Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:07

Als ik in een goed humeur ben kan ik er best van genieten om achter een trekker aan naar huis te rijden. Lekker met 40 km per uur naar huis tuffen, mee zingen met de radio en lekker van het zonnetje genieten...

Wel alleen als ik in een goed humeur ben. Als ik slecht gehumeurd ben dan vind ik het bloed irritant :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:32

Dat onthaasten kan ik vooral met een kind erbij. Laatst een ochtend op mijn neefje van 2 gepast. Samen lekker naar buiten en maar zien wat je tegenkomt. Je helemaal aanpassen aan het ritme van dat kleine mannetje. Dan zie je de wereld ineens door zijn ogen. Prachtig vind ik dat. Alle grote mensen dingen zijn dan even niet belangrijk meer.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:08

Oh wat een héérlijk topic dit <3

Ik kan er onwijs van genieten om al vroeg in de bus/trein te zitten. Het liefst bij zonsopkomst, als er nog dauw boven het gras hangt en er vogels laag over de weides vliegen. En dan een fijn muziekje erbij, genieten <3

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:31

Toen ik gisterochtend parkeerde in de P&R bij mijn werk was de lucht zo mooi dat ik er even heb staan kijken <3

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:37

SusanH schreef:
Dat onthaasten kan ik vooral met een kind erbij. Laatst een ochtend op mijn neefje van 2 gepast. Samen lekker naar buiten en maar zien wat je tegenkomt. Je helemaal aanpassen aan het ritme van dat kleine mannetje. Dan zie je de wereld ineens door zijn ogen. Prachtig vind ik dat. Alle grote mensen dingen zijn dan even niet belangrijk meer.



Ik heb dit met mijn vrijwilligerswerk wat ik elke dinsdag doe. Niet met kinderen, maar met dementerende ouderen. Alleen al blij zijn met een straaltje zonlicht op de snoet omdat ik meneer/mevrouw mee naar buiten neem voor een wandeling in een rolstoel. Hoe blij je sommige mensen kan maken met een voor mijn zo,n simpel gebaar. En na afloop drinken we en bakkie koffie oid.

Mooiste is dan om de zwaar dementerende mee te nemen waar je geen gesprek meer mee kan voeren en die helemaal in zichzelf gekeerd zijn. Om dan ineens een heldere blik te zien en een heldere zin te horen en een klein momentje van contact te hebben. Of alleen maar een glimlach te toveren op het gezicht van die meneer of mevrouw die altijd chagerijnig kijkt. Dan lijkt de tijd voor mij stil te staan en vergeet ik ook alle zorgen. Op dat moment is alleen de meneer of mevrouw belangrijk voor me en die krijgt al mijn aandacht en tijd op dat moment.

Jammer alleen dat er ook vrijwilligers zijn die eigenlijk geen tijd hebben en dan heel gejaagd en chagerijnig reageren als de ouderen iets langzaam hun koffie opdrinken, of nog wat langer van buiten willen genieten.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:28

In de boom voor mijn huis zitten vaak vogeltjes, als koolmeesjes, vinkjes etc. Ik kan daar soms zo van genieten door ernaar te kijken of door 's ochtends vroeg naar hun gezang te luisteren.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Jullie ook wel eens van die lekker simpele momenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:03

Wat een leuk topic! Ik kan zo erg genieten van dat soort dingen! Dagelijks eigenlijk wel. Als ik naar stal fiets moet ik twee bulten over met een snelweg eronder door(Daar is toch een naam voor? :') ) en ik ga altijd 's avonds, zo zie je dus die autolampen en lantaarnpalen, ik kan daar zó van genieten! Of bij mooie zonondergang. Een vogel die rustig op een lantaarnpaal zit, iemand die rustig met de hond wandelt.. Geluiden van dieren, de natuur. Of zoals pasgeleden, het was avond en het stroomde van de regen, maar ik fietste rustig op weg naar stal. En terwijl iedereen rende en verschool voor de regen, genoot ik er het meeste van. De keren dat ik met de trein ging of in het 'verkeer' te vinden ben kan ik ook genieten van die toch redelijk simpele dingen.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:49

Anastasia24 schreef:
Wat een leuk topic! Ik kan zo erg genieten van dat soort dingen! Dagelijks eigenlijk wel. Als ik naar stal fiets moet ik twee bulten over met een snelweg eronder door(Daar is toch een naam voor? :') ) en ik ga altijd 's avonds, zo zie je dus die autolampen en lantaarnpalen, ik kan daar zó van genieten! Of bij mooie zonondergang. Een vogel die rustig op een lantaarnpaal zit, iemand die rustig met de hond wandelt.. Geluiden van dieren, de natuur. Of zoals pasgeleden, het was avond en het stroomde van de regen, maar ik fietste rustig op weg naar stal. En terwijl iedereen rende en verschool voor de regen, genoot ik er het meeste van. De keren dat ik met de trein ging of in het 'verkeer' te vinden ben kan ik ook genieten van die toch redelijk simpele dingen.



Bedoel je een fly-over?

Ik heb dat in het donker als ik langs de rivier loop. Als het een beetje waait dansen er lichtjes op het water wat net vuurvliegjes zijn.