Kapper voor dames duurder dan voor heren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:07

Ik kan me eigen niet meer heugen wanneer ik echt bij een echte kapper ben geweest. :+
Ik knip/verf het meestal zelf.

Maar idd ik zie vaak oproepen staan voor modellen voor de kappersopleidingen hier in
de buurt en daar maakt bijvoorbeeld mijn zus best vaak gebruik van.

Mijn zoon gaat als hij in Nederland is altijd naar een Turkse kapper hier in de buurt en dan
€17,50 kwijt voor een scheer/knip beurt. En €5,00 voor zijn baard te trimmen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:08

Katyatje schreef:
Als ik niet oplet gebruiken ze een verzorging tijdens het wassen en is het 47.

Dat vind ik echt hatelijk en iedere kapper waar ik ooit ben geweest doet dat. Ze proberen allemaal om je iets duurs aan te smeren maar ze zeggen dat er nooit bij: "ik zal er anders even wat x inspuiten dan krijg je wat meer model"(en vijf euro extra op je factuur voor 1 keer een walmpje uit de bus)

Ik vind het ook niet erg dat ik iets betaal bij mijn kapster, ze moet ook leven, en ik vind het niet raar dat mijn vriend minder betaald. Bij mij is nu eenmaal meer werk. Maar ik blijf het ook heel vreemd vinden dat de categorie mannen waar je wél werk aan hebt en die vaak langer en moeilijker zijn dan de vrouw die eventjes de puntjes laat ik knippen, toch minder betaald.

Helaas alleen maar linkerhanden in mijn omgeving dus ik kan niets thuis doen. :+ .

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:10

Katja schreef:
Ik durf hier niet eens te zeggen wat ik betaal voor mijn kapper. Maar ik ben er wel heel tevreden mee en het zit wel echt heel anders dan dat ik bij een goedkope kapper ga.
Ik vind ook dat je niet mag verwachten dat iemand voor €20 een half uur met je bezig is. Daar moeten kosten van het pand, materiaal en dergelijke nog vanaf. Ze hebben af en toe een gat in de planning en dan blijft er echt maar bar weinig over.
Mijn man is wel goedkoper uit maar die zit ook minder lang bij de kapper aanzien ik het ook laat kleuren. Alleen gaat hij er wel veel vaker heen dus ik denk dat we over het jaar ongeveer hetzelfde kwijt zijn.


Ik betaal 20 euro. Normaal is het knippen , drogen en wat gel ofzo.
Laatste keer heeft ze het ook nog gewassen omdat ik daar zelf geen tijd voor had.
Ik heb nu een vaste kapster en we babbelen er best op los en ze is toch met een half uurtje klaar.
Het is een turkse onderneming. Mijn kapster is nederlands en daar in dienst.

Ik heb kort haar.

Voorheen ging ik wel naar Brainwash vanwege de prijs maar dan zat je soms 1,5 uur te wachten voor je aan de beurt was. Toen ik van stal verhuisde reed ik langs deze kapper en sinds dien zit ik daar. Zelfde prijs en op afspraak. :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:11

Ik betaal rond de 50, maar krullen en mijn kapper bij Salon B is de enige die ze echt goed knipt. Vaak neem ik er nog een treatment bij van 30 omdat krullen zo snel droog worden.

MyWishMax

Berichten: 25312
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:20

Kwanyin schreef:
Katyatje schreef:
Als ik niet oplet gebruiken ze een verzorging tijdens het wassen en is het 47.

Dat vind ik echt hatelijk en iedere kapper waar ik ooit ben geweest doet dat. Ze proberen allemaal om je iets duurs aan te smeren maar ze zeggen dat er nooit bij: "ik zal er anders even wat x inspuiten dan krijg je wat meer model"(en vijf euro extra op je factuur voor 1 keer een walmpje uit de bus)


Ik was ook op zoek naar een nieuwe kapper. Eén gevonden, prijzen op de site en klonk goed. Vroeger had ik een enorm goede kapper, haar zat altijd goed als ik daarvandaan kwam, de kleur ook altijd. Maar zo vreselijk duur, op zich logisch want ik zat er ook rustig 3 uur met verven/knippen/wassen/föhnen. Die stopte er mee dus de zoektocht begon, verschillende gehad en niet tevreden. Die waar de prijzen goed van klonken was er dus ook zo één die allemaal extra's rekende. Van te voren zou ik onder de 100 euro blijven, maar vanwege de kleur en speciale shampoo en weet ik het wat werd het bijna 200 euro... Ze hadden wel aangegeven dat de kleur iets duurder uit zou vallen, want moest meer gebeuren dan ze ingeschat hadden, maar alle extra verzorging enzo was niet benoemd. En toen moest ik nog op mijn strepen staan dat het wel geföhnd moest worden. Het was bijna sluitingstijd en langer bezig dan ze gedacht hadden, dus wilden ze me naar huis sturen met half nat haar.

