Hoe maak jij je koffie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe maak jij je koffie?

Senseo
120 (17%)
Nespresso cups
142 (21%)
Ouderwets koffiezet apparaat
140 (20%)
Los filterhouder, losse filterzak, losse koffie, gekookt water, eventueel zelf malen
39 (5%)
Volautomatische machine
123 (18%)
Percolator
28 (4%)
Anders
83 (12%)

Totaal aantal stemmen: 675


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 11:53

Eigenlijk schoot deze vraag me te binnen bij het boodschappen doen gister.

Voor me een meisje met senseo pads, achter me een mevrouw met nespresso cups en ikzelf had filterzakjes liggen. Op mijn opmerking goh iedereen doet tegenwoordig andere dingen om aan zijn kopje koffie te komen :9k kwam er een levendige discussie op gang tussen iedreen inclusief de kassiere die het weer op een andere manier deed. :D

Dus vandaar de pol.

Ikzelf ben echt een ouderwetsche :)) daarin. Gekookt water uit waterkoker of van de houtkachel. Los filterhouder, los zakje en eventueel zelf de bonen handmatig malen of gemalen koffie.

Soms drink ik senseo maar dan met andere pads. Maar mwa dat is koffie soort van ja. :')

Mijn vader heeft senseo, een volautomaat en een espresso apparaat. Mijn zus een volautomaat ook.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-11-19 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:54

Ik heb een oud koffieset apparaat, ding hebben wij al 10 jaar en daarvoor is ie van mijn oom en tante geweest. Doet het nog prima en de koffie die eruit komt smaak prima!
Ikzelf houd niet van senseo of automaten koffie. Ieder zijn ding. Bij iedereen smaakt de koffie dan ook weer anders :D

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:59

Wij hebben een semi-ouderwets koffiezetapparaat, want hij heeft naast gewone filterkoffie ook een koffiebonen vakje. Die gebruiken wij meestal. Heb wel ouderwets koffiezetapparaat gestemd :)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:02

Wij zijn van nespresso naar Senseo gegaan. Gezien ik er een cappuchino van maak met vanille siroop en lekker schuimlaagje melk maar me de smaak niet veel uit. Senseo bleek uiteindelijk goedkoper dus zijn we daar naar overgestapt.

iiSunshine

Berichten: 1247
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:03

Mijn vader maakt het met een los filterzakje in zo’n houder, water koken in de waterkoker en gemalen koffie uit de winkel

Mijn moeder heeft thuis een bonenmaler

En mijn schoonouders een “gewoon” koffiezetapparaat

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:04

Hier een Jura volautomaat. En op vakantie gaat soms de percolator mee.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:04

iiSunshine schreef:
Mijn vader maakt het met een los filterzakje in zo’n houder, water koken in de waterkoker en gemalen koffie uit de winkel


Zo doe ik het ook. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 12:07

Ik heb nog een echt oude handmolen van douwe egberts. Alleen mist het knopje maar dat is creatief opgelost. Afhankelijk van mijn humeur en zin ga ik eerst rustgevend bonen staan malen handmatig. Of ik pak de gemalen koffie uit pak.

Al ben ik best kritisch naar de soort koffie. :P Enige in nl die ik lekker vind is van Darboven. Meest koop ik flinke voorraad in Frankrijk waar je in de supermarkt per land kan kiezen, maar altijd arabica.

Ben geen grote koffiedrinker, max twee per dag

Ben benieuwd naar de anders :)) hoe die dat doen.. of oploskoffie dat kan natuurlijk ook nog. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-11-19 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:08

<3 Nespresso
Hebben een melkopschuimer en allerlei siropen
Dan een lekkere smaak koffie erbij, heerlijk.
Voor mijn man juist sterkere smaken en verschillende espresso’s.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 12:09

Siroop heb ik ook staan, hazelnoot en vanille :D

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:10

Ik heb een espresso apparaat Francis Francis, daar heb ik een espressomolen bij, ik maak dus altijd koffie van versgemalen bonen.

Ik moet zelf handmatig piston onder molen houden en koffie laten malen, dan zelf aandrukken met een tamper en in de machine schroeven, kopje eronder en knopje omhalen om er daadwerkelijk koffie mee te laten zetten.
Er zit ook een stoompijpje aan om melk op te schuimen, maar dat vind ik heel onhandig werken.
Ik heb zo'n klein kloppertje van Aerolatte en verwarm m'n melk in een pannetje op 't fornuis terwijl ik 't met 't kloppertje opklop tot schuim.

