Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers in/uit Ede?

 
Profiel   

Bennekom is wel een heel leuk dorp, en veel minder christelijk dan de dorpen aan de andere kant van Ede (zoals Lunteren, Wekerom etc.). :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:15 



 
Profiel   

Ik wou t jullie net vragen, hoe het met Bennekom zit :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:18 



 
Profiel   

Ik woon vlakbij, in Wageningen en zit in Ede op school. Persoonlijk vind ik Ede niet echt mooi, de heide is wel prachtig maar daar kan ik ook heen vanuit Wageningen. Mijn beeld van Ede is dat het deels erg christelijk en braaf is, en deels probleemwijk. Al worden er tegenwoordig geen auto's meer in de fik gezet, dat was een periode zo.
Als ik 's avonds laat in Ede ben ga ik ook niet meer fietsend naar huis, daar voelt het niet veilig genoeg voor. Altijd OV of anders maar blijven slapen bij iemand.

Maar dit is geheel mijn eigen ervaring, kan voor anderen totaal anders zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:26 



 

Bennekom hoor ik nooit gekke dingen over. Heeft best een prima winkelstraatje voor je dagelijkse boodschappen. Maar op zondag zal je naar Ede of Wageningen moeten voor boodschappen (of gewoon rekening mee houden en je boodschappen op zaterdag doen :+ ). Het is wat minder gelovig in vergelijking met Ede. Vanaf daar ook zo in het bos en op de heide (heeft ook een inimini eigen stukje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:55 



 
Profiel   

Ik woon al mijn hele leven in Bennekom en heb het er altijd prima naar mijn zin gehad, en me er over het algemeen altijd wel veilig gevoeld. Enige nadeel van Bennekom vind ik dat op zondag toch vrijwel alles dicht is maar zowel Ede als Wageningen zijn dichtbij en daar is wel meer open :)
Momenteel zit ik veel in Wageningen bij mijn vriend en hoewel ik Wageningen ook een erg fijne stad vind mis ik Bennekom toch wel :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:15 



 
Profiel   

Beauty26 schreef
Ik wou t jullie net vragen, hoe het met Bennekom zit :Y)


Bennekom is volgens mij super weinig te koop (en is duur in vergelijking met Ede). Is een echt ons-kent-ons dorp.
Een collega van me probeert aan een appartement te komen in Bennekom, maar er wordt als een malle boven de vraagprijs geboden. En de vraagprijs was al aan de maat voor een appartement.. :')

Edit: in mijn beleving is Ede juist minder gelovig als Bennekom. Kennissen en vrienden vanuit elders in het land hebben altijd het beeld dat iedereen in Ede naar de kerk gaat, maar zo ervaar ik dat absoluut niet. En over het veilige gevoel: nu ben ik misschien heel nuchter van mezelf en niet snel onder de indruk van dingen, maar ik wandel geregeld 's avonds in het donker buiten voor de lol en vind het heerlijk! En ja ook door de 'schimmige steegjes' en door de 'beruchte parkjes'. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:35 



 
Profiel   

Maar dat overbieden is niet typisch voor Bennekom. Dat gebeurt sowieso veel in Nederland momenteel. Alhoewel het idd wel echt een kleiner dorp is, maar verder volgens mij wel prima te wonen. Tenminste, ik kom er eigenlijk alleen bij mijn schoonouders en een goede vriend van mn vriend, maar heb er nooit een onveilig gevoel en ook ik heb over Bennekom eigenlijk nooit gekke dingen gehoord.

En ook ik ervaar Ede helemaal niet zo gelovig. Misschien zelfs nog wel minder dan Veenendaal. Gemeente Ede is gelovig, maar Ede stad valt wel mee. Stad stemde ook voor winkels open op zondag, terwijl de rest van de dorpen eromheen tegen waren.

Ik moet wel zeggen dat ik ook de mening deel dat ik Ede geen mooi dorp vind. Riep vroeger ook altijd dat ik er nooit zou gaan wonen maar het was wel de meest praktische keuze en op zich vind ik het wel prima zo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 16:14 



 
Profiel   

Heb ruim 10 jaar in Ede, maandereng gewoond, op zich prima, maar echt jaren 80 net als de staat vd bouw vd huizen. Zou nu eerder naar Ede oost, enka of de kazerneterreinen gaan, mooie huizen, leuke buurt. Bennekom kom je niet tussen als je niet veel geld meebrengt of veel wil klussen. Ik zou zeggen, ga ook eens kijken in Renkum, leuk dorp en veel meer huis voor je geld. Overstap 4 jaar geleden gemaakt en super tevreden. In Renkum alleen niet in de witte stad gaan zitten, tenzij je van volks houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:10 



 
Profiel   

Mocht je een fijne, betaalbare stal zoeken in Ede PB me dan even :-)
Zelf hebben wij net een nieuwbouw huis gekocht in Veenendaal. Mijn zus woont er al jaren en is er heel blij. Ik heb er in mijn jeugd veel tijd doorgebracht als weekendkind bij m’n vader. En vind het er erg leuk! Ede qua wonen trekt het me niet, maar de stad vind ik wel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:24 



 
Profiel   

In Ede hangt het heel erg af van welke wijk, Veldhuizen en de steinen zou ik echt niet willen wonen, daar zou ik me niet veilig voelen.
Kernhem vind ik geen mooie buurt, dicht op elkaar en een sombere kleur huizen, weinig parkeerruimte.
De nieuwere wijken zien er wel goed uit(enka en kazernetereinen)

Maar ik woon in Bennekom en niet van plan om daar weg te gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:36 



 
Profiel   

Bedankt iedereen, we hebben in bennekom wel een leuk huis gezien, hebben er n bezichtiging voor aangevraagd. Ben benieuwd wat daar uit komt. Wbt het bieden idd de hele huizenmarkt staat op zn kop. Alles word verboden!

Ik las ook iers over Veenendaal.. ? Daar hebben we ook gekeken maar ivm het geloof wat daar nogal schijnt te heersen daar toch afgestapt. Ik kom zelf uit Zwolle mijn man uit Lopik, kan over t algemeen prima met mensen overweg die n geloof hebben... maar moet niet te extreem zijn.

We heb hebben aankomende week de bezichtiging staan, we gaan het meemaken maar met 2 kleine kinderen zoeken we toch wel wat iets dat we vertrouwen. Maar misschien valt t allemaal mee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:25 



 
Profiel   

colunder schreef
In Ede hangt het heel erg af van welke wijk, Veldhuizen en de steinen zou ik echt niet willen wonen, daar zou ik me niet veilig voelen.
Kernhem vind ik geen mooie buurt, dicht op elkaar en een sombere kleur huizen, weinig parkeerruimte.
De nieuwere wijken zien er wel goed uit(enka en kazernetereinen)

Maar ik woon in Bennekom en niet van plan om daar weg te gaan :D


Niet zo kortzichtig ;)

Ik woon in veldhuizen. Hofjes deel. Je hebt veldhuizen a en b. Ik zit in deel b in een nette eengezinswoning en het is hier prima hoor. Nergens geen last van, school van m'n dochter om de hoek, dichtbij de supermarkt enz.

Ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam. Woon nu sinds 2013 in Ede. Het was even wennen en soms kan ik nog steeds niet helemaal aarden, maar verder prima naar m'n zin. Leuke job, centraal gelegen en op zich niet meer last van mensen dan de standaard dingetjes die je in elke plaats houdt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:37 



 
Profiel   

Ben wel wat gewend, heb zelf ook in holtebroek (zwolle) gewoond. Maar met 2 kleine kids wel wat kieskeurig geworden, maar ik hou jullie op de hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:48 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Mocht je een fijne, betaalbare stal zoeken in Ede PB me dan even :-)
Zelf hebben wij net een nieuwbouw huis gekocht in Veenendaal. Mijn zus woont er al jaren en is er heel blij. Ik heb er in mijn jeugd veel tijd doorgebracht als weekendkind bij m’n vader. En vind het er erg leuk! Ede qua wonen trekt het me niet, maar de stad vind ik wel leuk!



Heb je een pb gedaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:51 



 
Profiel   

Beauty26 schreef
Ben wel wat gewend, heb zelf ook in holtebroek (zwolle) gewoond. Maar met 2 kleine kids wel wat kieskeurig geworden, maar ik hou jullie op de hoogte.


Snap ik. Ik woon hier met m'n gezin. Ons dochtertje is ondertussen 7 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:03 



 
Profiel   

Beauty26 schreef
Bedankt iedereen, we hebben in bennekom wel een leuk huis gezien, hebben er n bezichtiging voor aangevraagd. Ben benieuwd wat daar uit komt. Wbt het bieden idd de hele huizenmarkt staat op zn kop. Alles word verboden!

Ik las ook iers over Veenendaal.. ? Daar hebben we ook gekeken maar ivm het geloof wat daar nogal schijnt te heersen daar toch afgestapt. Ik kom zelf uit Zwolle mijn man uit Lopik, kan over t algemeen prima met mensen overweg die n geloof hebben... maar moet niet te extreem zijn.

We heb hebben aankomende week de bezichtiging staan, we gaan het meemaken maar met 2 kleine kinderen zoeken we toch wel wat iets dat we vertrouwen. Maar misschien valt t allemaal mee...