Ergste was nog dat die kleur waarvoor ik extra betaalde binnen no time niet meer mooi was. Ik ben dus weer op zoek. :')

Ik vind het trouwens niet raar dat ik meer moet betalen. Ik heb veel en dik haar, verf moet altijd extra aangemaakt worden, want ze hebben altijd te weinig, het moet langer inwerken en föhnen duurt ook langer bij mij. Knippen op zich niet, want puntjes er af of wat lagen/pony. Maar ik betaal dan al extra, omdat ik een vrouw ben, niet alleen voor knippen kom en dan nog extra vanwege meer product of weet ik het.

Een tijdje een thuiskapper gehad die het voor minder deed, maar ik vind het naar een kapper gaan juist prettig, omdat ik niet ondersteboven in de wasbak wil hangen. Volgens mij is het goedkoopste wat ik betaald heb in een kapperszaak 35 euro voor knippen/wassen/föhnen. Niet eens echt in model, maar gewoon droog föhnen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:22

Wat mensen eerder zeiden over: je loopt toch niet met nat haar weg? Nou, ik wel hoor. Graag zelfs. Helaas mocht dat niet bij mijn vorige kapper. Had ik geboekt voor wassen en knippen en dan gingen ze het drogen omdat ze anders 'het model niet goed konden zien'. Dat is dan toch hun probleem. Ik heb gewoon steil haar. Ze hebben me ook al 2x scheef geknipt, dus ik heb nu een nieuwe. Wel weer een dure, rond de 55. Maar ben wel altijd erg blij met mijn haar. Maar 55 voor alleen de puntjes is echt gekkenwerk.

MyWishMax

Berichten: 25312
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:24

Ik heb ook steil haar, maar als het nat is zie je bij mij echt niet of het goed genoeg geknipt is. Droog valt het op een bepaalde manier uit zichzelf die je niet ziet als het nat is. Oke en ik heb een pony/lok _O-

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:27

MyWishMax schreef:
Ik heb ook steil haar, maar als het nat is zie je bij mij echt niet of het goed genoeg geknipt is. Droog valt het op een bepaalde manier uit zichzelf die je niet ziet als het nat is. Oke en ik heb een pony/lok _O-


Als ze het bij mij droog föhnen zit het dus heel anders dan als ik het gewoon zelf laat drogen. Dus het helpt niks.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:39

Cowgirl schreef:
Katja schreef:
Ik durf hier niet eens te zeggen wat ik betaal voor mijn kapper. Maar ik ben er wel heel tevreden mee en het zit wel echt heel anders dan dat ik bij een goedkope kapper ga.
Ik vind ook dat je niet mag verwachten dat iemand voor €20 een half uur met je bezig is. Daar moeten kosten van het pand, materiaal en dergelijke nog vanaf. Ze hebben af en toe een gat in de planning en dan blijft er echt maar bar weinig over.
Mijn man is wel goedkoper uit maar die zit ook minder lang bij de kapper aanzien ik het ook laat kleuren. Alleen gaat hij er wel veel vaker heen dus ik denk dat we over het jaar ongeveer hetzelfde kwijt zijn.


Ik betaal 20 euro. Normaal is het knippen , drogen en wat gel ofzo.
Laatste keer heeft ze het ook nog gewassen omdat ik daar zelf geen tijd voor had.
Ik heb nu een vaste kapster en we babbelen er best op los en ze is toch met een half uurtje klaar.
Het is een turkse onderneming. Mijn kapster is nederlands en daar in dienst.

Ik heb kort haar.

Voorheen ging ik wel naar Brainwash vanwege de prijs maar dan zat je soms 1,5 uur te wachten voor je aan de beurt was. Toen ik van stal verhuisde reed ik langs deze kapper en sinds dien zit ik daar. Zelfde prijs en op afspraak. :D
Er zijn zat kappers waar het voor die prijs gebeurt maar je ziet ook dat veel van die bedrijven het niet halen. Of in ieder geval niet hier in de buurt waar de huurprijzen ook hoog zijn.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:45

Toevallig afgelopen donderdag nog geweest en moest 80 euro afrekenen!
Knippen, en verven. Ben er zo'n 2 uur geweest in totaal.
Duur, nee hoor! Je betaald voor de luxe van een salon en veel mensen die hebben er geen notie van welke kosten zo'n salon met zich mee brengt en dat begint al met de BTW afdracht.

Ben super tevreden over mijn kapster en je moet ook gelijk weer een afspraak maken , ik ga om de 7 weken, anders zitten ze alweer vol! En ik krijg heel vaak complimetenten over mijn haar en hoe de kleur er uit ziet.

Ik ben ook zzp'er en erger me er kapot aan als mensen lopen klagen over mijn tarief! Ik zag dan vaak, als ik van de lucht en van de liefde kan leven en mijn auto op water gaat lopen dan praten we wel verder! Mensen gunnen het je vaak ook niet, ik denk wel eens kijk eens naar je eigen salaris , zou jij voor minder willen werken?

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:52

Ik heb een thuiskapster. €10,00 voor knippen. Ook voor de kinderen. Elke 6 weken.
Verf haal ik bij de groothandel en verf het zelf. Tube kost rond de 10,00-€15,00 en kan ik drie keer mee verven. Ik heb fijn haar, geknipt in een bob, dus niet zo moeilijk. Verven doe ik iedere 10 weken.
Mijn man haalt 2x per week zelf de tondeuse (1 mm) over zijn hoofd.

Anoniem

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:15


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:23

Maar ik denk dat het niet gaat over of het nu duur is in het algemeen of niet, maar waarom op veel plaatsen een man die een kapsel heeft waar evenveel werk en tijd insteekt dan een vrouw die hetzelfde heeft, zelfs als het exact dezelfde coupe is, je als vrouw soms evengoed het dubbel betaald. Dat zeg maar Anna en Karel tegelijk in de stoel zitten. Dezelfde wassen knippen drogen, zelfde producten, zelfde tijd klaar. Maar Anna betaald 55 euro en Karel 25, en dan hebben ze misschien nog zijn neusharen getrimd ook.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:35

Hubbels schreef:
Ik ben ook zzp'er en erger me er kapot aan als mensen lopen klagen over mijn tarief! Ik zag dan vaak, als ik van de lucht en van de liefde kan leven en mijn auto op water gaat lopen dan praten we wel verder! Mensen gunnen het je vaak ook niet, ik denk wel eens kijk eens naar je eigen salaris , zou jij voor minder willen werken?


_/-\o_

Oké, ik ben geen ZZP'er... Maar ik ben het helemaal met je eens... Altijd dat gezeur over te duur en het geklaag als het niet goed genoeg is voor een kwartje. :r

Als mensen de WOZ-waarde van hun huis ontvangen is het een onbewoonbaar krot en als ze het willen verkopen een luxe villa. Relativeren kunnen Nederlanders volgens mij niet meer :+

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:47

Misschien omdat de gemiddelde man vaker naar de kapper gaat dan een vrouw??
Meeste mannelijke vrienden van mij gaan elke vrijdag naar de kapper en ik misschien 2x per jaar puntjes knippen :')

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:54

Sheran schreef:
Wat mensen eerder zeiden over: je loopt toch niet met nat haar weg? Nou, ik wel hoor. Graag zelfs. Helaas mocht dat niet bij mijn vorige kapper. Had ik geboekt voor wassen en knippen en dan gingen ze het drogen omdat ze anders 'het model niet goed konden zien'. Dat is dan toch hun probleem. Ik heb gewoon steil haar. Ze hebben me ook al 2x scheef geknipt, dus ik heb nu een nieuwe. Wel weer een dure, rond de 55. Maar ben wel altijd erg blij met mijn haar. Maar 55 voor alleen de puntjes is echt gekkenwerk.


Ik liep ook altijd met nat haar weg. Tot ze een keer scheef geknipt hadden en het pas echt zichtbaar was toen t droog was. Dus sindsdien accepteer ik de föhn maar zodat het in ieder geval in 1x goed is :')

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:54

MarlindeRooz schreef:
Maar hoe beoordelen jullie of een kapper goed is? Ik zoek eigenlijk nog een nieuwe vaste kapper. Het liefst geen grote zaak...
Ik kijk naar:
- uitstraling
- hoe ze hun eigen haar hebben zitten (kapsters)
- prijs (mag niet te duur)

Ik kijk ook heel veel op de social media pagina`s. De meeste kapsalons laten zien wat ze doen en daar kun je al veel uit afleiden.

Toevallig vorige week weer eens makkelijk naar de kapper hier achter geweest. Ze was binnen 20 min klaar met mijn haar, terwijl mijn normale kapper zeker een uur bezig is. Resultaat was dan ook bagger. Had het net zo goed zelf kunnen doen.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:02

Wij betalen bij thuiskapper beiden zelfde tarief, voor kinderen is het tarief lager. Wij zijn dik tevreden over haar, hoewel zij niet goedkoop is. Kwaliteit vind ik belangrijk en is zeker het geld waard!

