Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 15 [ 357 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is volgens jou een taboe?

 
Profiel   

Britta31 schreef
Als leerkracht je emoties laten zien voor de klas waar de kinderen bij zijn.

Überhaupt emoties laten zien aan kinderen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 11:15 



 

Prostituee zijn. Ik doe zelf momenteel een project over prositutie en als je daar over begint vallen mensen echt stil. Durven er niets over zeggen en niet in te gaan op het onderwerp. Terwijl sekswerk net zo'n respectabel en vooral heel belangrijk beroep is als andere beroepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 11:18 



 
Profiel   

Ik vind homoseksueel echt niet meer vallen onder taboe, althans niet waar ik woon.

Pedofiel zijn echter wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 11:19 



 
Profiel   

Resistance schreef
Prostituee zijn. Ik doe zelf momenteel een project over prositutie en als je daar over begint vallen mensen echt stil. Durven er niets over zeggen en niet in te gaan op het onderwerp. Terwijl sekswerk net zo'n respectabel en vooral heel belangrijk beroep is als andere beroepen.


Legale prostitutie is awesome *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 11:49 



 
Profiel   

Van alles wat gezegd wordt vind ik eigenlijk niks dat een taboe is. Over vele zaken hebben mensen een mening, die meningen botsen nogal eens, maar het is niet omdat een aantal mensen het niet met jou eens zijn dat het een taboe is.
Soms gaat het ook over de afweging waar de de ander niet mee kwetst. Bv. bij littekens, ofwel doe je ofdat je het niet gezien hebt en dan kan het ongeinteresseerd overkomen, ofwel zeg je er wel iets van en dan herinner je de andere misschien aan iets wat die liever vergeet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:05 



 
Profiel   

Pedofiele gevoelens uiten. Dat is taboe. Een gevaarlijk taboe.

Edit: Uitspreken dat je die gevoelens hebt, bedoel ik dan.


Laatst bijgewerkt door _San87_ op 02-12-19 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:07 



 
Profiel   

Misschien ter inspiratie: [url]https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Über_den_Prozeß_der_Zivilisation[/url]

Gaat over sociologisch onderzoek van norbert Elias. Een aantal dingen zijn niet van toepassing maar hij heeft ook onderzoek gedaan naar de veranderingen in de maatschappij en hoe die zorgen voor verandering van personen door oa zelfdwang en schaamte in verschillende sociale klasses. Hij geeft voorbeelden aan de hand van hoe tafelmanieren in de loop van de jaren zijn veranderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:08 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Pedofiele gevoelens uiten. Dat is taboe. Een gevaarlijk taboe.


Uitspreken dat je ze hebt bedoel je dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:11 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
_San87_ schreef
Pedofiele gevoelens uiten. Dat is taboe. Een gevaarlijk taboe.


Uitspreken dat je ze hebt bedoel je dan?

Ja. Dat bedoel ik idd. Niet heel handig opgeschreven :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:12 



 

_San87_ schreef
Pedofiele gevoelens uiten. Dat is taboe. Een gevaarlijk taboe.



En hier moet je dus even goed over nadenken. Laten we voorop stellen: een pedofiel mag NOOIT zijn gevoelens uiten. Dat kan simpelweg niet, om duidelijke redenen. Maar desondanks dat, kan een pedofiel niets aan zijn gevoelens doen. Het zijn van pedofiel is taboe, we willen er niet over praten. Wellicht als we er wel over zouden kunnen praten, kan zo iemand eerder hulp zoeken voordat het fout gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:13 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Als leerkracht je emoties laten zien voor de klas waar de kinderen bij zijn.


Hoe bedoel je dit concreet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:14 



 
Profiel   

Resistance schreef
_San87_ schreef
Pedofiele gevoelens uiten. Dat is taboe. Een gevaarlijk taboe.



En hier moet je dus even goed over nadenken. Laten we voorop stellen: een pedofiel mag NOOIT zijn gevoelens uiten. Dat kan simpelweg niet, om duidelijke redenen. Maar desondanks dat, kan een pedofiel niets aan zijn gevoelens doen. Het zijn van pedofiel is taboe, we willen er niet over praten. Wellicht als we er wel over zouden kunnen praten, kan zo iemand eerder hulp zoeken voordat het fout gaat.

Ja, zie mijn edit. Ik bedoel dus het uitspreken dat die gevoelens er zijn zodat er hulp kan worden gezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:14 



 

Oh haha, ik snap 'm! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:15 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Ik vind homoseksueel echt niet meer vallen onder taboe, althans niet waar ik woon.

Pedofiel zijn echter wel.


Dat idee had ik ook over homoseksualiteit tot ik een opmerking maakte na twee mannelijke collega's toe over hun nog heel jonge kinderen. Twee jonge, moderne vaders, maar ojee laat hun zoons geen homo zijn!

Seksualiteit is sowieso nog steeds een taboe. Als je als vrouw meer dan 10 verschillende bedpartners heb gehad dan vindt men daar nog steeds wat van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:19 



 
Profiel   

Siesjuh schreef
Britta31 schreef
Als leerkracht je emoties laten zien voor de klas waar de kinderen bij zijn.

Überhaupt emoties laten zien aan kinderen...


Hoe is dat een taboe :?

Het lijkt mij juist heel belangrijk om emoties te tonen aan kinderen en erover te praten met hen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:22 



 
Profiel   

Jessix schreef
Dat idee had ik ook over homoseksualiteit tot ik een opmerking maakte na twee mannelijke collega's toe over hun nog heel jonge kinderen. Twee jonge, moderne vaders, maar ojee laat hun zoons geen homo zijn!

Seksualiteit is sowieso nog steeds een taboe. Als je als vrouw meer dan 10 verschillende bedpartners heb gehad dan vindt men daar nog steeds wat van...


Maar dat zijn toch maar meningen van individuele personen?
Iemand anders gaat er weer iets heel anders van vinden.
Seksualiteit is toch echt geen taboe meer, het zal eerder één van de meest besproken onderwerpen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:22 



 
Profiel   

Seksualiteit an sich is geen taboe. Bepaalde onderdelen van die seksualiteit (zeg maar alles dat buiten het 'normale' valt) is nog echt wel een issue voor veel mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 12:24 



 
Profiel   

Ik bedoel dat sommige mensen dat een taboe vinden.Ik niet.Een heel drama mee gemaakt met de juf van de basisschool.Onze dochter was toen 8.De oma van de juf was overleden en oma woonde tegenover de school en de klas keek uit op het huis van oma.De juf zag dat haar oma opgehaald werd door de begrafenisondernemer en toen kwamen de tranen.Er waren dus ouders die dat schandalig vonden en een klacht hebben ingediend bij het hoofd van de school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:03 



 
Profiel   

Geen idee of deze al benoemd is maar de levenseindekliniek?

Volgens mij is het een groot taboe dat er mensen zijn die een einde willen maken aan hun leven met behulp van de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:10 



 
Profiel   

Ik heb zelf mijn kunstacademie bachelorscriptie en eindproject over leven met een depressie gedaan. Niet persé een heel groot taboe meer tegenwoordig gelukkig maar alsnog zijn mentale ziektes vaak onderschat, zowel op de werkvloer als privé.

Ik heb toen een boek gemaakt waarin ik allerlei verhalen van ervaringsdeskundigen gebundeld en geïllustreerd heb :) was een heel interessant project want heb voor mn scriptie ook mensen gesproken die niet “geloven” in depressies en het allemaal maar aanstellerij vinden.

Heb toen ook een topic geopend over m’n boek:
Warboel @ [UK] [TEK][DIGI]Hersenstorm; over het leven met depressie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:16 



 
Profiel   

[:quote="Danique_G"]
Sky schreef
Danique_G schreef
Drugs gebruik
Prostituée zijn
Verkrachting/seksueel overschrijdend gedrag (als in, daar openlijk over praten als slachtoffer)


Vooral de eerste is toch in NL zeker geen taboe meer? Drugs worden gedoogd en er zijn zelfs lobby’s voor (1 pil maakt geen crimineel). Over de laatste wordt ook juist aangemoedigd om te delen, wat dacht je van de hele me too beweging. Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen gevoelige onderwerpen en taboes.


De cijfers van hoeveel vrouwen daadwerkelijk actie ondernemen na sexueel geweld liegen er niet om. Bij mannen is het al helemaal schokkend. Het is naïef als je denkt dat door een beweging als me too de gehele barrière weggenomen is.[/quote]

Uiteraard denk ik niet dat het nu makkelijk is om te praten erover, maar ik vind niet niet per definitie een taboe. Het is een gevoelig en pijnlijk onderwerp, dat is iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:25 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik bedoel dat sommige mensen dat een taboe vinden.Ik niet.Een heel drama mee gemaakt met de juf van de basisschool.Onze dochter was toen 8.De oma van de juf was overleden en oma woonde tegenover de school en de klas keek uit op het huis van oma.De juf zag dat haar oma opgehaald werd door de begrafenisondernemer en toen kwamen de tranen.Er waren dus ouders die dat schandalig vonden en een klacht hebben ingediend bij het hoofd van de school.


Huh, dat vind ik echt gek := Wat erg voor die juf. Toch juist een mooi moment om met de kinderen te spreken over leven en dood en dat je daarom verdrietig mag zijn. De dood is waar iedereen ooit mee te maken gaat krijgen en verdrietig over is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:28 



 
Profiel   

stvieee schreef
borstvoeding geven in het openbaar.. óf borstvoeding geven langer dan 6 maanden.

uitspraken als "wanneer ga je afbouwen?" of "als kindjes tandjes krijgen (rond de 6 maanden) vind ik borstvoeding echt niet meer kunnen" zijn opmerkingen die ik dagelijks hoor terwijl mijn baby pas 3,5 maand is nu.


Borstvoeding langer dan 6 mnd merk ik ook. Mijn kind kan lopen dus dan moet je stoppen met bv heb ik ook al gehoord 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 13:34 



 
Profiel   

Inderdaad pedofilie, niet te verwarren met pedoseksualiteit!
Sekswerk

Veel van de genoemde taboes herken ik eigenlijk niet. Natuurlijk zijn er altijd wat mensen die het er niet mee eens zijn en het veroordelen, maar dat maakt het nog geen taboe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 14:01 



 
Profiel   

Geld, geld en nog eens geld.

Hoeveel je voor een paard hebt betaalt
Hoeveel salaries je verdient
Hoeveel je aan het sparen zijn

I’m kom uit een land waar er een keer per jaar een lijst wordt publiceert met hoeveel elke mens heeft verdient, hoeveel belasting dat mens hebt betaalt en hoeveel er staat op de spaar rekening.

In Nederland kan de salaries voor dezelfde baan bij twee verschillende bedrijven zo uit elkaar lopen doordat mensen niet weten wat een normale salaries voor die baan is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 14:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 15 [ 357 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen