Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:28

Hier een soortgelijke situatie, alleen ben ik degene die de stekker eruit heb getrokken na 26 jaar. Bij elkaar vanaf mijn 16e. De afgelopen 6 jaar was het aflopende zaak, 3 jaar geleden een burn-out met lichte depressie hierom gehad. Geen enkele steun van mijn partner gehad. Toch proberen door te zetten. 2 jaar geleden merkte ik dat mijn gevoel weg was. En elke keer zoeken naar dat gevoel en niet kunnen vinden. Afgelopen zomervakantie ben ik weer ingestort en heb ik tegen mijzelf gezegd dat zo ziek worden van een relatie niet goed is. Ik heb 6 jaar gestreden voor mijn relatie maar dit heeft niet mogen baten waarna mijn gevoel helemaal op was/is.

Het is moeilijk en heel onwerkelijk. Maar je behoort je niet bedonderd te voelen. Sommige mensen strijden nu eenmaal alleen en proberen het zelf op te lossen. Dit deed ik ook. Ik probeerde mijn liefde 2 jaar lang voor hem terug te vinden maar doordat ik niet gezien werd in de relatie, is het niet meer teruggekomen. Afgelopen oktober heb ik het medegedeeld en nu gaan we vriendschappelijk de scheiding in.

Heel veel sterkte met alle stadium van emoties waar je doorgaat.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:36

Zoals ik al eerder zei: als je in een burn out zit of depressie is er 0,00000000000 ruimte voor anderen. Je kan jezelf niet eens motiveren bij wijze van om te eten douchen. Ook tijdsbesef is een ding. Waar jij een week zit te wachten heeft die ander niet het gevoel ‘dat het al zo lang geleden is’. En hij heeft tijd en ruimte nodig, zoals ik ook eerder zei is dit niet in 2 maanden opgelost en je mag blij zijn binnen 2 jaar. En nee het is niet te snappen als je er zelf niet in hebt gezeten.

Verder vind ik dat je die gevoelens allemaal wel kan hebben en dat helpt maar geloof mij hij doet dit niet met opzet en laat staan omdat hij geen respect heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:47

Zonnetje81 schreef:
Zoals ik al eerder zei: als je in een burn out zit of depressie is er 0,00000000000 ruimte voor anderen. Je kan jezelf niet eens motiveren bij wijze van om te eten douchen. Ook tijdsbesef is een ding. Waar jij een week zit te wachten heeft die ander niet het gevoel ‘dat het al zo lang geleden is’. En hij heeft tijd en ruimte nodig, zoals ik ook eerder zei is dit niet in 2 maanden opgelost en je mag blij zijn binnen 2 jaar. En nee het is niet te snappen als je er zelf niet in hebt gezeten.

Verder vind ik dat je die gevoelens allemaal wel kan hebben en dat helpt maar geloof mij hij doet dit niet met opzet en laat staan omdat hij geen respect heeft.

Dat hij het niet met opzet doet klopt, maar dat betekent niet dat TS zich moet wegcijferen. Zij mag net zo goed laten weten hoe zij zich voelt onder de omstandigheden.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:49

_San87_ schreef:
Zonnetje81 schreef:
Zoals ik al eerder zei: als je in een burn out zit of depressie is er 0,00000000000 ruimte voor anderen. Je kan jezelf niet eens motiveren bij wijze van om te eten douchen. Ook tijdsbesef is een ding. Waar jij een week zit te wachten heeft die ander niet het gevoel ‘dat het al zo lang geleden is’. En hij heeft tijd en ruimte nodig, zoals ik ook eerder zei is dit niet in 2 maanden opgelost en je mag blij zijn binnen 2 jaar. En nee het is niet te snappen als je er zelf niet in hebt gezeten.

Verder vind ik dat je die gevoelens allemaal wel kan hebben en dat helpt maar geloof mij hij doet dit niet met opzet en laat staan omdat hij geen respect heeft.

Dat hij het niet met opzet doet klopt, maar dat betekent niet dat TS zich moet wegcijferen. Zij mag net zo goed laten weten hoe zij zich voelt onder de omstandigheden.

Precies, hij mag zijn gevoelens hebben, maar zij ook. Dat hoeft ze nog niet eens naar hem uit te spreken, vaak helpt het al enorm als je het in ieder geval voor jezelf erkent!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:51

Allemaal zo kort door de bocht. Er zijn er die adviseren dat op zn bord te leggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:54

Achterom schreef:
_San87_ schreef:

Dat hij het niet met opzet doet klopt, maar dat betekent niet dat TS zich moet wegcijferen. Zij mag net zo goed laten weten hoe zij zich voelt onder de omstandigheden.

Precies, hij mag zijn gevoelens hebben, maar zij ook. Dat hoeft ze nog niet eens naar hem uit te spreken, vaak helpt het al enorm als je het in ieder geval voor jezelf erkent!

Zeker.

Toch vind ik wel dat hij ook mag horen hoe TS zich eronder voelt en wat dit alles met haar doet. Je eigen gevoelens wegschuiven kan enorm escaleren.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:24

BarbaLala schreef:
Maar TS, jij kiest zelf voor die onzekerheid.
Hij heeft aangegeven in welk pakket hij zit; jij bent degene die wil wachten of wat al dan niet nog goed komen gaat.
Dat kun je hem dus niet aanrekenen.


Precies! Vriend (of eigenlijk ex) heeft woord voor woord gezegd dat hij niet meer van TS houdt, geen gevoelens meer heeft, en 'hij bang is dat hij deze niet meer gaat krijgen'. Dan kun je die persoon echt niet verwijten dat hij zogezegd 'niet meer aan de relatie wil werken' want voor hem heeft hij geen relatie meer, anders was hij nooit uit huis getrokken. Is hard maar ik snap niet dat je dit nog zo aan het analyseren bent TS terwijl het vrij simpel is. En een depressie ja dat kan best, maar hij heeft het wel eerst uit gemaakt, grote kans dat als hij genezen is nog steeds niet van mening veranderd.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:28

Misschien voelt hij echt niks meer voor je dat zou goed kunnen.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:32

Ehm ...we hebben het hier over gevoelens! Alsof TS als donderslag bij heldere hemel HAAR gevoelens even kan uitschakelen. Aandeel of niet, het heeft haar overvallen. Het heeft tijd nodig aan het idee te wennen. Iemand te moeten gaan missen. Jezelf los van de ander te gaan zien. Dat doet zeer, heeft tijd nodig, dat gaat met vallen en op staan.

Je kunt niet verwachten dat iemand die zo geraakt is het allemaal zo ziet als jullie. En wie zegt me dat jullie het bij het rechte eind hebben? Om dus de TS zo te confronteren met “ haar aandeel “ hierin vind ik echt niet kunnen.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 22:48

Pareltjes schreef:
Ehm ...we hebben het hier over gevoelens! Alsof TS als donderslag bij heldere hemel HAAR gevoelens even kan uitschakelen. Aandeel of niet, het heeft haar overvallen. Het heeft tijd nodig aan het idee te wennen. Iemand te moeten gaan missen. Jezelf los van de ander te gaan zien. Dat doet zeer, heeft tijd nodig, dat gaat met vallen en op staan.

Je kunt niet verwachten dat iemand die zo geraakt is het allemaal zo ziet als jullie. En wie zegt me dat jullie het bij het rechte eind hebben? Om dus de TS zo te confronteren met “ haar aandeel “ hierin vind ik echt niet kunnen.

Dank Pareltjes :+:

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:48

Er zijn meer dan genoeg andere leuke mannen. Ik zou zeggen geef ze ook eens een kans.

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:09

Ik vind het ook heel normaal hoe je reageert, TS. Ook al die gevoelens en emoties horen erbij. En het is goed om ze er te laten zijn. Het heeft allemaal tijd nodig, maar dat komt vast goed met jouw instelling!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 23:14

SensaHorses schreef:
Ik vind het ook heel normaal hoe je reageert, TS. Ook al die gevoelens en emoties horen erbij. En het is goed om ze er te laten zijn. Het heeft allemaal tijd nodig, maar dat komt vast goed met jouw instelling!

Dankje :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:41

Blussem schreef:
Er zijn meer dan genoeg andere leuke mannen. Ik zou zeggen geef ze ook eens een kans.


Vind je dat niet wat voorbarig? Alsof je daar voor open staat als je nog midden in de ellende zit..

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:00

Pareltjes schreef:
Ehm ...we hebben het hier over gevoelens! Alsof TS als donderslag bij heldere hemel HAAR gevoelens even kan uitschakelen. Aandeel of niet, het heeft haar overvallen. Het heeft tijd nodig aan het idee te wennen. Iemand te moeten gaan missen. Jezelf los van de ander te gaan zien. Dat doet zeer, heeft tijd nodig, dat gaat met vallen en op staan.

Je kunt niet verwachten dat iemand die zo geraakt is het allemaal zo ziet als jullie. En wie zegt me dat jullie het bij het rechte eind hebben? Om dus de TS zo te confronteren met “ haar aandeel “ hierin vind ik echt niet kunnen.


Waarom niet? Ik vind dat zolang je het netjes brengt je iemand zeer zeker met dit soort meningen mag confronteren. Of wat moeten we dan schrijven? 'Na de depressie overwonnen te hebben zal hij echt wel weer terug komen, geef de hoop vooral niet op'. Tja nee...

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:10

Wellicht als je jezelf eens in deze situatie zit en je krijgt een reactie als de jouwe dat je het beter begrijpt. Het gaat er niet om of je gelijk hebt of gaat krijgen. Je timing is een beetje off

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:17

Pareltjes schreef:
Wellicht als je jezelf eens in deze situatie zit en je krijgt een reactie als de jouwe dat je het beter begrijpt. Het gaat er niet om of je gelijk hebt of gaat krijgen. Je timing is een beetje off


Gezeten. 5 jaar relatie. Heeft me 6 maanden gekost. Ex kwam ook steeds buurten en zat ook niet goed in zijn vel. En ik ging ook door met mijn dagelijkse leven, alleen stond mijn gevoelsleven op pauze terwijl dat aan het helen had kunnen zijn. Wij waren echter al ouder dan 20, geen echte jeugdliefdes zoals de TS. Je leert er veel van. En er is nooit een goede timing voor rotte situaties.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 01:42

@Lara_Silver,
Je bent 4 jaar ouder dan TS. Dus zoveel ouder was je niet in je relatie die uitging.
Niet iedereen is in staat hun ‘gevoelsleven’ uit te zetten.

Bokkers die zeggen ‘genoeg andere mannen’ snap ik al helemaal niet. Dat is echt zo’n uitspraak waar niemand op zit te wachten, zelfs als je relatie definitief uitgaat zonder alle bijzaken die ts hier heeft.

“Gewoon verder leven, hij heeft het uitgemaakt”, is echt zo makkelijk niet.
Jeetje waar is iedereen hier met through sickness and in health? Je hoeft niet te trouwen om je zieke partner vooralsnog bij te staan hoor.
Hij heeft letterlijk aangegeven dat hij ziek is. Dat hij hoopt, maar niet zeker weet, of gevoelens terug komen.
Hij gaat deze week behandelplan in. Een boel kan veranderen met medicatie hoor, mocht hij die krijgen.
Ik kreeg na behandeling een fantastische vriend terug ondanks dat we door een gigantisch dal gingen. Genoeg mensen die mij voor gek verklaarde en zeiden dumpen die hap hier op bokt, want ik had ook een topic.

Mensen moeten zich eens proberen in te leven in een relatie waar je al lang samen bent of een huis hebt of andere ‘grote’ dingen. Het is niet zo makkelijk als, hey doei ik trek de deur dicht.
Wellicht als mensen geen concrete ervaring met relaties hebben dat je je dan maar ff voorstelt dat de vriend een paard is die je een paar keer eraf gebokt heeft. Hop, gelijk de verkoop in.. zijn genoeg betere paarden te koop.
Wellicht de empathie komt op die manier naar boven.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 07:05

Wat een nare tijd voor je TS. Of zijn gevoelens nu terug zullen komen of niet, denk dat het heel goed is wat je nu doet: doen wat je kan om de relatie te redden. Daar kan niemand een tijdslimiet vooe jou op zetten. Mochten zijn gevoelens niet terug komen dan kan je jezelf nooit verwijten dat je er niet alles aan gedaan hebt en dat is ook waardevol en kan ook een stukje rust geven. En hoe dan ook kom je hier als een sterkere vrouw uit. Keep going :*

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 07:52

Nagini schreef:
@Lara_Silver,
Je bent 4 jaar ouder dan TS. Dus zoveel ouder was je niet in je relatie die uitging.
Niet iedereen is in staat hun ‘gevoelsleven’ uit te zetten.

Bokkers die zeggen ‘genoeg andere mannen’ snap ik al helemaal niet. Dat is echt zo’n uitspraak waar niemand op zit te wachten, zelfs als je relatie definitief uitgaat zonder alle bijzaken die ts hier heeft.

“Gewoon verder leven, hij heeft het uitgemaakt”, is echt zo makkelijk niet.
Jeetje waar is iedereen hier met through sickness and in health? Je hoeft niet te trouwen om je zieke partner vooralsnog bij te staan hoor.
Hij heeft letterlijk aangegeven dat hij ziek is. Dat hij hoopt, maar niet zeker weet, of gevoelens terug komen.
Hij gaat deze week behandelplan in. Een boel kan veranderen met medicatie hoor, mocht hij die krijgen.
Ik kreeg na behandeling een fantastische vriend terug ondanks dat we door een gigantisch dal gingen. Genoeg mensen die mij voor gek verklaarde en zeiden dumpen die hap hier op bokt, want ik had ook een topic.

