Kapper voor dames duurder dan voor heren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:08

Qimm schreef:
Eh, ik stel toch de constructie voor om te betalen voor wat je afneemt (tijd en materiaal) en niet voor welk geslacht je hebt


En ik gok dat een optelsommetje een bezwaar is voor heel erg veel mensen. Psychologische marketing...
Waardoor een kapper er verstandig aan doet om één prijs te hanteren voor een bepaalde behandeling.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:09

Qimm schreef:
Ik ken helemaal geen vrouwen die zo zijn. Dus ik herken het helemaal niet. En omdat er dus zulke vrouwen zijn, betaal ik meer?


Ik herken het ook niet.

Wie zegt bovendien dat ik die troep in mn haar wil.

Ik heb mn haar altijd in een staart zitten en toch bij de kapper gaat er versteviger in en wax.

Ik vraag er niet om en ik gebruik het niet.


Vind het wel logisch dat je meer betaald als je twijfelt over een nieuw kapsel. Dat daar even de tijd voor genomen wordt etc is alleen maar netjes en terecht dat je daar voor betaald.
Heb het zelf ook gehad en gevraagd wat beter staat bij mn bolle kop.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:10

Ik betaal geloof ik iets van 30 tot 35 euro en m’n vriend 18.50. Wel verschillende kappers, ik ga naar een krullenkapper en hij niet. Ik zit er 40-45 minuten, hij 10 tot 15. Dus qua uurtarief scheelt het ietsje maar niet noemenswaardig veel.
Heb wel eens gepolst of hij ook minder gaat betalen naarmate hij minder haar heeft, gezien ongeveer een kwart van het haar al eh.... onveranderlijk weg is. Het bleek een mild traumatische vraag :Y).

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:18

Qimm schreef:
Wow gooiske. Dat jij alle vrouwen zo categoriseert als in je eerste alinea vind ik gewoon naar.

Ik was mijn haar thuis, dan ga ik naar de kapper. Dan zeg ik, even bijpunten graag. Ik heb geen laagjes in mijn haar. De kapster punt netjes bij, droogt het laatste beetje na met de föhn. Laat in de spiegel zien hoe het geworden is en dan reken ik af...

Oh wacht, ze doet er een paar sproeitjes antiklit in. Daar zit het prijsverschil vast.

Ik zeg, kapper betalen voor de tijd die je er zit en voor de middelen die worden gebruikt (en dan bedoel ik vooral dingen als verf en permanent enzo) niet voor wat je tussen je benen hebt hangen


Jammer dat je het naar vind, ik schreef bewust veel vrouwen, omdat het niet alle vrouwen zijn. :)

En betalen voor de tijd die je er zit, dus jij wil eigenlijk betalen per minuut en dat we zodra jij plaats neemt op de stoel een stopwatch starten? En wanneer onverhoopt een collega of andere klant mij iets vraagt of de telefoon gaat ik eerst nog wel even op stop druk? om hem vervolgens weer op start te drukken wanneer ik weer verder met je ga, enig idee hoeveel mensen er dan gaan lopen muggenziften over een paar minuten verschil in tijd?

Ik ga er van uit dat elke klant een ongeveer zelfde tijd en prijs nodig zijn, ik reken voor elke klant 20 minuten en kom daar altijd aardig goed mee uit, tenminste als de klanten zelf mee werken en niet nog van alles moeten doen, afwas opruimen, wasmachine aanzetten, was in droger doen etc, kinderen onder de douche doen, naar bed brengen etc. etc.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:25

Onali schreef:
Qimm schreef:
Ik ken helemaal geen vrouwen die zo zijn. Dus ik herken het helemaal niet. En omdat er dus zulke vrouwen zijn, betaal ik meer?


Ik herken het ook niet.

Wie zegt bovendien dat ik die troep in mn haar wil.

Ik heb mn haar altijd in een staart zitten en toch bij de kapper gaat er versteviger in en wax.

Ik vraag er niet om en ik gebruik het niet.


Vind het wel logisch dat je meer betaald als je twijfelt over een nieuw kapsel. Dat daar even de tijd voor genomen wordt etc is alleen maar netjes en terecht dat je daar voor betaald.
Heb het zelf ook gehad en gevraagd wat beter staat bij mn bolle kop.


Wat andere kappers doen herken ik mijzelf niet in, bij mij kost die 'troep' in je haar niks extra's, en ik vraag altijd of ze er wel of niet wat in willen, van de meesten weet ik altijd wel of ze dat wel of niet willen, bij mij krijg je niks erin wat je niet wil.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:47

Cowgirl schreef:
Maar wat als ik nu Gender neutraal ben :?


Dan betaal je dubbel.


Nee even zonder gekheid, ik ben heel blij dat "mijn" kapper hetzelfde rekent voor mannen en vrouwen. Vind het echt een dom concept om daar verschil in te maken. Ik weet nog wel dat ik vroeger zelf meer moest betalen om alleen mijn pony bij te knippen (gewoon letterlijk een recht stuk waar een paar mm vanaf moest) dan mijn ex-vriend om zijn hele haar te knippen (krullen, moeilijk kapsel). Dacht het slim op te lossen door zelf mijn pony te gaan bijknippen, dat ging natuurlijk gruwelijk fout.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:38

Ik vind het een soort van vies als de kapper in mijn haar heeft gezeten. Die andere shampoo. Achtergebleven haartjes. Middeltjes. Het eerste wat ik doe als ik thuis kom is douchen.

Ik vind de kapper niet vies, maar de hele kappersbeurt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:20

Mijn kapper vraag ook altijd of ze er iets in mag doen kwa wax/gel /lak etc.

Maar er kan toch een standaard prijs komen voor alleen wassen, knippen en drogen.
Daar zul je altijd wel verschil mee houden omdat de ene zaak wat luxer is als de andere.

Volgens mij betaal ik bij mijn kapper hetzelfde als de mannen en bij Brainwash is dat ook zo. Wil je verven enzo dan is daar een andere prijs voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:41

purny schreef:
Ik vind het zoiezo onzin dat vrouwen meer moeten betalen dan de man. We willen toch allemaal gelijkheid?
Maar het is ook onzin dat in het bedrijfsleven de vrouw minder betaald krijgt terwijl ons onderhoud wel meer kost

Nee, we willen gelijkwaardigheid. Als een vrouw meer tijd/moeite kost om geknipt te worden dan willen we dat vrouwen meer betalen, niet hetzelfde.

Hoe duur je onderhoud is bepaal je trouwens zelf (koop een scheermes of tondeuse en je bent klaar voor 100 euro de komende 30 jaar).

p.s. inkomensverschillen in het bedrijfsleven lijken me trouwens off-topic, want dan zouden we moeten overstappen naar een "income-based-kapsalon-tarief" waar je een % van je loon moet betalen ipv naar de gemiddelden kijken (hoger opgeleide jonge vrouwen betalen meer dan hoger opgeleide jonge mannen, daklozen mogen gratis, huisvrouwen en huismannen mogen gratis, miljonairs betalen duizend euro, etc).

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:11

Kappers -O- mijn grootste nachtmerrie. Sinds de verhuizing hierheen 13 jaar geleden geen fijne meer gevonden. In Lelystad een turkse kapper die man en vrouw voor hetzelfde geld goed knipte. Hier een drama heb nu denk ik zo n 15 kapppers geprobeert en maar een doet het goed. Alleen die zit in een welness resort waar je dus niet zomaar heengaat. -O-

De rest kan gewoon niet fatsoenlijk mijn korte dwarse kop haar kortwieken. :n Kwa lengte is het een mannenlengte zo ongeveer tondeuse standje 4/5 of met de hand. Door de hoeveelheid kruinen moet het echt kort, het groeit ook nog razend snel. Helaas vaak met raffelwerk thuisgekomen, scheef, happen eruit, net te lang waardoor de kruinen overal en nergens de boel platgooien of omhoogzetten, of erg pijnlijke hoofdhuid door het geruk aan mijn haar.

De enige waar het goed ging was een turkse kapper (alweer) maar het meisje is er weg en nu knippen ze geen dames meer. Helaas. Ik kan hier nu kiezen vanaf 25 euro tot idioot duur. De mannen daar zouden dan tussen de 12/18 euro kwijt zijn. Maakt geen biet uit hoeveel ik betaal het zit beroerd. Eigenlijk zou ik eens per 5 tot 6 weken moeten gaan voor het fatsoen. En nu tondeuse en iemand die het voor me wil doen. Niet ideaal maar veel geld uitgeven voor een afgevreten rattenkop. 8)7 :n .

Gooiske, mijn instelling is ook, maak er maar wat van als het maar kort is, wassen en producten erin mag niet ivm allergie. Fohnen heeft geen zin, haar droogt razendsnel en als het door fohnen in model komt is het te lang gebleven. :+

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:40

Ik ben hier een aantal kappers in het dorp afgeweest. Bijna allemaal vragen ze rond de 32,50 voor puntjes knippen.
Ik vind dat echt te duur. Ze hanteren namelijk geen andere prijs voor alleen puntjes.

