Traagschuim matras wat doe ik.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Traagschuim matras wat doe ik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 10:56

Wij hebben een traagschuimmatras maar daar zitten kuilen in. We hebben dus een nieuwe nodig, we hebben de grootste maat. Ik heb rond gekeken maar ik zie ook matras opleggers.Die zijn rond de 200 euro, ik kan helaas niet de hoofdprijs betalen. Wat voor tips heeft bokt?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:02

die opleggers gaan je probleem niet oplossen is mijn ervaring, zou gewoon nieuwe matrassen kopen.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Traagschuim matras wat doe ik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:05

Een kapotte matras los je niet op met een topper. En kuilen is toch wel flink versleten en op.

Ik zou toch op zoek gaan naar wat nieuws. Ikea heeft ook matrassen, dan ben je veel minder geld kwijt.
Wij hebben wel 1x moeten ruilen (de eersten waren erg fijn maar kregen we last van), iets bijbetaald en nieuwe opgehaald. Die bevallen ons super.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:07

Mijn persoonlijke tip, Koop goedkoop. Ik heb nu al 4 matrassen, en geen goedkope, waar ik binnen 1 a 2 jaar kuilvorming in had. Mogen ze garantie geven, einde liedje is altijd dat je toch een nieuw matras mag kopen. (ik kan overigens echt heel slecht tegen kuilvorming en voel het dus ook heel erg). Met grootste maat bedoel je 180x200?? Dan zou je zelfs kunnen overwegen 2x90 erin te leggen. Hebben wij ook, omdat mijn wensen voor een matras heel anders zijn dan van mijn wederhelft. En bij 2x90 kan je ook nog steeds 1 groot hoeslaken gebruiken. Hebben wij niet, maar dat is omdat ook daar wederhelft en ik andere wensen hebben :D

Een topper, zo heten die opleggers, gaat je niet helpen met de kuilvorming. die voel je binnen de kortste keren daar doorheen.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Traagschuim matras wat doe ik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:09

Een matras van goede kwaliteit is na tien jaar echt op, soms sneller. Maar aangezien je heel veel tijd van je leven in bed doorbrengt zou ik toch gaan sparen en een goede kopen, die hoeft niet heel duur te zijn maar een topper lost het niet op. Misschien voor eventjes maar is eigenlijk weggegooid geld.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:10

Wij hebben een maatwerk matras laten maken in Valkenswaard, bleek zo'n 300 euro voor een matras van 150x200 te zijn en slaapt helemaal prima. Zou het zo weer doen voor dat geld :j

Anoniem

Re: Traagschuim matras wat doe ik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:12

Mijn moeder met veel lichamelijke ongemakken zweert bij een M-line en kon ze goedkoper echt niet in die kwaliteit vinden. Dat zou ik je dus aanraden, toch doorsparen. Is ook het enige bed waar ik zelf pijnvrij in slaap dus ik ben ook aan de spaar haha.

Anoniem

Re: Traagschuim matras wat doe ik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:16


marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 11:18

Dan neem ik er 2 dan zit ik rond de 200 euro.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:32

Evt een stevig/hard matras (deels pocketvering deels schuim) en daarop een topper. :)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:34

Ik dacht ook altijd duur hoeft niet beter te zijn. Nu heb ik sinds februari een Swiss sense bed, incl alle goede matrassen en ik slaap beter dan ooit. In verband met een val heb ik al jaren last van mijn rug, maar merk nu dat het stukken minder is dan het daarvoor was.

Goedkoop is dus niet altijd beter als je voor een matras gaat.

edit: gaat in mijn geval wel om een boxspring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:36

marleen_usar schreef:
Dan neem ik er 2 dan zit ik rond de 200 euro.


Ik weet niet of hij ook echt lekker ligt hoor. Maar voor een volgende matras ga ik hem zeker overwegen. Je kunt hem binnen 90 dagen terugsturen als hij niet lekker ligt, dus dat durf ik wel aan..

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:06

Heb je er nog garantie op, TS? Wij hebben hetzelfde aan de hand gehad met M-Line matrassen en konden deze laten omruilen. Daar kregen we later wederom dezelfde problemen mee. Voor ons geen duur matras meer, want we hadden er steevast last van ons lijf van. Uiteindelijk zijn we overgestapt op de matrassen van Lidl en we liggen al super lang probleemloos. Geen pijntjes meer en geen kuilen. Misschien is dat voor jullie de oplossing?

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 12:11

Nee de garantie is verlopen, ik denk dat ik voor de Lidl ga.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:12

Ik zweer bij de matrassen van RHF ( Royal Health Foam ). Kun je eventueel ook 90 (geloof ik) dagen proefslapen!

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:17

Ik heb nu 3 jaar matrassen van Ikea en nog geen kuil te bekennen!
Het waren echt de duurste matrassen niet, had eerst een duurdere waar wel kuilen in kwamen maar die konden we omruilen.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:35

marleen_usar schreef:
Nee de garantie is verlopen, ik denk dat ik voor de Lidl ga.


Ik denk dat ik recordhouder ben met 6 verschillende bedden/matrassen in 1,5 jaar. Grúwelijk wat een struggle. De Lidl matrassen heb ik ook (nagenoeg nieuw op zolder). Je ‘moet’ je goed verdiepen in het bed/bedbodem eronder.
Bij ons was niks geschikt. Enige maanden op een boxspring onderkant ging nog wel. Maar dus ook uiteindelijk weer kuilen en ellendig slapen.

Tot een kennis (jarenlang beddenverkoper geweest) zei: ja traagschuim, hartstikke leuk voor kinderen. Lattenbodem eronder met zo’n matras? Vragen om ellende.
En ja dat klopte wel.

Uiteindelijk op zijn advies 1,5 maand geleden een nieuwe boxspring gekocht. Met traagschuim topper. Ook nog half geld in de opheffingsuitverkoop :-) Sindsdien slapen we weer!
Hadden we gelijk moeten doen. We hadden met alle miskopen bij elkaar wel 2 Mlines kunnen kopen boehoe.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Traagschuim matras wat doe ik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:49

Wat fijn werkt is twee losse vrij stevige matrassen met een grote dikke topper erop met traagschuim. Die combinatie bevalt veel beter dan een groot zachter matras want dan krijg je gewoon heel snel kuilen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:32

safina schreef:
De beste koop volgens de consumentenbond haal je bij Lidl. Die schijnt het te winnen van merken als Auping en Tempur.
https://www.lidl-shop.nl/beste-koop-matras

:

Citaat:
Uitslag Consumentenbond: Lidl matras het beste?
Op nummer één uit de test, met zowel het predicaat ‘Beste koop’ en ‘Beste uit de test’ van de Consumentenbond komt de matras ‘Meradiso’, een 7-zones koudschuim matras in hardheid 3. Dit matras is te koop via de webshop van de Lidl en kost €100,- (90x200 centimeter). De reden waarom dit matras zo goed uit de test is gekomen is te danken aan het feit dat het erg goedkoop is. Dit strijkt de rest van de kwaliteiten van de matras wat recht, die gerust middelmatig genoemd mogen worden. De matras zou niet misstaan in een hotel of hostel, waar een slaper er één of enkele dagen gebruik van maakt.

Hier bedoelen we mee dat dit matras uitstekend geschikt is voor de gemiddelde mens. Het is goedkoop, ondersteunt prima en heeft een wat langere levensduur.

Of het voor u persoonlijk het beste matras is, en daarmee de beste koop valt te betwijfelen. De matras scoort op de onderdelen ondersteuning lichte, kleine rugslapers en ondersteuning lichte, kleine zijslapers respectievelijk een 8,6 en een 7,0. Minder goed wordt er gescoord op het onderdeel ondersteuning lange, zware zijslapers (5,8), ventilatie (6,0) en veerkracht (6,6). Het matras krijgt een totaalcijfer van 8,1.


Zie ook:

https://www.matras.info/matrassen-vergelijken/consumentenbond/
https://www.matras.info/matrassen-vergelijken/consumentenbond/matrassentest-consumentenbond-2018/

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:04


Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:10

Katja schreef:
Wat fijn werkt is twee losse vrij stevige matrassen met een grote dikke topper erop met traagschuim. Die combinatie bevalt veel beter dan een groot zachter matras want dan krijg je gewoon heel snel kuilen.

Die combi hebben wij ook 10 jaar gehad, toen kwamen ook daar wel kuilen in. Nu een stevige matras met een traagschuim bovenlaag, bevalt ook heel goed :j

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:14

De ikea garantie is echt niet zo bijzonder hoor. Binnen 2 jaar een kuil in het matras. Dus terug. Maar door transport en opvouwen konden ze geen kuil van minimaal 4 cm meten en dan krijg je dus niets. Tot 4cm heet normaal.

Matras.info is ook gekleurd hoor. Helaas.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Traagschuim matras wat doe ik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:20

Olympia, dus traagschuim en lattenbodem is geen goede combi. Maar op een boxspring onderkant kunnen ze wel? Maar bij jullie toen ook na een paar maanden kuilen? Of begrijp ik het niet goed? Ben er nl. ook wel in geïnteresseerd maar hebben nu ook een boxspring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:22

Matrasinfo is van iemand die zelf in de business zit. Tuurlijk ga ja dan goedkope matrassen van je concurrenten afraden.

Ikea heb ik ook ervaring mee. Inderdaad na een jaar een kuil in beide matrassen. Kreeg zonder problemen 2 nieuwe. Maar wel hetzelfde type, dus na een jaar weer kuilen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:27