Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjer
Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:12

ahhhhh ok dan volg ik het weer :-) ik zag net ook leuke aanbiedingen maar om nou weer van merk te veranderen, geloof dat ik net te weinig schilder daarvoor.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:29

pjer schreef:
ahhhhh ok dan volg ik het weer :-) ik zag net ook leuke aanbiedingen maar om nou weer van merk te veranderen, geloof dat ik net te weinig schilder daarvoor.


:D

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:47

girlyggirl schreef:
Vjestagirl schreef:
Wat wilde ze kopen?


Een funkopop, die spaart ze en ze wilde graag de laatste van een serie waar ze een gezocht advertentie voor bleek te hebben gezet, ik was met gedachten erg druk deze week dus was niet scherp -O-

Welke funkopop zoekt ze?[/quote]

( sorry had je gemist)

De "yuri on ice ,young victor" ofzo geloof ik :o

Merexa

Berichten: 1167
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:10

Gistermiddag had ik een leuk avontuur. _O- Hier in de buurt bood iemand best goedkoop pakjes hooi aan, maar het stond al op een paar dagen op gereserveerd. Zondag aan het begin van de avond heb ik toch maar een berichtje gestuurd, want het is erg nat op het land, dus ik heb toch nog wel redelijk snel weer wat hooi nodig nu ze niet op het gras kunnen. Misschien had hij nog wel een trailertje vol. Echter geen reactie, dus heb ik gisteren, de volgende dag, aan het einde v/d ochtend gebeld naar het nummer dat er bij stond. Hele vriendelijke man, maar hij vertelde dat die avond rond 19:00 mensen zouden komen voor hooi en wist niet precies hoeveel ze mee zouden nemen, maar mocht er een trailertje vol over blijven zou hij mij wel bellen. Een paar uur later had ik net de trailer afgekoppeld om toch maar even boodschappen te doen toen hij belde; Hij had toch nog wat over voor mij. Dus ik de trailer er maar weer aan gedaan en daar heen gereden. Echter kon ik de trailer niet gekeerd krijgen op zijn terrein (nog niet zo heel ervaren met achteruit rijden) dus deed hij dat zo even voor mij. Nog even staan praten toen het hooi in de trailer lag en weer op weg naar huis. Onderweg hoorde ik ineens een raar deuntje dat niet van mijn telefoon kwam, dus ik ging naar de kant van de weg en kwam er achter dat een mobiele telefoon onder mijn stoel lag. Deze bleek van de boer te zijn die er vanuit zijn huistelefoon naartoe belde (er stond 'Thuis') op het scherm. Dus toch maar opgenomen en gezegd dat de telefoon onder de stoel lag. We konden er allebei op zich wel om lachen en hij was al bang dat de telefoon tussen het hooi was beland. Deze is dus uit zijn zak gevallen bij het achteruitrijden van de trailer voor mij. Dus ik gaf hem mijn adres en vervolgens kwam hij bij mij thuis de telefoon ophalen.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:37

Ik reageerde op een fietskar en ik vroeg of ik ook overdag kon komen? Dat was geen probleem, dus ik gaf aan ik ga naar bed we houden contact. Schrijft hij terug oke prima, stuurt hij vanmorgen we zouden toch contact houden?

Merexa

Berichten: 1167
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:51

Huh.. >;)
Je hebt zijn adres al wel en ook al een tijd afgesproken?

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:53

Merexa schreef:
Gistermiddag had ik een leuk avontuur. _O- Hier in de buurt bood iemand best goedkoop pakjes hooi aan, maar het stond al op een paar dagen op gereserveerd. Zondag aan het begin van de avond heb ik toch maar een berichtje gestuurd, want het is erg nat op het land, dus ik heb toch nog wel redelijk snel weer wat hooi nodig nu ze niet op het gras kunnen. Misschien had hij nog wel een trailertje vol. Echter geen reactie, dus heb ik gisteren, de volgende dag, aan het einde v/d ochtend gebeld naar het nummer dat er bij stond. Hele vriendelijke man, maar hij vertelde dat die avond rond 19:00 mensen zouden komen voor hooi en wist niet precies hoeveel ze mee zouden nemen, maar mocht er een trailertje vol over blijven zou hij mij wel bellen. Een paar uur later had ik net de trailer afgekoppeld om toch maar even boodschappen te doen toen hij belde; Hij had toch nog wat over voor mij. Dus ik de trailer er maar weer aan gedaan en daar heen gereden. Echter kon ik de trailer niet gekeerd krijgen op zijn terrein (nog niet zo heel ervaren met achteruit rijden) dus deed hij dat zo even voor mij. Nog even staan praten toen het hooi in de trailer lag en weer op weg naar huis. Onderweg hoorde ik ineens een raar deuntje dat niet van mijn telefoon kwam, dus ik ging naar de kant van de weg en kwam er achter dat een mobiele telefoon onder mijn stoel lag. Deze bleek van de boer te zijn die er vanuit zijn huistelefoon naartoe belde (er stond 'Thuis') op het scherm. Dus toch maar opgenomen en gezegd dat de telefoon onder de stoel lag. We konden er allebei op zich wel om lachen en hij was al bang dat de telefoon tussen het hooi was beland. Deze is dus uit zijn zak gevallen bij het achteruitrijden van de trailer voor mij. Dus ik gaf hem mijn adres en vervolgens kwam hij bij mij thuis de telefoon ophalen.

Hahaha wat een leuk verhaal :D

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:29

Nee ik had nog geen tijd afgesproken, dan zou ik vandaag doen.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:05

Merexa wat een leuk verhaal :D

Marleen jij maakt toch wat mee hoor met marktplaats haha

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:18

Haha ja ik gaf aan jaar bed te gaan dus ik zou contact houden, maar hij kon zeker niet wachten.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:52

Ik zou ook nooit een wildvreemde zeggen dat ik naar bed ga geloof ik .

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:16

Ik had iets gekocht en zou alleen nog doorgeven of ik het via DHL of Postnl verstuurd wilde hebben. Tussen haar vraag en mijn antwoord zat een half uur en vervolgens krijg ik een bericht dat het al verkocht is aan een ander. Ik zal wel ouderwets zijn, maar vind dat gewoon echt niet netjes. Niet iedereen is iedere minuut van de dag online.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:32

Ik had ook iets stoms.
Twee truien, ik stuur dat ik het graag overneem voor de vraagprijs. Gelijk bericht terug, hoe ik het verzonden wil hebben dus ik vraag of het door de brievenbus kan en zo ja, graag met Post NL track & trace. Ik vraag om een betaalverzoek, alles lekker vlot.
Krijg ik een berichtje: ah, een ander was je net voor. Ze zijn verkocht.

Huh? Dit alles gebeurde in 10 minuten :')

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:13

Echt niet netjes als het voor je neus weg wordt verkocht pf

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:09

Normaal alleen meelezer hier maar nu zelf 1 van mijn ponys op marktplaats staan.
Naast de handelaren denk ik die niet verder komen dan alleen een prijs bieden een aantal gehad die haar wel erg fijntjes gebouwd vinden en waarom een pony van 0.94 cm niet bereden is.
Uitgelegd dat zoals ook in de advertentie vermeld het een nmprs is en ja die zijn een stuk smaller en fijner gebouwd dan de gemiddelde shetlander.
Maar de ergste vraag vond ik wel of het nog te koop was.
Die het is een levend wezen welke ik al 5 jaar heb. Zelfs al zou diegene de vraagprijs bieden, laat maar.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:40

Lisitano schreef:
Ik had ook iets stoms.
Twee truien, ik stuur dat ik het graag overneem voor de vraagprijs. Gelijk bericht terug, hoe ik het verzonden wil hebben dus ik vraag of het door de brievenbus kan en zo ja, graag met Post NL track & trace. Ik vraag om een betaalverzoek, alles lekker vlot.
Krijg ik een berichtje: ah, een ander was je net voor. Ze zijn verkocht.

Huh? Dit alles gebeurde in 10 minuten :')


Wat vreemd en vervelend inderdaad. WIj hadden zondag ook wat op MP staan. Kennelijk vraagprijs wat te laag, want binnen een minuut een bod van 50%vp. Aangegeven dat het voor 80%vp weg zou mogen. Daarna iemand die de vp bood (openlijk), waardoor het eerste bod van 50% vp ingetrokken werd. Akkoord gegeven en afspraak gemaakt met die 100% bieder. Net alles rond (enkel afhalen moet nog gebeuren), biedt iemand 120% vp. Tja, sorry, we hebben een principeakkoord en wachten tot die ander het ophaalt. Komt die niet, dan melden we ons weer.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:49

Hier óók weer.

Bied in de ochtend op een schapennet, krijg te horen dat ik nr 2 ben. Ok, prima.

In de avond een berichtje dat ie voor mij is, lag al bijna te slapen, dus dacht: regel ik morgen wel.

Vanochtend om 06:00 een berichtje: verkocht....

Zonder dat ik óóit de tijd heb gehad om een antwoord te sturen..

BAAL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:58

Je had wel de tijd, je dacht: Regel het morgen wel. Als dan iemand nog afkomt met bv: Ik wil het voor de vraagprijs, tja... Dan zijn die eerst ja. Je had gewoon kunnen terug sturen: Top, ik wil het nog graag! Is het goed dat ik hier morgen op terug kom?

Ik moet eerlijk zeggen als ik stuur: Hé het is voor jou! (Of iets in die aard) En het wordt gelezen en ik krijg geen enkele reactie ik ook snel met iemand anders verder ga :)

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:19

Je kan moeilijk verwachten dat een verkoper rekening houdt met jouw slaappatroon. Als je echt iets wilt, dan reageer je op het moment dat je het bericht leest of niet, maar dan draag je dus ook de consequenties. De verantwoordelijkheid ligt bij jezelf niet bij de verkoper. JIJ hebt niet gereageerd. JOUW keuze.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:23

Iemand reageert op mijn advertentie,ik ga akkoord met het bod en dan "nee ik zie er toch vanaf"

En dat binnen 10 minuten :roll:

Merlen

Berichten: 1609
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:23

_Mir schreef:
Echt niet netjes als het voor je neus weg wordt verkocht pf


Zeker niet als je 1,5u moet rijden,je de verkoper meermaals bericht dat je onderweg bent,daar aangekomen hij doodleuk zegt dat hij terwijl jij op weg was het ongezien via de telefoon verkocht heeft.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:32

Daan13 schreef:
Iemand reageert op mijn advertentie,ik ga akkoord met het bod en dan "nee ik zie er toch vanaf"

En dat binnen 10 minuten :roll:


Hier hadden we een koper:
Koper: wanneer kan ik langskomen om het op te halen?
Koper: kan ik zaterdag komen
Koper: nee zaterdag kan niet

:D

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:42

Ik wacht ook niet af als ik van meerdere kanten interesse heb, iemand leest mijn akkoord en reageert niet.

Ik wil het liefst zo snel mogelijk van mijn spul af, ik moet niet hebben dat het toch niet rond komt met diegene die het bericht leest en niet reageert. Weg is weg.

Had het pas ook nog. Anderhalve week bezig geweest met iemand die iets van me wilde kopen. Ik moest er steeds achteraan vangen. Ophalen, nee toch niet ophalen want ze had het heel druk. Wat zijn de verzendkosten? Kan het ook goedkoper? Puntje bij paaltje 3 dagen geen reactie, ook niet na mijn vraag of ze even iets kon laten weten.

Uiteindelijk een andere geïnteresseerde, alles binnen een half uur rond. Dus die eerste geïnteresseerde een bericht gestuurd dat ik het helaas verkocht had en haar succes gewenst met haar zoektocht. Toen kon er binnen een kwartier wel een reactie vanaf. :roll:

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:02

mvdende schreef:
Hier óók weer.

Bied in de ochtend op een schapennet, krijg te horen dat ik nr 2 ben. Ok, prima.

In de avond een berichtje dat ie voor mij is, lag al bijna te slapen, dus dacht: regel ik morgen wel.

Vanochtend om 06:00 een berichtje: verkocht....

Zonder dat ik óóit de tijd heb gehad om een antwoord te sturen..

BAAL


:= toen was het al voor je geregeld.

DuoPenotti

Berichten: 30009
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:04

de verkoper zag een gelezen berichtje en dacht waarschijnlijk die heeft geen interesse.
Want gelezen kun je ook even typen: fijn, slaap nu bijna kom er morgen op terug.