Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:38

Dat snap ik, maar dan krijg je dus dit. :')

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:54

Tegen hardleerse mensen begin je niks.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:53

Kopers die het allemaal zo goedkoop mogelijk willen hebben of verzonden willen hebben en dan achteraf gaan zeiken dat er dingen mankeren... kom het dan ophalen :n nu een flinke discussie via de chat, mijn eigen mening valt niet meer in te brengen want persoon heeft al helemaal een eigen kijk. Wat kan ik hier mee doen?

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:56

nynke55 schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik reageer dan niet, maar zou bij zulke lui best wel een gevat antwoord willen weten :D


!!!

eigenlijk is deze simpel en best grappig :D

Of de ander dat ook vind #)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:58

tijger22 schreef:
Kopers die het allemaal zo goedkoop mogelijk willen hebben of verzonden willen hebben en dan achteraf gaan zeiken dat er dingen mankeren... kom het dan ophalen :n nu een flinke discussie via de chat, mijn eigen mening valt niet meer in te brengen want persoon heeft al helemaal een eigen kijk. Wat kan ik hier mee doen?


Uh ja wat je ermee kan doen hangt af van de situatie. Kun je deze toelichten?

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:03

Mankeren die dingen ook echt? Stond dat in de advertentie?
Kijk zeggen ze moeten maar ophalen is niet eerlijk als het niet is aangegeven.

Was het wel duidelijk maar zeuren ze toch, ja dikke doei, voor garantie ga je maar naar de winkel.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:06

__Sannne schreef:
tijger22 schreef:
Kopers die het allemaal zo goedkoop mogelijk willen hebben of verzonden willen hebben en dan achteraf gaan zeiken dat er dingen mankeren... kom het dan ophalen :n nu een flinke discussie via de chat, mijn eigen mening valt niet meer in te brengen want persoon heeft al helemaal een eigen kijk. Wat kan ik hier mee doen?


Uh ja wat je ermee kan doen hangt af van de situatie. Kun je deze toelichten?


Ja tuurlijk. Het gaat om een zadel.
Deze voor een zeer goedkoop bedrag aan haar verkocht, mocht absoluut niet in een doos verzonden worden ivm hogere verzendkosten dus moest in een vuilniszak. Ik gezegd dat het dan op HAAR risico was. Prima zei ze zo had ze het vaker gedaan. Ik zadel keurig netjes en snel verzonden, nog met een dik Dekje om de lepel heen. Ik had duidelijke foto’s van het zadel in de advertentie gezet. Dus de staat van het zadel was ook duidelijk te zien. Zadel is vandaag bij haar binnengekomen krijg ik een berichtje dat het leer op een plek dunner is (zweetbad) en dat het afbrokkelt. Leer van het hele zadel is niet mega dik en flexibel, stond tevens op de foto’s, leer is bij mij nooit gaan brokkelen heb er al die tijd gewoon mee gereden. Dus ik heb haar nog gezegd dat ze het zadel mocht bekijken en ophalen dit wilde ze niet. Maar ik heb er ook geen zin in dat ik straks voor oplichter word uitgemaakt op Facebook oid. Ik heb dit nog nooit meegemaakt terwijl ik best al redelijk wat zadels heb verkocht. Vandaar dat ik me afvraag hoe dit netjes op te lossen, gezien mevrouw vrij fel is in haar communicatie naar mij toe.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:13

Als jij gewoon duidelijke foto's van de staat van het zadel in je advertentie had staan, en zij te gierig is om voor fatsoenlijke verzending te betalen, lekker laten gaan. Je kan eventueel nog aanbieden het zadel terug te nemen voor dezelfde prijs min de verzendkosten, maar meer dan dat zou ik niet doen. Zeker niet als ze zo fel doet.

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:15

Laat gaan, haar risico geweest en je kunt alles netjes weerleggen toch.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:16

Kans is groot dat ze het bij terugsturen weer in een vuilniszak stopt. Ik zou het echt niet terugnemen, tenzij ze het komt brengen en met de afspraak dat de staat hetzelfde is als op jouw foto's.
Heb je niet een of meerdere foto's van het betreffende zweetblad voor de verzending?
Hoe kan leer afbrokkelen eigenlijk? Is het niet gewoon ergens langs iets scherps geschaafd tijdens de verzending? Heeft ze een foto van het zweetblad gestuurd?

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:22

Ik heb in de advertentie altijd staan verzenden op eigen risico.
Heb ook al meerdere zadels verkocht, maar die gaan in noppenfolie met de zadelhoes in een doos.
Dus bij die persoon zou ik klaar zijn.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:27

Ze heeft wel een foto gestuurd, het lijkt niet op slijtage maar meer een beschadigd ding. Maar de foto was ook erg onduidelijk dus ik kan er weinig mee... terugsturen laat ik haar inderdaad niet doen, want haar manier van verzenden is absoluut niet mijn ding en straks krijg ik een ernstig beschadigd zadel terug met misschien nog wel een gebroken boom of lepel als gevolg... ik hoor ook niks meer van haar kant nu.

;edit
Ik zit even de foto’s terug te kijken die ik had gemaakt voor de advertentie, de betreffende beschadiging is nergens te zien. Nu weet ik zelf dus zeker dat het niet zo was.

beert
Berichten: 2432
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:23

Heb je screenshots van je eigen advertentie? Dan kun je ook duidelijk maken dat het erin stond. Vooral als je ergens als oplichter te boek wordt gezet.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:28

tijger22 schreef:
Kopers die het allemaal zo goedkoop mogelijk willen hebben of verzonden willen hebben en dan achteraf gaan zeiken dat er dingen mankeren... kom het dan ophalen :n nu een flinke discussie via de chat, mijn eigen mening valt niet meer in te brengen want persoon heeft al helemaal een eigen kijk. Wat kan ik hier mee doen?


Nou dat heb ik hier eens gehad, een prima Ikea tafel. Gratis af te halen en alleen maar gezeik en in de beoordeling 1 ster. Nou zeg...

Dat was nog zelf afhalen en 20 foto's van te voren sturen en alles in den treure opmeten.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:40

ja juist die mensen die dingen zo goed als gratis willen ...vaak een hoop gezeur...ik begin er niet meer aan.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:22

Zo stond ik gisteren op het punt om een artikel in de houtkachel te gooien maar ach, toch ff op mp geplaatst met een vraagprijs erbij van 5,-

En nu het zotte ..... Ik heb het binnen 24 uur verkocht _O- _O-

Een liefhebber van dat merk reageerde met een heel heel lang verhaal.

Allerlei feitjes en verhalen plaatste hij gelijk in zijn eerste bericht *zeer enthousiast*

Heb een super snelle verkoop gehad.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:24

Ik heb net binnen 15 minuten een vriezer verkocht XD.

Koper wilde hem eigenlijk tot 1 juni laten staan (en eventueel nu al betalen). Toen ik zei dat ik hem dan online laat staan en dat als iemand anders hem eerder wil halen, hij eerder weg is, kon het ineens wel direct opgehaald. Ze komen zo om 19.00 en als ze niet op komen dagen heb ik er nog 3 in de rij staan XD

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:25

Ik maak het ook van de andere kant mee.

Dan koop je iets waarbij staat "zo goed als nieuw" of "weinig gebruikt, goede staat"

Om vervolgens een compleet kapot zwaar versleten item opgestuurd te krijgen.

En als je dan aangeeft dat het kapot is en dit niet de afspraak was, geven ze niet thuis.

Jammer dit!

Als ik van tevoren de staat van het artikel had geweten, dan had ik het òf helemaal niet gekocht (Dan wacht ik liever op de volgende die op marktplaats gezet wordt) òf ik had er nooit de prijs voor betaald die ik betaald had, maar een héél stuk minder.

Bijvoorbeeld donzen baby dekbedje: "zo goed als nieuw" 60x90cm €20 voor betaald = onder de gele pisvlekken en een donskamer gewoon compleet leeg.

Tis dat het voor mijn hond is en niet daadwerkelijk voor een baby. Volledig in de Vanish gezet, de vlekken zijn een stuk minder, maar er niet 100% uit. En Vanish is natuurlijk niet zo best voor het dons.

Of Ruffwear Approach pack "zo goed als nieuw" = de gehele waterdichte voering verpulverd. Tas uitschudden en er kwam een hele lading zwart gruis uit de tas. Alles wat je in de tas deed, kwam er onder de verpulverde voering weer uit. Uiteindelijk met een rubber borstel de voering er maar zo veel mogelijk helemaal uit geborsteld. Maar nu dus compleet een zeef als de tas in aanraking komt met water.

Worden regelmatig wel goede aangeboden op marktplaats voor hetzelfde geld. Dus ik BAAL dat ik er véél te veel voor heb betaald én dat ik alles nu dubbel in waterdichte zakjes moet stoppen wil ik hond zn spullen ietwat droog houden.

different1
Berichten: 3638
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:29

Mijn dochter gaat over naar een tweepersoonsbed, dus haar ,zware kwaliteit, handgemaakte hemelbed te koop gezet voor een paar tientjes.
Kreeg de vraag wat er allemaal bij zit dan (geen matras), want haar dochter was alleenstaand.
Tja, ik ook ;)
Later nog wat dwingende berichten dus ik was er klaar mee.
Ik had echter geen geduld en heb het bed na een week op internet gratis weg gegeven aan een ander, maar kreeg nog bericht van dwingeland dat haar dochter er erg blij mee was.
Of het waar was weet ik niet, maar zo ja dan hebben ze het slim gespeeld :')

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:16

@mvande: helaas van de week ook meegemaakt hoor. Balen van dat soort lui, verpesten het behoorlijk voor iedereen en je kan nog een grote mond krijgen ook. Maar je komt er mee weg hè, mooie manier om geld te beuren aan je versleten zooi.
Had een Eskadron dekje overgenomen van iemand, stom stond ook maar 1 foto bij, daar zag het dekje er nog in prima staat uit. Nog gevraagd naar meer foto's maar niet gekregen, verkoopster bleef bij € 65 inclusief verzendkosten. Heel verhaal erbij dat ze dekje zelf nooit had gebruikt en toendertijd € 200 voor betaald had omdat het een collectors item was. Recensies waren perfect, dus toch koop gedaan, nam aan dat het wel goed zat. Toen het bezorgd werdt bleek het behoorlijk verkleurd en sleets te zijn, zelfs een gat bij de singellus en een naad los, sierkoord gerafeld/sleetse plekken. Was behoorlijk teleurgesteld aangezien de nieuwprijs €75 is. In de advertentie stond het omschreven als nog in prima staat maar dus gewoon rijp voor de vuilnisbak.
Verkoopster reactie gemeld met foto's van de mankementen, die bleef erbij dat het dekje in prima staat was en mijn opmerkingen niet herkende. Natuurlijk wist ze heel goed in welke staat het was, maar gewoon blijven ontkennen. Had er zo de pest in dat haar maar 1 ster gegeven heb. Ja toen was ze gepikeerd dat ze ook niets meer wilde oplossen. Alsof dat nog geloofwaardig is als je zo iets voor zoveel geld verkoopt. Ben geen koopjesjager en bereid de vraagprijs te betalen, maar dan moet het wel kloppen natuurlijk, dit is gewoon balen.
Was nog een bokker achteraf gezien ook...

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:20

Vanmiddag zag ik hét zwembadje voor de hond op mp (kinderbadje, maar geen schelp) op redelijke afstand. Direct vp geboden met de vraag of we een afspraak kunnen maken om het op te halen. Ben nu onderweg naar huis met bad. Heerlijk! Deze zwembadjes zijn nergens meer nieuw te koop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:27

Ik heb op Marktplaats een advertentie geplaatst in het deel voor Vermiste/Gevonden huisdieren ivm een weggevlogen valkparkiet.
Inclusief kort en duidelijk verhaal met signalement, foto en beloning voor de vinder.
Krijg ik een reactie: "Hoeveel kost de valk?"
:?

Terug gestuurd dat ze niet te koop is maar wordt vermist.. Stond toch duidelijk in de titel + tekst maar alas...
5 minuten later: "Voor 10 euro kom ik haar halen".
:') *zucht* Ik ben er niet meer op in gegaan.

Vandaag, 2 weken later.. van dezelfde persoon: "Beste... Is ze al verkocht?"

Seriously? Hoe moeilijk is het om te lezen?! 8)7
En ook gewoon iedere keer de hoop dat ze misschien gevonden is omdat iemand reageert, en dan blijkt het zo'n figuur te zijn -O-

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:47

Cayenne schreef:
Ik heb op Marktplaats een advertentie geplaatst in het deel voor Vermiste/Gevonden huisdieren ivm een weggevlogen valkparkiet.
Inclusief kort en duidelijk verhaal met signalement, foto en beloning voor de vinder.
Krijg ik een reactie: "Hoeveel kost de valk?"
:?

Terug gestuurd dat ze niet te koop is maar wordt vermist.. Stond toch duidelijk in de titel + tekst maar alas...
5 minuten later: "Voor 10 euro kom ik haar halen".
:') *zucht* Ik ben er niet meer op in gegaan.

Vandaag, 2 weken later.. van dezelfde persoon: "Beste... Is ze al verkocht?"

Seriously? Hoe moeilijk is het om te lezen?! 8)7
En ook gewoon iedere keer de hoop dat ze misschien gevonden is omdat iemand reageert, en dan blijkt het zo'n figuur te zijn -O-


What the hell, dan doe je ook gewoon niet je best om te lezen :')

Verder, rot dat je valkparkiet is weggevlogen :(:)
Hoop dat hij/zij snel terug is!

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:54

Mijn tiener dochter heeft haar 1e oplichter te pakken... zo sneu, haar zuur gespaarde geld weg :(:)

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:55

Wat wilde ze kopen?