Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9161
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:55

Ooh hoe dat dan?

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:58

Vjestagirl schreef:
Wat wilde ze kopen?


Een funkopop, die spaart ze en ze wilde graag de laatste van een serie waar ze een gezocht advertentie voor bleek te hebben gezet, ik was met gedachten erg druk deze week dus was niet scherp -O-

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:59

StalNollie schreef:
Ooh hoe dat dan?


Zie bovenstaande..

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:01

Oplichters houden van"gezocht" advertenties...

Zo irritant, je kunt bijna niet een aanbieder in vertrouwen.

Dan moet je het echt al op kunnen halen.

Lisitano

Berichten: 4937
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:29

mvdende schreef:
Ik maak het ook van de andere kant mee.

Dan koop je iets waarbij staat "zo goed als nieuw" of "weinig gebruikt, goede staat"

Om vervolgens een compleet kapot zwaar versleten item opgestuurd te krijgen.

En als je dan aangeeft dat het kapot is en dit niet de afspraak was, geven ze niet thuis.

Jammer dit!

Als ik van tevoren de staat van het artikel had geweten, dan had ik het òf helemaal niet gekocht (Dan wacht ik liever op de volgende die op marktplaats gezet wordt) òf ik had er nooit de prijs voor betaald die ik betaald had, maar een héél stuk minder.

Bijvoorbeeld donzen baby dekbedje: "zo goed als nieuw" 60x90cm €20 voor betaald = onder de gele pisvlekken en een donskamer gewoon compleet leeg.

Tis dat het voor mijn hond is en niet daadwerkelijk voor een baby. Volledig in de Vanish gezet, de vlekken zijn een stuk minder, maar er niet 100% uit. En Vanish is natuurlijk niet zo best voor het dons.

Of Ruffwear Approach pack "zo goed als nieuw" = de gehele waterdichte voering verpulverd. Tas uitschudden en er kwam een hele lading zwart gruis uit de tas. Alles wat je in de tas deed, kwam er onder de verpulverde voering weer uit. Uiteindelijk met een rubber borstel de voering er maar zo veel mogelijk helemaal uit geborsteld. Maar nu dus compleet een zeef als de tas in aanraking komt met water.

Worden regelmatig wel goede aangeboden op marktplaats voor hetzelfde geld. Dus ik BAAL dat ik er véél te veel voor heb betaald én dat ik alles nu dubbel in waterdichte zakjes moet stoppen wil ik hond zn spullen ietwat droog houden.

Balen!

Ik heb die Approach ook trouwens, maar die is niet waterdicht. Dus die eigenschap had je sowieso al niet. Je kunt een losse regenhoes kopen.

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:29

Daan13 schreef:
Oplichters houden van"gezocht" advertenties...

Zo irritant, je kunt bijna niet een aanbieder in vertrouwen.

Dan moet je het echt al op kunnen halen.


Ik weet t maar omdat ik niet met mn hoofd erbij was had ii niet meegekregen dat het zo was gegaan..

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:04

girlyggirl schreef:
Vjestagirl schreef:
Wat wilde ze kopen?


Een funkopop, die spaart ze en ze wilde graag de laatste van een serie waar ze een gezocht advertentie voor bleek te hebben gezet, ik was met gedachten erg druk deze week dus was niet scherp -O-

Welke funkopop zoekt ze?

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:39

Nog even een update over het zadel discussie met de koper.

Van koper niks meer gehoord, word het zadel nu via een ander account aangeboden op marktplaats, maar er worden geen mankementen vermeld in de advertentie.
Al met al dus een hele gekke situatie, waarschijnlijk probeerde ze een vergoeding uit me te trekken zodat ze meer winst kon maken op het zadel... trieste mensen tegenwoordig :')

Jolliegirl

Berichten: 32996
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:04

tijger22 schreef:
Nog even een update over het zadel discussie met de koper.

Van koper niks meer gehoord, word het zadel nu via een ander account aangeboden op marktplaats, maar er worden geen mankementen vermeld in de advertentie.
Al met al dus een hele gekke situatie, waarschijnlijk probeerde ze een vergoeding uit me te trekken zodat ze meer winst kon maken op het zadel... trieste mensen tegenwoordig :')


Goed dat jij voet bij stuk hebt gehouden!

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:27

Lisitano schreef:
mvdende schreef:
Ik maak het ook van de andere kant mee.

Dan koop je iets waarbij staat "zo goed als nieuw" of "weinig gebruikt, goede staat"

Om vervolgens een compleet kapot zwaar versleten item opgestuurd te krijgen.

En als je dan aangeeft dat het kapot is en dit niet de afspraak was, geven ze niet thuis.

Jammer dit!

Als ik van tevoren de staat van het artikel had geweten, dan had ik het òf helemaal niet gekocht (Dan wacht ik liever op de volgende die op marktplaats gezet wordt) òf ik had er nooit de prijs voor betaald die ik betaald had, maar een héél stuk minder.

Bijvoorbeeld donzen baby dekbedje: "zo goed als nieuw" 60x90cm €20 voor betaald = onder de gele pisvlekken en een donskamer gewoon compleet leeg.

Tis dat het voor mijn hond is en niet daadwerkelijk voor een baby. Volledig in de Vanish gezet, de vlekken zijn een stuk minder, maar er niet 100% uit. En Vanish is natuurlijk niet zo best voor het dons.

Of Ruffwear Approach pack "zo goed als nieuw" = de gehele waterdichte voering verpulverd. Tas uitschudden en er kwam een hele lading zwart gruis uit de tas. Alles wat je in de tas deed, kwam er onder de verpulverde voering weer uit. Uiteindelijk met een rubber borstel de voering er maar zo veel mogelijk helemaal uit geborsteld. Maar nu dus compleet een zeef als de tas in aanraking komt met water.

Worden regelmatig wel goede aangeboden op marktplaats voor hetzelfde geld. Dus ik BAAL dat ik er véél te veel voor heb betaald én dat ik alles nu dubbel in waterdichte zakjes moet stoppen wil ik hond zn spullen ietwat droog houden.

Balen!

Ik heb die Approach ook trouwens, maar die is niet waterdicht. Dus die eigenschap had je sowieso al niet. Je kunt een losse regenhoes kopen.


Approach is niet 100% waterdicht nee. Maar heeft een waterafstotende voering, waardoor hij een beetje water wél kan handelen.

Die ik nu heb, is gewoon echt een zeef. Je kan er trouwens ook doorheen kijken door de stof nu. Ben er niet blij mee.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:47

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Mijn ouders hebben een gps apparaat verkocht op marktplaats en verstuurd via de post. In de advertentie stond ‘gebruikt’ en er zijn extra foto’s gestuurd waarbij de slijtage op de knoppen goed te zien is. Apparaat werkt nog goed.
De koper is nu alleen ontevreden over deze slijtage/gebruikssporen en wil de koop ongedaan maken. Wat zouden jullie doen?

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:50

AnnaXBoy schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Mijn ouders hebben een gps apparaat verkocht op marktplaats en verstuurd via de post. In de advertentie stond ‘gebruikt’ en er zijn extra foto’s gestuurd waarbij de slijtage op de knoppen goed te zien is. Apparaat werkt nog goed.
De koper is nu alleen ontevreden over deze slijtage/gebruikssporen en wil de koop ongedaan maken. Wat zouden jullie doen?


Als alles goed op de foto te zien was dan heeft de koper pech

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:51

Verstuurd is verkocht, dan had de koper het moeten ophalen.

DuoPenotti

Berichten: 29929
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:08

Als de foto's duidelijk zijn wist hij er van.
Dan niet zaniken. Dan had hij moeten komen kijken.

Het zou anders zijn als er geen (duidelijke) foto's bij zouden staan.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:23

Ik vind het wel een probleem als het niet was vermeld en niet zichtbaar was op de foto... *denkt aan de beenbeschermers die op de niet gefotografeerde kant ernstig kapot waren en waarvoor ik als dank ook nog eens 1 ster kreeg als koper en ik me toen helemaal genaaid voelde* :7
Staat het in de advertentie en zie je het op de foto's, dan moet je als koper doorvragen of gaan kijken als je niet zeker weet of de slijtage acceptabel is. Risico lijkt me in dit geval voor de koper.

Zelf kreeg ik vorige week 4 sterren met verbeterpunt 'betere omschrijving'. Stak een beetje raar af tegen de 5-sterren reviews met 'product voldoet aan de omschrijving'. Ik heb even gevraagd wat eraan scheelde, aangezien het een ongebruikt product betrof dat met meetlint en al was gefotografeerd. Er zou op één onderdeel een beschadiging zitten. Nu heb ik dat zelf niet gezien en ik kon het ook niet ontdekken op mijn foto's. Aan de verzending zal het niet liggen, want het is verpakt met luchtkussentjes (en een extra verrassing erbij, maar die kon niets beschadigen). Het item is nog in de winkel te koop en de verkoopprijs is 30% van nieuwprijs. Hoewel ik geen bewijs heb gezien van de beschadiging, heb ik nog aangeboden dat ze hem mocht retourneren. Veel meer kon ik er niet van maken. Mevrouw houdt het item toch, dus ik hoop dat het wat meevalt.

