Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:02

Dubieus Daan, gelukkig wel goed afgelopen voor je vriendin.

Merexa

Berichten: 1166
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:40

Vreemd zeg!

Ik was al vanaf Maandagavond bezig met een verkoper die volgens mij niet van haar items af wil.. Nieuw is het item 40€ en zij bied het voor 15€ aan. Woensdagavond heb ik 1x heel kortaf antwoord gekregen terwijl ik al sliep en ik heb de volgende ochtend gelijk gereageerd dat ik het wilde hebben en of ze het op kon sturen met gelijk oversteken. Ze heeft het bericht nog steeds niet gelezen, dus heb het item maar gewoon nieuw besteld. Grr :+ Niemand anders bied het ook aan. Intussen had ze wel een 5 sterren revieuw erbij gekregen waarbij ze wel iets via Marktplaats had gekocht, maar die daarvoor was dan weer 1 ster en vrij recent met als punten "sneller reageren" en "geen product ontvangen"

imaudy
Berichten: 5084
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:42

Merexa schreef:
Vreemd zeg!

Ik was al vanaf Maandagavond bezig met een verkoper die volgens mij niet van haar items af wil.. Nieuw is het item 40€ en zij bied het voor 15€ aan. Woensdagavond heb ik 1x heel kortaf antwoord gekregen terwijl ik al sliep en ik heb de volgende ochtend gelijk gereageerd dat ik het wilde hebben en of ze het op kon sturen met gelijk oversteken. Ze heeft het bericht nog steeds niet gelezen, dus heb het item maar gewoon nieuw besteld. Grr :+ Niemand anders bied het ook aan. Intussen had ze wel een 5 sterren revieuw erbij gekregen waarbij ze wel iets via Marktplaats had gekocht, maar die daarvoor was dan weer 1 ster en vrij recent met als punten "sneller reageren" en "geen product ontvangen"


Bij "geen product ontvangen" in de reviews doe ik nooit zaken.

anca

Berichten: 1793
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:48

Maar dat zegt niet altijd wat. Ik ben ook eens beoordeeld met 1 ster en de opmerking product niet geleverd.

Nee klopt ik had haar ook niets verkocht :+ . Op mijn vraag waarom zei ze dat het een foutje was . Nou lekker dan .

maessie

Berichten: 5770
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:52

Zo heb ik ook eens 1 ster gekregen, kon ik ook niet heel veel aan doen, de post had het verkeerd bezorgd, en was niet terug te vinden..

Foaly

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:54

Daan13 schreef:
We hebben een leuke actie gehad dit weekend.

Vriendin wou een bad,ze ziet er 1 op mp en in de titel staat de omschrijving en een vraagprijs van 300,-

Bieden staat op vanaf 200,- dus ze bied 210,-

Bod werd verwijderd en ze kreeg bericht dat het te laag was.


Ze stuurt mij de advertentie door en ik bied 205,-

Krijg binnen 10 minuten reactie... "Ok akkoord"

Gegevens uitgewisseld,vriendin is onder mijn naam heen met mijn man (handige klusser en sjouwer) :o

Iedereen blij maar logisch? Nee niet echt.


Is je MP-naam ook Daan? Bij mij loopt MP namelijk ook een stuk soepeler sinds ik daar Chris heet ipv Christine. Sexism is real, folks :+

Ik had donderdag bij twee verschillende verkopers iets gekocht. De ene reageerde gelijk en pakketje was zaterdag binnen. De ander reageert alleen na half 11 's avonds (wanneer ik dus al op bed lig) en daar heb ik net vanochtend eindelijk het geld kunnen overmaken. Het is dat ik het graag wil hebben, maar anders was ik er klaar mee geweest :+

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:09

Ik heb zojuist een grote set Lego opgehaald. Eigenlijk wat te duur naar mijn zin, maar meneer heeft hem helemaal gesorteerd en uit elkaar gehaald op verzoek, dus dan is het minder erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:16

Hier was op 7 mei iemand een konijn komen halen. Hij vroeg of ze nog eens gedekt kon worden en heeft mijn vriend 3 kwartier bezig gehouden met vragen want hij had nog nooit konijnen gehad. Konijn was gedekt waar hij bij stond.

Nu net bericht dat ons konijn niet was gedekt. Ik antwoord terug dat hij er bij was en hoe hij het wist. Gevraagd of ze was gescand? Nee, hij had gevoeld en ze was niet drachtig. Hij kon dat weten wat hij had meerdere konijnen (2 weken terug wist hij er nog niets van af?) Geantwoord dat als hij echt zeker was hij terug mocht komen om haar opnieuw te dekken.

Nou dat was niet nodig, hij ging nu wel een ram gaan kopen etc. En btw, hij had haar al 27 dagen en ze was nog niet bevallen. Toch maar even gemeld dat hij haar 7 mei was komen halen, ze nog maar 2 weken ver kon zijn en hij beter even wachtte :+

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:45

Moestuin schreef:
Hier was op 7 mei iemand een konijn komen halen. Hij vroeg of ze nog eens gedekt kon worden en heeft mijn vriend 3 kwartier bezig gehouden met vragen want hij had nog nooit konijnen gehad. Konijn was gedekt waar hij bij stond.

Nu net bericht dat ons konijn niet was gedekt. Ik antwoord terug dat hij er bij was en hoe hij het wist. Gevraagd of ze was gescand? Nee, hij had gevoeld en ze was niet drachtig. Hij kon dat weten wat hij had meerdere konijnen (2 weken terug wist hij er nog niets van af?) Geantwoord dat als hij echt zeker was hij terug mocht komen om haar opnieuw te dekken.

Nou dat was niet nodig, hij ging nu wel een ram gaan kopen etc. En btw, hij had haar al 27 dagen en ze was nog niet bevallen. Toch maar even gemeld dat hij haar 7 mei was komen halen, ze nog maar 2 weken ver kon zijn en hij beter even wachtte :+


Aan iemand die nog nooit konijnen heeft gehouden zou ik sowieso geen gedekt konijn verkopen. Ook niet aan iemand die nog 3 kwartier vragen gaat stellen want die heeft zich duidelijk niet verdiept

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:50

Amber_anne schreef:
Moestuin schreef:
Hier was op 7 mei iemand een konijn komen halen. Hij vroeg of ze nog eens gedekt kon worden en heeft mijn vriend 3 kwartier bezig gehouden met vragen want hij had nog nooit konijnen gehad. Konijn was gedekt waar hij bij stond.

Nu net bericht dat ons konijn niet was gedekt. Ik antwoord terug dat hij er bij was en hoe hij het wist. Gevraagd of ze was gescand? Nee, hij had gevoeld en ze was niet drachtig. Hij kon dat weten wat hij had meerdere konijnen (2 weken terug wist hij er nog niets van af?) Geantwoord dat als hij echt zeker was hij terug mocht komen om haar opnieuw te dekken.

Nou dat was niet nodig, hij ging nu wel een ram gaan kopen etc. En btw, hij had haar al 27 dagen en ze was nog niet bevallen. Toch maar even gemeld dat hij haar 7 mei was komen halen, ze nog maar 2 weken ver kon zijn en hij beter even wachtte :+


Aan iemand die nog nooit konijnen heeft gehouden zou ik sowieso geen gedekt konijn verkopen. Ook niet aan iemand die nog 3 kwartier vragen gaat stellen want die heeft zich duidelijk niet verdiept


Vind ik ook

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:56

Ik vind niets raar aan 3 kwartier vragen stellen. Ondanks dat ik het al jaren doe vraag ik ook mensen de oren van het lijf. Je kunt er maar van leren. Ik sta altijd ter beschikking om te helpen en bij te staan met raad en daad. Ik heb ze liever gedekt te verkopen met de nodige tips en tricks, dan dat ze zelf een ram gaan bij kopen en met enkel wat internet kennis wat konijnen bij elkaar gooien.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:13

Als ik een huisdier verkoop dan vind ik 3 kwartier vragen stellen over het specifieke dier ook niet raar. Wel over basis dingen waaruit blijkt dat je geen kennis hebt

Ik ben bij voorbaat al tegen het lukraak fokken van konijnen dus een drachtige zou ik nooit verkopen. Ook geen konijnen alleen trouwens. Er zitten genoeg konijnen in de opvang of die hun leven alleen slijten in een hokje

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:16

Het betrof een vleesras konijn, dus over lukraak fokken en in de opvang belanden zijn er geen probleem. Ik weet dat dit bij velen gevoelig ligt dus ik wou dit er niet direct bij vermelden. Wij houden ze overigens niet alleen, met gezelschap en buiten op gras :) Dus wij houden ze niet op de batterij manier of in kleine hokjes.

Zertab

Berichten: 12314
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:17

Iemand die blijft sturen en vragen stellen... jeetje gast, sowieso is het gratis en zie gewoon mijn foto's :')

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:58

Dit weekend weer goeie deals. Had de kinderwagen online staan, dacht dat het niet zou gaan lopen want hij is paars. Meer gangbare kleuren gaan momenteel ook slecht. Maar gister ineens berichtje, of ze hem nu op mochten halen. Was net weg dus man gebeld, die was iets minder blij met me want moest direct de zolder op alles bij elkaar rapen (had niet verwacht dat het zo snel zou gaan ineens) en die mensen stonden met 10 minuten aan de deur. Wel heel lief, die kwamen hem kopen om hem aan een ander stel te geven wat het niet zo ruim heeft. En uiteindelijk dus meer voor gekregen dan verwacht dus top!

