Bokkers in/uit Ede?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 21:53

Hoi hoi bokkers,

Mijn man en ik gaan dinsdag een huis bezichtigen in Ede. Maar wie woont daar en hoe is het daar?? We willen in Ede gaan kijken omdat de huizen daar betaalbaar zijn en het mooi centraal ligt voor onze families.

Groetjes

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16134
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:47

Omdat dit topic beter op Leven zonder paarden past, verplaats ik het topic daarheen.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:54

Tja hoe is het hier. Hier heb je (vind ik) alles. Genoeg winkels en supermarkten. Veilig gevoel. Station met goede verbindingen. Dicht bij de snelweg. Ziekenhuis. Veel scholen. Ik heb toen ik m’n man ontmoette gezegd dat ik nooit meer wegga uit Ede dus dat als we gingen samenwonen het hier werd. Gelukkig vindt hij het hier ook heel fijn.
En dat het betaalbaar is vinden meerderen want steeds meer mensen die hun oog op Ede laten vallen haha.

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 21:15

Selina schreef:
Tja hoe is het hier. Hier heb je (vind ik) alles. Genoeg winkels en supermarkten. Veilig gevoel. Station met goede verbindingen. Dicht bij de snelweg. Ziekenhuis. Veel scholen. Ik heb toen ik m’n man ontmoette gezegd dat ik nooit meer wegga uit Ede dus dat als we gingen samenwonen het hier werd. Gelukkig vindt hij het hier ook heel fijn.
En dat het betaalbaar is vinden meerderen want steeds meer mensen die hun oog op Ede laten vallen haha.


Haha bedankt! Ik ga het mee maken we gaan 4 verschillende huizen bekijken.

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 21:15

Essie73 schreef:
Omdat dit topic beter op Leven zonder paarden past, verplaats ik het topic daarheen.


Bedankt, ik wist het niet zo goed..

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:18

Mijn zusje woont in Ede, wel op een landweggetje vlakbij de carpoolplaats op een sportstal dus heel anders als in Ede wonen.

Wel heeft ze de AH, bios en de sportschool vlakbij!

Weet niet of je echt gebonden zit aan Ede, maar anders de dorpen tussen Arnhem en Nijmegen zijn ook nog leuk!

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:22

Ik woon hier inmiddels al weer 25 jaar. Nog steeds met veel plezier. Idd mooi centraal, mooie achtertuin met bos en heide. Ik heb mijn werk ook hier en zou niet zomaar verhuizen. Maar ik zeg nooit nooit. Het enige wat hier ontbreekt is het strand, dus dan maar af en toe een stukkie rijden;)

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:33

Ik woon niet IN Ede maar er net buiten.
Toen wij hier naar toe kwamen werden we gewaarschuwd voor lange files bij de uitvalswegen en die zijn er nog steeds :)

Verder heb je inde verschillende wijken een totaal andere uitstraling, waarbij sommigen een ramp om een straat te vinden als je niet bekend bent (en geen tomtom hebt).
De omliggende dorpen zijn vaak nog goedkoper als in het dorp zelf, maar wel meer kans op 'zondagsrust'....

De hei en het bos zijn heerlijk, maar op sommige (vakantie)tijden is het wel 'filefietsen' op de hei.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:38

Ik heb bijna mijn hele leven in Veenendaal gewoond en woon inmiddels bijna een jaar in Ede. Kwam daarvoor wel regelmatig in Ede ivm vrienden, opleiding en werk.
Ede is prima wonen alhoewel het mijn inziens wel een beetje afhankelijk is van waar je gaat wonen. Nu is het volgens mij de laatste jaren wel beter geworden in bijv. Veldhuizen, maar zoals de Parkweg heeft ook niet echt mijn voorkeur.
Verder zijn idd wel de verbindingen met alles goed. Qua treinen e.d. beter dan bijv. Veenendaal. En inderdaad verschillende (grote) supermarkten in Ede, alhoewel ik qua winkelen liever naar Veenendaal (of Utrecht/Arnhem) ga.
Ook het bos/hei om de hoek is erg fijn :)
Er is overigens ook een topic over mensen in Ede/omgeving alhoewel daar al een tijdje niet in gereageerd is :)

(Edit; mocht je er evt wat mee willen [HK] Gezocht: Mensen in gemeente Ede )
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 15-11-19 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:43