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:23

Zo had ik er vanmorgen óók een.

Ik heb een zoekertje geplaatst voor een Ruffwear pack.

Kreeg via de Whatsapp een berichtje met: ik heb er één beschikbaar.

Ik vroeg om foto's, krijg 1 foto opgestuurd.

Dus ik vraag om foto's van rondom én in de tassen. (Aangezien mijn huidige Approach pack er aan de buitenkant dus nog piekfijn uit ziet, maar de binnenkant compleet kapot is. Ga dit geintje geen 2e keer laten gebeuren)

Krijg ik terug: "je ziet toch op de foto dat hij er netjes uit ziet, daar kan je toch op vertrouwen"

Nou, nee.

En vervolgens óók niet via gelijk oversteken willen betalen, dan houdt het voor mij op.

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:30

Nou dat vind ik meer dan netjes hoor, dat je het terug wilt nemen. Zeker als je er geen foto als bewijs van haar hebt gehad en het niet kon zien op je eigen foto's. Neem aan dat je zelf prima weet hoe de staat was waarin je het verkocht.

De verkoopster die ik vorige week trof hield gewoon vol dat het in prima staat was ondanks mijn foto's van de gaten, slijtage, verkleuring en kapotte naden. Daar hoor ik gewoon helemaal niets meer van, die is allang blij dat ze d'r oude meuk voor bijna nieuwprijs verkocht heeft. En daar kom je gewoon mee weg -O-

Eerlijk gezegd ben ik er inmiddels weer behoorlijk klaar mee met marktplaats door dit soort gedoe. Zeker aantal leuke (ver-)kopen gedaan maar aantal keer behoorlijk opgelicht met dingen die niet bleken te kloppen. Dat kost gewoon teveel geld zo en zit met dingen die totaal anders waren die ik zocht of in een staat zijn waar ik het nooit voor dezelfde prijs door kan verkopen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:44

Ik heb ( al wel een tijdje geleden ) een spijkerjasje gekocht. Stonden meerdere foto’s bij en leek gewoon een prima jasje.

Stond bij in goede staat en de maat etc...

Krijg ik het binnen, zitten er gewoon slijtage gaten in de jas. Precies waar niet gefotografeerd was. En de verkoper gaf niet thuis natuurlijk.

Toen heb ik wel verder onderzoek gedaan en kwam er achter waar ze woonde en heb ik aangifte gedaan van oplichting en dit mevrouw ook laten weten. En haar adres opgenoemd zodat ze wist dat ik daar was achterkomen. Heb daarna vrij snel mijn geld terug gehad.

saskiaojan

Berichten: 7257
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:19

Ik heb meerderde dekjes op Mp staan.... Was 1 iemand geïnteresseerd in een dekje, prima wilde nog wat meer foto's gestuurd, ging ze er nog even over nadenken... Ook helemaal prima, volgende begint ze vragen te stellen over ander dekje, ook netjes op geantwoord, ging ze ook over nadenke, dag later of er in het eerste dekje een gaatje zat of een stofje, weer netjes foto gemaakt en geantwoord.... Je raad het al ze gaat er weer over nadenken :O

Hoeveel tijd heb je nodig om te beslissen of je ze wel of niet wilt >;)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:48

Ik heb een hele fijne aankoop gedaan, deed een bod op een rijbroek en zag dat ze er meer te koop had, precies in de kleuren die ik zocht.
Snel overeengekomen met de prijs, vond het nog wel spannend omdat ze nog maar 2 weken een actief account had maar vandaag de broeken binnen en precies zoals omschreven

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:53

AnnaXBoy schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Mijn ouders hebben een gps apparaat verkocht op marktplaats en verstuurd via de post. In de advertentie stond ‘gebruikt’ en er zijn extra foto’s gestuurd waarbij de slijtage op de knoppen goed te zien is. Apparaat werkt nog goed.
De koper is nu alleen ontevreden over deze slijtage/gebruikssporen en wil de koop ongedaan maken. Wat zouden jullie doen?


Koper stuurt ondertussen een betaalverzoek naar mijn ouders terug. :evaw:

hagelslag
Berichten: 9132
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:07

AnnaXBoy schreef:
AnnaXBoy schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag. Mijn ouders hebben een gps apparaat verkocht op marktplaats en verstuurd via de post. In de advertentie stond ‘gebruikt’ en er zijn extra foto’s gestuurd waarbij de slijtage op de knoppen goed te zien is. Apparaat werkt nog goed.
De koper is nu alleen ontevreden over deze slijtage/gebruikssporen en wil de koop ongedaan maken. Wat zouden jullie doen?


