Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kapper voor dames duurder dan voor heren

 
Profiel   

Dammie schreef
Dat je voor kleuren en weet ik wat voor wilde behandelingen meer moet betalen, prima.
Maar niet iedere vrouw heeft zo'n kapsel. Als het gewoon 20 minuten knippen is, dan horen mannen en vrouwen hetzelfde te betalen.



Dit.

De meeste mensen hier die de hoge/ verschil in tarieven goedpraten hebben het over kleuren.

Ik heb mijn haar nog nooit gekleurd, alleen knippen. Ja dan vind ik het krom dat ik meer betaal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 16:13 



 

Ik heb wat kappers opgezocht bij mij in de buurt, maar de meesten maken geen onderscheid tussen prijzen voor man en vrouw. Mijn eigen kapper( ook Kinki) ook niet inderdaad.

Ik zou zelf gewoon echt niet naar zo'n kapper gaan eigenlijk. Laat ze dan maar lekker goedkoop alleen maar mannen knippen joh +:)+. Wat een onzin. Ik snap niet dat vrouwen dat pikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 16:45 



 
Profiel   

Ik ging ook altijd voor alleen knippen. Beetje verschillend of het alleen puntjes of meer was. Betaalde rond de 26 euro als ik het goed heb.

Ze hebben me ook wel eens geföhnd maar toen ook 26 euro. Ga liever weg zonder te föhnen. M’n haar wordt mega pluizig van föhnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 16:58 



 
Profiel   

Hier ook wat kapsalons in de regio bekeken, en ook hier tarieven gelijk.
Ik hens elf overigens al járen niet meer betaald, laat mezelf altijd knippen op de kappersopleiding :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 17:21 



 
Profiel   

Het verschil zit hem vooral in de tijd die ze inplannen denk ik. Gemiddeld zullen mannen minder tijd kosten dan vrouwen althans dat zie ik bij mijn kapper wel. En je betaalt voor de tijd die ze voor je inplannen en niet voor de tijd die het daadwerkelijk kost.
Prijsverschil is bij mijn kapper niet zoveel trouwens en aangezien daar ook alles zoals maskers en dat soort dingen inclusief is begrijp ik het wel want gemiddeld hebben de vrouwen ook veel langer haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 17:30 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ik verbaas me er ook over. Wij gaan best vaak tegelijk naar de kapper, en ik ben altijd sneller klaar dan mijn man. Goed, hij moet elke 2 maanden wel, en ik ga 2 of 3x per jaar :') dus ik ben over het jaar gezien goedkoper uit!



Het ligt niet alleen aan de tijd maar ook aan product.
Wat denk je wat het verbruik is van shampoo en conditioner voor lang haar dan bij kort haar en het stylingsproduct idem dito .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 17:58 



 
Profiel   

Attitude schreef
Qimm schreef
Ik verbaas me er ook over. Wij gaan best vaak tegelijk naar de kapper, en ik ben altijd sneller klaar dan mijn man. Goed, hij moet elke 2 maanden wel, en ik ga 2 of 3x per jaar :') dus ik ben over het jaar gezien goedkoper uit!



Het ligt niet alleen aan de tijd maar ook aan product.
Wat denk je wat het verbruik is van shampoo en conditioner voor lang haar dan bij kort haar en het stylingsproduct idem dito .

Eehhh die zooi hoef ik niet in mijn haar hoor. En dan blijft de prijs nog steeds hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 17:59 



 
Profiel   

Maar wat als ik nu Gender neutraal ben :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:01 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Attitude schreef



Het ligt niet alleen aan de tijd maar ook aan product.
Wat denk je wat het verbruik is van shampoo en conditioner voor lang haar dan bij kort haar en het stylingsproduct idem dito .

Eehhh die zooi hoef ik niet in mijn haar hoor. En dan blijft de prijs nog steeds hetzelfde.


Dat mag je vinden maar bij ons in de salon wordt er alleen maar geknipt in schoon haar wegens hygiëne.
Daarnaast moet je het haar beschermen voordat je gaat föhnen en moet je nu eenmaal het net geknipte haar ook droog checken omdat ieder haar nu eenmaal anders reageert.

De prijs is niet hetzelfde als je lang of kort haar moet verzorgen met een product , idem dito voor verven. Daar gebruik je bij lang haar ook meer product .

Ik ben het wel eens met het geschreven in dit topic dat als het alleen maar puur knippen is het met dezelfde duur dezelfde prijs gehanteerd moet worden.


Janine1990 schreef
Hubbels schreef
Ik ben ook zzp'er en erger me er kapot aan als mensen lopen klagen over mijn tarief! Ik zag dan vaak, als ik van de lucht en van de liefde kan leven en mijn auto op water gaat lopen dan praten we wel verder! Mensen gunnen het je vaak ook niet, ik denk wel eens kijk eens naar je eigen salaris , zou jij voor minder willen werken?


_/-\o_

Oké, ik ben geen ZZP'er... Maar ik ben het helemaal met je eens... Altijd dat gezeur over te duur en het geklaag als het niet goed genoeg is voor een kwartje. :r

Als mensen de WOZ-waarde van hun huis ontvangen is het een onbewoonbaar krot en als ze het willen verkopen een luxe villa. Relativeren kunnen Nederlanders volgens mij niet meer :+


Helemaal mee eens. Na aftrek alle kosten blijft er maar heel weinig over en dat lijkt voor sommige mensen niet inzichtelijk te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:09 



 
Profiel   

Poeh, wat een prijzen komen er langs.

Ik betaalde eerder €16,50 voor knippen. Wassen en drogen deed ik sowieso al nooit bij de kapper, dat kan ik zelf wel.

Mijn beste vriendin heeft een aantal jaar geleden haar kappersdiploma gehaald en die punt m’n haar nu af en toe gratis bij, heel fijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:18 



 
Profiel   

Attitude schreef
Qimm schreef
Ik verbaas me er ook over. Wij gaan best vaak tegelijk naar de kapper, en ik ben altijd sneller klaar dan mijn man. Goed, hij moet elke 2 maanden wel, en ik ga 2 of 3x per jaar :') dus ik ben over het jaar gezien goedkoper uit!



Het ligt niet alleen aan de tijd maar ook aan product.
Wat denk je wat het verbruik is van shampoo en conditioner voor lang haar dan bij kort haar en het stylingsproduct idem dito .


Welke shampoo en conditioner? En hij krijgt wel gel in, ik niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:58 



 
Profiel   

Of het scheren van de nek, dat gebeurt bij mij ook niet.

Maar goed, ik vind meer betalen niet erg, omdat ze bij mij dus wel al die producten gebruiken en wat meer dan bij kort haar. Zolang ik het van te voren maar weet en niet achteraf ineens voor van alles bij moet betalen wat niet gemeld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 19:02 



 

Supervixen schreef
safina schreef
Ik zie net dat bij mijn kapper (Kinki) het tarief gelijk is.

Ik snap ook het verschil niet. Mannen zijn doorgaans veel hariger . :D Verschil in bijpunten versus modelknippen of met en zonder föhnen gaat er bij mij nog wel in, maar op basis van gender...bestwel ouderwets.


Ik ga ook naar Kinki kappers. Ik heb kort haar en ik vind dat het daar altijd goed geknipt wordt. Duur maar wel kwaliteit. Ik durf met mijn haar echt niet naar zo'n knip and go ofzo.


Ik ben altijd bang thuis te komen met een tuttig kapsel. Dat gebeurde me namelijk regelmatig bij andere kappers. Ik doe helemaal niet van die extreme dingen met mn haar, maar als ik bij de Kinki vandaan kom zit het altijd supertof. En aangezien ik mijn haar elke dag, 24 uur, draag en niet even af kan zetten, wil ik er best op investeren. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 19:27 



 
Profiel   

Mijn vriend betaalt 12,50 voor wassen en knippen, ik betaal 26,50 voor hetzelfde :=.

Overigens vind ik het het geld wel waard, want mijn haar is belangrijk. Maar apart is het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 19:32 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Maar wat als ik nu Gender neutraal ben :?

Ik dacht eerst haha, maar serieus bekeken is dat inderdaad een heel valide punt.

Discrimineren op geslacht mag niet in Nederland, dus eigenlijk vreemd dat dat zo openlijk gebeurd bij de kapper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 19:33 



 
Profiel   

Het meest bijzondere vind ik bij sommige kappers de bijverkoop en het ongewenst verstrekken van informatie, ik kreeg laatst bij een nieuwe kapper een sneer dat ik mijn haar maar 1 keer waste met shampoo.

Blijkbaar moet het tegenwoordig 2 keer en daarna de conditioner. Kreeg daarnaast ook commentaar op mijn huidige shampoo en sja dan ben je mij als klant kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 19:40 



 
Profiel   

Vanuit het oogpunt van de kapper:

Ik begrijp wel waarom sommige kappers voor dames meer bereken dan voor heren, veel dames komen binnen en weten niet wat ze willen, moet je eindeloos veel plaatjes samen met ze bekijken omdat ze maar geen keuze kunnen maken, waardoor je qua tijd zo 10 a 15 minuten verder bent alvorens je een keer kan beginnen, dan na het knippen, er moet schuimversteviger in, föhnen, gel of wax, vleugje haarlak erover, deze producten kosten ook geld. Wel vind ik het idioot dat sommigen wel 2,50 per product extra rekenen.

Dames die puntjes willen knippen: voor ons maakt het niet uit of we er nou 1 cm af halen of 10 cm, het werk blijft het zelfde, je moet wel alles laag voor laag bij langs, tenminste als je het goed doet, drogen ben je bij lang haar langer mee bezig, dit drogen is belangrijk, als het droog is kun je nl goed zien of er door de valling van het haar nog plukjes onderuit komen.

Dan de heren, gaan zitten, zegt maak er maar wat moois van en lekker kort, idd minder advies en kijktijd, na het knippen beetje wax of alleen gel er in, en bedankt en tot de volgende keer, veel minder bewerkelijk, dus vaak net wat eerder klaar.
Oude mannen willen ook nog wel eens zeuren over de prijs, omdat ze bovenop geen haar hebben en het daarom niet eerlijk vinden de zelfde prijs te betalen, echter vergeten deze dat je er net zo lang mee bezig bent als een man met veel haar, daar ze vaak wel enorme bossen haar hebben in de nek, oren en wenkbrauwen, die ik dan zelf altijd heel netjes en secuur verwijder, en dan vervolgens complimenten van ze krijg dat ze toch wel vinden dat ze waar voor hun geld krijgen en andere kappers daar geen aandacht aan besteden.

Kinderen: hebben vandaag de dag zoveel noten op zang, of hun ouders, qua model. Hopen dat ze netjes beetje stil zitten, je moet extra alert zijn op onverwachte bewegingen, er moet gel in en een kleurtje.
En vandaag ka het kind keurig stil zitten, maar de volgende keer kunnen ze krijsen, schreeuwen, om zich heen slaan en schoppen waardoor je 2x zoveel tijd nodig bent, dan kun je toch ook geen dubbele knipbeurt af laten rekenen....

Het blijft moeilijk, vanuit de consument gezien snap ik ook heel goed de redenatie hoor, dat het altijd niet even eerlijk lijkt, zal het ook niet altijd zijn, maar je moet ergens een lijn trekken.

Wat ik wel grappig vind is dat tot nu toe jullie alleen reageren over de prijsverschillen tussen mannen en vrouwen.
Waar ik zelf moeite mee heb is niet het prijsverschil tussen mannen en vrouwen, maar wel van de prijs van het kunnen van de kapster/kapper die je behandeld, vind het namelijk niet kloppen dat als ik zelf naar de kapper ga en geholpen word door een leerlingkapper zonder diploma ik net zoveel moet betalen als dat ik door de gediplomeerde kapper word geholpen, ten eerste is het kunnen van de leerlingkapster niet optimaal en ten tweede kosten die qua loon niks. Of te wel het blijft allemaal moeilijk, welke prijs je moet betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 20:45 



 
Profiel   

Wow gooiske. Dat jij alle vrouwen zo categoriseert als in je eerste alinea vind ik gewoon naar.

Ik was mijn haar thuis, dan ga ik naar de kapper. Dan zeg ik, even bijpunten graag. Ik heb geen laagjes in mijn haar. De kapster punt netjes bij, droogt het laatste beetje na met de föhn. Laat in de spiegel zien hoe het geworden is en dan reken ik af...

Oh wacht, ze doet er een paar sproeitjes antiklit in. Daar zit het prijsverschil vast.

Ik zeg, kapper betalen voor de tijd die je er zit en voor de middelen die worden gebruikt (en dan bedoel ik vooral dingen als verf en permanent enzo) niet voor wat je tussen je benen hebt hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 20:50 



 
Profiel   

Ik betaalde bij de kappersacademie 10 euro. Dit werd dan goed gecontroleerd door de docent.
Nu betaal ik bij een thuiskapster 13 euro.
Ik vind het zoiezo onzin dat vrouwen meer moeten betalen dan de man. We willen toch allemaal gelijkheid?
Maar het is ook onzin dat in het bedrijfsleven de vrouw minder betaald krijgt terwijl ons onderhoud wel meer kost

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 20:54 



 
Profiel   

Qimm schreef
Wow gooiske. Dat jij alle vrouwen zo categoriseert als in je eerste alinea vind ik gewoon naar.

Ik was mijn haar thuis, dan ga ik naar de kapper. Dan zeg ik, even bijpunten graag. Ik heb geen laagjes in mijn haar. De kapster punt netjes bij, droogt het laatste beetje na met de föhn. Laat in de spiegel zien hoe het geworden is en dan reken ik af...

Oh wacht, ze doet er een paar sproeitjes antiklit in. Daar zit het prijsverschil vast.

Ik zeg, kapper betalen voor de tijd die je er zit en voor de middelen die worden gebruikt (en dan bedoel ik vooral dingen als verf en permanent enzo) niet voor wat je tussen je benen hebt hangen


Dus omdat jij niet past in het beeld dat Gooiske schetst van 'veel' dames, is het een onredelijk beeld? :')

Ik vind het grappig :Y)

Ik ben namelijk wel die vrouw die Gooiske beschrijft... Ik weet het niet, wil vaak wat anders... Laat wat plaatjes zien en besluit samen met de kapper wat we gaan doen. Begrijp haar redenering dan ook heel erg goed! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 20:55 



 
Profiel   

Ik ken helemaal geen vrouwen die zo zijn. Dus ik herken het helemaal niet. En omdat er dus zulke vrouwen zijn, betaal ik meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 20:57 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ik ken helemaal geen vrouwen die zo zijn. Dus ik herken het helemaal niet. En omdat er dus zulke vrouwen zijn, betaal ik meer?


Je kan ook niet gaan :Y)
Of genoegen nemen met minder kwaliteit...

De wereld hoeft toch niet te wijken voor jouw persoon, terwijl er zoveel soorten mensen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 20:59 



 
Profiel   

Ik betaal: 24 euro
Mijn vriend betaald: 31 euro

Niet dezelfde kapper. Mijn vriend gaat naar een barbier.

Ik ben altijd binnen 10 minuten klaar.
Toch bijzonder dat ik dezelfde prijs betaal als klanten die een uur zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 21:02 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Qimm schreef
Ik ken helemaal geen vrouwen die zo zijn. Dus ik herken het helemaal niet. En omdat er dus zulke vrouwen zijn, betaal ik meer?


Je kan ook niet gaan :Y)
Of genoegen nemen met minder kwaliteit...

De wereld hoeft toch niet te wijken voor jouw persoon, terwijl er zoveel soorten mensen zijn?


Eh, ik stel toch de constructie voor om te betalen voor wat je afneemt (tijd en materiaal) en niet voor welk geslacht je hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 21:03 



 
Profiel   

Nessa schreef
Ik betaal: 24 euro
Mijn vriend betaald: 31 euro

Niet dezelfde kapper. Mijn vriend gaat naar een barbier.

Ik ben altijd binnen 10 minuten klaar.
Toch bijzonder dat ik dezelfde prijs betaal als klanten die een uur zitten.


Tja nessa, je kunt ook niet gaan hoorde ik net :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 21:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen