Medelijden met een levenloos voorwerp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:51

Shadow0 schreef:
Deze ;(

[ Afbeelding ]


;( ahw dit is echt zielig

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:58

Zo blij dat ik niet de enige ben met dit soort dingen! Ik heb ook medelijden met het langste potlood in een doosje omdat die nooit gekozen wordt (meestal zwart of grijs ofzo whaha).

Knettergek

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 22:01

Ze zeggen dat praten tegen dieren/voorwerpen een teken van sociale intelligentie is. Dus we zijn gewoon allemaal sociaal intelligent :D

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:05

Reusje0504 schreef:
Zo blij dat ik niet de enige ben met dit soort dingen! Ik heb ook medelijden met het langste potlood in een doosje omdat die nooit gekozen wordt (meestal zwart of grijs ofzo whaha).

Knettergek


Ik had dat juist altijd met de potloodjes die te kort werden en weggegooid zouden worden. Die spaarde ik dan. En aangezien ik ze niet weg kan gooien heb ik ze nog steeds :+

En knuffels natuurlijk, die kan ik ook nooit weg doen en moeten ook rouleren want op de plank is zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:09

Lumi schreef:
Reusje0504 schreef:
Zo blij dat ik niet de enige ben met dit soort dingen! Ik heb ook medelijden met het langste potlood in een doosje omdat die nooit gekozen wordt (meestal zwart of grijs ofzo whaha).

Knettergek


Ik had dat juist altijd met de potloodjes die te kort werden en weggegooid zouden worden. Die spaarde ik dan. En aangezien ik ze niet weg kan gooien heb ik ze nog steeds :+

En knuffels natuurlijk, die kan ik ook nooit weg doen en moeten ook rouleren want op de plank is zielig.


Doet mij denken aan een verhaal van vroeger, de Tranenthee :D
https://nicolettedeboer.com/welzijn/tranenthee/

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:33

fjordjes schreef:
Ze zeggen dat praten tegen dieren/voorwerpen een teken van sociale intelligentie is. Dus we zijn gewoon allemaal sociaal intelligent :D

Natuurlijk, sociaal intelligent, wat anders? Absoluut geen waandenkbeelden of zo... :')

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:34

Kuggur schreef:
fjordjes schreef:
Ze zeggen dat praten tegen dieren/voorwerpen een teken van sociale intelligentie is. Dus we zijn gewoon allemaal sociaal intelligent :D

Natuurlijk, sociaal intelligent, wat anders? Absoluut geen waandenkbeelden of zo... :')


Waarom nou weer gelijk zo -O-

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:02

Herkenbaar!

Met mn autootje (sorry zeggen als ik te hard over n hobbel rij) tot idd knuffels met hun hoofd omhoog in n doos leggen (anders lig je toch niet lkkr?!). En zo’n plaatje/stripje vd rover vind ik oprecht zielig.. arm ding!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:12

Ah ik ben daar ook een week ei in :') . Dat stripje arm ding, en maar de moed er in houden en hopen dat als ie zijn best doet ze wel komen ophalen weer. :(:)

Mijn bus krijgt soms een sorry als ik lomp schakel. Knuffels moeten lucht krijgen dus in afgesloten zak bewaren kan niet. Afgedankte spullen moeten soms weg maar ik bedank in stilte voor het gebruik. Mijn allereerste autootje heb ik met een zwabberend doorgeroest wiel naar de sloop moeten brengen. Wat was dat een zwaar ritje. -O-

Vorige week grappig. Camper was naar garage voor wat reparatie. Op zwarte cross een tante Rikie gekocht. Camper opgehaald en ze zat op de passagiersstoel in de gordel vast. Want het moest wel veilig blijven volgens de monteur. _O-

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:13

Heel herkenbaar. Nieuwe spullen (vooral elektronica maar heb het ook met rijlaarzen gehad) liggen bij mij vaak nog een tijdje ongebruikt in de kast omdat ik het "zielig" vind voor het oude spul :')

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:34

fohadie schreef:
Vroeger met knuffels, daarom had ik er ook geen een.

En met de zeven kikkertjes uit het kinderliedje. Tranen met tuiten toen ze allemaal dood waren terwijl het masr een liedje is. Vond het wel heel gruwelijk en nu ik terug denk eigenlijk niet echt een kinderliedje. Krijg nog steeds tranen in mijn ogen als ik aan het liedje denk. Voor degene die het niet kennen:

Er zaten zeven kikkertjes
Al in een boerensloot
De sloot die was bevroren
De kikkertjes half dood
Ze kwekten niet, ze kwakten niet
Van honger en verdriet
Er zaten zeven kikkertjes
Al in een boerensloot


Herkenbaar, ik heb dit met het liedje "knaapje zag een roosje staan".

Zal ook nooit bloemen kopen en ik vind het altijd erg zielig als ik een boeket krijg die ik dan langzaam zie verwelken.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:53

Niet zozeer medelijden hebben met, maar wel gevoel toedichten aan een levenloos voorwerp en daar dan ook naar handelen op de een of andere (onschuldige :(:) :D ) manier. Dat herken ik uit mijn eigen verleden.

Maar ik ben er volgens mij inmiddels wel helemaal overheen gegroeid: nu veel empathie voor mensen en dieren :)

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:23

Jep, hier ook
Medelijden met knuffels die uit bed gevallen zijn of slecht ergens liggen. Ik ben ook degene die in een winkel alle knuffels terug netjes rechtop in de rek zet.
Mijn grote bruine beer die in een schommelstoel naast het bed zit, krijgt in de winter een extra dekentje...
Ook een bijzonder gevoel voor mijn tuutje, ben er bijzonder trots op. Als ik hard over een bobbel rijd of wat hard rem, volgen daarna mijn excuses aan tuutje, idem als ik per ongeluk verkeerd schakel.

Ben blij dat ik niet de enige ben :o *D :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:43

Ik zeg altijd sorry tegen Mimi als ik een drempel te hard neem. Mimi is mijn Mini

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:52

Ik vind het marsepeinen varken bij de bakker of supermarkt altijd wat sneu als ze er een stuk uit hebben gesneden. :D

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:00

Beren chipjes :( Knuffels kan ik ook echt niet weg doen!
Net zoals dieren beeldjes bijvoorbeeld. Planten heb ik het ook echt mee, ik rouw nog net niet als een plant het toch niet red en dood is gegaan.
Chocolade paashazen eet ik niet, chocolade kerstmannen heb ik dan weer geen moeite mee trouwens...

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:10

Haha, tot over mijn oren verliefd op mijn Seat Leon die ik sinds april heb. Ik hoor mezelf denken ‘dag schatje, tot vanmiddag’ als ik hem achterlaat in de parkeergarage op mijn werk. Deze liefde is geen nieuwigheid ben ik na een ruim half jaar achter. En oh wat vond ik het stiekem erg toen we hem 3,5 week achterlieten op het parkeerterrein van Schiphol omdat we op vakantie gingen. Ik heb een foto gemaakt onder het mom van ‘dan weten we waar hij staat als we terug komen’ zodat ik die aan de andere kant van de wereld kon bekijken. :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:52

pingu schreef:
Jep, hier ook
Medelijden met knuffels die uit bed gevallen zijn of slecht ergens liggen. Ik ben ook degene die in een winkel alle knuffels terug netjes rechtop in de rek zet.
Mijn grote bruine beer die in een schommelstoel naast het bed zit, krijgt in de winter een extra dekentje...
Ook een bijzonder gevoel voor mijn tuutje, ben er bijzonder trots op. Als ik hard over een bobbel rijd of wat hard rem, volgen daarna mijn excuses aan tuutje, idem als ik per ongeluk verkeerd schakel.

Ben blij dat ik niet de enige ben :o *D :))

Ik was vanavond bij Intratuin en bij de dierenspeeltjes hebben ze ook knuffels met 'n gezichtje. Die ga je toch niet aan 'n hond geven??? Vind ik zó zielig!

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:57

Nee, eigenlijk niet. Ik vind jullie antwoorden wel heel schattig allemaal, zo lief haha. Ik klop mijn autotje wel af en toe op de voorkap. “Goed gedaan bakkie. Hou vol.”

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:39

Oooh zo goed dat ik niet de enige ben!

Hoe boos was ik als kind toen mijn moeder al mijn knuffels in de wasmachine had gedaan en met hun oren of staart aan de wasdraad had gehangen. Daar werd nog lang mee gelachen!
Ook ooit verdriet gehad omdat ik het hoofdje van een chocoladen kuikentje had afgebeten.
Iemand zei iets over een verpakking van hondenkoekjes ofzo, waarop een foto van een dier staat. Soms zijn die gewoon niet op een normale manier te openen (zonder het diertje pijn te doen :j ), dus dan maar kort en goed: ineens de kop eraf.
Afgeschreven auto van ouders vervangen en zien weggesleept worden... tsja dat waren tranen.
Als kind vond ik ook dat elke Peugeot zo boos kon kijken. De voorlichten waren net ogen en in die tijd gingen ze schuin af van buiten naar binnen, snap je?
Op zolder ligt een grote zak met knuffels die ik écht niet kan wegdoen.

Het is gelukkig heel wat minder geworden met volwassen worden, maar toch.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:19

Op stage maak ik wel eens kwark en dat moet dan overnacht opkweken. Als ik dan ‘s middags naar huis ga als ik ze heb ingezet zeg ik: Dag schatjes groei maar lekker, ik zie jullie morgen :Y)

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:38

Ik had het altijd met fruit. Als ik dan een stuk aan het klein snijden was vroeg ik me elke keer weer af : wat als het u toch een soort leeft en gevoel heeft... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:40

xMayo schreef:
Ik had het altijd met fruit. Als ik dan een stuk aan het klein snijden was vroeg ik me elke keer weer af : wat als het u toch een soort leeft en gevoel heeft... :=

Geen fruit...

Maar weet je waarom gras zo lekker ruikt als het gemaaid wordt? :D
Puur stress, omdat het gras aangevallen wordt :=

Malbec
Berichten: 1951
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Medelijden met een levenloos voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:55

Mijn telefoon of auto, als ik er weer eens lomp mee doe.
Telefoon nu ook, ga hem straks waarschijnlijk inruilen en het voelt echt een beetje gek.
:')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:46

Bubblewrap schreef:
xMayo schreef:
Ik had het altijd met fruit. Als ik dan een stuk aan het klein snijden was vroeg ik me elke keer weer af : wat als het u toch een soort leeft en gevoel heeft... :=

Geen fruit...

Maar weet je waarom gras zo lekker ruikt als het gemaaid wordt? :D
Puur stress, omdat het gras aangevallen wordt :=


Grasscheetjes :j Helaas valt de geur (en pollen) mijn neus en ogen weer aan... :') En dan ga ik stressen...

Ja mijn telefoon heb ik ook wel een beetje medelijden mee. Hij is langzaam aan het overlijden en toch ben ik er veel mee bezig. Mag niet eens in alle rust sterven....