Had ook nog skeelers te koop, geen idee wat de prijs zou zijn dus had het op bieden gezet. Snel veel reacties en al gauw rond de €20, dus prima, had ze toegezegd aan een vrouw. Zij vroeg of ze ze vrijdag mocht halen (zondag afgesproken) omdat ze dan weer geld zou krijgen van haar bewindvoerder. Normaal ben ik allergisch voor mensen die voor een duppie op de eerste rang willen of een zielig verhaal ophangen, maar ze kwam heel oprecht over. Wilde zo graag met haar dochter gaan skeeleren. Dus vastgehouden, was zoveel reactie op dat ik dacht het alsnog wel kwijt te raken als ze niet zou komen. Stuurde ze donderdag berichtje met excuses maar dat ze er vanaf moest zien, want ze kreeg het geld niet van haar bewindvoerder. Het contact verliep heel fijn, dus heb gezegd dat ze ze mocht komen halen. Was ze zo blij mee! Ze vertelde aan de deur nog dat ze ook graag een bosje bloemen mee had genomen, maar dat ze daar ook geen geld voor had. Hoop dat ze er veel plezier van heeft en als ze ze toch weer verkoopt, nou ja dan ook veel plezier ermee :+

Ook nog ledikantmatras en hoeslakens weggegeven, fijn dat iemand er nog wat aan heeft, kliko kan altijd nog. Ruimt lekker op zo, nu het campingbedje en de rest van het beddengoed nog.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:58

Ik had een vraag over de vraagprijs van een gloednieuw dekje van iemand gekregen, was smiddags half 3 ofzo verstuurd maar las het pas savonds.
In de tussentijd had ze mij al een betaalverzoek gestuurd van jawel €3 _O-
Dus ik terug gereageerd welk dekje ze nou precies bedoelde (had er meerdere in 1 advertentie staan), en dat de vp bieden was, kreeg ik een bod terug van €4 {:)-:(
Echt hoor, wat denk je zelf? Staat heel duidelijk in de advertentie dat die nieuw is en op de foto zie je zelfs het kaartje nog aan het dekje hangen.

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:35

Zo lekker brutaal als je gewoon al een betaalverzoek stuurt. Lijkt me dat je eerst de prijs overeenkomt.

saskiaojan

Berichten: 7257
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:24

Gewoon een heel rijtje met mensen die ergens op bieden, ik geef aan akkoord of doe een tegenbod en vervolgens reageert er niemand meer 8)7

Tallie1979
Berichten: 22770
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:39

Ik net een mooie! :))

Ik bied zeer dure verf aan. Ik heb een palet gekocht en de kleuren die erin zaten (6 stuks) eruit gehaald. Daarnaast zaten er ook 9 lege bakjes (napjes) in. Kenners weten dat deze verf erg duur is.

Nu bied ik het palet aan met 15 kleuren, gevuld uit de tubes. (Normaal 8 euro per napje)

Op het kartonnen doosje staat nog het originele prijsje van 43,95 (voor 6 kleuren en 9 lege napjes)

Nou komt er iemand mededelen dat ze niet begrijpt dat ik 80 euro incl verzendkosten vraag, terwijl er 43,95 op het doosje staat.

Dus ik leg keurig uit waarom dat zo is. (Zie uitleg hierboven)

Zegt ze; “ Nou ja, vind het toch te duur dus ga niet bieden”

Heb haar maar bedankt voor haar melding :')

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:58

Ik zou het prijsje er gewoon vanaf halen denk dat je wel meer mensen krijgt die zoiets niet snappen :o

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:00

Hier stond vandaag de pakketbezorger aan de deur.
Die had ik niet verwacht.
Track and trace had het ook niet verwacht, die stond op morgen.

Tallie1979
Berichten: 22770
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:06

little_birdy schreef:
Ik zou het prijsje er gewoon vanaf halen denk dat je wel meer mensen krijgt die zoiets niet snappen :o


Dan kennen ze ook de waarde van de verf niet. Heb nu mijn advertentie even aangepast met uitleg.

Ze bleef nog even doorzeuren, dus ik heb aangegeven dat ze beter elders kan gaan. :)

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:16

Dat is ook een slimme ja .
Je zou verwachten als iemand dus zo’n speciale verf zoekt ze wel enig idee hebben van de prijzen inderdaad

pjer
Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:42

ik snap alleen niet helemaal waarom je napjes vervangt door gedroogde tube verf. Het is toch in principe hetzelfde?

Tallie1979
Berichten: 22770
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:48

Het is ook hetzelfde. Ik heb alleen de kleuren die in de set zaten in mijn eigen palet gedaan. En met andere kleuren de napjes gevuld 15 stuks :)