor die prijs kan halen. Geen 1 van de 3 heeft gereageerd. Donderdag aan de koper gevraagd wanneer ze hem komt halen. en aan de andere 2 gevraagd of ze nog belangstelling hebben. Alle berichten zijn gelezen maar geen reactie. Zo flauw dit, vooral van diegene die hem mag halen.



Hier gaat het net zo, prima als je inmiddels wat anders hebt gevonden, maar heb dan even het fatsoen dat te zeggen.

Hier nu nog 1 deken te koop, de andere 2 zijn inmiddels verkocht, de 2 vliegendekens verwacht ik nu niet meer te verkopen, dus die gaan volgend voorjaar opnieuw op marktplaats.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:41

Hi allemaal, ik heb woensdag een rijlegging gekocht via mp. De verkoper zei het direct op de post te doen. Ik ging uit van donderdag, omdat het woensdagavond was dat ik het gekocht heb. Tot op heden geen pakketje en ook geen reactie van de verkoper. Moet ik gewoon even geduld hebben, er kan natuurlijk van alles gaande zijn achter de schermen of met het weekend er tussen.. Of gaan bij jullie de alarmbellen af? Diegene heeft in totaal 4 sterren en is 6 jaar actief..

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:47

Bij mij gaan er alarmbellen klinken...

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:50

Ik zou gewoon even een bericht sturen of het gelukt is met verzenden.

01San

Berichten: 18752
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:53

Is het met track en trace? Anders kan je ook even om de code vragen?
Of je vraagt idd of het gelukt is met verzenden omdat je hem dinsdag nodig hebt bijv

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:56

belle_boef schreef:
Ik zou gewoon even een bericht sturen of het gelukt is met verzenden.

Ik ging er vanuit dat ze dat al gedaan had, maar bij terug lezen staat dat er niet specifiek bij.
Dat is wel het eerste inderdaad.
Maar ik zou zeker de conversatie bewaren en MP inlichten bij uitblijven van een reactie en/of pakketje

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:59

Ik heb al twee keer gevraagd of het al verzonden is. Word niet gelezen, niet iedereen zit 24/7 op zijn/haar telefoon natuurlijk. Ik wil niet zeurderig overkomen, maar word wel ongeduldig zo...

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:45

Het kan zijn dat iemand een weekend weg is en niet denkt aan marktplaats. Als je het donderdag post, dan zou het er vrijdag of zaterdag kunnen zijn. Maar kan best dat er vertraging is.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:38

Ik ontvang mijn legging morgen, ben gewoon te ongeduldig dus :') Nu hopen dat-ie mooi past <3

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:04

Heb al tijden niet op marktplaats verkocht en nu heb ik iemand die wil dat ik een halster ga verzenden.
Heb rekeningnr doorgegeven en gevraagd of ze het kon overmaken maar ze wil het via betaalverzoek doen.
Krijg nu van haar een voorstel ofzo staat er dat ik t bedrag op m’n rekening krijg en dat ik dan via PostNL een bon krijg?
Is dit betrouwbaar? Snap er weinig van. :+

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:19

NNikki schreef:
Heb al tijden niet op marktplaats verkocht en nu heb ik iemand die wil dat ik een halster ga verzenden.
Heb rekeningnr doorgegeven en gevraagd of ze het kon overmaken maar ze wil het via betaalverzoek doen.
Krijg nu van haar een voorstel ofzo staat er dat ik t bedrag op m’n rekening krijg en dat ik dan via PostNL een bon krijg?
Is dit betrouwbaar? Snap er weinig van. :+


Ik heb geen idee of 't betrouwbaar is, maar wat is er nou zo moeilijk voor de kopende partij om ff 't betaalverzoek te betalen.. Ik vertrouw 't dan vaak al niet.. Maar dat ben ik.. :P

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:24

Ik ben ook nogal ouderwets in dat soort dingen. Eerst geld op mijn rekeningetje, dan pakketje de post op. Iets anders doe ik niet aan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:36

NNikki schreef:
Heb rekeningnr doorgegeven en gevraagd of ze het kon overmaken maar ze wil het via betaalverzoek doen.

Betaalverzoek via markplaats (onderaan bij berichten)?
Zie https://help.marktplaats.nl/help/accoun ... -berichten

Als de 'koper' jouw een link wil sturen dan is het meestal foute boel (phishing).

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:02

zelf een Ideal betaalverzoek sturen :D dat is wel betrouwbaar!

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:01

MissBambi schreef:
Ik had laatst ook een mooie, had geboden op een ps4 spelletje. Samen voor 30 anders 20 euro per stuk.

Akkoord gegaan met 20 euro voor een bepaald spel, was het ook waard, is nergens goedkoper aan te komen.

Bijzonder contact, een indirecte collega kende weer een indirecte collega van haar die uit desbetreffende plaatsje kwam. Zo geschiedde, zij zou het spelletje voor me op gaan halen, enorm dankbaar want was ruim een half uur rijden voor me _/-\o_

Contact ging dus al bijzonder, kreeg spraakberichten e.d. Enfin, ik hoefde er toch niet naar toe :Y)

Bleek hij dus ram van de kaart te zijn bij ophalen en wist niet meer hoe het zat, heeft beide spelletjes meegegeven. Kreeg daarna nog een filmpje waarin dat hij zichzelf (wederom strak van de drugs :') ) excuseerde en dat ik het spel mocht houden en dat hij hoopte dat ik er een wat minder bedeelde mee gelukkig kan maken :+

Nou ga ik dat ook echt wel doen, kan er zelf niks mee. Maar jeetje, dit was toch een bijzondere ervaring.


Op de MP gekkies staat nu een screenshot van zo'n zelfde verhaal.

Koper: stuurd geïnteresseerd bericht

Verkoper: sorry kamhet nu niet lezen, heb pillen ophaha ff wachten sorry

Verkoper: Zie alles dubbel enzo

Sanniejtjuh

Berichten: 1219
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:27

Pffff heb voor de zoveelste keer ons bagage wagentje erop staan. Is nu niet echt de tijd maar toch reacties, maar wat voor.

Ik heb duidelijk een richtprijs vermeld staan, die in vergelijking met dezelfde wagentjes echt heel netjes is.

Nu had ik laatst eerst iemand die echt bizar veel maten/afmetingen wilde weten (de standaard maten staan gewoon in advertentie). Dus ik paar keer van alles opmeten. Krijg ik terug; Ik ga er nog een nachtje over slapen. :') Er was verder nog geen bod gedaan oid door deze persoon.

Nu net iemand die bied lager dan de helft van de vraagprijs. Ik netjes geantwoord dat ik dat te laag vind en wat de richtprijs is. Krijg ik terug ; te duur. Ik heb hem een link verstuurd met een bagage wagentje die te koop stond voor zijn bod, die uiteraard een hele andere conditie had. :evaw: