Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

alleenstaande ouders en nachtdiensten

 
Profiel   

Ik ben al 7 jaar alleen met hem, we hebben al wat beren gehad :') Want ook in het kantoor leven is niet alles rozengeur en zonneschijn :')

De buren optie/babyfoon vind ik ook nog een goeie, hij gaat om 19.00 uur naar bed en ligt dan in coma, komt er echt pas de volgende ochtend uit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 11:45 



 
Profiel   

_Friemel schreef
Ik ben al 7 jaar alleen met hem, we hebben al wat beren gehad :') Want ook in het kantoor leven is niet alles rozengeur en zonneschijn :')

De buren optie/babyfoon vind ik ook nog een goeie, hij gaat om 19.00 uur naar bed en ligt dan in coma, komt er echt pas de volgende ochtend uit.


Dan moet je wel heel goede afspraken maken met je buren. Zij zitten dan immers al die tijd verplicht thuis voor het geval je zoontje wakker wordt en kunnen niet spontaan uit eten, naar de bios of zelfs maar de hond uitlaten. Zonder vergoeding begon ik daar als buurvrouw niet aan, dus houd er vast rekening mee in je vraag aan hun dat het wel zo netjes is om ze een klein bedragje te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:01 



 
Profiel   

Er zijn in Den Haag legio alleenstaande moeders die wisselende diensten draaien. Vraag bij je aankomende werkgever of er bij hun meerdere moeders werken. Dan kan er misschien samen wat geregeld worden. Of je kan navraag doen hoe zij dat hebben opgelost. Verder zijn er in de regio verschillende gastouderburo’s. Vraag bij hun na wat de mogelijkheden zijn. Anders eventueel een vriendje waar je zoontje goed mee om gaat. Misschien dat die ouders wat voor je kunnen betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:13 



 
Profiel   

Informeer eens op school. Misschien is er wel een gezin uit zijn klas die het wel wil doen tegen betaling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 17:09 



 
Profiel   

Bij een gastouder thuis slapen bedoel je? Ik weet niet om hoeveel avonden in de week dit gaat, maar dit had ik als kind zijnde echt afschuwelijk gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:30 



 
Profiel   

Voor de nachtdiensten ga ik t oplossen met een oppas, zodat hij thuis kan slapen. Gastouder heeft naast een hoog tarief ook vaak (logisch) een minimaal aantal uren dus stel ik neem maar de helft af dan tikken ze toch volledig af.

Nu aan het oriënteren voor zo'n 2 a 3 studenten om te kijken of dit haalbaar is. Voor dag en vroege diensten gaat hij gewoon naar zijn huidige gastouder. Ik krijg binnenkort een proefrooster om te kijken hoe deze eruit ziet voor 8 weken. Als ik van die 8 weken maar 2 of 3x late/nacht dienst heb is dit erg goed te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 19:42 



 
Profiel   

Ja dan wel. Ik weet niet hoeveel dagen je gaat werken, maar ik ben gewend dat ongeveer de helft van je diensten onregelmatig is, dus avond en nachtdiensten en weekenden. Nu hoop ik dan voor jou dat het meevalt, 1 a 2 diensten per maand kun je wel een oplossing voor vinden, dan is het ook niet belastend voor je zoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 19:50 



 
Profiel   

Ik werk in de zorg en heb regelmatig (1 a 2 keer per week) slaapdiensten. Sinds deze zomer ben ik alleenstaande ouder door een scheiding. Mijn dochter is 10 en slaapt op de dagen dat ik slaapdienst heb bij een vriendinnetje van school. Ik heb geluk dat ik het zo heb kunnen oplossen, en al is het niet ideaal en zou ze het liefste thuis slapen, ze snapt wel dat het nodig is en gaat er goed mee om. Maar ik denk dat, wanneer ik niet deze baan al had gehad, ik geen werk met nacht/slaapdiensten had gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 20:11 



 
Profiel   

_Friemel schreef
Voor de nachtdiensten ga ik t oplossen met een oppas, zodat hij thuis kan slapen. Gastouder heeft naast een hoog tarief ook vaak (logisch) een minimaal aantal uren dus stel ik neem maar de helft af dan tikken ze toch volledig af.

Nu aan het oriënteren voor zo'n 2 a 3 studenten om te kijken of dit haalbaar is. Voor dag en vroege diensten gaat hij gewoon naar zijn huidige gastouder. Ik krijg binnenkort een proefrooster om te kijken hoe deze eruit ziet voor 8 weken. Als ik van die 8 weken maar 2 of 3x late/nacht dienst heb is dit erg goed te doen.


Ik vind het nogal wat voor een kind. Mama werkt 's nachts en de uren dat hij wakker is, is er gastouder of student 1,2 en 3...

Ik snap echt dat je het goed wilt regelen, ik vind het persoonlijk nogal wat. Als je zoontje eens ziek wordt 's nachts en niet bij mama troost kan vinden of in bed kruipen, ik zou daar niet aan moeten denken. En ik ben geen moeder. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 20:12 



 
Profiel   

Ik vond het persoonlijk ook wel heel heftig voor een kind om het op zo’n manier te moeten regelen. Als ik de keuze had zou ik er in ieder geval nooit voor kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 20:38 



 
Profiel   

Ik denk dat dit heel erg aan de frequentie ligt, gaat het om 1 a 2x in de maand, dan valt het reuze mee. Maar 1 a 2x in de week is toch wel heftig, ook als ouder omdat het meer stress geeft. Opvang overdag is eigenlijk altijd wel makkelijker te regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 20:50 



 
Profiel   

Ik denk dat het reuze meevalt, want als ik de nachtdienst heb breng ik hem naar school én haal ik hem van school en maak eten voor hem, ik ga na het eten weg dus hij wordt alleen op bed gelegd door de oppas. Nu is hij van 3 tot half 6 bij een gastouder, dan komen we thuis en gaan we eten en gaat ie zijn bed in... We zullen dus juist meer tijd samen hebben.

Verder zou ik het waarderen als hier verder niet op doorgegaan wordt, ik ben nou eenmaal alleenstaand en met thuis zitten krijg je geen geld binnen.

Hij slaapt nooit in mijn bed, doen we niet aan. Als hij ziek is ben ik gewoon thuis, dus daar veranderd helemaal niets aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 21:39 



 
Profiel   

Kun je niet gewoon op zoek naar een leuke vent :+. Ik snap je dilemma hoor, en ik hoop dat je het geregeld krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 21:59 



 
Profiel   

Ik ben ook alleenstaand, werk in de zorg dus snap je dilemma wel. Ik denk alleen wel dat 2 verschillende oppas wel de max zijn. Veel wisselende gezichten zijn voor een kind niet wenselijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 23:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen