Tijdslimiet / minder nodeloos scrollen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 09:50

Bij mij is de ontspanning er wel een beetje af! Ik word gelukkig niet onzeker er van. Maar het zijn toch weer nodeloze prikkels. En ik ben dus bezig met die te minimaliseren! Dus als ik Netflix kijk, echt kijken. En niet ondertussen ook op sociale media. Ben benieuwd hoe lang ik dat volhoudt!
Voel me vanmorgen voor het eerst in een week uitgerust. Dus lekker rustig aan blijven doen!

@ryukapple, herkenbaar! Ik heb het dan thuis ook “al gezien”. En na school lig ik vaak een paar uur op de bank om bij te komen. Zelfstudie doe ik vaak in de ochtend / avond of op mijn vrije dagen.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:04

Ook wel herkenbaar hier. Hoewel ik geen sociale media (meer) gebruik.

Ik heb een FB account waar ik op kan voor mijn werk (campagne-werk). Omdat in dat werk social media een grote rol speelt heb ik er wel "mee om leren gaan", maar ik merkte wel dat het voor mij een enorm verschil maakte toen ik dus voor mijn prive geen sociale media meer gebruikte. Ik kan wel eindeloos scrollen over Bokt en daar dus in "verzeild" raken. Tegenwoordig los ik dat op door dan mn computer dicht te klappen. Ik heb geen smartphone, dus daarmee is het voor mij misschien ook makkelijker "op afstand" te houden.

Geen smartphone hebben werkt voor mij geweldig. In het begin moesten mensen wennen, want je kunt mij alleen bellen of smsen. Maar als snel raakte mensen daaraan gewend. Langere berichten of linkjes kunnen via de email gestuurd worden en ik heb meerdere adressen voor prive en werk. Zo kijk ik mijn werkmail dus niet als ik vrij ben, en dat brengt ook veel rust. Omdat mensen weten dat ze me niet via sociale media kunnen bereiken wordt de info die ik krijg automatisch al gefilterd op zinning en onzinnig. Is het belangrijk en/of voor mij van toepassing dan krijg ik een berichtje ,via de sms of email.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Tijdslimiet / minder nodeloos scrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:56

Ik heb n.a.v. dit topic ook een tijdslimiet ingesteld! 1 uur per dag... Kijken om te kijken is zo zonde van mijn tijd. Ik zou eigenlijk een stuk gelukkiger worden van het lezen van een boek, maar doordat ik nu mijn tijd verdoe op social media heb ik er geen eens tijd voor.
Ik zet nu trouwens ook maar gelijk weer een ban voor bokt aan, ook zonde van mijn tijd op dit moment ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:30

Pandora2 schreef:
Neem het nu maar gewoon aan van deze ouwe taart en probeer het een keer :P

Ik moet dat ook niet proberen
Dan krijg ik veel te veel prikkels van mijn omgeving binnen
Juist een goeie klets muziek op de oren helpen mij juist met ontspannen en resetten
Maar goed, ik Val ook fantastisch in slaap op een goeie riedel death metal
Dat scheelt