Mijn beleving...herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Mijn beleving...herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 22:07

Gisteren vierden mijn vader en stiefmoeder hun verjaardag. Ze gaven een etentje in vd Valk hotel Emmen. Je kent het wel, je ziet daar dan mensen die je maar heel af en toe ziet en die altijd gaan vragen hoe het met je gaat en of je al een relatie hebt.

Hier mijn beleving van de avond en wat er allemaal door mijn hoofd ging.

Lang verhaal trouwens. :=

----------------------------------

Het begint thuis al met wat ik aan moet trekken. Ik ken mijn stiefmoeder, zij gaat altijd in het net dus ik kan eigenlijk niet in mijn huiskloffie aan komen. Maar na 100x mijn kast van links tot rechts doorzocht te hebben besluitt ik toch voor mijn nette spijkerbroek te gaan met net blousje. Hoge laarzen mee en Nikes aan in de auto. Haar wat gekruld, meer make up op dan normaal, mooie oorbellen in en dat moet het dan maar worden. Ik kijk in de spiegel...denk na...staar even en bedenk me dan maar dat dit is wie ik ben dus we gaan het zo doen.

Ik heb een theeglas laten bedrukken voor mijn stiefmoeder en een mok met foto voor mijn vader. Die mensen hebben alles al en kopen zelf ook veel dus het was lastig om iets te verzinnen. Natuurlijk zal mijn cadeau lang niet zo mooi/goed zijn als de rest maar het budget is nou eenmaal niet groot.

Make up, check! Cadeaus, check! We kunnen gaan, hop de auto in. Tank was vol dus richting snelweg en 1.5 uur rechtuit rijden. In de auto gaan mijn gedachten al alle kanten op...wie zouden er zijn? Wie niet? Staart iedereen die er al zit mij aan als ik binnenkom? Zit mijn haar wel goed? Is mijn kleding goed genoeg? Ik raak zo verzonken in gedachten dat ik bijna niet meer let op het verkeer en zet mijn radio om naar de USB, volume omhoog en zing mee met mijn favoriete nummers.

Naarmate we dichterbij komen krijg ik toch wel een raar gevoel in mijn maag...van die zenuwen weet je wel. Heel irritant. Ik probeer mijzelf weer af te leiden door mee te zingen met Cascada's 'Everytime we Touch'. Oh, daar is de afslag...nou dan moet het zo maar.

Ik parkeer de auto zo dichtbij mogelijk en zag de auto van mijn vader al staan. Ik pak mijn lipgloss, doe het spiegeltje naar beneden en kijk of alles nog goed zit. Hmm, het moet maar. :+ Ik trek mijn jas aan, pak het cadeau en mijn tas en doe de deur op slot. Ik loop naar binnen en zie gelijk op het scherm staan dat het feest van meneer en mevrouw Trap op de eerste verdieping in. Ik krijg nog niet eens één stap op de trap of er komt al familie van haar kant aanlopen om mij te feliciteren. Het ging allemaal zo snel dat ik niet eens meer wist wie het ook al weer waren.

Dan de trap op. Boven aangekomen ga ik eerst naar de wc, even de zenuwen eruit plassen. :') Nog een keer make up check en lachen in de spiegel. (zit er niets tussen mijn tanden?) Ik zeg tegen mijzelf rustig blijven, gewoon door ademen en dat ik het kan. Het zijn ook maar gewoon mensen.

Ik loop naar de zaal en met 1 blik door de zaal zie ik al familie die ik al een paar jaar niet gezien of gesproken heb en de zenuwen zijn terug in mijn maag. Shít, daar ga ik dus straks mee 'moeten' praten omdat ze willen weten hoe het met me gaat. Ik parkeer die gedachte even in de koelkast en loop naar mijn vader en stiefmoeder. Ik geef ze beide een zoen en geef het cadeau aan mijn stiefmoeder. Terwijl ze het openmaakt werp ik nog een blik door de zaal. 'Kijken ze naar me?' Ze zegt dat ze het leuk vindt en bedankt mij voor het cadeau. Mijn vader doet hetzelfde maar ik heb geen goed gevoel. Ik denk dat ze het niet leuk vinden. De reactie was wat flauwtjes.

Ik slik alles even in en maak netjes mijn 'hallo en gefeliciteerd' rondje aan hun tafel af. Daarna dapper zijn en door naar de andere tafel waar de familie zit waar ik het net over had. Het liefste had ik in het algemeen 'hallo allemaal, gefeliciteerd!' gezegd maar ik weet dat ik daar niet mee weg kom. :+
En jawel hoor 'hey, hoe is het met jou zeg?! Lang niet gezien! Straks wel even bijpraten hoor!'. Great. -O- Maar ik lach en zeg 'natuurlijk, doen we zo even!'.

Gelukkig hadden ze een plaats voor mij vrij gehouden aan de tafel van mijn vader dus ik hang mijn jas over de stoel en ga zitten. Ik heb er dorst van gekregen en schenk gelijk mijn glas vol met water. En dan begint het staren. Terwijl er steeds gasten binnen komen zit ik op mijn stoel en kijk een beetje om mij heen. De paar andere mensen aan de tafel doen hetzelfde. Ik vraag kort hoe het aan de mevrouw links van mij is en krijg netjes maar kort antwoord. Okee...verder om mij heen kijken dus. Ik neem maar weer een slot water. En zo zit ik daar 10 minuten...20 minuten. Dit wordt een lange avond zo...

En jahoor, mijn oom zet zijn stoel naast die van mij en vraagt hoe het met me is. Diepe zucht en ik begin mijn verhaal. Ik ben net klaar met vertellen als de obers binnen komen met een voorgerechtje. Mijn oom gaat terug naar zijn tafel. Ik ben een zeurpiet met eten, lust gewoon niet heel veel en had dit niet zien aankomen. Meloen (lekker!) met rauwe ham. (jakkie!) En er lag en vijg op het bord. (nooit gegeten) Maar ik weet nu al dat er commentaar komt van mijn stiefmoeder dat ik weer iets laat staan omdat ik het niet lust. De meloen eet ik op maar de rauwe ham laat ik liggen. Ik probeer een klein stukje vijg maar dat is niet mijn ding dus ook dat laat ik liggen. Ik voel me dan altijd erg opgelaten omdat ik mijn bord niet leeg eet en kijk ook nu om mij heen of anderen naar mijn bord kijken. Gelukkig worden de bordjes snel weggehaald. Diepe zucht.

En weer zwijgen en de kamer rondkijken...voor mij uit staren. Diepe zucht.

Weer komen de obers binnen, dit keer met soep. Het ruikt krachtig maar niet verkeerd, ik proef een klein beetje en kom tot de conclusie dat het een soort bouillon was. Mooi, dit lust ik. Hoewel ik dit lust doe ik wel mijn best om een beetje tegelijk klaar te zijn met de rest, vreselijk als je de enige bent die nog aan het eten is. Het lukt. Alleen mijn stief tante is net iets na mij klaar. Succes!

Vurig hoop ik dat we geen gerechtjes meer krijgen en mijn wens ging in vervulling want het vuur onder het buffet werd aangestoken. Ik neem nog maar een slok water. Vreemd genoeg slaat de bediening mij de hele tijd over en blijf ik dus aan het water zitten. Ja, ik kan opstaan en naar de bar lopen. En nee, daar heb ik geen zin in. Water is prima.

En dan tikt mijn tante op mijn schouder. De vrouw van de oom van net. Hoe het met mij gaat en of ik even bij hun aan tafel kom zitten. Diepe zucht. Ik pak mijn stoel en zet hem bij de andere tafel neer. Ik zeg dat ik haar man net hetzelfde heb verteld maar ze wil het van mij nog een keer horen. Zucht. Dus ik vertel weer precies hetzelfde.

Mijn tante is wel okee eigenlijk. Ze is dokters assistente en weet dus best veel op medisch gebied. Ze werpt een blik op mijn handen na het horen van mijn verhaal en komt met wat tips. Dat is dan wel weer fijn. We wisselen nummers uit en ik app haar een foto van mijn handen in standje doodgaan. Ze gaat de foto aan haar arts laten zien en dan appt ze mij met haar bevindingen.