Koper stuurt ondertussen een betaalverzoek naar mijn ouders terug. :evaw:



Als het zichtbaar was en ook in de advertentie stond, dan laat ze maar in hun sop gaar koken

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:46

Ik had een deal die te goed leek om waar te zijn, maar hij was gelukkig wel waar. Vibram schoenen die alleen een keer gepast waren voor 25 euro, verkoper wilde ook nog de verzendkosten delen. Ik ben er echt zo blij mee!

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:19

Ik heb nu ook een vervelende verkoper.. sorry voor het lange verhaal, moet even m’n ei kwijt :+

Op 9 april had ik 2 rijbroeken gezien. Fair bod gedaan, werd geaccepteerd. Verzending was wel vanuit België, dus verkoper had Mondial Relay gekozen als verzend partij. Afijn, duurde even voor ze op de post gingen, kwamen volgens haar allemaal dingen tussen. Uiteindelijk op 14 april kreeg ik eindelijk bericht dat het op de post was gegaan. Maar, kreeg geen T&T. Raar, want dat krijg je altijd, dan wel per mail. Maar nee, mevrouw had het niet gekregen. Na twee dagen weer gevraagd en gezegd dat ik twijfelde aan haar oprechtheid. Toen kreeg ik te horen dat dat onzin was.

Nou 24 april nog niks ontvangen, dus verkoper aangegeven dat ze contact moet opnemen met Mondial Relay. Die kreeg ze niet te pakken (ze heeft welgeteld 1x gebeld) zegt ze. Ik ben de moeilijkste niet, dus aangegeven het nog af te wachten. Toen opeens kreeg ik op 28 april toch een T&T van Mondial Relay van madam. Nou prima, pakket was toenn al 20 dagen ‘in distributie’. Ondertussen al behoorlijk vaak aan haar aangegeven dat ze contact moet opzoeken met Mondial voor een update en uit te zoeken wat er mis was. Nou daar had madam geen zin in want ze werkt/school/paard etc en dus geen tijd. Gezegd dat dat dus niet mijn probleem is.
10 mei aangegeven dat ik er echt klaar mee ben dat ik niks hoor en binnen krijg, Mondial geeft aan dat verzending zo’n 6 a 10 dagen zou duren. Kreeg ik wederom te horen dat ze geen website is en dat het niet haar probleem is. Koekoek, dat snap ik ook wel, maar jij kiest voor Mondial zonder overleg.

Vandaag schoot het me weer te binnen, dus T&T gecontroleerd: blijkt dat Mondial het pakket naar haar terug heeft gestuurd >;) Dus ik wilde haar berichten. Heeft ze me op IG en Facebook geblokkeerd, de trien. Gelukkig ben ik de domste niet en had ik na 1x kijken op Google een ander (paarden)instagram account van haar gevonden waar ik kon zien aan de foto’s dat zij het was. En openbaar account, bingo. Aangegeven per PB dat ik echt pissed ben, mede over het blokkeren en mijn geld terug wil, en anders aangifte zal doen. Verder via Facebook nog een openbaar twitter account doorgekregen van haar.

Nou binnen 1 seconde had ik antwoord op mijn PB, denk dat ze iets geschrokken was dat ik haar zo had gevonden (account ging ook meteen op privè :') ). Ze gaat het geld overmaken minus verzendkosten zegt ze, maar wel als ze de broeken binnen heeft. Soit, aangegeven dat ik het prima vind te wachten tot ze binnen zijn, maar als ze me niet te woord staat of blokkeert ik op zeker aangifte zal doen wegens oplichting, en het daarnaast op Facebook met naam en toenaam zal zetten.

Ga dus echt nooit meer wat uit België overnemen, heb zo’n hekel aan dit soort issues... -:(-

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:45

We hebben een leuke actie gehad dit weekend.

Vriendin wou een bad,ze ziet er 1 op mp en in de titel staat de omschrijving en een vraagprijs van 300,-

Bieden staat op vanaf 200,- dus ze bied 210,-

Bod werd verwijderd en ze kreeg bericht dat het te laag was.


Ze stuurt mij de advertentie door en ik bied 205,-

Krijg binnen 10 minuten reactie... "Ok akkoord"

Gegevens uitgewisseld,vriendin is onder mijn naam heen met mijn man (handige klusser en sjouwer) :o

Iedereen blij maar logisch? Nee niet echt.