Alle kleintjes verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRaisinJarig

Berichten: 1756
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:06

Hier ook altijd de kleinste met 1.62, al voelt dat nu ineens best lang met de lengtes die ik nu langs zie komen := .

Vroeger baalde ik echt dat ik niet verder zou groeien, maar inmiddels zie ik ook de voordelen. Zoals dat ik nog lekker op pony's kan rijden *\o/*

Maar soms als ik tussen alleen maar lange mensen sta, voel ik me toch vaak ineens een beetje 'minder', klein en onvolwassen zegmaar. Ik vraag me wel eens af of lange mensen ook zo bewust zijn van de lengteverschil als ze met mij praten.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 14:44

Mijn vriend is 1.90 En die vraag heb ik hem even gesteld. Hij zegt van niet alleen als hij me kus gaf in het begin maar nu ook niet meer

Flowery

Berichten: 2444
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:51

Hier ook een ukkie! 1.54m en schoenmaat 35 (en smalle voeten, rampzalig met schoenen kopen waar geen glitters of klittenband opzitten haha)

Waar kopen jullie je broeken? Ik heb voor mijn lengte ook nog eens korte benen :') lengte maat 30 is soms nog te lang, ik kan toch niet de enige zijn :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:58

Mijn lengtemaat is 32 cm :') maar de breedte is xl of zo. Arts zei ooit als je lengte bij je breedtebouw zou passen zou je 1.81 zijn geweest. -O- oftewel romp, schouders heupen horen bij een veel grotere lengte. Daar zijn korte armen en benen aangeplakt. Kuitmaat 46 cm :P idioot breed dus. Rolstoel zitting is 12 cm korter dan normaal en ook nog eens 10 cm verlaagd

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:11

Ik koop niet specifiek ergens broeken :P Zolang ze maar maat 32/34 of XS hebben, dan past het vaak wel. Schoenmaat 37 hier trouwens, vrij normaal.

Ik heb wel brede schouders dus blousjes scheur ik zowat uit als ik mijn armen naar voren strek :+

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:36

Ik koop vooral bij Bershka en Pull&Bear :)

Over legitimeren, ik moest me vorige maand nog legitimeren om een fles drank mee te nemen.
Ik ben 32 (bijna 33) :')

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 16:05

Ik koop broeken bij mango, zara, asos, topshop en dorothy perkins, river island. Daar hebben ze petite maten!

@flowery bij zalando, Assen en omoda kan je terecht voor kleine maten en pretty small shoes

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:52

Hier 1.55 en een halve centimeter (<- jaja belangrijk he niet vergeten die halve). Fokproduct van 2 kleine ouders dus t was nou niet echt een verrassing. Ach ik vind de wereld wel leuk op mijn hoogte hoor. Kinderkleding gaat niet wat worden aangezien ik wat ik mis in de lengte dubbel compenseer in de breedte. := Broeken koop ik spijkerbroeken bij C&A en dan de varianten die een een lengtemaat 'short' kennen.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:38

Ik meld me ook.
1.56 en schoenmaat 38

Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:47

Flowery schreef:
Waar kopen jullie je broeken? Ik heb voor mijn lengte ook nog eens korte benen :') lengte maat 30 is soms nog te lang, ik kan toch niet de enige zijn :+


Ik knip ze af en stik ze zelf even om :+ heb dit wel geleerd in mijn opleiding en veel gedaan op 't werk (stikken), maar als leek is dat ook goed te doen.

Hier maat XL met korte benen op een kort mens, dus altijd te lange broeken.
Heb eens 1x een broek gekocht op 'aboutyou' die perfect paste,
die stond wel als 7/8 broek (enkelbroek) beschreven :')

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:47

Jaaaaa, dit is een topic op mijn maat :D Hier 1m55 :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:12

In Andorra kwam ik afgelopen zomer het merk Stradivarius tegen. Hun lengtematen zaten voor mij perfect! Mijn vriend lag dubbel dat ik daar zo euforisch over kon zijn, een broek die niet te lang was.

Hij heeft het andersom: lengtemaat 34 en dan als het kan iets wat wijd genoeg is op de bovenbenen. Ook niet zo makkelijk als het lijkt. Zijn bovenbenen zijn nogal gespierd van basket en fietsen namelijk.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 22:25

Ja dat is allemaal van inditex (zara o.a.). Ik bedoelde net asos ipv Assen. Auto correct haha.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:32

Lotgenoten, ik ben 1.60 meter. Altijd de kleinste geweest overal :) en ik haat hakken, dus dan blijf ik klein :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:34

Ik koop ze bij de Only of jeans centre. Lengtemaat 30/32 :).

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:48

Ooooh wat leuk dit! Hier 1.60m :D
Zal later ff fatsoenlijk bijlezen.

Maar altijd de kleinste, de enige op de basisschool met een tafel een maat kleiner, op volgorde staan met gym en ik hoef niet te zoeken waar ik sta, regelmatig een elleboog op mn hoofd van lange vrienden of opgetild worden :+

Voor broeken de tip; koop enkelbroeken! Ik heb dus dat lengtemaat 30 soms nog lang is. Enkelbroeken zitten altijd perfect :+

Legitimeren hoef ik dan weer nooit terwijl ik 21 ben :')