Heb nu een salon gevonden die al weet ik veel hoe lang bestaat en daar betaal ik 15 euro voor puntjes knippen. Dat vind ik heel redelijk. Sta met een kwartier buiten.

Vroeger wilde ik meer dan puntjes knippen. Om de zoveel tijd een hele andere coupe. Dan was ik zo 200 euro kwijt. Ik zat daar dan ook een paar uur. Helemaal prima...

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:16

Ik heb altijd begrepen dat het prijsverschil er is tussen mannen en vrouwen omdat de mannen met kort haar vaker gingen dan de vrouwen.

Ik snap de ophef dus wel dat vrouwen met kort haar, die elke 4 tot 6 weken naar de kapper gaan, maar geen gereduceerd tarief krijgen wel.

Als de kappers een tarief maken, kom je elke 4-6 weken? Dan betaald je 25% minder, dan de mensen die elke 3 - 6 maanden naar de kapper gaan.

Dat is gewoon een slimmer verdienmodel.

Ik ga met mijn lange haar elke 6 maanden naar de kapper voor in totaal 100 euro.
Mijn vriend gaat elke 5 weken naar de kapper, dat is 10x per jaar voor 25 per keer, maar alsnog 250 per jaar.

Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen met kort haar minder hoeven betalen elke keer, aangezien ze vaker gaan.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:24

Hier is de kapper ook goedkoper voor mannen dan vrouwen, maar de service is ook heel anders.

Mannen altijd 20€, je haar wordt niet gewassen of gedroogd. Er is 1 iemand die alleen maar mannen doet, allemaal kort na elkaar, mannen zitten nooit langer dan 20 min op die stoel.

Bij de vrouwen: eerst een praatje met wat koffie of thee over wat je wilt met de 'hoofdkapster', dan wassen/kleuren/hoofdmassage... bij een kapster in opleiding, dan knippen bij de hoofdkapster, model even napraten, kleur beoordelen. Dan drogen door nog een andere kapster in opleiding, ik welk model wil je het gedroogd/fohn? Daarna een eindbeoordeling, door alle 3 de mensen die aan je haar hebben gezeten, moet er iets beter, wordt dat nog gecorrigeerd.

Dus ja, ik betaal meer, heb er 1,5 u binnen gezeten, er zijn 3 mensen met mij aan het werk geweest. Worden er extra verzorgingsproducten gebruikt dan wordt dat eerst gevraagd, maar zit wel in de prijs mee inbegrepen. En ja, als ik alleen puntjes knippen wil betaal ik evenveel, maar dan zou ik ook niet naar deze kapper gaan, ik hou van al deze service en betaal er dan ook graag voor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:49

chitra schreef:
Ik heb altijd begrepen dat het prijsverschil er is tussen mannen en vrouwen omdat de mannen met kort haar vaker gingen dan de vrouwen.

Ik snap de ophef dus wel dat vrouwen met kort haar, die elke 4 tot 6 weken naar de kapper gaan, maar geen gereduceerd tarief krijgen wel.

Als de kappers een tarief maken, kom je elke 4-6 weken? Dan betaald je 25% minder, dan de mensen die elke 3 - 6 maanden naar de kapper gaan.

Dat is gewoon een slimmer verdienmodel.

Ik ga met mijn lange haar elke 6 maanden naar de kapper voor in totaal 100 euro.
Mijn vriend gaat elke 5 weken naar de kapper, dat is 10x per jaar voor 25 per keer, maar alsnog 250 per jaar.

Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen met kort haar minder hoeven betalen elke keer, aangezien ze vaker gaan.

Dat is een rare redenatie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:52

Zou ik wel voor zijn met mijn korte haar :j waarom kost mijn korte kapsel meer als dat van een man?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:23

Attitude schreef:
Qimm schreef:
Ik verbaas me er ook over. Wij gaan best vaak tegelijk naar de kapper, en ik ben altijd sneller klaar dan mijn man. Goed, hij moet elke 2 maanden wel, en ik ga 2 of 3x per jaar :') dus ik ben over het jaar gezien goedkoper uit!



Het ligt niet alleen aan de tijd maar ook aan product.
Wat denk je wat het verbruik is van shampoo en conditioner voor lang haar dan bij kort haar en het stylingsproduct idem dito .


Waarom heb je shampoo en conditioner nodig als je haar geknipt wordt :? Bij mij wordt dat nooit gebruikt.

