Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3670
Geregistreerd: 03-08-04

Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 14:50

Mijn ex man en ik zijn inmiddels ruim 2,5 jaar uit elkaar.
En ik heb nu sinds kort een nieuwe vriend. Aangezien mijn ex en ik samen 3 kinderen hebben, wil hij mijn vriend graag ontmoeten. Zodat hij ook weet met wie de kinderen straks te maken gaan krijgen.
Maar hoe doe je zoiets? Laat ik ex een keer thuis langskomen als mijn vriend er is.
Kan dit met of zonder kinderen erbij?
Dit is helemaal nieuw voor mij, haha.

Ik heb trouwens bijna geen oppas, dus zonder kinderen wordt al lastig. Dan wordt het 's avonds als ze op bed liggen en dan hier thuis.

Mijn oudste heeft mijn vriend trouwens al gezien. En de 2 jongste niet. Hier is mijn ex akkoord mee gegaan.
Laatst bijgewerkt door TinkerTreas op 13-11-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:51

Zonder kinderen. Als je geen oppas hebt gewoon bij jou thuis 's avonds.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:54

Hoelang zie je je nieuwe vriend al? En weet je zeker dat het een blijver is?
Mijn ex en ik hebben afgesproken dat we eerst een half jaar een relatie hebben voordat we de kinderen erbij betrekken.
Een keer zonder kinderen is wel handig. Dan maar een keer laat op de avond als ze op bed liggen. Of anders bij de Mac Donald's terwijl de kinderen in het speelgedeelte zijn. Maak zo'n ontmoeting ook niet te geladen. Je ex hoeft geen vriendjes te worden met je nieuwe vlam. Even kort kennismaken is meer dan genoeg.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:58

De eerste keer, informeel bij je thuis, als je ex de kinderen terugbrengt, laat hem dan mee aanschuiven aan tafel.

Maar alleen als het uitgesproken is dat jij en je nieuwe vriend een idee voor basis hebben.
Dus ik zou eerst een paar maanden daten, het eens laten vallen bij de kinderen.
Dat halve jaar wat hierboven wordt gesuggerrerd vind ik een prima idee.

Anders heb je straks dat je bij ieder nieuw vriendje je ex er bij moet betrekken.

Verder moet je ex er maar op vertrouwen dat je `het goed doet`.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:33

Ik zou juist zonder kinderen afspreken, of als ze al slapen. Het is toch altijd wat ongemakkelijk, en zo voorkom je dat je kinderen die gevoelens oppikken.
Mee aan tafel...dat lijkt me juist zo beladen. Moet je ook nog een hele maaltijd doorkomen. Ik denk dat ik zou kiezen voor voorstellen, elkaar een hand geven, bak koffie eventueel of een biertje ;). Heeft je ex een nieuwe vriendin? Hoe zou je haar willen leren kennen mocht ze in het spel zijn of ooit komen?

TinkerTreas

Berichten: 3670
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 15:49

Mijn nieuwe vriend is zeker een blijvertje. Het probleem is dat ik de volledige zorg voor de kinderen heb. Dus ik kan mijn nieuwe vriend eigenlijk alleen maar 's avonds bij mij thuis zien. Als de kinderen op bed liggen. Het risico is aanwezig dat ze wakker worden en hem dan zien, vandaar dat ik ze eerst op een andere manier aan hem willen voorstellen.

Ik ben ook niet de persoon om actief te gaan daten, dus iedere keer een andere "vriend" ontmoeten zit er niet in.

Mijn ex mag de kinderen alleen onder toezicht zien. Dus het is niet aan de orde dat hij ze thuis komt brengen en ik zo mijn nieuwe vriend voor kan stellen.

Mijn ex heeft geen relatie, als dat wel zo zou zijn zou ik haar ook graag even ontmoeten. Maar de situatie is niet zo dat de kinderen op korte termijn weer gewoon naar hun vader kunnen. Dus heeft een eventuele nieuwe vriendin veel minder met de kinderen te maken dan mijn vriend.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:52

Je kan het hun toch zelf laten bepalen? Wat hun het prettigst vinden, met of zonder jou, thuis of in een cafe.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:55

Dan zou ik je ex gewoon in de avond thuis uitnodiging voor een kopje koffie ter kennismaking. Niet te veel een ding van maken.

Mochten je kinderen wakker worden en naar beneden komen kan je het ze uitleggen. Anders op een rustig moment aan hen uitleggen dat mama een nieuwe vriend heeft en dat je graag wilt dat ze hem ontmoeten en leren kennen en dat jullie daarom x gaan doen met z’n allen. (Bijvoorbeeld naar het park, ijsje eten, grote speeltuin, in ieder geval iets waarbij je bezig bent en dus niet verplicht op een stoel zit te praten want dat werkt gewoon niet met kinderen).

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:56

Ik heb de nieuwe vriendin van mijn ex even een hand gegeven bij het brengen van de kinderen. Verder het daar bij gelaten. Het blijft altijd een lastig iets dit.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:57

Ik zou hem simpelweg uitnodigen voor een kop koffie als de kinderen je nwe vriend kennen. Gewoon bij je thuis als iedereen er is. De kinderen iets geven waar ze zich een flinke tijd mee kunnen vermaken en dan gewoon even een kwartiertje kletsen. Je krijgt wel vaker bezoek gok ik dus dan is dit niks bijzonders. Wel zo prettig voor de kinderen.