Heb dus op de optie "anders" gestemd.

Ik drink 's morgens altijd 1 kop cappuccino thuis.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 26-11-19 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:10

Aangezien ik geen koffie lust of drink, en dus ook absoluut geen koffie kan zetten, hebben wij een senseo apparaat. Vroeger deed ik ook altijd een poging met kan filter koffie en dan opgieten, maar mijn koffie was dus nooit te zuipen :')
Die pads,kuipjes ed. een uitkomst voor iemand die geen koffie kan zetten :P

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:11

Handmolentje en een percolator. Als de houtkachel goed aanstaat zet ik hem daar ook op.

Mijn vriend heeft overigens onlangs een senseo in de keuken gezet, want die wil in de ochtend snel voordat hij naar het werk rijdt snel en makkelijk een bakkie kunnen drinken. Maar die koffie is niet te vergelijken. Is eigenlijk ook geen koffie te noemen. :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:13

Nespresso met L'Or lungo (de paarse). Het meest hou ik toch van een zwarte sterke bak koffie. Al die frusteltjes erin vind ik mwah. Af en toe ga ik weleens naar de starbucks hoor, dan ga ik los met een pumpkin spiced latte ofzo. Maar doe het niet te vaak, het zet toch flink aan :+

Filterkoffie vind ik ook heerlijk, als het sterk is.

Op mijn werk hebben we een bonenapparaat van DE. Komt prima koffie uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:13

Ik heb een volautomatische machine, ideaal, cappuchino, espresso, cafe au lait, latte en heet water ook, chocomel, heerlijk!!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 12:14

Marije klinkt als een proffesioneel apparaat. :)

Hier de koffie niet te sterk of bitter. Was een grote fan van koffie met veel melk. Maar helaas, de melk is weggevallen -O- en sinds die tijd graag slappere koffie. Met amandelmelk smaakt het me niet zo.

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:15

Cafetière :j

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:16

Ik heb een tassimo, heerlijk ding vind ik het. Naast koffie ook andere dranken mee maken.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:16

Wij hebben een volautomaat. Die kan ook cappuccino's en lattes maken, maar wij drinken allebei onze koffie zwart. Mijn vriend wil absoluut niks anders dan koffie uit de volautomaat :D Zelf vind ik filterkoffie ook erg lekker. Nespresso vinden we allebei trouwens ook prima, maar we hebben zelf niet zo'n apparaat.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:18

Nu een Dolce Gusto, met ook wat verschillende losse siropen erbij van Monin, zooo lekker <3. Het liefst drink ik de caramel latte variant. Ook een Nespresso apparaat gehad maar vind het niet bijzonder lekker en nog belangrijker, de cupjes zijn veeeeel te klein, komt nauwelijks een fatsoenlijk bakkie koffie uit. Senseo vind ik niet te zuipen :o
Op school hebben we in het kantinetje zo'n filterapparaat staan maar dat slaat toch echt wel alles :r Dat mag gewoon geen koffie meer heten. Helpt ook niet mee dat het restje koffie wat er eind van de middag in zit soms de volgende ochtend weer opgewarmd wordt |(

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:19

karuna schreef:
Marije klinkt als een proffesioneel apparaat. :)

Hier de koffie niet te sterk of bitter. Was een grote fan van koffie met veel melk. Maar helaas, de melk is weggevallen -O- en sinds die tijd graag slappere koffie. Met amandelmelk smaakt het me niet zo.

Ik vind kokosmelk of havermelk ook lekkerder dan amandel...
Vooral opgeschuimde Oatly havermelk is net gewone melk.


Hier een Nespresso met ingebouwde melkopschuimer... met 1 druk op de knop heerlijke latte’s etc!

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:19

Dolce gusto, en dan de cappucino. Drinken verder bijna geen koffie.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:19

Wij hebben een espressomachine met melkopschuimer. Bonen haal ik bij de deli of Levelt en we hebben een Wakuliabonnement.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:20

Hier een Krups Nespresso Lattissima met melkopschuimer voor manlief. Zelf drink ik geen koffie. Ben meer een theeleut :+

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:22

Hier ook Dolce Gusto :)