Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:28

Stiekem is het best leuk. Om over het station te lopen in de stromende regen, zonder capuchon, zonder paraplu en zonder haast. Terwijl andere mensen rennend en struikelend richting de bus of trein gaan, waarbij ze paniekerig alle moeite doen om de waterdruppels te ontwijken. Goh, wat kan het leven lekker simpel zijn.

Zomaar een momentje uit mijn leven, en daarbij vind ik het heerlijk om zo 'mensen te kijken'. En ik ben vast niet de enige bokker die dat heeft... Dus wie herkent dit? Ik ben erg benieuwd naar van die lekker weg te lezen, simpele verhalen. Gewoon. Omdat het kan ;)

Vanmiddag zat ik in de trein richting huis, en niet geheel onbelangrijk om te melden. Dit was in de spits... Dus met alle drukte in de trein loop ik naar achteren, en zie ik dat er nog een plaats vrij is naast een mevrouw. Met een vriendelijke 'mag ik hier zitten' kijk ik haar aan. Een knik volgt, en ik leg de krant die op de stoel ligt snel op het tassenrek boven in de trein. Nadat ik mijn rugtas vakkundig van mijn rug heb gehaald, ga ik zitten. Rustig scan ik de omgeving. Kijk ik naar de mensen om mij heen. Wie zijn er net als ik onderweg naar een bestemming, in een veels te drukke trein waar het voelt alsof je een sardientje bent. Samen met andere sardientjes geplaatst in een vol sardientjesblik. Een dame die ik regelmatig in de trein zie zitten, zit op de klapstoel bij de wand. Zoals altijd zit ze met haar roze-zwarte sportschoenen en blauwe sporttas rustig op haar mobiel te kijken, alsof de drukte haar niet deerd. Schuin tegenover mij zit een meneer. Met een wat langer ingevallen gezicht en een groene jas die wat groezelig om hem heen gedrapeerd is. "Waar komt deze man vanavond thuis? Zou er een vriend of vriendin op hem wachten? En eet hij een gekookte maaltijd of wordt het iets uit de magnetron nadat hij een sigaret heeft opgestoken?". Ook al gaat het mij als simpele voorbijganger niets aan. Ik ben benieuwd naar zijn verhaal, want volgensmij zit er achter zijn opvallende verschijning best een normaal persoon. Afijn. Meneer heeft een tas naast zich staan, voor een lege stoel. Terwijl de treindeur opengaat en het volgende sardientje de trein instapt hoor ik een: 'Kan ik hier zitten?'. Het antwoord volgt snel, en heb ik in de jaren dat ik met deze trein reis al wat vaker gehoord: 'Als je die tas bovenin kunt zetten, prima. Maar hij is vijftig kilo.' Het sardientje loopt door en zoekt ergens anders een plekje. Dan gaat de treindeur open en herhaalt hetzelfde ritueel zich weer. Gedoken in de hoge kraag van mijn winterjas kan ik een glimlach niet onderdrukken. Heerlijk hoe iedereen hetzelfde reageert, ja, we zijn echt kuddedieren. Rustig wacht ik af tot het volgende sardientje de trein instapt voordat de treindeuren zich sluiten zodat de trein door kan rollen naar het volgende station...

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:01

Leuke OP en inderdaad herkenbaar om (levens)verhalen bij anderen te bedenken. Ik volg, heb nu zo geen moment, maar dat komt misschien nog.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6644
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:07

Eén van mijn favoriete simpele momenten is 'Oh nee, hoeft niet hoor!' antwoorden als iemand me aanbiedt dat ik wel voor mag in de supermarkt, omdat ik maar 2 dingetjes heb en zij een hele kar vol. Voor mij zijn dat ultieme "ik-heb-echt-geen-haast-momentjes" en stiekem kan ik dat best eventjes genieten van het wachten in de rij. Het is gewoon een fijn gevoel dat je ook écht de tijd en rust hebt om die paar minuutjes te wachten.

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:07

Herkenbaar! Moet zeggen dat ik af en toe ook een schaap ben. Maar bv even midden op straat van de regen genieten terwijl je bijna letterlijk op 2 sponsen loopt omdat je all stars toch echt niet zo geschikt lijken voor een natte herfstdag, dat kan ik zeker. Vooral als je dan anderen juist overal om je heen van de ene schuilplek naar de andere ziet rennen... :D

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:29

Ik smelt in de regen, tenminste, ik probeer het gewoon niet uit, want je kan nooit zeker weten :+

Ik heb het soms als ik bij een stoplicht sta te wachten en ik zie al die mensen in auto's langs rijden, dat ik me afvraag, waar gaan ze naartoe? Helemaal op een avond of weekenddag. Maar ook doordeweeks, wat voor werk ze zouden hebben.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 00:32