MarliesV

Berichten: 15191
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:57

Wat Grit zegt, dacht ik ook.

Naast thuis bij jou, kunnen zij ook buitenshuis zonder jou afspreken als dat handiger is.
Kop koffie in de kroeg of een biertje bij wijze van spreken.

Mocht je er zelf bij willen zijn, dan zou ik zorgen dat de kids op bed liggen. Met kinderen lijkt mij niet handig.

TinkerTreas

Berichten: 3670
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 16:00

Grit schreef:
Je kan het hun toch zelf laten bepalen? Wat hun het prettigst vinden, met of zonder jou, thuis of in een cafe.


Daar heb ik niet eens over nagedacht. Ik hoef er inderdaad niet zelf bij te zijn. Ik zal eens overleggen wat hun gedachte hierover is.

TinkerTreas

Berichten: 3670
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 16:04

lizy29 schreef:
Mochten je kinderen wakker worden en naar beneden komen kan je het ze uitleggen. Anders op een rustig moment aan hen uitleggen dat mama een nieuwe vriend heeft en dat je graag wilt dat ze hem ontmoeten en leren kennen en dat jullie daarom x gaan doen met z’n allen. (Bijvoorbeeld naar het park, ijsje eten, grote speeltuin, in ieder geval iets waarbij je bezig bent en dus niet verplicht op een stoel zit te praten want dat werkt gewoon niet met kinderen).


Als ik de 2 jongste aan hem voor ga stellen, gaan we inderdaad iets buiten de deur doen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:29

Mijn moeder koos ervoor om de nieuwe vriendin van mijn vader te ontmoeten in een cafe. Is hun beide goed bevallen, omdat er dan verder geen 'pottenkijkers' bij zijn of andere gemengde gevoelens. Het verliep gezellig, maar anders had een van de twee ook op kunnen stappen na een kop koffie.

Wil je vriend jou er graag bij hebben, is het natuurlijk een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:09

Niet te lastig over doen lijkt mij?
Ex langs laten komen voor een bak koffie ofzo terwijl je nieuwe vriend er is.
Luchtig en ontspannen houden, geen groter ding van maken dan het is. Ze zijn er beiden ok mee? Geen boze ex? Geen jaloers gedoe? Dan vooral relaxed houden.

TinkerTreas

Berichten: 3670
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 11:58

Anoniem schreef:
Niet te lastig over doen lijkt mij?
Ex langs laten komen voor een bak koffie ofzo terwijl je nieuwe vriend er is.
Luchtig en ontspannen houden, geen groter ding van maken dan het is. Ze zijn er beiden ok mee? Geen boze ex? Geen jaloers gedoe? Dan vooral relaxed houden.


Gelukkig geen boze of jaloerse ex nee.
We hebben afgesproken dat mijn ex morgen avond even hier langs komt als mijn vriend er ook is.

Anoniem

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:39

Ik heb mijn vriend zijn ex ontmoet in hun oude huis. Achteraf gezien had ik het liever op een neutrale plek gehad waar zij net zo min thuis was als ik.

Mocht je de indruk hebben dat het aan de orde is: bespreek vooraf met je vriend waar zijn grenzen liggen in wat er gevraagd kan worden en hoe hij reageert indien er dus een vraag gesteld wordt die daar overheen gaat ;)

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:58

Fijn dat jullie al een manier hebben gevonden om de "ontmoeting" vorm te geven!

Mijn duit in het zakje als kind van gescheiden ouders, mijn ouders hebben het altijd zo "gewoon" mogelijk laten verlopen. Nu had mijn vader meerdere vriendinnen na mijn moeder, en die waren er vaak "gewoon ineens". Los van wat ik verder van hem vind, want dat is niet zo positief, heb ik het als kind destijds nooit als moeilijk ervaren. Ik kon wel eens in een boze bui gemene dingen roepen als "je bent mijn moeder niet!" maar dat kwam niet voort uit de manier waarop ze in mijn leven waren gekomen, en meer uit het feit dat ik als kind heel onzeker, boos en verdrietig was.

Mijn moeders nieuwe vriend (en altijd gebleven) leerde ik kennen tijdens een uitstapje. Hij kwam mee en mijn moeder was zichtbaar gelukkiger nadat ze hem ontmoette. Dat was voor mij als kind een belangrijke factor denk ik achteraf. Verder heeft ze ons altijd heel duidelijk uitgelegd dat ze nog steeds gewoon onze moeder was, dat wij op de eerste plaats kwamen, dat de liefde voor haar nieuwe vriend daar niks aan afdeed.

Ik hoop dat de ontmoeting prettig verloopt, en dat de kinderen en je nieuwe vriend straks ook een klik hebben. Mij werd als kind nooit iets opgelegd, ik hoefde dus niet perse de nieuwe vriend ook lief of aardig te vinden en werd vrijgelaten om zelf het contact te zoeken als ik daar behoefte aan had. Dat er geen druk op lag was denk ik een heel goede zet, want ik was best opstandig als kind, dus als ik A moest dan deed ik B. ;)

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:44

Fijn dat jullie al hebben bedacht hoe jullie het gaan doen. Gewoon doen wat je voelt dat goed is, iedere situatie is anders.

Bij ons is het gegaan tijdens een haalmoment want bij ons is dat wel een optie, anders dan bij jou. Ex vantevoren doorgegeven dat vriend er zou zijn, op dat moment wist hij al een tijd van onze relatie en dochter had mijn nieuwe vriend al ontmoet.
Nieuwe vriendin van mijn ex ben ik per ongeluk een keer tegengekomen in de stad toen hij er ook liep met haar en ik met mijn dochter. Dochterlief ging natuurlijk even papa knuffelen dus ondertussen hebben wij even hoi gezegd. Vond ik prima.
Bij ons overigens prima contact onderling, geen vervelende dingen ofzo en altijd kijken wat het beste is voor onze dochter.
Als ik hoor hoe zij er bijvoorbeeld op school over praat, hoe open, luchtig en normaal, denk ik dat we er goed aan gedaan hebben het zo aan te pakken. Iedere vraag die ze stelt wordt altijd beantwoord en ex en ik stellen elkaar daar als nodig ook van op de hoogte zodat ze niet op 2 plekken andere dingen hoort. Hoe moeilijker je er zelf over doet, hoe moeilijker het is voor de kinderen lijkt mij.

Succes!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:58

Ik zou de 2 ontmoetingen sowieso los van elkaar halen.
Eerst je kinderen je nieuwe vriend laten ontmoeten met een leuk uitstapje.
En je ex later pas voor kop koffie op neutraal terrein.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:01

Ik snap nooit zo goed waarom exen zo met elkaar bezig zijn als er nog kinderen in het spel zijn.
Je ex is je ex en dat er dingen geregeld moeten worden voor de kinderen oké.
Maar ik zou zelf bepalen of ik een nieuwe vriend krijg en dan heb ik zeker geen goedkeuring van de ex nodig.
Ook ga ik ervan uit dat ouders geen wisselend gedoe willen bij kinderen wat betreft steeds nieuwe relaties.
Maar ja, wat is nog zeker??
Je ex was in eerste instantie ook the one and only, maar ook dat is uit elkaar gegaan.
Als ex perse de nieuwe vlam wil ontmoeten, dan gewoon normaal bij je thuis.
Geen poespas, het is zoals het is.
Je ex is blijkbaar diegene die ze alleen onder toezicht mag zien en nu wil hij jouw controleren.

Klinkt misschien een beetje lomp zoals ik t schrijf maar zo zou ik er wel in staan.
Doe wat voor jouw goed voelt en voor je kinderen niet te zwaar beladen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:08

TinkerTreas schreef:
Gelukkig geen boze of jaloerse ex nee.
We hebben afgesproken dat mijn ex morgen avond even hier langs komt als mijn vriend er ook is.


Compliment dat jullie dat zo relaxed aanpakken met elkaar. Dat gaat ook wel eens anders.

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:04

Fijn dat jullie een relaxte oplossing hebben gevonden. Ik hoop dat het goed gaat vanavond!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Ex wil nieuwe vriend ontmoeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:09

Leuk, veel plezier.

TinkerTreas

Berichten: 3670
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 13:11

jesito schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom exen zo met elkaar bezig zijn als er nog kinderen in het spel zijn.
Je ex is je ex en dat er dingen geregeld moeten worden voor de kinderen oké.
Maar ik zou zelf bepalen of ik een nieuwe vriend krijg en dan heb ik zeker geen goedkeuring van de ex nodig.
Ook ga ik ervan uit dat ouders geen wisselend gedoe willen bij kinderen wat betreft steeds nieuwe relaties.
Maar ja, wat is nog zeker??
Je ex was in eerste instantie ook the one and only, maar ook dat is uit elkaar gegaan.
Als ex perse de nieuwe vlam wil ontmoeten, dan gewoon normaal bij je thuis.
Geen poespas, het is zoals het is.
Je ex is blijkbaar diegene die ze alleen onder toezicht mag zien en nu wil hij jouw controleren.

Klinkt misschien een beetje lomp zoals ik t schrijf maar zo zou ik er wel in staan.
Doe wat voor jouw goed voelt en voor je kinderen niet te zwaar beladen.


Ik heb ook zeker geen goedkeuring nodig van mijn ex. Maar ik kan me goed voorstellen dat hij graag wil weten met wat voor persoon de kinderen te maken hebben. Dat zou ik andersom ook hebben.
Mijn kinderen zullen mijn nieuwe vriend straks waarschijnlijk vaker zien dan hun eigen vader.
Omdat ze die maar 1x per 2 weken een paar uur zien.
Ik vind niet dat dat iets met controleren te maken heeft.

En dat mijn ex de kinderen alleen onder toezicht mag zien is natuurlijk ook geen vrijwillige keuze. Dat is al moeilijk genoeg voor iedereen.