Ik heb nog nooit gedacht "bah was ik nou maar lang". Ja okee even als ik niet bij de bovenste plank kan :+ maar er zijn zoveel voordelen aan klein zijn :D Een bad bijvoorbeeld pas ik sneller helemaal in. Een bed van 1.60m breed dan kan ik er al met gemak in de breedte in liggen. Ik heb dus ook meer zeester ruimte dan een persoon van 1.80m zou hebben. Als je nog kinderkleding/schoenen past dan ben je vaak goedkoper uit dan volwassenen afdeling. Je kan je hoogte vergroten met een krukje maar niet zo makkelijk verlagen door een gat in de grond te maken. Nooit een beenruimte probleem in bussen/vliegtuigen in vergelijking met lange mensen. En wat Raisin zei, ik vind pony's leuker dan paarden dus daar ook mn lengte mee :D

Nee echt dr zijn veel dingen waar ik onzeker aan kan zijn van mijn lichaam. Mijn lengte is daar niet 1 van.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:54

Ik foeter anders aardig door de dag heen dat mijn vriend alle lekkers steevast op het hoogste plankje in de kasten legt. Moet steeds op een stoel kruipen.
In de zorg is het ook niet handig, ik kan soms amper over het bed heen. Of moet hulp inroepen om iemand die groter is dan ik uit hun fauteuil te helpen. Kan ze niet boven mijn hoofd tillen

Flowery

Berichten: 2444
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:00

Bedankt allen voor de broekentips :D

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:00

Dat is wel echt een minpunt trouwens, ik werk ook in de zorg en alleen sjouwen is écht geen doen. Gelukkig zelf geen verpleegkundige dus als er gesjouw nodig is dan is er wel een verpleegkundige minstens bij die kan helpen. Anders maar wat meer collega's. Momenteel ook overtuigd dat dit ook iets meer met te weinig kracht te maken heeft dan met mijn lengte :') maar lengte speelt hier zeker wel in mee.
Bed rijden kan ik ook niet zo goed maar ik ben overtuigd dat dat aan de bedden ligt en niet aan mij :')

Oh en geen vriend dus doe alles zelf :))

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 00:00

Wel handig die broekentips! Hier lengtemaat 30 en vaak niet voorradig :(

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:29

Hoi!

Ik ben 1,63m! Bij mijn vriendinnen van de middelbare school de kleinste De grap is dus... dat ze mij bijna allemaal voorbij gegroeid zijn. Ik was op de basisschool helemaal niet de kleinste! Maar na mijn 12e ben ik gewoon amper gegroeid :') en toen ging iedereen me voorbij.

Mijn ouders zijn ook niet groot 1,65/1,70m, mijn zus is mijn maat. Mijn man 1,70 en mijn schoonbroer ook zoiets. Dus eigenlijk heb ik binnen de familie geen problemen.

Maar als je bij andere mensen naar de wc gaat en in het spiegeltje wil kijken... dan weet je weer hoe laat het is :+

Jaren geleden toen ik nog in de manegelessen reed (voor volwassenen), kreeg ik regelmatig een pony die die dag nog niet gelopen had. Daarna ook een C-pony verzorgd, op de C pony van Saul gereden... En nu een Fries 1,60m en een IJslander onder mijn kont...
Ik heb ook hoogtevrees, dus groter dan de Fries hoeft niet voor mij :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:43

Ik ben 1.62, ook een van de kleinste thuis. Ik wilde altijd langer worden dan mijn moeder maar dat is niet gelukt :+ Ook mijn jongere broertjes en zusjes zijn inmiddels ongeveer een kop groter.

Voordeel is het rijden op pony’s. Mijn eigen twee zijn 1.43 en 1.51 (wat ik dus al aan de grote kant vind :+) en daarnaast rij ik nog op een tinker van 1.38 en een welsh van 1.35. Een paard hoeft echt niet hahahaha

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Alle kleintjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:48

Ik ben 1.65, yay kleintjes! *\o/*
Heb overigens wel een vriend van 1.95 haha!

Maar moet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad, gek ben aangekeken of het vervelend heb gevonden dat ik "klein" was. Heb genoeg vriendinnen van vergelijkbare lengte, en net zo goed ook langere. Kan alleen niet overal even makkelijk bij op stal of in de keuken oid:')

En voordeel; ik heb een pony :+:

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 10:43

@mazida hahah nou in dit topic ben je in ieder geval niet de kleinste!

@Es_ther oh dan moet ik ook daar eens kijken!

@Varekaj wij hebben overal opstapjes staan zodat ik er bij kan. Wij hebben een nieuwbouwhuis en de keuken zelf ontworpen. Hier is maar 1 hoog kastje boven de oven en verder niet haha. Is gewoon niet praktisch voor mij.

@laraxXxemma ja dat geloof ik vast wel. Ik ging ook naar van die lessen bij fitness. Iedereen draagt dan veel meer kilo's dan ik. Ik kan echt niet dezelfde kilo's dragen net zoals iemand van 1.65.

@pikkepor ja die spiegels zijn ook standaard te hoog. Vooral in een hotel bijvoorbeeld!

@isabel_k Jup dat is zeker een voordeel haha. Ik had het al vermeld maar ik heb een D-pony!

@xSannee Heel eerlijk vind ik 1.65 vergeleken bij mijn 1.53 niet eens zo klein haha


Op mijn werk heb je flexplekken en ik heb dan altijd het bureau staan om het laagste wat mogelijk is. Als mensen dan aan mijn bureau komen moeten ze bukken haha. Voordeel vaak kan ik er zitten omdat mensen geen zin hebben om dat hele bureau omhoog te draaien.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:04

Ja, mijn aanhang is ook bijna 1.90.
Hij kijkt serieus over mij heen als ie recht staat :').

En mijn D-pony lijkt net een Shetlander naast m :') .

Voordeel, ik pas nog op m’n D-pony! Ondanks dat ze al oud is en wij niet meer zoveel rijden, past het nog prima :D