Als ik op een evenement ben en ik zie al die vrouwenschaapjes in een mega rij staan bij het vrouwentoilet (waarschijnlijk al een half uur te wachten) en ik fluitend de compleet verlaten mannentoilet binnenloop.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 01:12

Voor dit gevoel is een woord:
Sonder. Wat staat voor het besef dat elke voorbijganger een leven leidt dat even dynamisch en complex is als het jouwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 01:33

Ik zal zo nog een verhaaltje opschrijven. Over de avond dat ik samen met een klasgenoot en twee docenten door een onbekende stad liep... Maar nu eerst even jullie berichtjes doorlezen op deze regenachtige avond ;)

xChanelx, thanks! En inderdaad, wie weet schiet jou ook iets te binnen. En anders blijf je maar mooi meelezen :D
NadjaNadja, ha. Dat is er ééntje die ik binnenkort eens uit moet proberen. Ik kom van het platteland, en hier geeft men heel vaak aan: 'ga maar even voor hoor.'
J0anieke, ik gok dat iedereen stiekem een schaap is... ;) En ik moest even ontzettend lachen om jouwn 2 sponsen :P (En jihaa, feestje! Ik ben niet de enige persoon op deze aardbol die geniet van alle gehaaste mensen met opgestoken paraplus en capuchons! (Bonuspunten als men de capuchon met één of twee handen vasthoudt.)
Amable, och. Zo herkenbaar! Waar gaat iedereen toch heen? En wat doen ze qua werk?
Dorine92, haha, ik kan het zo voor me zien!
Chantalboes, gaaf! Ik ga even zoeken :D

En zoals beloofd; een klein verhaal over die ene avond in een onbekende stad.
We liepen in het donker samen naar de kroeg of het hotel. Ik weet al niet eens meer wat onze eindbestemming van de wandeling was, maar dat maakt in dit geval ook niet uit. Mijn docent had voor zijn werk als leraar een baan bij de politie, en de docente kwam uit het groene wereldje. Voor jullie bekend als defensie. En mijn medestudent en ik? Tsja, wij waren gewoon simpele studenten die volop genoten van de studiereis.
In de verte was een kruizing te zien in de straat. Toen we in de buurt van de kruizing kwamen, zagen we twee scooterrijders uit verschillende straten komen. Dit waren een pizzabezorger met een nette rijstijl, en een racemonster die het niet zo nauw nam met de maximum snelheid en de geldende verkeersregels. Zoals jullie misschien wel aan zien komen stuurden de scooterrijders de scooters naar hetzelfde punt. Alsof de scooters een aantrekkeningskracht op elkaar hadden. Het gezegde 'Boem is ho!' was ook van toepassing in dit moment, en zo vlogen de scooterrijders door de lucht. Mijn klasgenoot deinsde van schrik een paar passen naar achteren. Ik was al twee stappen naar voren gesprongen en analyseerde het gebeurde. "De ene kwam op zijn hoofd terecht, en de helm ligt 2 meter verderop. Hersenpudding? Even in de gaten houden of hij opstaat zonder problemen. En hinkt de andere nou op zijn been?!". De defensie-achtergrond-docente gaf tijdens de aanrijding geen kick. Waarschijnlijk omdat ze al genoeg geks heeft meegemaakt in haar groene baan, terwijl de andere docent direct zei: 'als die knaap terug op de scooter springt om weg te rijden, schrijf ik het kenteken op! Dan is het een misdrijfje voor de collega's'. Ondertussen waren er al omstanders aan het helpen, en hebben wij, na een inschatting van de hele situatie, onze weg vervolgd.
Stiekem erg mooi om te zien hoe iedereen anders reageert vanuit zichzelf, ervaring en training!

hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:49

NadjaNadja schreef:
Eén van mijn favoriete simpele momenten is 'Oh nee, hoeft niet hoor!' antwoorden als iemand me aanbiedt dat ik wel voor mag in de supermarkt, omdat ik maar 2 dingetjes heb en zij een hele kar vol. Voor mij zijn dat ultieme "ik-heb-echt-geen-haast-momentjes" en stiekem kan ik dat best eventjes genieten van het wachten in de rij. Het is gewoon een fijn gevoel dat je ook écht de tijd en rust hebt om die paar minuutjes te wachten.



Aahh herkenbaar dat doe ik ook vaak.
Of ik zeg nee bedankt het is weekeind ik heb alle tijd.
Mensen kijken je dan heel raar aan en sommigen gaan dan nadenken, hee ja je hebt gelijk het is weekeind. Doe eens een stapje rustiger.

Maar heerlijke schijfstijl ts

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:00

Als wij allemaal even een stapje terug doen zou de wereld wat relaxter zijn, al die stress tegenwoordig..

Laatst regende het zo, we moesten de hond uitlaten. Ik had mijn Bonus dochter overgehaald om met papa en mij mee te gaan hond uitlaten (Bonus zoon wou helaas niet mee)

Wat hebben wij tussendoor lekker in de waterplassen gestampt, tot onze onderbroek helemaal nat :D we hebben zoveel lol gehad, even heerlijk genieten :D

Daarna heerlijk warme douche, en lekker gaan luieren. Even helemaal de aldaagse drukte vergeten.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:15

Lekker topic en leuk al die korte en lange verhaaltjes. **\O/**

Bubbel, je hebt de herfstsfeer wel te pakken of niet? ;)

Misschien, als ik de zin en de ruimte vind in mijn hoofd, zoek ik ook nog wel een verhaaltje op in mijn geestelijk archief. <<)

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:17

Ik ging laatst mijn dochter van bijna 3 van de opvang halen, het had geregend en er lagen grote plassen op het terrein.
Haar andere moeder had haar heen gebracht dus ik vroeg heb je je laarzen mee dan kan je in de plassen stampen! Zo gezegd zo gedaan, kind was nat van top tot teen maar had een lol! Ik heb heel wat ouders met verschillende blikken langs zien komen, de meeste niet zo blij omdat ze denk ik bang waren dat hun kinderen mee zouden doen

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 01:17

Ik geniet veel van kleine dingen zoals een boom hier in de buurt die ik elk seizoen prachtig vindt, mn moestuin waardoor ik mijn eigen eten zie groeien terwijl ik helemaal niet van tuinieren hou, de zon zo stop ik regelmatig onderweg om even een foto te maken en bij warm weer een plek op te zoeken om de zonsondergang te bekijken, het bos en de bijbehorende geur en dan kan ik extra genieten als ik juist helemaal niemand tegen kom :D

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 01:51

Maar plassen stampen is dan ook het ultieme geluk en doen wij momenteel dus meerdere keren per week. Ik zeg dat ik het doe voor de kinderen (3 en 2 jaar) maar ik geniet er zelf ook van. Net als de zandbak trouwens :))

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 05:03

Ohh jaaa heerlijk terrasje pakken en dan mensen kijken :D

Gelukkig ben ik buschauffeur en sta ik met regelmatig stil... Nu bijv sta ik in Hoorn en komen er soms mensen voorbij gefietst en dan denk ik echt wat doe jij hier, ga slapen ofzo wat een normaal mens hoort te doen :+

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:22

x_Jeanine_x schreef:
Ohh jaaa heerlijk terrasje pakken en dan mensen kijken :D

Gelukkig ben ik buschauffeur en sta ik met regelmatig stil... Nu bijv sta ik in Hoorn en komen er soms mensen voorbij gefietst en dan denk ik echt wat doe jij hier, ga slapen ofzo wat een normaal mens hoort te doen :+

Als alle mensen om 4:00 zouden slapen hoefde jij zo vroeg geen rit te rijden. ;)

Zonder geintjes, ik denk dat je in jouw vak inderdaad veel "ziet". Ook wel tof hoor. :)

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:11

Oh heerlijk, ik het het ook vaak in de auto. Ik ben een rustige automobilist, wat niet wil zeggen dat ik traag ben maar ik laat me absoluut niet opfokken en ik kan echt genieten in file's. Gezichten van mensen die heel gehaast proberen sneller de file door te komen dan de rest... dan vraag ik me ook af, waar gaat die persoon heen, waarom heeft ie juist nu zo'n haast, issie met een reden 'te laat' vertrokken. Dan besef ik me weer al te meer dat ik zelf op dat moment me zo niet druk maak om tijd en dat is dan heerlijk.

In de stad rondlopen tegen sint en kerst vind ik ook altijd een avontuur. Mensen die met enorme tassen van de duurste winkels lang komen benen om nog even gauw de douglas in te schieten tegen sluitingstijd. Voor wie is dat geurtje bestemd? nieuwe liefde, oma, beste vriend? Voelt deze persoon zich na het kopen van dit kadootje 'klaar' voor kerst, is hij onzeker over of het wel genoeg is... Dat soort dingen schieten me dan te binnen :):)
Kan dat ook zomaar bij iedereen ineens hebben, bij iemand die bijvoorbeeld heel opvallend gekleed is of juist helemaal niet. Of iemand die ik in het voorbijgaan bijvoorbeeld iets hoor zeggen aan de telefoon, zo stom eigenlijk :') :')

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:24

x_Jeanine_x schreef:
Ohh jaaa heerlijk terrasje pakken en dan mensen kijken :D

Gelukkig ben ik buschauffeur en sta ik met regelmatig stil... Nu bijv sta ik in Hoorn en komen er soms mensen voorbij gefietst en dan denk ik echt wat doe jij hier, ga slapen ofzo wat een normaal mens hoort te doen :+

Je zal (misschien niet bewust) wel eens fietsers zien langskomen met een rode fietstas van het Noordhollands Dagblad hahaha, de abonnementskranten moeten voor 7u op de deurmatten liggen en sommige bezorgers gaan daarvoor om 4 uur al op pad :D (ik soms ook, ik kom uit Hoorn)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:33

De Eenhoorn die heb ik niet gezien vanochtend :D

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:29

Wat ik vaak heb is dat mensen gestresst op wedstrijd aankomen en alleen maar haasten. ik zorg dat ik er altijd ruim van te voren ben en zelfs eventueel een bakje koffie kan nemen in de kantine. ik kan namelijk zelf niet tegen dat gestress en vind het wel altijd appart om te zien hoe iedereen zich druk maakt en het ook zichzelf aandoet.

ik doe alles lekker rustig aan en maak me niet druk, het is immers een dagje weg met het paard en tuurlijk wil ik presteren maar daar ga ik niet over stressen.
mijn paard pakt al snel ieder kleine spanning snel op dus ik doe het rustig aan.

-even een leuk verhaal-

het top punt van stress was op mn eerste wedstrijd.
het was krap parkeren en er stond naast ons een grote luxe vrachtwagen. het meisje wat moest rijden was alleen maar druk met zichzelf en te stressen. ze deed niks aan het opzadelen alleen moest ze wel van haar vader zelf het hoofdstel indoen. als gevolg dat het paard tot 5x toe losbrak. gelukkig is die van mij dan zo gericht op mij dat hij mij aankeek als dat paard langs hem rende. hij keek me echt aan van moet ik me druk maken of niet? gelukkig bleef ik rustig en dus hij ook. altijd fijn een paard die je leest <3

Anoniem

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:31

Heerlijk al die verhalen!
En waterplassen stampen… Dat vond ik als kind echt geweldig!

Jeanine, als buschauffeur zie je ook genoeg! Van mensen met haast, tot mensen die alle tijd hebben...
Wennii, je haalt me bijna over om rond Sinterklaas en Kersttijd door de stad te gaan wandelen :P
Kimwilliam, gouden paard heb jij :D

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:56

Mijn thee heeft vandaag een bijzondere vraag wat me deed denken aan dit topic. :D
'Wat is voor jou het beste gevoel ter wereld?'

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:18

Afbeelding

Dit zijn mijn ultime geluksmomentjes :+: simpel maar zo fijn!

Afbeelding

Mijn kindjes die van simpele zaken genieten. Plassen stampen, geitjes aaien. Keer op keer op keer. Lijkt niet eens saai te worden

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:23

Oh maar serieus, geitjes aaien is ook echt geweldig. Zal mij ook nooit vervelen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:38

Ik vind juist die korte en "simpele" contacten altijd heel leuk/mooi. In IJsland heb ik bijvoorbeeld staan liften samen met een vriendin, en we hebben in totaal in 3 auto's gezeten die dag. De eerste hebben we het langste mee door gebracht, dit was een Italiaans koppel wat hetzelfde gebied wilde bezoeken als wij (maar zij hadden wel een auto :D ) en die hebben ons opgepikt en daar hebben we de hele dag mee doorgebracht tot het punt dat zij terug moesten naar hun hotel. Wij stonden nog in the middle of nowhere, dus besloten naar een stukje te lopen waar een kruising was waar we grotere kans hadden een auto te kunnen stoppen die dezelfde kant op ging als wij. Kleine lift die kant op gekregen van een groep Zweden die alles deden om ons ook nog in de auto te kunnen proppen want die zat al aardig vol. En dat maar een paar honderd meter want ze moesten de andere kant op :')

Onderweg (lopend) vanaf daar naar de uiteindelijke kruising kwamen we een random Mexicaanse jongen tegen die ook stond te liften, dus hebben we ons liftgroepje tijdelijk uitgebreid met hem erbij. Na 2 uur liften (voor mensen die niet bekend zijn met IJsland; het is vrij rustig op de weg :') ) opgepikt door een IJslander die ons wel mee wou nemen mits we zijn naam uit konden spreken :D En onderweg in de auto allerlei dingen gedeeld qua cultuur, verhalen etc. om op de plaats van bestemming waarschijnlijk voorgoed gedag te zeggen. Maar dan vraag ik me nu bijvoorbeeld ook nog af hoe het met die jongen gegaan is nadien, hij wilde via IJsland de USA binnenkomen om te werken ;) en zijn familie te ondersteunen. De IJslandse chauffeur vertelde ook van alles over zijn familie, onderweg kwamen we zijn vrouw tegen met de kinderen die ook nog vrolijk naar ons aan het zwaaien waren vanuit de auto. Zulke momenten, daar kan ik het meest van genieten :j