Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:51

Hoe is het nu met je ts?

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 21:24

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een stadium verder ben. Heb een paar dagen gehad dat ik heel erg boos was, en nu zit ik in een stadium waar ik me vrij eenzaam voel. Ik plan m'n dagen vol en zoek veel afleiding, maar toch vind ik het moeilijk 's avonds alleen thuis te komen.

Hij is nieuwjaarsdag bij me geweest (elke keer als ik hem zie lijkt hij er erger aan toe moet ik zeggen) en sindsdien helaas geen contact meer gehad. Hij mag vrijdag gelukkig wel voor het eerst naar de psycholoog.

Dus hoe het gaat.. tja.. Ik voel me sterk maar het blijft een rot situatie. Ik houd er sterk rekening mee dat het niet meer goed komt. En zo wel, dan moet er vanaf zijn kant echt een sterke wil zijn om er aan te werken, anders begin ik er niet meer aan. Het vertrouwen is helemaal weg en hij doet me ontzettend veel pijn. Wellicht niet met opzet doordat hij ziek is, maar mij zo erg laten vallen na 11 jaar heb ik niet verdiend.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:17

:(:)

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:22

Ik zou het gevoel loslaten dat "je dit niet verdiend hebt en hij je heeft laten vallen".
Daar heeft het namelijk niets mee te maken; Als de liefde over is of onmogelijk is dan is dat zo, daar komt geen opzet bij kijken.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:30

Ik kan me goed voorstellen dat ze dat zo voelt, je hebt tenslotte 11 jaar samen door gebracht, voor elkaar klaar gestaan en dan gaat het nu zo, het verhaal heeft 2 kanten maar je gevoel kan het zo ervaren.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:32

BarbaLala schreef:
Ik zou het gevoel loslaten dat "je dit niet verdiend hebt en hij je heeft laten vallen".
Daar heeft het namelijk niets mee te maken; Als de liefde over is of onmogelijk is dan is dat zo, daar komt geen opzet bij kijken.

Dat is waar, maar de manier waarop hij dit heeft gedaan verdient niet de schoonheidsprijs en dat heeft TS inderdaad niet verdiend...

Sterkte TS!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 14:40

Achterom schreef:
BarbaLala schreef:
Ik zou het gevoel loslaten dat "je dit niet verdiend hebt en hij je heeft laten vallen".
Daar heeft het namelijk niets mee te maken; Als de liefde over is of onmogelijk is dan is dat zo, daar komt geen opzet bij kijken.

Dat is waar, maar de manier waarop hij dit heeft gedaan verdient niet de schoonheidsprijs en dat heeft TS inderdaad niet verdiend...

Sterkte TS!

Dat bedoel ik daar inderdaad mee :).

Zertab

Berichten: 12191
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:20

BarbaLala schreef:
Ik zou het gevoel loslaten dat "je dit niet verdiend hebt en hij je heeft laten vallen".
Daar heeft het namelijk niets mee te maken; Als de liefde over is of onmogelijk is dan is dat zo, daar komt geen opzet bij kijken.


Maar als dit gevoel de TS helpt om over hem heen te komen, zou ik dit juist wel vasthouden. Ongeacht of het terecht richting hem is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:45

Achterom schreef:
BarbaLala schreef:
Ik zou het gevoel loslaten dat "je dit niet verdiend hebt en hij je heeft laten vallen".
Daar heeft het namelijk niets mee te maken; Als de liefde over is of onmogelijk is dan is dat zo, daar komt geen opzet bij kijken.

Dat is waar, maar de manier waarop hij dit heeft gedaan verdient niet de schoonheidsprijs en dat heeft TS inderdaad niet verdiend...

Sterkte TS!


Maar volgens mij benoemt TS ook steeds dat het echt niet goed met hem gaat.. Ga je hem dit dan nu echt verwijten? :n

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:51

Dan hoef je toch niet ineens heel egoïstisch alleen nog maar aan jezelf te denken ook al heb je een mindere periode?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:53

meggiemeg schreef:
Dan hoef je toch niet ineens heel egoïstisch alleen nog maar aan jezelf te denken ook al heb je een mindere periode?


Nee, maar ik denk dat hij oprecht niet anders kan.. Als jij echt depressief is? Dan heb je domweg geen energie en ruimte voor een ander.. En nee dit is niet leuk, maar wel zoals het is.
En zoals ik hier lees doet hij alles wat binnen zijn macht ligt om eraan te werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:58

Maar er staat toch nergens dat Ts hem dat verwijt? Ze hebben momenteel zelfs geen contact meer van zijn kant uit. Het is normaal dat zij zich zo voelt en dat mag ze ook.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:05

Alle gevoelens zijn ok nu. Verdriet, boosheid, onbegrip. Laat het maar gewoon een beetje gebeuren. Juist goed dat je hier doorheen gaat, ook al voelt dat nu misschien niet zo.
Sterkte, het komt goed.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:05

Volgens mij is dat allemaal niet relevant als je relatie onverwacht door de ander wordt beëindigd.

Voordat je uiteindelijk aan aanvaarding en berusting toekomt, ga je eerst door een aantal fases. Boosheid hoort daar bij.

Ik vind het dan ook heel "gezond" hoe je reageert, ts.
Er is helemaal niets mis mee.

Nogmaals sterkte.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:09

Als die jongen haar zo mag laten vallen omdat hij emotioneel er geen ruimte voor heeft, heeft zij net zo veel recht om te zeggen dat ze dat niet verdiend en dat dit een reden kan zijn om er zelf niet meer mee verder te willen.

Pareltjes
Berichten: 2210
Geregistreerd: 21-07-19

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:49

Ik hoop TS dat je snel wat rust en stabiliteit toe. In welke hoedanigheid dan ook.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:51

Relaxed schreef:
meggiemeg schreef:
Dan hoef je toch niet ineens heel egoïstisch alleen nog maar aan jezelf te denken ook al heb je een mindere periode?


Nee, maar ik denk dat hij oprecht niet anders kan.. Als jij echt depressief is? Dan heb je domweg geen energie en ruimte voor een ander.. En nee dit is niet leuk, maar wel zoals het is.
En zoals ik hier lees doet hij alles wat binnen zijn macht ligt om eraan te werken..


Amen Relaxed!

Wel mooi om de reactie van Meggiemeg te lezen, want wat zij schrijft is exact de reactie die mensen geven als ze geen ervaring hebben met depressie en aanverwante stoornissen.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 17:59

Ik verwijt hem zeker niks. Zoals ik al zei, hij is ziek in zijn hoofd (om het even cru te zeggen) en hij kan er niks aan doen. Daar heb ik alle begrip voor én geduld, anders gaf ik hem niet de ruimte.

Ik ben zelf ook (toevallig 1,5 jaar terug) depressief geweest. Zelf heb ik totaal niet zo gereageerd. Natuurlijk is iedere depressie anders, maar ik had toch een klein beetje respect nog verwacht. Ik hoor echt helemaal niks van hem en voor m'n gevoel laat hij me keihard vallen en laat hij echt geen enkele effort zien dat hij aan de relatie wil werken. Nogmaals, ik weet dat hij ziek is en er waarschijnlijk nog lang niet aan toe is, maar ik had toch misschien een minimaal beetje verwacht. Ook de manier hoe het hoge woord eruit is gekomen is ook echt niet netjes. Daarbij, heeft hij 1,5 jaar eigenlijk me voorgelogen, zo zie ik het nu een beetje. En dat was allemaal voor hij depressief/oververmoeid is geraakt.

Nogmaals, ik weet dat hij ziek is. Dat snap ik echt, anders had ik hem die ruimte niet gegeven en had ik allang de handdoek in de ring gegooid zoals een paar pagina's terug me werd geadviseerd.

En natuurlijk ben ik niet boos op hem omdat zijn gevoel weg is, alleen 'boos' op de manier hoe hij gehandeld heeft en hoe hij me nu laat zitten (in onzekerheid).

Anoniem

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:03

Je mag ook gewoon boos worden op iemand die ziek is hoor. Hij is ziek in zijn hoofd, maar niet ontoerekeningsvatbaar.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:08

Maar TS, jij kiest zelf voor die onzekerheid.
Hij heeft aangegeven in welk pakket hij zit; jij bent degene die wil wachten of wat al dan niet nog goed komen gaat.
Dat kun je hem dus niet aanrekenen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:09

blubblabhoi schreef:
Ik verwijt hem zeker niks. Zoals ik al zei, hij is ziek in zijn hoofd (om het even cru te zeggen) en hij kan er niks aan doen. Daar heb ik alle begrip voor én geduld, anders gaf ik hem niet de ruimte.

Ik ben zelf ook (toevallig 1,5 jaar terug) depressief geweest. Zelf heb ik totaal niet zo gereageerd. Natuurlijk is iedere depressie anders, maar ik had toch een klein beetje respect nog verwacht. Ik hoor echt helemaal niks van hem en voor m'n gevoel laat hij me keihard vallen en laat hij echt geen enkele effort zien dat hij aan de relatie wil werken. Nogmaals, ik weet dat hij ziek is en er waarschijnlijk nog lang niet aan toe is, maar ik had toch misschien een minimaal beetje verwacht. Ook de manier hoe het hoge woord eruit is gekomen is ook echt niet netjes. Daarbij, heeft hij 1,5 jaar eigenlijk me voorgelogen, zo zie ik het nu een beetje. En dat was allemaal voor hij depressief/oververmoeid is geraakt.

Nogmaals, ik weet dat hij ziek is. Dat snap ik echt, anders had ik hem die ruimte niet gegeven en had ik allang de handdoek in de ring gegooid zoals een paar pagina's terug me werd geadviseerd.

En natuurlijk ben ik niet boos op hem omdat zijn gevoel weg is, alleen 'boos' op de manier hoe hij gehandeld heeft en hoe hij me nu laat zitten (in onzekerheid).

Dat mag je hem best laten weten, hoor. Dat hij ziek is, is een verklaring voor bepaald gedrag, maar absoluut geen excuus. Ook iemand die depressief is mag op zijn/haar opmerkelijke en/of foute gedrag gewezen worden. Juist doen, meestal zijn ze zich niet eens bewust dat ze zich zo gedragen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:11

Dat hij niet voldoet aan jouw verwachtingen kun je hem niet aanrekenen he ;)
Jij kiest er zelf voor bepaalde verwachtingen te hebben, daar hoeft hij niets mee te doen. Als dat je kwetst ligt dat aan jouw eigen verwachtingen, niet aan zijn handelen.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:15

BarbaLala schreef:
Wel mooi om de reactie van Meggiemeg te lezen, want wat zij schrijft is exact de reactie die mensen geven als ze geen ervaring hebben met depressie en aanverwante stoornissen.


Klopt ik heb er weinig ervaring mee, vandaar ook mijn vraag.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 18:18

BarbaLala schreef:
Maar TS, jij kiest zelf voor die onzekerheid.
Hij heeft aangegeven in welk pakket hij zit; jij bent degene die wil wachten of wat al dan niet nog goed komen gaat.
Dat kun je hem dus niet aanrekenen.

Dat is niet helemaal waar. Hij heeft zelf aangegeven dat hij hoopt dat zijn gevoelens weer terug gaan komen en dat hij tijd voor zichzelf nodig heeft om beter te worden en dat te ontdekken. Maar niemand kan in een glazen bol kijken of dat ook gebeurd in de toekomst.
En natuurlijk wacht ik daar op, dat is een keuze die we beide gemaakt hebben. Ten eerste omdat ik super veel van hem hou en hem niet kwijt wil, ten tweede omdat je niet zomaar 11 jaar weggooit van één op de andere dag en tot slot omdat we vorig jaar een huis hebben gekocht en partnerschap aangegaan zijn. Nu zijn dat 'maar' spullen en kan alles geregeld worden, maar dat doe je ook niet weg als er misschien nog een kans is dat het goed komt, op z'n minste kun je proberen hier nog voor te gaan. Maar blijkbaar verwacht ik daar te veel van, maar ik geef het niet zomaar op.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:22

Onderschat je eigen aandeel in de situatie en je denkwijze niet.
Dat is alles wat ik er nog over zal zeggen want ik praat tegen een muur merk ik.