Met een wat beter gevoel zet ik mijn stoel terug aan mijn eigen tafel als ik zie dat die helemaal leeg is en de mensen eten aan het pakken zijn. Oeps, we hebben best lang gepraat. Ik heb nooit zin in die gesprekken maar mijn tante is best tof en ik voel me een stukje beter na ons gesprek. We lopen samen naar het buffet en ik vul mijn bord.

Ik zet mijn bord neer aan onze tafel en kijk wat en hoeveel de rest heeft opgeschept. De meeste borden liggen 2x zo vol als de mijne. 'Is dat alles wat je eet?' wordt er gevraagd. 'Ik kan altijd nog een keer lopen' is mijn antwoord. Ik ken mijzelf, als ik teveel eet heb ik daarna last van mijn maag als ik in de auto zit. We eten allemaal zwijgend ons bord leeg en ik beslis dat ik genoeg heb. Ik wil op de toetjes wachten maar één blik op de klok vertelt mij dat het al 19.00 is geweest. Ik wil uiterlijk om half 8 weg want het is 1.5 uur rijden en mijn wekker gaat om 04.45. Mijn gesprekken hebben langer geduurd dan ik dacht.

'Heb je genoeg gegeten?' vraagt mijn stiefmoeder. 'Ja, ik heb genoeg' zeg ik. Ze zegt dat er nog toetjes komen en ik reageer met 'die ga ik niet meer zien, ik moet zo al weg'. 'Mijn wekker gaat erg vroeg want ik moet om 06.00 beginnen'. Ik zeg ze dat het erg druk is op mijn werk en dat ik daarom overwerk. Er zijn nog mensen aan het eten dus ik besluit om nog even te wachten met weggaan. Iets over half 8 sta ik op en ga even naar het toilet. Ik heb namelijk al iets van 3 glazen water en één soep op. En ik wil natuurlijk niet onderweg naar huis moeten stoppen om te plassen. Ik wil in één keer naar huis rijden.

Ik was mijn handen en check mezelf nog een keer in spiegel. Diepe zucht. Ik loop terug naar de zaal maar ga niet zitten en blijf bij mijn stoel staan. Mijn stiefmoeder is in gesprek met mijn tante dus ik wacht netjes tot ze klaar zijn. Dan kondig ik mijn vertrek aan. Ik krijg een knuffel en een kus en ik moet voorzichtig rijden. Ik twijfel of ik weer alle tafels rond moet gaan. Ik besluit om alleen de 'hoofd' tafel persoonlijk te 'bonjouren' en loop dan even naar mijn tante en oom. Ik zwaai naar de andere tafel en roep in het algemeen 'fijne avond nog!'. Dan draai ik mij om en loop richting de uitgang.

Ik stap in de auto. Diepe zucht. Ik heb het overleefd. Ik heb weinig met mijn vader en stiefmoeder gepraat maar de avond had slechter gekund. De gesprekken overleefd en toch ook lekker gegeten. Voelde ik mij erbij horen, nee niet echt. Voelde ik me soms ongemakkelijk? Jazeker. Maar voorlopig hebben we geen feestje of verjaardag mee. Ja, de mijne maar ik hoorde toevallig dat ze dat weekend niet kunnen. Ik hou van mijn vader...en ja, ook van mijn stiefmoeder maar ze kan soms zo moeilijk doen. Voornamelijk over geld. Onze relatie is heel slecht geweest en het kan nog steeds wat beter maar het is okee zo.

Alleen hou ik eigenlijk niet van dit soort feestjes. Je zit vaak maar wat om je heen te staren en/of vertelt je verhaal meerdere keren op de avond. Ik had kunnen passen voor de avond maar ik zie mijn vader en stiefmoeder niet veel en er komt een moment dat ze er niet meer zijn dus wat doe je dan? Je gaat naar dit soort dingetjes want het is je familie, in mijn geval bijna mijn enige familie en dan ben je stiekem wel blij dat je nog ergens bij hoort. Nu kan ik ze nog zien, nog vasthouden. Over 10 jaar misschien niet meer.

Ik start mijn auto en begin aan de reis terug. Ik zit een stuk relaxter achter het stuur dan op de heenweg. Ik kom veilig thuis en trek mijn slaap spul aan. Maak mijn haar los, poets mijn tanden en stap in bed. (nee, mijn make up haal ik er nooit af. Geen zin, ik ben lui)

Zo, ook weer achter de rug. :z

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Mijn beleving...herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:21

Nee. Ik herken dit niet. Maar ik ben dan ook niet zo negatief. :)
Want sorry TS, de tegenzin en het zoeken naar spat van je bericht af. Hoe vaak je wel niet 'diepe zucht' getypt hebt.
Dus ja, als je dat uitstraalt is het niet zo raar dat mensen je vreemd aankijken op iets wat een gezellig feestje hoort te zijn.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:24

Precies wat Palmera zegt... als je jouw verhaal leest komt het zó negatief over en maak je werkelijk waar overal een probleem van, terwijl dit klinkt als misschien niet de leukste avond ooit, maar niet als iets verschrikkelijks. Ik herken het wel dat ik me op feestjes met veel mensen niet altijd even fijn voel, maar dit is gewoon problemen zoeken en een zeer negatieve houding.

Wees blij dat de mensen geïnteresseerd zijn in jou, boeiend dat je dan 10 keer hetzelfde verhaal vertelt. Beter dan dat iedereen je negeert, toch? En voor je uit staren: je zou ook zelf leuk gezelschap op kunnen zoeken.


Edit: ik zie nu pas dat jij het bent die dit schrijft :') ik had het idee dat het een onbekende jonge bokker zou zijn van 14 ofzo, maar nee. Kom op Marlies :D Ik zou je eigenlijk een schop onder je kont willen geven.
Laatst bijgewerkt door Tanya op 11-11-19 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:26

Je topic doet me denken aan mijzelf van vroeger.
Rot om te lezen en absoluut niet nodig om te doorstaan!
Als ik jou was zou ik lekker thuis blijven als iets zoveel negatieve energie van je vergt.
En heel eerlijk; Aan je zelfbeeld werken lijkt me ook niet verkeerd want tussen de regels door lees ik een boel onzekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:27

Voor mij ook niet herkenbaar. Ik ben dan ook een mensenmens die altijd wat te vertellen heeft. Kan me wel vinden in de voorgaande reacties... Maar moet er ook bij kwijt dat ik je schrijfstijl wel leuk vind ;)

Ennuhm... Kleine tip: al zit je haar als een vogelnest. Het veranderd je innerlijk niet. Dus gooi wat onzekerheid de deur uit meis :D

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Mijn beleving...herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:33

Ik denk dat je onzeker bent over jezelf, je denkt dat mensen op je letten/ voelt je snel bekeken of beoordeeld. Je voelt je daarom niet op je gemak op zo’n feestje. Jammer want bij je familie zou je toch rustig jezelf moeten kunnen zijn! Misschien helpt het om de volgende keer iemand mee te nemen, een vriendin bijvoorbeeld waar je je bij op je gemak voelt.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:33

Misschien even je roze bril op de volgende keer en niet al zuchtend en kreunend erheen gaan... Dan heb je hopelijk de volgende keer een leukere avond.

Even mijn post aangepast, want ik was niet vriendelijk, sorry.
Laatst bijgewerkt door Britt_xxx op 11-11-19 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:34

Zit je wel lekker in je vel? :-(

Ik heb dat ook wel in gezelschappen, maar vooral omdat mensen vragen hoe het gaat en ik dan mijn masker maar voordoe, anders word het wat awkward. Dus zeker herkenning, maar mijn vriend sleurt me gdzijdank overal doorheen.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:36

Ben halverwege afgehaakt met continu diepe zucht overal tussen.
Zit je wel goed in je vel ?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:37

Au, wat sta jij negatief in het leven op basis van dit stukje.
Ik ken de voorgeschiedenis niet en zonder die te kennen zou ik tekenen voor zo'n feest.
Voor jou is dat duidelijk anders maar er wordt mij niet duidelijk waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:37

Wat naar voor je dat je je zo voelt op zo'n feest. Ergens herken ik het wel, toen ik op m'n 30e nog single was en verder iedereen (t/m m'n kleine nichtjes van 15 aan toe) samen met een vriendje/partner kwam voelde ik me soms ook erg ongemakkelijk. Je voelt je als enige 'anders' en bekeken, en hoewel de situatie verder verschilt heb ik het idee dat dat gevoel bij jou ook speelt?
Maar ondanks dat, focussen op die ene tante die wél leuk is en je voornemen daar lekker mee in gesprek te gaan lijkt me productiever dan dat je nu doet. Stel jezelf een doel; met de drie leukste mensen een gesprekje aanknopen bijvoorbeeld. Zo maak je het makkelijker voor jezelf. Zoals je er nu in staat maak je het juist nog moeilijker dan dat het al is.
En verder; kan je niet iemand meenemen, een goede vriendin? Iemand die je er een beetje doorheen trekt?

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:39

Voor mij is het wel heel herkenbaar! :=
Sociale gatherings vind ik gewoon zo ontzettend ongemakkelijk, ik klik niet met mijn familie (eigenlijk met maar weinig mensen) en small talk kan ik, mede dankzij mijn autisme, niet.

Maar inmiddels sla ik zulke dingen dus ook over, ik doe niemand er een plezier mee als ik daar met een lang gezicht in een hoekje zit :D

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:39

Heel herkenbaar verhaal. Mijn uiterlijk kan me dan niet echt wat schelen dus daar doen ze het maar mee. Maar het 'verplicht' moeten praten met mensen die je 1 a 2x per jaar ziet en waar je echt niets mee te vertellen hebt.. echt verschrikkelijk. Ik zit op verjaardagen ook altijd een beetje stil in een hoekje te wachten tot we weer naar huis gaan.

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:40

Tjonge jonge wat een bericht. Ik werd er bijna zelf ook sagerijnig van. Als je al met zo’n insteek erheen gaat, tja. Wat verwacht je dan? Wat wil je zelf met zo’n avond? Soms moet je je eigen principes maar overboord gooien en gaan socializen. De tijd dat iedereen naar je toe komt is toch echt voorbij. Je bent 37.......
Je vader en stiefmoeder betalen ook voor jouw aanwezigheid. Ik vind het niet zo netjes, laat ik het daar maar op houden.
Natuurlijk snap ik je ook, maar dan denk ik alsnog. Die 3 uurtjes oid dat je er bent. Bokkepruik af en glimlach op. Dan is de avond veel leuker, echt!

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:42

Ten eerste. Je bent wie je bent. waarom zou je voor een ander je zo druk maken of een make upje wel goed zit, of je wel goed gekleed bent. Sorry maar ik heb hier echt maling aan.

En ja op zulke feestjes heb je verplichte praatjes, die horen erbij. En leuk zijn ze niet altijd, maar so be it. Gelukkig ben ik zelf een makkelijke prater. Maar mijn oma heeft het wel eens voor elkaar gekregen om op mijn vaders verjaardag te vragen of ik ook eens naar een springwedstrijd ging met mijn paard,ik was CHIO aan het volgen. Uh nee oma Wally is nu al 5 maanden dood. Maar ik kon toch een nieuwe kopen. Uh nee oma zo werkt dat niet. Tis geen wcrol die je zo vervangt.

Probeer het wat positiever te zien. Het zijn maar een paar uurtjes. Lief glimlachen en praatjes houden.

Ik ben zelf ook een moeilijke eter overigens en heb er echt maling aan als ik wat laat staan. Ik ga geen dingen eten omdat een ander daar gelukkiger van zou worden :n

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:44

Oh dit had ik kunnen schrijven! VER-SCHRIK-KE-LIJK dat verplixhte gedoe... ik houd zielsveel van mn ouders, maar heb niks met mijn ooms en tantes. Zo beoordelen, weten alles beter, zijn altijd beter... Op 1 ook en tante na dan, zij is mijn peettante en hij heeft ALS dus die wil ik wel wat vaker zien.
Al dat verplichte sociale gedoe, koetjes en kalfjes pfff
En kwa onzekerheid, ja dit ben ik ook wel eens, vooral omdat mijn familie overal een mening over heeft

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:45

Waarom moet je “je hele verhaal” vertellen?
Een “oh goed hoor, en met jou?” Volstaat doorgaans prima.
Je moet er wel zelf wat van maken als je besluit te gaan, een ander doet het niet voor je.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:49

Je maakt je wel erg druk om kleine dingen. Het is maar één avond, niet zo zuchten. Get over it. Wat een negativiteit en onzekerheid. Ze eten je niet op ofzo.
Je stiefmoeder kan misschien moeilijk doen, maar jij maakt het vooral moeilijk. Voor jezelf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 22:49

Wow, wat een negatieve meningen over mij. Dat had ik niet verwacht. :\

Het gaat er in grote lijnen over het ongemakkelijk voelen op feestjes/verjaardagen waar je weinig mensen kent. En natuurlijk ben ik niet met een chago hoofd binnen gekomen. Ik heb normaal gedaan en ben zoveel mogelijk mijzelf gebleven. Mijn familie is nou eenmaal niet heel makkelijk. Het is gewoon lastig soms om daar mee om te gaan.

Onzeker? Ja, bij mijn vader en stiefmoeder wel. Ze hebben bepaalde verwachtingen van mij die ik niet kan halen.

En het is niet gepast om iemand mee te nemen behalve mijn vriend/vriendin. Juist op mijn leeftijd moet je dit soort dingen ook alleen kunnen doen, zonder steun. En daarom doe ik het ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk moet vinden. Ik ben nou eenmaal niet iemand die in een kamer vol met mensen gesprekken aan ga knopen, iig niet met deze mensen. Met Bokkers, geen probleem.

Zit ik lekker in mijn vel? Mwoah, gaat beter nu. Maar de ongemakkelijk en moeilijke relatie met mijn vader en stiefmoeder zal ik altijd houden.

Nogmaals, ik ben daar niet kreunend en zuchtend binnen gekomen, gewoon normaal.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 11-11-19 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:50

Mensen moeten je nemen zoals je bent Marlies, met of zonder lipgloss (lipgloss, zo lekker retro). En veel zit in je eigen hoofd, wat ze van jou en je cadeaus denken.

Ik heb je ontmoet en je bent hartstikke tof. En stel dat ze je cadeau stom vonden. Of dat je niet alles lust. So what? Je doet je best, daar gaat het om. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

En neem volgende keer gewoon een vriendin mee, dat haalt de zwaarte er wat vanaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Mijn beleving...herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 22:52

MB, hebben wij elkaar ontmoet? :+

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn beleving...herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:54

TS... Je schrijft dat je familie niet zo makkelijk is, maar ben je dat zelf wel?

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:54

Maar zoals je je verhaal schrijft komt het ook ontzettend negatief over. Zeg nou zelf.

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:54

Je moet hierin echt wat assertiever worden hoor. Als je niet over jezelf wil praten dan geef je kort antwoord en buig je het gesprek om. Als de bediening niet door heeft dat je aan het uitdrogen bent zul je ze zelf jouw kant op moeten halen. Als je niet alleen in stilte wil zitten zul je zelf aan gesprekken deel moeten gaan nemen. Of je begint zelf een gesprek, dat kan al zo simpel zijn als welke gerechten van het buffet het lekkerst waren. De tijd dat mensen dat voor je verzorgen is echt al lang en breed voorbij.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:55

Jeetje Marlies, ik herken je hier helemaal niet in. Voor mij ben je iemand die makkelijk contact maakt en focust op de leuke dingen. Wat maakt dat dit met je familie moeilijker is? Wat maakt je onzeker? Heb je het gevoel niet goed genoeg te zijn en waar komt dit door? Zo maar wat vragen die mij te binnen schieten. Ik hoop dat je hier wat mee kunt, ik gun jou (en je familie) meer dan dit 'moetje'. Heb je er wel eens over gesproken met hen hoe je je voelt? Of is dat een te grote stap?