Volgens mij is bij ons een knipbeurt gewoon gelijke prijs voor mannen en vrouwen. Alleen voor kinderen een stuk goedkoper, wat ik erg fijn vind, maar waar ik niks van snap :') Kinderen lijken me echt een ramp om te knippen en in het begin was het bij de mijne echt een drama. Inmiddels gaat het goed, maar ze kosten wel meer aan snoep enzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:30

verootjoo schreef:
Alleen voor kinderen een stuk goedkoper, wat ik erg fijn vind, maar waar ik niks van snap :') Kinderen lijken me echt een ramp om te knippen en in het begin was het bij de mijne echt een drama. Inmiddels gaat het goed, maar ze kosten wel meer aan snoep enzo :+

Kinderen zijn goedkoper in de hoop dat ze na hun 18e terug blijven komen en het volle tarief betalen. Plus de ouders betalen en bij volle prijzen hebben die minder last van het haar dat in de weg zit. Hetzelfde met studentenkorting trouwens (vaste klant krijgen).

Urona447
Berichten: 2798
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:35

Mijn dochter van 3 jaar betaald hetzelfde bedrag als dat ik betaal dus die vlieger gaat helaas vaak niet op.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:47

Ik betaal €19,95 per keer, komt neer op 40-60 piek per jaar voor mij. :)
Zit wassen, drogen en een lik wax oid bij in.
Vaak hoeft het niet gewassen en die lik wax oid hoef ik ook niet.
Gewoon wassen, knippen en drogen is voor mannen en vrouwen gelijk, voor kinderen kost het €14,95.

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:40

_San87_ schreef:
chitra schreef:
Ik heb altijd begrepen dat het prijsverschil er is tussen mannen en vrouwen omdat de mannen met kort haar vaker gingen dan de vrouwen.

Ik snap de ophef dus wel dat vrouwen met kort haar, die elke 4 tot 6 weken naar de kapper gaan, maar geen gereduceerd tarief krijgen wel.

Als de kappers een tarief maken, kom je elke 4-6 weken? Dan betaald je 25% minder, dan de mensen die elke 3 - 6 maanden naar de kapper gaan.

Dat is gewoon een slimmer verdienmodel.

Ik ga met mijn lange haar elke 6 maanden naar de kapper voor in totaal 100 euro.
Mijn vriend gaat elke 5 weken naar de kapper, dat is 10x per jaar voor 25 per keer, maar alsnog 250 per jaar.

Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen met kort haar minder hoeven betalen elke keer, aangezien ze vaker gaan.

Dat is een rare redenatie.


Mijn redenatie staat erboven netjes verwoord. Kan je uitleggen waarom je het een rare redenatie vindt? Deze reactie vind ik zo niet veel toevoegen.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:44

Interessant topic!
Zelf snap ik de ophef wel, we zitten nu eenmaal in een tijd waarbij we gender neutraliteit willen enzv.
Dan is dit inderdaad een beetje vreemd want het komt gewoon over als discrimineren op basis van geslacht en dat is echt niet meer van deze tijd.
Ik begrijp gerust wel dat kappers er zo hun redenen voor hebben maar soms gaat die vlag niet helemaal op.
Sta ook wel heel erg te kijken van de verschillen in prijs die hier voorbij komen, vooral ook hoe goedkoop voor wassen/knippen/fohnen!!
In mijn regio is de goedkoopste volgens mij inderdaad Brainwash kappers en ook daar betaal je 19,95 man of vrouw maakt niet uit. Kan me wel herinneren dat het vroeger 15was. Nu weet ik dat de huur in mijn omgeving vrij hoog is dus dat zal al een deel van de prijzen verklaren.

Persoonlijk ben ik voorstander van tijdstarief aanhouden. Je zal dan al snel genoeg verschil zien tussen klanten welke alleen willen punten of gewoon "hetzelfde als altijd" en klanten welke eerst advies willen.
Vind het op zich wel redelijk logisch dat je voor 10/15min advies wat meer betaald.
Wel gedurfd om te beweren dat iedereen binnen 20minuten klaar zou kunnen zijn, ben 1x eerder bij zo'n kapper geweest en dat was een van de meest slechte kappers die ik ken...
Lijkt mij toch persoonlijk en verschillen per klant en heb ook liever dat er iets langer aandacht aan mijn haar besteed word, dan betaal ik wel iets meer als het dan maar gegarandeerd goed zit.

Ook vind ik dat er een onderscheid gemaakt mag worden bij klanten welke "droog geknipt" worden. Ben zelf ook zo'n klant. Ik houd er niet van als mijn haar door de kapper gewassen word, geen slechte ervaring of zo maar ik vind het gewoon niet zo prettig. Dat water in mijn nek, die wastafel staat nooit helemaal op de juiste hoogte en zo'n kom zit ook niet erg fijn :+
Bij mij hoeft er dan ook niet zo heel veel in, hooguit misschien een beetje mousse bij eventueel fohnen en dat is het en van die plantenspuit word mijn haar echt niet drijfnat.

Als iemand ook laat wassen en fohnen is het logisch dat je meer betaald bij lang haar. Lang haar heeft meer haar product zoals shampoo en conditioner nodig en droogt minder snel.


Helaas moet ik nu voor de 2e x opzoek naar een andere kapper. Een ging verhuizen naar het buitenland en de laatste heeft een burn-out dus gaat haar salon sluiten.
Toen mijn eerste kapper ging verhuizen ben ik er al heel snel achter gekomen dat ik met mijn haar en wensen toch bij de iets duurdere kapper uitkom. Heb er al twee gehad welke allebei mijn haar niet goed konden knippen. Een knipte mijn schuine lok, welke ik toen als pony droeg, te kort waardoor mijn kruin omhoog sprong en ik dus een soort "gordijntje" op mijn hoofd had _-:( Daarnaast deed ze ook moeilijk/vreemd over de prijs, daar houd ik al helemaal niet van en het was iets scheef geknipt, laatste viel gelukkig niet heel erg op.
De tweede knipte te veel lagen in mijn haar en ook op de verkeerde manier waardoor het heel sliertig en dun werd. Kwam jankend thuis en ben de volgende dag naar de kappersalon geweest waar mijn eerste (verhuisde) kapper is opgeleid. Dat koste ook weer extra geld.
Overigens heb ik lang, fijn, steil haar maar wil ook weer niet alles super saai op een lengte en houd ik er ook niet van als er van alles ongevraagd in mijn haar gesmeerd word. Beetje mousse of iets prima, eventueel een textuur spray maar ik gruwel van haarlak :x

Morgen maar weer naar een nieuwe kapper welke wederom wel iets duurder is maar niet bijster veel. Deze heeft wel een bord buiten staan waarop staat dat ze een 9.3 scoren en ze hebben voor zover ik weet een goede reputatie dus ik ben benieuwd...

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:02

verootjoo schreef:
Waarom heb je shampoo en conditioner nodig als je haar geknipt wordt :? Bij mij wordt dat nooit gebruikt.

Volgens mij is bij ons een knipbeurt gewoon gelijke prijs voor mannen en vrouwen. Alleen voor kinderen een stuk goedkoper, wat ik erg fijn vind, maar waar ik niks van snap :') Kinderen lijken me echt een ramp om te knippen en in het begin was het bij de mijne echt een drama. Inmiddels gaat het goed, maar ze kosten wel meer aan snoep enzo :+


Omdat wij niet in vies haar gaan knippen :D{ :x

En je haar dient verzorgd te worden. Altijd een conditioner na het wassen om de haarschubben weer te sluiten.

Grappig om te lezen dat zoveel boktleden een mening hebben over wat wel of niet te gebruiken als kapper terwijl degene die jouw knipt toch echt een beroep geleerd heeft al zie ik daar verdomd weinig respect voor terug

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:05

Maar wat is vies? Als het verschrikkelijk vettig is kan ik het begrijpen. Er zijn ook zat mensen die hun haar wassen voordat ze naar de kapper gaan, wat is daar dan vies aan?

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:46

Hier ook geen kapper die standaard wast hoor, nog geen een tegengekomen die dat doet als je enkelt wil laten knippen.
Wel een die aangeeft dat ze dat doen als je met veel mousse, wax, lak of wat dan ook in het haar komt en je wilt het geknipt hebben.
Sowieso wil ik mijn haar liefst zo droog mogelijk als het geknipt wordt omdat het nat zo veel krul en slag krijgt wat je droog niet terug ziet.
Knipt een kapper het nat dan is het ongelijk.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Kapper voor dames duurder dan voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 03:02

Het is bij mij geen must, om haren te wassen, maar het werkt wel een stuk prettiger in schoon haar.

De reden dat wij graag schoon gewassen haar knippen, is dat het voor ons lekkerder kamt en knipt, het is echt niet fijn haar te knippen wat of stijf staat van de haarlak, of gel wat telkens vreselijk tussen je vingers glibbert.

Ook is het beter voor onze scharen en tondeuses, zand, gel, lak etc tasten ons gereedschap aan, waardoor ze sneller stomp worden.

Misschien moet je het zo zien, je gaat ook niet naar de tandarts zonder je tanden te poetsen.