Persoonlijk vind ik Veenendaal ook prima. Ik kom oorspronkelijk uit Utrecht stad maar ik heb bijna mijn hele leven in Veenendaal gewoond. Ik heb wel het idee dat Veenendaal wat geloviger is dan Ede, maar dat vertaalde zich voornamelijk in gedoe omtrent bijv beslissingen om wel/niet de winkels open te doen op zondag. Maar inmiddels is zelfs dat 1x per kwartaal toegestaan :') Genoeg horeca die overigens wel gewoon op zondag open zijn en ook een paar supermarkten, maar zeker die laatste wel beduidend minder dan in Ede. En verder fietste ik wel eens door een stoet mensen die op weg was van/naar de kerk maar ook daar heb ik over het algemeen geen gekke ervaringen mee. Maar dat is in Ede net zo. Maar voor zover ik weet kan je daar op de meeste plekken ook op zondag prima je gang gaan. Wij hebben er iig nooit last/problemen van gehad.

Ik heb zelf jaren in Dragonder-Oost gewoond en momenteel zijn ze in Oost ook nog veel aan het bouwen. De voornaamste wijken waar ik daar niet zou gaan wonen zijn het Franse gat, PWA park en Zuiderkruis.

Wel is Veenendaal de laatste paar jaar, maar vooral afgelopen maanden, nogal in het nieuws geweest ivm gedoe rondom een café(eigenaar) en gerichte aanvallen daarop. Maar ook toen ik nog wel in Veenendaal woonde heb ik daar nooit last van gehad of voor een onveilig gevoel gezorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 00:00 



 
Profiel   

Ede durf ik overigens prima alleen midden in de nacht naar huis te fietsen hoor. :j

Mijn broer woont in Veldhuizen (in nieuwbouw), en zijn kindjes spelen altijd heel leuk met de buurtkinderen. Echt amper gezeur, en zij wonen er heerlijk. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 00:43 



 
Profiel   

BiBiQ schreef
colunder schreef
In Ede hangt het heel erg af van welke wijk, Veldhuizen en de steinen zou ik echt niet willen wonen, daar zou ik me niet veilig voelen.
Kernhem vind ik geen mooie buurt, dicht op elkaar en een sombere kleur huizen, weinig parkeerruimte.
De nieuwere wijken zien er wel goed uit(enka en kazernetereinen)

Maar ik woon in Bennekom en niet van plan om daar weg te gaan :D


Niet zo kortzichtig ;)

Ik woon in veldhuizen. Hofjes deel. Je hebt veldhuizen a en b. Ik zit in deel b in een nette eengezinswoning en het is hier prima hoor. Nergens geen last van, school van m'n dochter om de hoek, dichtbij de supermarkt enz.

Ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam. Woon nu sinds 2013 in Ede. Het was even wennen en soms kan ik nog steeds niet helemaal aarden, maar verder prima naar m'n zin. Leuke job, centraal gelegen en op zich niet meer last van mensen dan de standaard dingetjes die je in elke plaats houdt ;)


Daar heb je wel gelijk in, in veldhuizen B zou ik ook nog wel kunnen wonen, is niet te vergelijken met veldhuizen A

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 06:26 



 
Profiel   

Ik denk dat met het weghalen van de hoogbouw, de overlast ook direct weg was in Veldhuizen.
Door alle nieuwbouw zijn daar andere mensen voor teruggekomen.
Idd ik denk dat van de omliggende dorpen, Bennekom het minst gelovig is, maar wel geloviger dan Ede.
Ik vind het wel fijn dat ik op zondag gewoon mijn ding kan doen, zonder daar op aangekeken te worden.
Ik ben benieuwd waar je allemaal gaat kijken en wat je er van vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 09:49 



 
Profiel   

Ik ben opgegroeid in Ede en Bennekom en echt nog nooit gemerkt dat het er nou zo extreem gelovig was. Dat zal vast ook wel aan de wijk en aan je buren liggen hoor! Mijn ouders en veel van onze aangrenzende buren gingen wel naar de kerk, maar er werd ook door de hele buurt heen juist vaak op zondagen in de tuin gewerkt etc. Ik heb gewoond in de maandereng wat imo een fijne locatie is naast de snelweg, dichtbij het station met een ontzettend goed netwerk, en het bos om de hoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 10:46 



 
Profiel   

Ik vind kwa geloof in Veenendaal reuze mee vallen. Wordt allemaal steeds minder. Als je dit dan weer vergelijkt met Barneveld, wekerom, ederveen en Lunteren. Er trekken steeds meer mensen uit het westen naar Veenendaal vanwege de ligging.
Ik vind bennekom gewoon een super fijn dorp en merk niks van ons kent ons.

In ede was het wel altijd super gelovig. Als je de auto ging wassen op zondag kwam je buurman vragen waar je wel niet mee bezig was. Maar dat is allemaal minder geworden. Nee als ik zou kiezen zou bennekom mijn keuze zijn.

En ja veldhuizen was wel echt onveilig. Lees mij eerdere reactie maar eens.. kan verschillen waar je woont. Maar waar ik woonde was het geen pretje. Was ook een man die mijn moeder haar fiets voor het huis pakte en mee nam. Terwijl mijn moeder stond te kijken.. hij keek haar recht in de ogen aan maar ze durfde niets...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 10:48 



 
Profiel   

Thx ik hou jullie op hoogte
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 12:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen