Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:57

Ik had een handige koper.

Ik stuur haar een Barbie met doos en toebehoren. 1 onderdeel past niet in de originele doos, dus ik doe het los in de grote doos. Pak het goed in met proppen papier etc.

Koper trekt de pop uit de doos, kijkt, concludeert dat er iets ontbreekt en kijkt niet even in de doos met papier, maar gooit de verpakking bij de vuilnis.

Komt vervolgens beweren dat ik het niet mee heb gestuurd. -O-

Duurde ook even voor ze begreep hoe het was ingepakt voor ze de doos uit de vuilnis trok om het onderdeel eruit te halen.

Als iets ontbreekt, dan haal je toch even alles uit de doos? :')

Gelukkig wel gevonden, maar vond het wel heel raar en vervelend dat ik meteen de schuld kreeg.

DuoPenotti

Berichten: 29708
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:59

Ik zou dan wel even kijken of het elders zit, maar geef toe dat ik het daar niet verwacht zou hebben.

_Mir
Berichten: 1361
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:24

Dat account zou even goed gehackt kunnen zijn. Dan komen ze natuurlijk veel betrouwbaarder over met een aantal jaren actief. Gewoon nooit op links klikken sowieso. Het blijft gewoon vervelend... want ook bij handmatig overmaken kun je opgelicht worden. Hopelijk doen ze iets met de aangifte maar ben er bang voor... :(

Boven een x bedrag ga ik het alleen ophalen.

Had van de week ook een leuke.. of eigenlijk niet. :')
Koper kwam voor kinderfietsje. Zadel verstelbaar, ze wilde het fietsje zien als het zadel op de hoogste stand stond. Zo gezegd zo gedaan.. half uur staan schroeven (niet het juiste gereedschap bij de hand ) om daarna te horen dat het toch niets was. Weer een les geleerd. Het item was nieuw 100,- en het was gewoon nieuw er is nooit mee gereden. Vroeg er 35 voor

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:50

Soms verbaas ik mij wel over verkopers hoor.. ik zocht een item en er staan meerdere op marktplaats, bij één advertentie stond bieden vanaf 10 euro, dus ik bied 12,50.
Krijg ik toch een onaardig bericht, dat het veels te weinig is en ze er minimaal 30 voor wilt hebben. Zet dan niet neer bieden vanaf 10 euro :roll:

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:23

Ik snap dat ook nooit. Zet dan bieden vanaf 30 piek erop. Gaan ze zuur zitten doen om iets wat ze zelf aangeven. :))

DuoPenotti

Berichten: 29708
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:27

:))
Kwam net een advertentie tegen op marketplace van een "reesbaan" met een foto van een hekwerk met paddestoelen ertegen.
Bij interesse ging ze de doos pas open maken en foto's maken.

:=
Zou dat nu potentiële kopers trekken?

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:28

Tallie1979 schreef:
Ik snap dat ook nooit. Zet dan bieden vanaf 30 piek erop. Gaan ze zuur zitten doen om iets wat ze zelf aangeven. :))


Ik heb ook maar niet gereageerd en gewoon m'n bod verwijderd, straks ka n ze mij beoordelen :+
Maar het liefst stuur ik dan wel een antwoord dat ze het bieden dan hoger moet zetten, maar laatst ook een slechter beoordeling gehad omdat ik een artikel niet wilde, had gevraagd naar de vp, deze was 10 euro onder nieuwprijs dus ik zag ervan af, kreeg ik ineens een beoordeling met 1 ster

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:29

DuoPenotti schreef:
:))
Kwam net een advertentie tegen op marketplace van een "reesbaan" met een foto van een hekwerk met paddestoelen ertegen.
Bij interesse ging ze de doos pas open maken en foto's maken.

:=
Zou dat nu potentiële kopers trekken?


Beetje spanning opbouwen, wie weet werkt het ;) :D

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:29

Jaaaa, maar iedereen wil toch een mysterieuze reesbaan? :P

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:35

_Mir schreef:
Dat account zou even goed gehackt kunnen zijn. Dan komen ze natuurlijk veel betrouwbaarder over met een aantal jaren actief. Gewoon nooit op links klikken sowieso. Het blijft gewoon vervelend... want ook bij handmatig overmaken kun je opgelicht worden. Hopelijk doen ze iets met de aangifte maar ben er bang voor... :(

Boven een x bedrag ga ik het alleen ophalen.


Oooh die accounts zijn dan waarschijnlijk gehackt? Nooit geweten! Ik vroeg me al af hoe dat kon dat ze idd 11 jaar actief waren!
Nja alles zag er verder dood normaal
Uit. Ben in de ruim 15 jaar dat ik marktplaats, nog nooit opgelicht haha. Eens moet de eerste keer zijn.

Ik ga er idd van uit dat er niets mee gedaan wordt qua aangifte.
Maar als je niks aan geeft gebeurd er zoiezo niks! Achja Pech gehad haha

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:40

Net de staart van onze pension Haflinger korter geknipt met toestemming van zijn eigenaar.Maar het is te kort geworden :(

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:44

Britta31 schreef:
Net de staart van onze pension Haflinger korter geknipt met toestemming van zijn eigenaar.Maar het is te kort geworden :(


?

Sneu maar groeit wel weer aan. Maarre, ga je die staart op Marktplaats zetten of?

Dyphusion
Berichten: 1027
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:50

Suzanne F. schreef:
Britta31 schreef:
Net de staart van onze pension Haflinger korter geknipt met toestemming van zijn eigenaar.Maar het is te kort geworden :(


?

Sneu maar groeit wel weer aan. Maarre, ga je die staart op Marktplaats zetten of?


Of ze heeft het bericht per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst….

Ladygiroc

Berichten: 5086
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:13

Suzanne F. schreef:
Britta31 schreef:
Net de staart van onze pension Haflinger korter geknipt met toestemming van zijn eigenaar.Maar het is te kort geworden :(


?

Sneu maar groeit wel weer aan. Maarre, ga je die staart op Marktplaats zetten of?


_O- _O-

Of juist een nieuwe zoeken daar.

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:15

Britta31 schreef:
Net de staart van onze pension Haflinger korter geknipt met toestemming van zijn eigenaar.Maar het is te kort geworden :(

Verkeerde topic inderdaad.

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:28

Net nog een leuke. Ben voor mijn jongste zoon op zoek naar een cap. Voor die ene keer in de paar weken een rondje aan een touwtje door het bos stappen terwijl de oudste les heeft. Hij is pas 3 maar heeft wel een groot hoofd, groter dan de oudste. Had er eentje in de buurt gevonden maar volgens verkoper was die cap gedragen bij 10 jaar. Kreeg ik nog ongevraagd advies dat kinderen van deze leeftijd sowieso niet mogen rijden. Weet dat dat met de heupen/bekken te maken heeft maar voor die enkele keer zie ik er weinig kwaad in. Dus vroeg waarom. Toen kwam de reactie dat het misschien wel mocht maar niet verstandig is omdat een cap weinig doet als ze vallen omdat het hoofd niet volgroeid is :') Heb nog gereageerd dat dat me sterk lijkt, dan zouden kinderen tot ze volwassen zijn überhaupt niet moeten rijden en hebben fietshelmen ook geen zin. Maar heb bedankt voor het meedenken en een succesvolle verkoop gewenst, ben blij dat ik daar niet aan de deur stond en die discussie heb hoeven voeren :+

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:42

Als een cap een keertje goed is gevallen dan is hij niet veilig meer. Dus dat is eigenlijk het enige wat ik niet 2e hands durf te kopen.

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:32

Anoeska27 schreef:
Als een cap een keertje goed is gevallen dan is hij niet veilig meer. Dus dat is eigenlijk het enige wat ik niet 2e hands durf te kopen.


Weet ik, maar ik weet ook hoe je kunt testen of de schelp nog heel is. Dus daarom wil ik hem zelf op gaan halen.

(En sorry, maar het ging mij even om het ongevraagde advies wat kant noch wal raakte en nu kom jij even hard met ongevraagd advies :D Hoewel dat heus klopt hoor)

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:43

Dat kun je niet zelf testen is onmogelijk haarscheuren mis je. Koop dan gewoon een cap van Decathlon ofzo.

Ik snap dat dit ook ongevraagd advies is maar het is wel je hoofd....

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:49

Dat zou ik ook echt nooit tweedehands kopen.

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:30

Ik zou het wel tweedehands kopen
Kleintjes groeien ook snel uit een cap en uiteindelijk hou je de pony vast en dat verminderd val kans ook echt.
Gaan ze wel serieus rijden zou ik ook voor een nieuwe gaan maar dat lijkt me hier nog niet aan de orde.

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:30

Alja schreef:
Ik zou het wel tweedehands kopen
Kleintjes groeien ook snel uit een cap en uiteindelijk hou je de pony vast en dat verminderd val kans ook echt.
Gaan ze wel serieus rijden zou ik ook voor een nieuwe gaan maar dat lijkt me hier nog niet aan de orde.


Dat idd. Twijfelde al om het te delen, Bokt op z'n smalst weer, maar vond de conversatie over een hoofd wat nog niet volgroeid is wel grappig. Mag toch hopen dat een hoofd ook blijft groeien tot ze volwassen zijn :+ Prima als jullie het niet tweedehands zouden kopen, ik heb bewust de keus gemaakt om dat wel te doen.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:03

Een gebruikte cap die voldoet aan de huidige veiligheidsnormen is vast veiliger dan de nieuwe cap die ik vroeger op m'n hoofd had. :P

Sky_As

Berichten: 4744
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:03

Zo'n cap met zo'n elastiek, die onder je kin moest. Maar het was mode om die juist over je cap te laten lopen ipv onder je kin door te doen :')

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:33

Sky_As schreef:
Zo'n cap met zo'n elastiek, die onder je kin moest. Maar het was mode om die juist over je cap te laten lopen ipv onder je kin door te doen :')


Precies. Zo’n fluwelen van Horka ofzo. Dat ding flikkerde weet ik het hoeveel van de bakrand op de klinkers of je smeet hem zelf een hoek in. Dat elastiek onder je kin zat niet lekker dus deed ik hem bovenop. Of er moest zo’n captuigje overheen maar dat kinbakje was ook altijd vervelend.