Ik zou er absoluut niet willen wonen, maar snap wel waarom andere er wel zouden willen wonen. Prima winkels, mooie omgeving, centraal qua OV en wegen en vooral nog best leuke huizenprijzen. Alleen niet elke wijk is even geweldig wonen, hou daar wel rekening mee.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:43

Blacky94 schreef:
Ik heb bijna mijn hele leven in Veenendaal gewoond en woon inmiddels bijna een jaar in Ede. Kwam daarvoor wel regelmatig in Ede ivm vrienden, opleiding en werk.
Ede is prima wonen alhoewel het mijn inziens wel een beetje afhankelijk is van waar je gaat wonen. Nu is het volgens mij de laatste jaren wel beter geworden in bijv. Veldhuizen, maar zoals de Parkweg heeft ook niet echt mijn voorkeur.
Verder zijn idd wel de verbindingen met alles goed. Qua treinen e.d. beter dan bijv. Veenendaal. En inderdaad verschillende (grote) supermarkten in Ede, alhoewel ik qua winkelen liever naar Veenendaal (of Utrecht/Arnhem) ga.
Ook het bos/hei om de hoek is erg fijn :)
Er is overigens ook een topic over mensen in Ede/omgeving alhoewel daar al een tijdje niet in gereageerd is :)


Ik ga meestal ook altijd winkelen in Arnhem. Naar Ede ga ik meer als ik wat kleine dingen nodig heb en Arnhem als ik uitgebreid wil winkelen.
Het enige goede aan de Parkweg is de viszaak :9

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 21:48

Bedankt voor de reacties!

We gaan kijken in de volgende wijken:
We gaan kijken in

"de rietkampen"
"Ede west"
"Ede veldhuizen"
"Maandereng"

Alvast super bedankt voor de reacties

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:54

Ik heb een vriendin in Ede wonen en die zegt dat de rietkampen en maandereng de goeie wijken zijn.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:03

Ik ben geen fan van de Rietkampen al zullen er ook best mooie huizen staan. Ik vind de straatjes erg nauw en door de vele afgesloten straten (alleen doorgang voor fietsers) is het niet simpel er je weg te vinden.

In Veldhuizen staan over het algemeen grotere huizen (wel wat ouder), maar ook hier zijn straten die een discutabele naam hebben.

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 22:05

DubbelDun schreef:
Ik ben geen fan van de Rietkampen al zullen er ook best mooie huizen staan. Ik vind de straatjes erg nauw en door de vele afgesloten straten (alleen doorgang voor fietsers) is het niet simpel er je weg te vinden.

In Veldhuizen staan over het algemeen grotere huizen (wel wat ouder), maar ook hier zijn straten die een discutabele naam hebben.


Veel afgesloten straatjes is opzich voor onze kids wel fijn natuurlijk... Maar ik ga het zeker ook zelf opzoeken, en bekijken! Thx iedereen

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:08

Ik noem de Rietkampen altijd een doolhof :+
Zelf woon ik in de Maandereng en ben zo erg dat ik nooit meer die wijk uit wil. O:)
Elke wijk heeft weer zijn dingen. Maandereng staat bekend als erg veilig, maar in mijn straat zijn er ook dingen als autobranden, drugshandel en het ergste: gestolen planten :j

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:13

Rietkampen en Maandereng zijn idd prima. Rietkampen vind ik niet de mooiste wijk maar idd vanwege de afgesloten straatjes wel kindvriendelijk :)

Zelf woon ik in het nieuwere deel van Oud-Zuid en dat vind ik ook prima wonen. En volgens mij is de Enka en het Kazerneterrein ook prima.

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:18

Ik heb juist jaren in de maandereng gewoond, maar heb daar juist net geen voorkeur voor. Nu in de bloemenbuurt, wat in het veiligste gebied ligt van Ede ( laatst onderzoek naar geweest). Ik denk dat in Elke wijk wel een mooi/goed stuk zit en een minder. Je moet gewoon kijken wat je past.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:32

idinn schreef:
Ik zou er absoluut niet willen wonen, maar snap wel waarom andere er wel zouden willen wonen. Prima winkels, mooie omgeving, centraal qua OV en wegen en vooral nog best leuke huizenprijzen. Alleen niet elke wijk is even geweldig wonen, hou daar wel rekening mee.

