Kapper voor dames duurder dan voor heren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:19

Kwanyin schreef:
Er was laatst eens een Vlaams programma (of krant, weet niet meer juist waar) die dat ook eens onder de loep nam en kapperszaken opbelden met de vraag waarom vrouwen standaard meer moesten betalen. Het meest creatieve antwoord vond ik toch: "omdat vrouwen graag babbelen dus ze moeten extra betalen omdat het voor hun ook een sociaal gebeuren is" :+



Dan ben ik een uitzondering. Mond dicht en knippen.
Zo geen zin in die nutteloze gesprekken.


Viel mij laatst ook op, zag een advertentie voor dames en heren knippen. Prijsverschil was >20 euro.

Vroeger vond ik de hoofdmassage erg lekker maar die wordt ook niet standaard meer gedaan. Ook losse prijzen; knippen, in model brengen, föhnen.
Nee joh ik loop wel weg met een kop nat haar >;)

Totale onzin, vaste prijs per 30/ 60 minuten lijkt me eerlijker.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:20

Je ziet het inderdaad best vaak. Bij mij is het allemaal hetzelfde. Het is vrij lastig. Inderdaad puntjes knippen is niet zoveel werk als het op een lengte geknipt moet worden. Maar verder heeft nu eenmaal de een meer haar dan de andere en valt het ene haar vanzelf en bij de andere kost het je gewoon meer tijd.

Maar het is zo moeilijk om iedereen tevreden te houden. En je het voor iedereen alleen maar moeilijker maakt als er onderscheid is. Dat is voor klanten niet duidelijk en je weet bij voorbaat al dat er mensen zijn die toch onder het goedkope tarief willen vallen.

Net zo iets met kinderen. Vaak zijn die goedkoper. Heb je toevallig een kind dat het niet fijn vindt en erg lastig doet. Zou je eigenlijk meer moeten rekenen. Doorgaans heb je juist voor kinderen meer tijd nodig omdat ze vaak niet helemaal stil zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:42

Vind het wel een aanname hoor dat de mensen die er een probleem mee hebben sowieso al weinig naar de kapper gaan. Ik vind het dikke onzin dat ik meer betaal. Maar kan er in mijn eentje weinig tegen beginnen. En ja, korter kapsel dus moet echt eens per 6 weken gaan.

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:19

De laatste keer dat ik bij de kapper was ben ik me dood geschrokken van de prijs, sindsdien nooit meer heen gegaan (inmiddels 19 jaar geleden). Ik knip mijn man's haar en sinds een jaar of 2 heb ik hem zo gek dat hij mijn haar durft te knippen.

Als ik zo die prijzen lees in dit topic vind ik het nogal een schep geld elke anderhalve maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:20

Mannen betalen minder, maar mijn man gaat elke 2 weken naar de kapper en ik 1/2x per jaar ofzo. Laatst uitgerekend dat zijn haar $600 per jaar kost. :+

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:32

Kapper waar wij heengaan is voor dames 21 euro En voor mannen 20 euro. Kinderen 12.50 en dan kan ook nog alleen pony knippen voor 5? geloof ik.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:37

prutsmuts valt ook erg mee. Maar dat hangt er ook van af hoe hoe veel je aan laat gebeuren Opzich logische dat ze voor alleen tondeuse werk minder rekenen.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 03:29

Mijn kapster rekent 2 euro meer voor mannen knippen, maar dat is omdat ze het bij vrouwen ook weer in model brengt wat tijd kost. Bij mannen hoeft dat over het algemeen minder.

Ik ben zelf 100 euro kwijt voor verven, wassen, knippen en in model brengen, maar ik weet dat het dan goed is en ik heb ongelofelijk lang en dik haar, dus dat is niet zo gek. Ze laat je nooit voor schut lopen. Sterker nog, ze heeft wel gezegd dat als ik ooit een permanent wil nemen ik naar een andere kapper mag gaan _O- :evaw: Ook als het niet helemaal is zoals het moet zijn dan ziet ze dat zelf al gelijk en wordt het zonder moeilijk doen naar wens gemaakt. Dus ook hele goede garantie erbij. Ik vind dat die prijs dan ook dubbel en dwars waard is, ik ben heel moeilijk met mijn haar en ik ben daar altijd in veilige handen.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:38

Het is het voor mij gewoon niet waard. Ik ben weleens naar de kapper gegaan maar het brengt me voor dat geld niet wat ik zou willen. Ook het verven niet. Een keer gegaan, donkerder bovenop laten verven. Ik ging bijna zwart de deur uit zo donker. 3 weken later was alles weg en was ik weer blond. En knippen doe ik nu zelf, vroeger toen ik dikker haar had deed mijn moeder dat voor me. Ze halen er toch altijd teveel af naar mijn zin. Nu bepaal ik dat zelf.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:39

pillow schreef:
Pandora2 schreef:
https://www.hln.be/geld/consument/-vrou ... ~a428ac3e/

Voor mij mag het ook veranderen.
Ik betaal 60 euries voor wassen, paar cm knippen en drogen.
Een man betaalt voor hetzelfde 28 euries :

60,00 euro? dan zou ik snel een andere kapper zoeken. Ik betaal 16,00 voor knippen en fohnen


:j Vorige week geweest :')

16 euro? :wow: Zo goedkoop is het hier zelfs 20 jaar geleden niet geweest :+
Maar idd, ik ga eens rondkijken of ik wat goedkopers kan vinden.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:03

Ik durf hier niet eens te zeggen wat ik betaal voor mijn kapper. Maar ik ben er wel heel tevreden mee en het zit wel echt heel anders dan dat ik bij een goedkope kapper ga.
Ik vind ook dat je niet mag verwachten dat iemand voor €20 een half uur met je bezig is. Daar moeten kosten van het pand, materiaal en dergelijke nog vanaf. Ze hebben af en toe een gat in de planning en dan blijft er echt maar bar weinig over.
Mijn man is wel goedkoper uit maar die zit ook minder lang bij de kapper aanzien ik het ook laat kleuren. Alleen gaat hij er wel veel vaker heen dus ik denk dat we over het jaar ongeveer hetzelfde kwijt zijn.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:10

Voor knippen betaal ik 12,50 euro. Mijn kapster komt dan bij mij thuis.
Verven doe ik dan weer ergens anders. Voor high/lowlights betaal ik dan 35 euro.
Dit zijn dan kappers die voor zichzelf werken. Zijn een stuk goedkoper.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:12

Een goede kapper zie je echt wel aan het haar.

Ik kan mijn lange haar met lagen ook voor een tientje door een goedkoper kapper laten knippen, maar ik zie her verschil echt wel met salon waar ze een uur bezig zijn met alle lagen. En goed kleuren is echt een kunst.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:15

Dus mijn kappers zijn niet goed? Dat kun jij zo niet bepalen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:17

Maar hoe beoordelen jullie of een kapper goed is? Ik zoek eigenlijk nog een nieuwe vaste kapper. Het liefst geen grote zaak...
Ik kijk naar:
- uitstraling
- hoe ze hun eigen haar hebben zitten (kapsters)
- prijs (mag niet te duur)

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:18

Ik vind het prijsverschil echt belachelijk. Maak dan verschillende prijsklassen voor vrouwen.
Ik zit hoogstens een halfuur op die stoel. Heb heel fijn haar en ik vraag enkel om de puntjes te knippen en mijn froefroe. Dat kost me 40 euro. Als ik niet oplet gebruiken ze een verzorging tijdens het wassen en is het 47.
Het is dat ik heel tevreden ben en niet vaak naar de kapper ga, anders had ik dat geld er niet voor over.

Daarvoor ging ik naar een kapper waar ik 20 euro betaald. Lang tevreden van geweest maar die heeft het een keer helemaal verknald, dus dan toch maar iets anders gezocht.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:20

Ik vindt het dubbel, als iemand 15 euro voor een half uur rekent, hoe haalt die dat er uit als zzper? Belasting er af, materiaal, verzekeringen, pensioen, bij aan huis benzinekosten of is dat wel los? Maar ik ben wel voor een tarief per bijvoorbeeld 10 minuten ipv mannen dit en vrouwen dit. Ik ga trouwens 1 a twee keer per jaar naar de kapper, ik vindt het gewoon niks als iemand aan m'n haar zit en ook vanwege de kosten al is het weinig ik heb niet het idee dat nodig is om eerder te gaan.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:39

Gister ook gekeken en het mag dus wettelijk gezien ook niet om verschillende prijzen te hanteren.

Is toch ook belachelijk dat je met hetzelfde kapsel verschillende prijzen moet betalen op basis van je geslacht.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:39

Ik heb even rondgeneusd en er al 2 hier in de buurt gevonden die 9 euries geodkoper zijn :=

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:39

Ik verbaas me er ook over. Wij gaan best vaak tegelijk naar de kapper, en ik ben altijd sneller klaar dan mijn man. Goed, hij moet elke 2 maanden wel, en ik ga 2 of 3x per jaar :') dus ik ben over het jaar gezien goedkoper uit!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:40

Amber_anne schreef:
Gister ook gekeken en het mag dus wettelijk gezien ook niet om verschillende prijzen te hanteren.

Is toch ook belachelijk dat je met hetzelfde kapsel verschillende prijzen moet betalen op basis van je geslacht.


Mag het wel op basis van tijd dan? :Y)

Want dat vind ik heel erg redelijk...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:40

MarlindeRooz schreef:
Maar hoe beoordelen jullie of een kapper goed is? Ik zoek eigenlijk nog een nieuwe vaste kapper. Het liefst geen grote zaak...
Ik kijk naar:
- uitstraling
- hoe ze hun eigen haar hebben zitten (kapsters)
- prijs (mag niet te duur)


Ja dit een beetje inderdaad... En hoe ze over haar praten bij andere klanten...
Daar mag wel een beetje passie en kritiek in zitten...

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:41

Volgens mij ligt het ook een beetje aan de regio waar je zit. Hier betaal je bij de meeste salons rond de 20/25 euro voor knippen. Of er verschil is met mannen weet ik zo niet. Volgens mij ligt dat aardig gelijk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:42

Ja! Ik heb er nog geen een gevonden. Dus ik zit altijd model bij studenten haha. Dat is altijd gratis! Doe ik zo’n 2x per jaar. En ik heb prachtig haar vind ik zelf. _O-

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:54

Als ik zie hoe lang ze bezig zijn bij mijn kleinzoon van 8!
Opscheren en scheiding dan opknippen, waxje erin.
Om over mijn kleinzoon van 17 maar niet te spreken met zijn krullende haar en ze betalen 20 euro.

Zelf ging ik naar Hairapp, is ook echt niet duur, dacht wassen knippen handdrogen 27,50 maar nu doet mijn zusje het.