Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 15 [ 357 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is volgens jou een taboe?

 
Profiel   

__Sannne schreef
SavannahNx schreef
Moslim zijn of worden wanneer je afkomst Hollands is.


Weet niet of het echt een taboe is, maar je wordt er wel raar op aangekeken in ieder geval. Een oud klasgenootje van mij, Nederlandse afkomst, is getrouwd met een moslim en sindsdien ook bekeerd enzo. Het is een hele slimme snuggere meid en ik ga er vanuit dat het volledig haar eigen keuze is geweest. Maar de lading oliebol en vooroordelen die mensen klaar hebben staan over haar en haar man is niet normaal. Hij zou haar wel gedwongen en gebrainwashed hebben. Sure.


Ja mee eens. Ik snap dat het bijvoorbeeld moeilijk kan zijn voor ouders om hun dochter met een hoofddoek of algeheel in het lang gekleed te zien maar ik hoor om mij heen zoveel vooroordelen idd. Ben zelf niet getrouwd of samen met een moslim man maar zelf aan het oriënteren in het geloof en ik kreeg van veel (Nederlandse) vriendinnen lachpoppetjes toegestuurd of vreemde gezichten. (Draag geen hoofddoel oid) maar het idee alleen al vonden ze raar. Ook mijn moeder overigens.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 12:59 



 
Profiel   

Meid uit de straat bekeerde zich ook tot het Moslimgeloof, hoofddoek en alles bekleedt. Toen zei mijn moeder ook dat als ik dat was geweest dat ze dan een goed gesprek met mij was aangegaan. Waarbij ik denk "Waarom?" moet iemand toch zelf weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 13:06 



 
Profiel   

poes schreef
En als het psychische mishandeling is anjali? Dan ook? En waar trek je de grens?

Mishandeling is mishandeling,geestelijk of lichamelijk. De grens trek jezelf. Daar kun je niet bijblijven want je telt zelf ook mee en zo'n man verdient dan geen vrouw .Je zou kunnen zeggen: dat komt door zijn ziekte, maar ik ben van mening dat iets wat er niet inzit er ook niet uit kan komen, ook niet als iemand ziek, dronken, onder invloed, of wat dan ook zou zijn. Maar ik denk dus niet dat het een taboe is om een mishandelende man te verlaten.Misschien eerder om er wel bij te blijven of er weer naar terug te gaan,wat je ook vaak ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 13:30 



 
Profiel   

SavannahNx schreef
__Sannne schreef

Weet niet of het echt een taboe is, maar je wordt er wel raar op aangekeken in ieder geval. Een oud klasgenootje van mij, Nederlandse afkomst, is getrouwd met een moslim en sindsdien ook bekeerd enzo. Het is een hele slimme snuggere meid en ik ga er vanuit dat het volledig haar eigen keuze is geweest. Maar de lading oliebol en vooroordelen die mensen klaar hebben staan over haar en haar man is niet normaal. Hij zou haar wel gedwongen en gebrainwashed hebben. Sure.


Ja mee eens. Ik snap dat het bijvoorbeeld moeilijk kan zijn voor ouders om hun dochter met een hoofddoek of algeheel in het lang gekleed te zien maar ik hoor om mij heen zoveel vooroordelen idd. Ben zelf niet getrouwd of samen met een moslim man maar zelf aan het oriënteren in het geloof en ik kreeg van veel (Nederlandse) vriendinnen lachpoppetjes toegestuurd of vreemde gezichten. (Draag geen hoofddoel oid) maar het idee alleen al vonden ze raar. Ook mijn moeder overigens.


Is het dan specifiek moslim worden dat dan taboe is of veranderen van geloof? Daar stel ik me soms vragen bij, aangezien we nu ook weer niet zo christelijk meer zijn hier, zeg maar. Over het algemeen, dan. := Ik merk het soms ook bij mensen als je van 'mening verandert' als je in een maand tijd bv. Gewoon enorm veel geleerd hebt over bv. Iets medisch, huisdieren, bepaalde zaken, etc. Dat je dan ook vies wordt bekeken. Een mening mag je blijkbaar enkel veranderen na jaren studie en hen niet zien ofzo :Y)

Toegegeven, moest iemand verwachten of verlangen dat ik zou converteren dan zou ik snel de andere kant uitgelopen zijn. Daar zou ik oprecht niet aan beginnen, voor niemand, ongeacht de taboe. Maar dat valt dan weer onder 'selectief zijn' :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:28 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Mwoah, zelfs op bokt zijn er genoeg gebruikers die stoere verhalen hebben of hun experimenten. Het is ook wel iets wat in de kroeg prima ter sprake kan komen of iemand dat wel eens geprobeerd heeft. Zeker de house party generatie is er niet bepaald verlegen over.
Verslaging toegeven is inderdaad wel een stap verder
Toegeven dat je zonder drugs je beroep niet kunt uitvoeren wordt waarschijnlijk als een soort falen gezien. Inderdaad vallen daar vaak artsen onder, idem met onderzoekers en ook sommige top functies in bedrijven die samen gaan met weinig slaap.


Ik ben zo'n mens, alweer. Maar niet verslaafd geraakt, vrienden van mij wel en daarom ben ik toen uit dat groepje gestapt. Die staan 5 jaar later nog speed te snuiven in de kroeg.

Maar ik ben heel openminded over drugs en open over mijn drugsgebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:35 



 
Profiel   

Ik denk wel dat de taboe dan specifiek op het moslim worden ligt. Het is een geloof die vaak de dames nogal van uiterlijke kenmerken laat veranderen als in, hoofddoek op of lange jurken. Omdat veel mensen moslims over 1 kam scheren denk aan de aanslagen die gebeurd zijn, ligt het taboe denk ik wel echt op het geloof “de islaam”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 23:27 



 
Profiel   

Anjali: daar heb je ook een punt in. Bij iemand blijven die duidelijk schadelijk voor je is, is ook een taboe.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 00:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 15 [ 357 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen