Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29836
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:49

Ja is al best lang. Hoe lang (is een Chinees)weet ik niet.

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:53

Beert, dat klopt.
Ik zat al te zoeken wat er bij mij staat, maar ik heb geen advertenties staan (handel niet zoveel). Kan dat niet vinden hihi.

DuoPenotti

Berichten: 29836
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:13

bij mijn vorige post staat het ook bij, waar het dan over het bieden ging :j

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:18

Het zou handig zijn als er een klein fotootje bij zou staan van het produkt wat ge/ver-kocht is :)

_Mir
Berichten: 1363
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:57

Was met iemand aan het afspreken om het product op te halen, krijg ineens bericht dat andere het al meenamen. Oke.. jammer en niet zo netjes. Mocht daarna toevallig gelijk beoordelen.

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:22

_Mir schreef:
Was met iemand aan het afspreken om het product op te halen, krijg ineens bericht dat andere het al meenamen. Oke.. jammer en niet zo netjes. Mocht daarna toevallig gelijk beoordelen.


Dan is het heel aanlokkelijk om 1 ster te geven :+
Was het een item waarbij mensen echt blij waren om er vanaf te zijn? Kan mij hele misschien voorstellen als iemand een loodzware kast wil meenemen dat je denkt oke ..neem die ook maar mee. Je weet niet of die andere wel komt. Ik zou het anders doen, maar kan het mij voorstellen.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:40

Ik heb nu gereageerd op een gratis haag. Een 15-tal meter, net 2 meter meer dan we nodig hebben, dus ideaal. Zelf uit te doen en op te halen 1 dorp verder.
Afgesproken om dat komende week woensdag te doen, eerder ging echt niet.
De schrik zit er wel een beetje in dat ze de haag in tussentijd nog weggeeft aan iemand anders, zeker na alle verhalen hier.
Maar 2u na mijn reactie op de advertentie op fb en ons pb-verkeer, kwam er nog een geïnteresseerde, waarop zij aangaf dat de haag al beloofd was. Dus fingers crossed dat het goed gaat!

DuoPenotti

Berichten: 29836
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:42

Ja verkoopt dat een Haag? Of ja gratis dan.
Hier staat een buxus die wel weg als ze hem zelf verwijderen.

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:44

Ons aquarium is onder voorbehoud verkocht! Een meneer komt m vrijdag ophalen! 200 was de meeneemprijs, hij bood 150. We hebben hem een aanbetaling laten doen van 25, omdat we hem helemaal moeten gaan leeghalen en schoonmaken enz en we eigenlijk volgende week pas de nieuwe kast en het nieuwe aquarium krijgen.
Hij komt m als het goed is vrijdag halen zo niet, hebben we iig de aanbetaling binnen en is tie mooi leeg voor de volgende.
Heb zelfs een 2e koper al moeten "afwijzen" die graag reserve wil zijn als de koop niet doorgaat...

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 06:09

Xanthippe schreef:
De schrik zit er wel een beetje in dat ze de haag in tussentijd nog weggeeft aan iemand anders, zeker na alle verhalen hier.


Wat je kan doen is het volgende: nog een berichtje sturen met daarin de tekst iets in de trend van dat je zo blij bent dat je het voor jou wil reserveren.

Dat je hun graag een flesje wijn of een pak lekkere koeken wil geven en waar ze van houden.

Grote kans dat je in speelt op hun gevoel en dat ze dat ook zeer zeker zullen waarderen. :o

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 21:50

DuoPenotti schreef:
Ja verkoopt dat een Haag? Of ja gratis dan.
Hier staat een buxus die wel weg als ze hem zelf verwijderen.


Je moet maar net iemand treffen die van plan is zelf eentje te zetten, zoals wij :j

Daan13 schreef:
Xanthippe schreef:
De schrik zit er wel een beetje in dat ze de haag in tussentijd nog weggeeft aan iemand anders, zeker na alle verhalen hier.


Wat je kan doen is het volgende: nog een berichtje sturen met daarin de tekst iets in de trend van dat je zo blij bent dat je het voor jou wil reserveren.

Dat je hun graag een flesje wijn of een pak lekkere koeken wil geven en waar ze van houden.

Grote kans dat je in speelt op hun gevoel en dat ze dat ook zeer zeker zullen waarderen. :o


Goeie tip, tanks! Ga ik gelijk proberen.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:09

Dat met die haag doet me denken aan een man die vorige week een algarve plant kwam uitsteken voor de gratis. Hij is een dik half uur in de weer en aan het ploeteren geweest om deze prachtige algarve plant uit te steken. En net bij de laatste steek, gaat het mis, de plant breekt af. Jammer voor de plant, Jammer voor de man en huh huh ... "fijn" voor ons, de plant is weg.

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:51

Als je het betaalverzoek via marktplaats invult moet je dan het bedrag invullen inclusief verzendkosten of worden die er achteraf bijgetekend?

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:56

Wel jammer voor de plant idd, Agave's zijn best mooie planten.

En hier wederom iemand die het laat afweten om onduidelijke redenen.
Wil een lamp, maakt een keuze uit verschillende modellen. Duidelijk vermeld zonder kap en bol. Voor 10 euro minder als het gevraagde bedrag (van 25 voor 15 euro), wil toch langs komen, dus adres gegeven.
Gisteren nog een herinnering gestuurd... of ik toch echt geen kap er bij had. Dus ik een kap gezocht zoals op de foto getoond voor een zéér schappelijk bedrag gezien de nieuwstaat. Krijg nu als reactie... nee bedankt, succes met de verkoop....
En jij ook bedankt ;(

edit:typo
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 05-11-21 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:58

thirteenn schreef:
Als je het betaalverzoek via marktplaats invult moet je dan het bedrag invullen inclusief verzendkosten of worden die er achteraf bijgetekend?

Je kunt volgens mij een knop verzendkosten aan of uit zetten.
Ik doe altijd het totaalbedrag en de knop 'niet aan te passen door koper'.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:45

Ruim 3 week geleden een reactie van iemand die belang had bij vlinderstruik stekjes. Heb er een stuk of 7 staan.
Eerst moest ze even kijken wanneer na een week maar eens gevraagd of ze een idee had wanneer ze gehaald worden. Toen was ze ineens heel ziek geweest. Daarna zou ze vorige week komen. Dus aangegeven dat ik eigenlijk altijd thuis ben. Weer geen bericht, dus begin deze week maar eens gevraagd of ze nog belangstelling had, aangezien ze anders straks niet meer de grond in kunnen en dan zelf moet gaan kijken hoe ik ze de winter door krijg.
Waarom doen mensen zo, kost weinig tijd toch om even een berichtje te doen.
Al geef je aan dat je ze niet meer wil. -:(-

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:47

astrea schreef:
Ruim 3 week geleden een reactie van iemand die belang had bij vlinderstruik stekjes. Heb er een stuk of 7 staan.
Eerst moest ze even kijken wanneer na een week maar eens gevraagd of ze een idee had wanneer ze gehaald worden. Toen was ze ineens heel ziek geweest. Daarna zou ze vorige week komen. Dus aangegeven dat ik eigenlijk altijd thuis ben. Weer geen bericht, dus begin deze week maar eens gevraagd of ze nog belangstelling had, aangezien ze anders straks niet meer de grond in kunnen en dan zelf moet gaan kijken hoe ik ze de winter door krijg.
Waarom doen mensen zo, kost weinig tijd toch om even een berichtje te doen.
Al geef je aan dat je ze niet meer wil. -:(-



Dat heb ik met aardbeienstekjes. Heb er een 20 tal in potjes staan..

Merlen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:05

Midden oktober aan iemand de vraag gesteld of hij nog zwarte eenden had.Die waren helaas reeds verkocht.Geantwoord jammer en dat ik volgend jaar afwacht.

