Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:07

Tijdje geleden had ik een haflinger te koop staan. Had redelijk veel contact gehad in een geïnteresseerde die graag wou komen en proef rijden.
Heb 1,5 uur zitten wachten, niemand gezien en ook nooit meer iets gehoord van haar. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:48

Hier hadden wij ook wat voor. Wij hadden golfplaten te koop. Man A belt om te komen kijken. Terwijl A onderweg is belt man B dat hij er achter wil komen voor de vraagprijs. Mijn man geeft aan dat er iemand onderweg is en als hij ze niet neemt B er achter mag komen. A komt aan, bekijkt ze en zegt: Ik moet ze niet. Hij stapt in en rijd weg. Mijn man belt B dat hij er achter mag komen. B stapt in zijn auto en vertrekt. Tien minuten later staat A opeens terug. Voor €50 neem ik ze mee!

Nou nee zegt mijn man. Er is al iemand anders onderweg voor de vraagprijs (€75) Ze zijn verkocht. Zegt A: Nou nee, ik geef jou €50 en ik neem ze mee. Ik was eerst, ik heb eerste keus. Ja klopt zegt mijn man. U was hier, u moest ze niet en u bent weggereden. Kans verkeken. A werd aardig boos. Ik was eerst dus ik heb er recht op! Met de jeugd van nu ben je niets meer! Zo onbetrouwbaar! Na ruim 10 minuten discussiëren is A eindelijk vertrokken 8)7

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:31

En terecht dat A is vertrokken, brutaliteit zeg!

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:36

Jeetje wat een hork.
Al had B ze niet gewild, A had ze ook niet meer gekregen zeg.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:41

Wat een brutale kloko, proberen om toch wat van de prijs af te krijgen...

Mooie actie om hem weg te sturen en niet te bezwijken voor de onfatsoenlijke koopmethode.


Ik ben ff gepikeerd :+

Ik heb nieuwe producten op mp staan, staat ook in de titel en omschrijving.

Iemand vraagt of ze een deel van de producten mag kopen,dus ze vraagt om de vraagprijs en die geef ik.

Krijg ik een reactie terug met een smeekbede erbij dat ze maar de helft bied want het is toch maar een tweedehands gebruikt product.

:evaw: dikke doei met zo 1 :roll:


Al zou ze nu alsnog mijn vraagprijs willen betalen,dan wil ik het niet eens meer aan haar verkopen.

Zijn genoeg andere liefhebbers die wel de waarde ervan inzien.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:50

Een product op een tweedehandssite is in principe nooit nieuw. Zelfs al is het alleen maar omdat je de garantie niet hebt die je bij een nieuwkoop wel hebt (ondeugdelijk product, effectieve levering,...).

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:11

Gini schreef:
Een product op een tweedehandssite is in principe nooit nieuw. Zelfs al is het alleen maar omdat je de garantie niet hebt die je bij een nieuwkoop wel hebt (ondeugdelijk product, effectieve levering,...).

Niet waar, wij adverteren ook op tweedehands sites maar je hebt toch echt wel garantie bij ons hoor. Niet iedereen is een particuliere verkoper he op die sites

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:19

Daarom dat ik in principe zeg. Het ontstaan van tweedehandssites was niet om professionele verkopers een platform te geven om hun producten aan te prijzen. Dat het daar ondertussen naar geëvolueerd is omdat iedereen natuurlijk een boterham moet eten ondervang ik dus door 'in principe' te zeggen.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:20

Maar ik ga er vanuit dat Daan13 geen bedrijf is maar particuliere verkoper.

Natuurlijk geen idee wat ze vraagt voor haar producten, maar sommige vragen soms bijna net zo veel, zeker als er verzendkosten bij komen als in een winkel.
En al hangt het kaartje er dan nog aan, als het dan maar amper iets scheelt haak ik af.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:29

Sommige producten zijn misschien nieuw (in de zin van nooit gebruikt), maar kunnen wel al jaren in de kast hebben gelegen en om die reden toch wat achteruit gegaan zijn in kwaliteit.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:45

Een mysterie dus van wat ik heb :P

Het is nieuw, geseald en nog geen maand oud wat ontzettend mee valt.

Dezelfde producten staan voor hogere prijzen op mp -met ook biedingen erbij-

En ik heb er al meerdere van verkocht dus de meeste mensen zien wel de waarde ervan in.

Aankomend weekend zet ik een nieuwe advertentie en met wat geluk ben ik er dan weer vrij vlot vanaf. :+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:45

Ik betaal ook nooit meer dan 2/3e van de nieuwprijs. Al zit het nog in de originele verpakking, nieuw is uit de winkel met garantie, particulier op MP is niet nieuw nieuw, dus verdient imo ook geen nieuwprijs

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:48

Maar dat iemand dan onder de vraagprijs biedt, is toch geen reden om gepikeerd te zijn? Zeg je gewoon 'nee' en lekker door. Ik vind het niet gek dat je een bepaalde prijs voor je product wilt, ik vind het wel gek dat je er zo snel negatieve gevoelens bij hebt.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:52

Gepikeerd was niet het goede woord.

Teleurgesteld was beter geweest.

Want ik zit op 1/2 van de winkelprijs en vervolgens bied ze nog geen 1/8 deel want het is gebruikt.

Dat is onzin want het is geseald, ongebruikt etc.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:26

Ze bood de helft van je vraagprijs, niet de helft van de nieuwprijs en dat terwijl je vraagprijs al de helft van de nieuwprijs is? Dan is de opmerking dat het product "niet nieuw" is in haar ogen al een beetje onzin om die prijs te bieden.

Ach ik had iemand die bood nog geen 10% :7 van mijn vraagprijs en bleef maar berichtjes sturen waarbij hij opklom tot nog geen 25%. Die was echt gewoon irritant in zijn toon van de berichten en het ging echt niet komen tot een deel. Na een paar berichtjes heb ik die geblokkeerd.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 04:01

cobiie schreef:
Ze bood de helft van je vraagprijs, niet de helft van de nieuwprijs en dat terwijl je vraagprijs al de helft van de nieuwprijs is? Dan is de opmerking dat het product "niet nieuw" is in haar ogen al een beetje onzin om die prijs te bieden.



En dan eerst heel serieus overkomen en extra foto's vragen terwijl ze toen al wist dat ze ruim onder mijn vraagprijs zou gaan zitten.

Ik wil best extra foto's maken en sturen maar ga dan niet nog maar een schijntje bieden van de prijs.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:45

Hier weer alleen maar goede ervaringen!

Ik zocht voor een gender reveal een 4-tal pampers, geschreven dat ik er gerust voor wilde betalen. Iemand uit het dorp verderop reageerde "ik leg ze voor de deur, kom maar halen". We zijn ze gaan ophalen, ik heb een groot pakket aardbei-geurkaarsjes in de plaats gelegd, ze was er super blij mee :D

Ook nog een rookbom kunnen scoren voor een heel fijne prijs, en die werkte ook gewoon super goed, daar hadden we een beetje bang voor. Iedereen blij!

Oeh, en mijn bosal is verkocht! Die stond al een aantal maanden te koop, oa op FB en Bokt. Uiteindelijk is hij aan een bokker verkocht - ik kreeg naderhand nog een leuke foto van haar paard met de bosal, erg fijn!

En morgen haal ik via FB 4 oorlogsboeken op voor een eerlijke prijs. Gaat weer goed zo :D

Ik heb onlangs de stroomgenerator van mijn ouders verkocht. WAT EEN GEDOE.
Ik ken niks van die dingen, dus heb gewoon heel veel foto's gemaakt, zo ook van de sticker met info (hoeveel vermogen, hoeveel decibel enzo). Iets boven onze vraagprijs geadverteerd. Mijn inbox ontplofte, niet normaal hoor. Netjes van boven naar onderen afgewerkt. Nummer 1 daagde op maar vond hem te duur, "daar koop ik hem nieuw voor". Oke, doe dat dan maar hoor. Nummer 2 hebben we niet gezien. Nummer 3 was super schattig - "moet ik dan bieden ofzo, ik weet niet goed hoe dit werkt" :+ Heb hem een berichtje gestuurd - we vragen 125 dus gaan akkoord met 100, was meteen goed zo. Die man was meer dan een uur onderweg, en was er erg blij mee, hij wilt hem voor zijn mobile home gebruiken, voor de tv en playstation :j

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:53

Laatst wilde ik voor mijn moeder de maxicosi verkopen die zij nog in de kelder had staan ( van mijn neefje en nichtje )

Keurig ding, schoongemaakt, bups foto's erop, dikke prima. :D 35 euro vroeg ze.

Dus er komt een gozer kijken, vriendin zwanger, konden hem goed gebruiken. Gaat ie staan zeiken dat er een heel klein randje los zit. Kan je gewoon met je vinger terugduwen.

"Ja, maar hij is niet nieuw"

Mijn moeder: " Dan moet je nieuw kopen, kom, ik laat je er even uit"

Moeders was er meteen weer klaar mee, dus dat ding staat nog steeds in de kelder. In augustus staan we op een rommelmarkt, dan gaat hij mooi mee :))

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:58

Tallie1979 schreef:
Laatst wilde ik voor mijn moeder de maxicosi verkopen die zij nog in de kelder had staan ( van mijn neefje en nichtje )

Keurig ding, schoongemaakt, bups foto's erop, dikke prima. :D 35 euro vroeg ze.

Dus er komt een gozer kijken, vriendin zwanger, konden hem goed gebruiken. Gaat ie staan zeiken dat er een heel klein randje los zit. Kan je gewoon met je vinger terugduwen.

"Ja, maar hij is niet nieuw"

Mijn moeder: " Dan moet je nieuw kopen, kom, ik laat je er even uit"

Moeders was er meteen weer klaar mee, dus dat ding staat nog steeds in de kelder. In augustus staan we op een rommelmarkt, dan gaat hij mooi mee :))


Ik had gisteren zo ontzettend veel geluk! Vrienden van me zijn op zoek naar een autostoeltje voor hun kleinkind. Kom ik er onderweg van stal naar huis eentje gratis tegen. Op mijn brommer geladen (niet simpel hoor haha), ze zijn er super blij mee :D

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:03

Tallie1979 schreef:
Laatst wilde ik voor mijn moeder de maxicosi verkopen die zij nog in de kelder had staan ( van mijn neefje en nichtje )

Keurig ding, schoongemaakt, bups foto's erop, dikke prima. :D 35 euro vroeg ze.

Dus er komt een gozer kijken, vriendin zwanger, konden hem goed gebruiken. Gaat ie staan zeiken dat er een heel klein randje los zit. Kan je gewoon met je vinger terugduwen.

"Ja, maar hij is niet nieuw"

Mijn moeder: " Dan moet je nieuw kopen, kom, ik laat je er even uit"

Moeders was er meteen weer klaar mee, dus dat ding staat nog steeds in de kelder. In augustus staan we op een rommelmarkt, dan gaat hij mooi mee :))


Was het niet de rand waar de zonnekap in zit?

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:20

Het was iets aan de zijkant, waar de kussens over gaan in de harde schaal zeg maar. Daar stak kennelijk een klein stukje stof uit van ongeveer een cm. Dus dat was terugduwen en klaar. :D

Dus we hebben dat stukje stof later even teruggeduwd en er een drupje lijm tussen laten vallen. Hij kan mooi mee naar de rommelmarkt volgende maand :)

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:25

Het lijkt wel een trend te worden,mierenstiften onm het goedkoper mee te krijgen.

Vind de reactie van moeders dan ook geweldig :') doei doei.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:27

Ik verkocht 2 singels op marktplaats..

Hallo Naskapower, heeft u nog een paard heb

Sorry maar ik begrijp de vraag niet

Of u nog een pony heb

Ik verkoop mijn 2 singels, wat heeft dat met mijn paard te maken?

Ik wouw vragen of u een verzorger of leader zoekt

Nee -O-

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:38

Daan13 schreef:
Het lijkt wel een trend te worden,mierenstiften onm het goedkoper mee te krijgen.

Vind de reactie van moeders dan ook geweldig :') doei doei.



Ja, en mijn moeder krijgt dan ook meteen zo'n "resting bitch face", dus die gozer direct de deur uit gebonjourd! :))

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:29

Ohhh ik ben er alweer helemaal klaar mee

Ik wil een tripptrapp stoel en die krengen zijn duur!

Dus ik op mp zoeken, mooie set 7km hiervandaan voor 220, helemaal prima.

Afspraak gemaakt voor zondag avond, dus avond vrij gehouden en ik vroeg het adres en dat kwam maar niet. Op een gegeven moment al 19.00 dus nogmaals berichtje gestuurd. Ja we hebben opeens visite dus het kan niet (hoezo kun je niet even 5 minuten naar buiten stappen om een stoel te verkopen?) maar ok. Dan gisteren, duurde weer een eeuwigheid voor een tijd. Maar uiteindelijk 20.00, sorry maar dan zijn wij beiden aan het werk, nou verder kon ze niet. Ok doen we de dinsdag, ik ben niet zo moeilijk... mevrouw was thuis vanaf 15.15, dus ik vraag, einde van de middag ok? Rond 16.30? Ja helemaal prima. Top, dus ik vraag het adres, nog steeds geen gehoor.
Krijg ik een half uur geleden een berichtje: ja is 18.00 ok? Nou nee ik ga niet weer alles omgooien, hou je kinderstoel dan maar, dan ben ik er klaar mee ook. :')
Weer op marktplaats gekeken en nu een stoel op 3km afstand gezien die 165 kost en gelijk voor vanavond een afspraak gemaakt.