Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17929
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:00

:') :')

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:54

Ik heb meestal een hoop ellende met marktplaats (zoals de meeste hier als ik zo lees haha) maar van het weekend iets leuks!
Ik wilde mijn oude videorecorder verkopen, gebruikt om video's van vroeger over te zetten en stond hier nu maar. Ik dacht zet hem er voor 15,- op, als ik 10,- krijg is het mooi meegenomen... Niet uitgebouwd nog uit de kast want kon wel even duren, dacht ik!

Mooi niet... Krijg biedingen van 20,- toen 50,- en mijn ogen geloofde het niet. Tot een aardige man mij berichtte dat ik het eea moest aanpassen en het ding gewoon over de 100,- waard is! Uiteindelijk gister dus het bod van 120,- maar geaccepteerd, nog verzenden ook...
Zo bizar en ik wilde al akkoord gaan met 20,- :+

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:55

Alleen maar mooi meegenomen dus haha!

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:21

Is dat een heel speciaal soort video recorder? Of heeft iedereen die dingen weg gedaan en zijn ze nu geld waard? :wow:
Wel lekkere handel! En lief dat die meneer een berichtje had gestuurd +:)+

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:23

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om privé communicatie openbaar te maken op Bokt.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 07:30

Hier ook hoor. Ik ben op zoek naar een dwerglotharinger ram. Maximum 1 jaar. Maximum 2 kilo. Raszuiver. Geen zwart of havanna. Krijg ik de grote soort aangeboden. Of niet raszuiver. Of de grote soort, niet raszuiver en zwart.

Toppunt was iemand die zei: Ja ik heb er. Ik vroeg achter foto’s van de dwerglotharinger die ze te koop had zodat ik al kon kijken of het wat was. Antwoord: Nee het is geen lotharinger, maar het zijn wel dwergjes hoor!

DuoPenotti

Berichten: 29708
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:04

welshfan97 schreef:
Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om privé communicatie openbaar te maken op Bokt.


ik snap de reactie wel hoor.
Brievenbuspakket is 4,10, dus gaat er best veel vanaf voor haar.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:28

DuoPenotti schreef:
welshfan97 schreef:

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om privé communicatie openbaar te maken op Bokt.


ik snap de reactie wel hoor.
Brievenbuspakket is 4,10, dus gaat er best veel vanaf voor haar.

Ze gaf zelf al aan dat verzenden 2,50 is. Natuurlijk snap ik het ook als ze het niet genoeg vind, maar zeg dat dan gewoon.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:18

lovehaffie schreef:
Ik heb meestal een hoop ellende met marktplaats (zoals de meeste hier als ik zo lees haha) maar van het weekend iets leuks!
Ik wilde mijn oude videorecorder verkopen, gebruikt om video's van vroeger over te zetten en stond hier nu maar. Ik dacht zet hem er voor 15,- op, als ik 10,- krijg is het mooi meegenomen... Niet uitgebouwd nog uit de kast want kon wel even duren, dacht ik!

Mooi niet... Krijg biedingen van 20,- toen 50,- en mijn ogen geloofde het niet. Tot een aardige man mij berichtte dat ik het eea moest aanpassen en het ding gewoon over de 100,- waard is! Uiteindelijk gister dus het bod van 120,- maar geaccepteerd, nog verzenden ook...
Zo bizar en ik wilde al akkoord gaan met 20,- :+


Hier ook eens met een duur voetbal shirt gehad. Was van een speler van heerenveen geweest. Ik had er geen verstand van en had niks met het shirt. Dus te koop gezet. Binnen 2 uur had ik al een bod van 50(!) We wouden hem zelf voor 7.50 verkopen... uiteindelijk voor 75 weggegaan

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:55

lovehaffie schreef:
Ik heb meestal een hoop ellende met marktplaats (zoals de meeste hier als ik zo lees haha) maar van het weekend iets leuks!
Ik wilde mijn oude videorecorder verkopen, gebruikt om video's van vroeger over te zetten en stond hier nu maar. Ik dacht zet hem er voor 15,- op, als ik 10,- krijg is het mooi meegenomen... Niet uitgebouwd nog uit de kast want kon wel even duren, dacht ik!

Mooi niet... Krijg biedingen van 20,- toen 50,- en mijn ogen geloofde het niet. Tot een aardige man mij berichtte dat ik het eea moest aanpassen en het ding gewoon over de 100,- waard is! Uiteindelijk gister dus het bod van 120,- maar geaccepteerd, nog verzenden ook...
Zo bizar en ik wilde al akkoord gaan met 20,- :+

Heb ooit een oude singer breimachine op MP gezet
Ik zie wel wat de gek ervoor geeft.
Binnen 5 minuten en ik kom m gelijk halen (heb het eerste de beste bod maar geaccepteerd :j)

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:28

Sting schreef:
Is dat een heel speciaal soort video recorder? Of heeft iedereen die dingen weg gedaan en zijn ze nu geld waard? :wow:
Wel lekkere handel! En lief dat die meneer een berichtje had gestuurd +:)+

Wij verkopen gemiddeld 3 videorecorders per week, allemaal rond de tussen de £50-£80, tis gekkenwerk en als je dan nog een SuperVHS hebt ga je ruim over de 100 heen.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:38

Sting schreef:
Is dat een heel speciaal soort video recorder? Of heeft iedereen die dingen weg gedaan en zijn ze nu geld waard? :wow:
Wel lekkere handel! En lief dat die meneer een berichtje had gestuurd +:)+


Ja iets met tijdscontrole oid? Geen idee, heb hem altijd gewoon gebruikt haha! Ja echt lief, heb hem ook heel erg bedankt. Is toch super leuk om zulke mensen ook op mp te treffen :) *\o/*

_Mir
Berichten: 1361
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:17

Ik kocht ooit een hoofdstel dat werd aangeboden als bitloos hoofdstel voor 12,50
Bleek een micklem hoofdstel te zijn, later nog verkocht voor 95,- :)

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:03

Weer 2 goede beoordelingen erbij. Beide dames weer super tevreden met de spulletjes die ik heb opgestuurd. En de kast is netjes opgeruimd nu. :D

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:04

Ik heb weer wat hoor. Bied op een product, ik krijg een akkoord op mijn bieding en vervolgens word ik met 2,50 overboden.

Vervolgens verdwijnt mijn bod en reageert ze niet meer op mijn vraag waar ik het naartoe mag overmaken.

Ik ga wel weer op zoek naar een andere. -O-

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:07

Ik kreeg een berichtje dat mijn bod geaccepteerd werd en binnen 10 minuten bood iemand het dubbele. De verkoper baalde wel wat, maar houdt zich aan de afspraken. Niet verwacht, maar wel ontzettend blij mee!

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:09

Ik ben zelf ook zo. Als het eenmaal is geaccepteerd dan hou je je aan afspraken.

Deze troel reageert gewoon niet meer.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:20

Ik ook, maar dat is wel zeldzaam tegenwoordig.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:49

Iemand vraagt wat ik er minimaal voor wil hebben.

Ik reageer netjes door te schrijven dat dat in de advertentie staat en ik de wedervraag stel van "wat wil je er maximaal aan uitgeven?"

Geen reactie meer :+

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:57

Daan13 schreef:
Iemand vraagt wat ik er minimaal voor wil hebben.

Ik reageer netjes door te schrijven dat dat in de advertentie staat en ik de wedervraag stel van "wat wil je er maximaal aan uitgeven?"

Geen reactie meer :+


Snap ik wel. Iemand vraagt jouw minimale prijs. Je verwijst naar de adv. Wat maakt het dan uit wat iemand er max aan uit wil geven.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:19

Daan13 schreef:
Iemand vraagt wat ik er minimaal voor wil hebben.

Ik reageer netjes door te schrijven dat dat in de advertentie staat en ik de wedervraag stel van "wat wil je er maximaal aan uitgeven?"

Geen reactie meer :+


Ik zou ook niet meer reageren. :=

Omdat ik een serieuze vraag stel en geen serieus antwoord krijg.

Evelienepien

Berichten: 3306
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:07

Tallie1979 schreef:
Daan13 schreef:
Iemand vraagt wat ik er minimaal voor wil hebben.

Ik reageer netjes door te schrijven dat dat in de advertentie staat en ik de wedervraag stel van "wat wil je er maximaal aan uitgeven?"

Geen reactie meer :+


Ik zou ook niet meer reageren. :=

Omdat ik een serieuze vraag stel en geen serieus antwoord krijg.


Huh? Hoezo?
Ze heeft serieus geantwoord, toch?
En wellicht is haar vraagprijs al zo scherp dat dat het minimum is?
Tuurlijk wil ieder het onderste uit de kan maar een vorm van realisme is ook wenselijk (toch ?).

En als jij dan als vrager geen antwoord meer geeft?
Zou dat voor mij inhouden dat ik conclusie trek: voor appel en ei …liefst gratis bwv

(Je merkt: zit nu in deze situatie :')
50 euro leren bruine wedstrijdlaarzen + tas (a 25,00 np), allebei amper gebruikt en dan krijg ik vraag: wat is je minimum :roll: ? …zucht )

En ja, ik kan er geen vp bij zetten / vaste prijs / op bieden neerzetten … haalt niet uit … tot ik er gratis ofzo van maak
Dus als jij gouden tip hebt voor me ? Graag :o ?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:13

‘Wat is je minimum’ is echt mijn grootste ergernis. Zo groot dat ik deze mensen eigenlijk al bij voorbaat liever niet te woord sta. Want als ik zeg: ‘mijn minimum is xxx’, dan komt er altijd een antwoord terug dat daar dan weer een fractie van is. En die mensen vind ik enorm vermoeiend. Als je het niet kan betalen, moet je er gewoon niet op reageren.

Met stip gevolgd door mensen die claimen: ‘voor dat bedrag kan ik het nieuw kopen en dan is die van jou tweedehands wel duur’. Je hoeft het niet te kopen maar val mij er dan ook niet mee lastig dat je het eigenlijk wel wil kopen maar dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

DuoPenotti

Berichten: 29708
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:17

Mensen kunnen het vaak wel betalen maar handelen.
Ja dat probeer ik ook, want de meeste mensen hebben het item er voor een hogere prijs op staan dan wat ze eigenlijk willen krijgen.
Staat er bij vaste prijs vraag ik niet naar een minimum bedrag of doe ik ook ook geen lager bod.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:31

maaikemuis schreef:
‘Wat is je minimum’ is echt mijn grootste ergernis.


Hier ook. Mijn antwoord is altijd 'wat is je maximum'.

Vragen naar het absolute minimum is in mijn ogen geen onderhandelen. :+