Dit dus. Ik heb 2 woningen gehad in Ede, en 1 in Veenendaal. Beide wil ik nooit meer wonen, ondanks de aantrekkelijke prijzen. Ik ben juist blij dat ik er weg ben, ondanks dat ik nu een half uur verder van m’n werk af zit. Kwa winkels vond ik het wel prima daar. En kwa stallen absoluut ook. Genoeg fijne betaalbare stallen met goede zorg voor paarden. Dat mis ik hier wel meer helaas.

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 22:39

absque_dubio schreef:
idinn schreef:
Ik zou er absoluut niet willen wonen, maar snap wel waarom andere er wel zouden willen wonen. Prima winkels, mooie omgeving, centraal qua OV en wegen en vooral nog best leuke huizenprijzen. Alleen niet elke wijk is even geweldig wonen, hou daar wel rekening mee.

Dit dus. Ik heb 2 woningen gehad in Ede, en 1 in Veenendaal. Beide wil ik nooit meer wonen, ondanks de aantrekkelijke prijzen. Ik ben juist blij dat ik er weg ben, ondanks dat ik nu een half uur verder van m’n werk af zit. Kwa winkels vond ik het wel prima daar. En kwa stallen absoluut ook. Genoeg fijne betaalbare stallen met goede zorg voor paarden. Dat mis ik hier wel meer helaas.



Mag ik vragen waarom je er niet meer zal willen wonen??

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:41

Ik denk dat het vooral een kwestie van gevoel is. Ik had geen ‘thuis’ gevoel. En daarnaast was het voor mij te groot en woon ik liever in een dorp oid.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:07

Bellatrix schreef:
Ik heb een vriendin in Ede wonen en die zegt dat de rietkampen en maandereng de goeie wijken zijn.


De Maandereng begint juist ontzettend te verloederen de laatste jaren.

In Ede zou ik de voorkeur hebben aan het Beatrixpark en heel Ede Oost (dat zijn oa de kazerne terreinen, burgemeesterswijk etc). Zelf altijd in deze 2 wijken gewoond en nu nog. :j
Indische buurt, bloemenbuurt, zeeheldenbuurt etc is wat meer volkswijk. Veldhuizen is ontzettend opgeknapt nu ze veel oud hebben gesloopt en nieuw hebben gebouwd. Kernhem en Enka zijn an sich prima, maar nieuwe wijken en daarmee ook kleine tuintjes. En de Enka is wel nog heel industrieel om te zien, maar dat geeft juist wel leuke uitstraling als je daarvan houdt. :j

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bokkers in/uit Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 10:03

Top! Thx ik ga het overleggen met m'n man

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:17

Dit is mijn ervaring geweest en ik denk dat het nu verbeterd is maar ook deze wil ik graag delen. Ik heb een deel van mijn leven gewoond in Ede veldhuizen. Uit veiligheids redenen zijn wij daar weg gegaan. Mijn broer is bij de rietkampen een paar keer door jonge jongens van de fiets afgetrokken en in elkaar geslagen. Ze beweerde dat de fiets van hem was. Daarnaast mocht ik nooit alleen naar de lindehorst en later ook niet meer naar de bellestein. Met 9/11 stonden lui te dansen met een vlag in de hand. Ook veel autobranden meegemaakt daar. We voelde ons daar dus niet echt veilig meer.

Daarnaast heb ik er ook altijd plezier gehad. Ik vond het soort mens wel altijd stugger met waar ik nu woon. Maar ik mis ede wel om de lekkere ijsjes van Barnardo's en het dorp is ook opgeknapt. Ik zou er zelf nooit meer gaan wonen omdat ik nu een andere fijne plek heb en mijn leven is nu hier. Het zou dan ook nooit mijn eerste keus zijn. Ik ga dan liever naar bennekom, Lunteren of Wageningen. Ik vind daarbij de huizen in kernhem veel te dicht op elkaar gebouwd. Het paardrijden daar mis ik wel, een leuke omgeving daar en veel mogelijkheden.

Kortom mijn ervaring maar ik denk dat het nu zeker verbeterd is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:59

Nadeel van Wageningen is de hogere huizenprijs. Scheelt je voor iets gelijkwaardigs zo €60.000 vergeleken Ede. Bennekom heeft al wat betere prijzen geloof ik, maar is qua voorzieningen niet heel geweldig. Al ben je natuurlijk zo in Ede of Wageningen.