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:22

Ik ben suuuuper tevreden met mijn kapper en kom er erg graag (hoewel ik maar 2-3x per jaar ga :') meer is niet nodig vind ik). Ik mag volgende maand weer en ik kijk er al naar uit, het is echt mijn (ontspannings)moment.

Het tarief is wat hoger dan bij andere kappers, maar ik heb het er graag voor over.
De vrouw die mij knipt is altijd erg aardig en gezellig, ze doet het ook erg goed, met wassen hebben ze heerlijke massage stoelen, ze nemen echt de tijd voor je..
Deze kapper is gewoon goed en ondanks het hogere tarief, moet je altijd weken van te voren een afspraak plannen, want het is gewoon vol.


Mijn vriend heeft een abonnement bij de kapper (andere kapper dan waar ik naar toe ga), € 14 per maand :wow: en dan mag hij, als hij zou willen, iedere dag komen.

Anoniem

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:46

Ik zie net dat bij mijn kapper (Kinki) het tarief gelijk is.

Ik snap ook het verschil niet. Mannen zijn doorgaans veel hariger . :D Verschil in bijpunten versus modelknippen of met en zonder föhnen gaat er bij mij nog wel in, maar op basis van gender...bestwel ouderwets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:56

Janine1990 schreef:
Hubbels schreef:
Ik ben ook zzp'er en erger me er kapot aan als mensen lopen klagen over mijn tarief! Ik zag dan vaak, als ik van de lucht en van de liefde kan leven en mijn auto op water gaat lopen dan praten we wel verder! Mensen gunnen het je vaak ook niet, ik denk wel eens kijk eens naar je eigen salaris , zou jij voor minder willen werken?


_/-\o_

Oké, ik ben geen ZZP'er... Maar ik ben het helemaal met je eens... Altijd dat gezeur over te duur en het geklaag als het niet goed genoeg is voor een kwartje. :r

Als mensen de WOZ-waarde van hun huis ontvangen is het een onbewoonbaar krot en als ze het willen verkopen een luxe villa. Relativeren kunnen Nederlanders volgens mij niet meer :+


Hier ook vaak geklaag over het tarief. €35 per uur (interieur plaatsen) 60% is al belastingen. Dus er blijft €14 over. In die €14 zit het loon, aankoop materiaal, het rijden naar en van de locatie, verzekering, pensioenopbouw, geen ziekteuitkering dus je moet altijd wat extra hebben staan etc etc. Ik kan jou alleen maar gelijk geven :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:56

Dat je voor kleuren en weet ik wat voor wilde behandelingen meer moet betalen, prima.
Maar niet iedere vrouw heeft zo'n kapsel. Als het gewoon 20 minuten knippen is, dan horen mannen en vrouwen hetzelfde te betalen.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 14:06

Dammie schreef:
Dat je voor kleuren en weet ik wat voor wilde behandelingen meer moet betalen, prima.
Maar niet iedere vrouw heeft zo'n kapsel. Als het gewoon 20 minuten knippen is, dan horen mannen en vrouwen hetzelfde te betalen.


Precies, dat bedoel ik

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:39

Ik vind het ook raar dat het appart is. Heren zijn bij de kapper wasr ik altijd kwam ook goedkoper.

Wat ik helemaal raar vind is dat he meer moet betalen voor lang haar...
Laatst te gelijk met mijn moeder (kort model/laagjes) en ik was met mijn lang haar(alles op 1 lengte) binnen 10 min klaar. M'n moeder 30 minuten en nog betaal ik meer.

Nu dus ook op zoek naar een kapper die alleen knipt, niks anders.

Ik heb een hekel aan het gefrut aan m'n hoofd en andere shampo's en kremetjes (gebeurd het wel was ik het thuis er gelijk weer uit) Laat het dus ook niet wassen, kom met net gewassen haar in een knot (blijft het nat). Koffie/thee hoef ik niet, ben er om geknipt te worden. Eeuwige opervlakkige praatje kom ik ook niet voor. Betaal de kapper om m'n haar te knippen meer niet. Droog hoeft het echt niet, het gaat nat/geknipt weer in een knot of staart.
Snap dat ook niet dat ik voor lang haar meer betaal.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:59

safina schreef:
Ik zie net dat bij mijn kapper (Kinki) het tarief gelijk is.

Ik snap ook het verschil niet. Mannen zijn doorgaans veel hariger . :D Verschil in bijpunten versus modelknippen of met en zonder föhnen gaat er bij mij nog wel in, maar op basis van gender...bestwel ouderwets.


Ik ga ook naar Kinki kappers. Ik heb kort haar en ik vind dat het daar altijd goed geknipt wordt. Duur maar wel kwaliteit. Ik durf met mijn haar echt niet naar zo'n knip and go ofzo.