Vandaag beoordeeld door deze verkoper.Ik heb gewoon wat vragen gesteld en niks gekocht.
Wat een dom systeem van 2dehands.
Hoeveel sterren weet ik trouwens niet.Ik wacht wel af zonder zelf te beoordelen.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 21:27

Matheno schreef:
astrea schreef:
Ruim 3 week geleden een reactie van iemand die belang had bij vlinderstruik stekjes. Heb er een stuk of 7 staan.
Eerst moest ze even kijken wanneer na een week maar eens gevraagd of ze een idee had wanneer ze gehaald worden. Toen was ze ineens heel ziek geweest. Daarna zou ze vorige week komen. Dus aangegeven dat ik eigenlijk altijd thuis ben. Weer geen bericht, dus begin deze week maar eens gevraagd of ze nog belangstelling had, aangezien ze anders straks niet meer de grond in kunnen en dan zelf moet gaan kijken hoe ik ze de winter door krijg.
Waarom doen mensen zo, kost weinig tijd toch om even een berichtje te doen.
Al geef je aan dat je ze niet meer wil. -:(-



Dat heb ik met aardbeienstekjes. Heb er een 20 tal in potjes staan..




Frustrerend hè

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 22:38

Op mp een hele leuk aankoop gedaan voor m'n lootje.

Het was een vriendelijke betrokken verkoopster en het was even twijfelen of het een brievenbus pakketje zou worden of toch een gewoon pakket.

Ik gaf aan van stuur het maar naar een DHL punt.
De verkoopster heeft het als een brievenbus pakket verstuurd want dan hoef ik ook niet thuis te zijn etc etc.

Ach ja, kan ook wel, geen probleem.

Kreeg netjes de TT code en vandaag zou het bezorgt moeten zijn :)

Happy kom ik thuis van een leuke dag uit maar de brievenbus is leeg en ook de pakket kist is zo leeg als m'n spaarpot :+

In de mp gesprek staat dat het is bezorgd maar er is niks te zien op de camera's..

DHL is nu niet te bereiken -O-

Hopelijk is het niet definitief weg want het was best wel een apart item.

just_kiki

Berichten: 6813
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:07

Ik heb ook weer een aparte.. koper bied 15 op een vraagprijs van 17,5. Prima akkoord mee gegaan. Vervolgens moet het verzonden worden (a6,75) en zegt ze dan bied ik 17,50 maar dan inclusief. Uhh dus je bied eerst hoger en nu lager :=

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:18

Mensen denken dat het gratis met de postduif meekan ofzo :')

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:52

Is er iemand bekend met Vinted? Ik verkoop daar boeken op en nu komt m'n eerste verkoop eraan. Een meisje uit België wilt een boek en ze zegt dat ze Postnl niet kan aanvinken en dat ze graag thuisbezorgd wilt hebben. Nou zegt ze dat we het ook buiten vinted om kunnen doen maar we elkaar wel moeten kunnen vertrouwen dat we eerlijk onze taken doen:+ ik vind het nogal verdacht en raar want ik heb vaker met Postnl naar België gestuurd.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:56

Er is ook een speciaal Vinted topic. Ik zou het lekker gewoon via Vinted houden. Minste gezeur vind ik altijd.

Als ik via Marktplaats iets verkoop wat verstuurd moet worden bied ik ook altijd de optie via Vinted ivm goedkopere verzendkosten.

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:01

corinep schreef:
Er is ook een speciaal Vinted topic. Ik zou het lekker gewoon via Vinted houden. Minste gezeur vind ik altijd.

Als ik via Marktplaats iets verkoop wat verstuurd moet worden bied ik ook altijd de optie via Vinted ivm goedkopere verzendkosten.

Ah dat wist ik niet! Zal het daar eens vragen. Ik vind het vooral vreemd dat ze Postnl niet kan kiezen..