Mensen moeten zich eens proberen in te leven in een relatie waar je al lang samen bent of een huis hebt of andere ‘grote’ dingen. Het is niet zo makkelijk als, hey doei ik trek de deur dicht.
Wellicht als mensen geen concrete ervaring met relaties hebben dat je je dan maar ff voorstelt dat de vriend een paard is die je een paar keer eraf gebokt heeft. Hop, gelijk de verkoop in.. zijn genoeg betere paarden te koop.
Wellicht de empathie komt op die manier naar boven.

Dank Nagini :+:

Dik gedrukt is wat me helaas ook opvalt. Ik kan niet maar gewoon doorgaan of het zomaar zelf uitmaken omdat je met die grote dingen zit. En doordat hij (nog) niet in staat is over z’n gevoelens te praten zit ik nog met heel veel vragen en heb ik nog geen acceptatie. En inderdaad, in sickness and in health. Zijn hoofd zit vol en kan op dit moment geen keuze maken, ik probeer hem zo goed mogelijk bij te staan. Ik vind het dan ook niet uitmaken dat we beide maar 24 jaar zijn en nog een heel leven voor ons hebben.

En nogmaals, ik hou er sterk rekening mee dat het niet goed komt. De kans dat hij daadwerkelijk terugkomt en het nog een kans wil geven is misschien maar 1%-5%. Maar tot die tijd wacht ik zijn behandeling af.

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:23

Ik zou hier gewoon heel eerlijk in zijn, het is inderdaad heel moeilijk omdat je hem niet wilt kwetsen.

Maar juist in een relatie moet je over alles kunnen praten met elkaar, en samen over problemen kunnen praten en samen oplossen. Praten over hoe je beide in de relatie staat is daarom heel goed, en volgens mij ook erg belangrijk. Praat met hem!

En dan kunnen jullie samen beslissen wat de beste oplossing is, een korte termijn oplossing of lange termijn oplossing? En welke oplossing dan? Als jij hier maar mee blijft lopen, dan schiet je helemaal niks op en wordt het alsmaar moeilijker.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:09

Maar dan moet hij wel bij zijn gevoel kunnen, en hij gaat niet voor niks hulp zoeken omdat hij even stuk zit.
Dus zomaar een goed gesprek is dan niet zomaar mogelijk.
Ik snap ts heel goed, het is een heel proces waar je doorheen moet. Tijd is het enige die uiteindelijk raad zal geven. Knuffel ts!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 11:31

Ik denk inderdaad dat met hem praten over mijn gevoelens op dit moment geen zin heeft. Hij staat er niet voor open en heeft daar in z’n hoofd al helemaal geen ruimte voor. We praten op dit moment überhaupt niet, zwaardere onderwerpen is hij gewoon nog niet aan toen. Dus helaas moet ik daar echt nog even op wachten.

Anoniem

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:40

Ik wil een kleine (hopelijk nuttige) toevoeging aan dit topic doen.

Alle gevoelens die TS ervaart zijn menselijk, logisch en nodig zelfs om verder te gaan.

Dat kan volledig los staan van de schuld bij iemand neer leggen. Natuurlijk werkt dat in je hoofd soms net ff anders maar mij helpt het heel erg om me hier in ieder geval bewust van te maken.

Sterkte TS, ik vind dat je het knap doet!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:47

Ts, even de boel omkeren , hoeft niet zo te zijn maar toch. Je geeft aan dat hij gezegd heeft dat zijn gevoelens al weg waren voor het huis, samenlevingscontract. Het kan ook zo zijn dat juist dit de reden van zijn depressie is. Doorgaan met een situatie omdat hij je toen niet wilde kwetsen maar na anderhalf jaar zo in de knoop door een situatie waar hij eigenlijk helemaal niet in wilde zitten. Er zijn nogal wat mensen die meegaan in een situatie omdat dat nu eenmaal zo hoort/gaat. Huisje boompje beestje maar ondertussen doodongelukkig worden. En wanneer ze dan uiteindelijk echt de façade niet meer op kunnen houden krijg je inderdaad het donderslag bij heldere hemel gedoe want het is over, pats boem. Alleen de achterblijvende partner blijft met woede en verdriet achter omdat ze het gevoel hebben op een bepaalde manier bedonderd te zijn, niet doen want sommige mensen kunnen niet anders. Maar ik vermoed wel dat je die 1% ook beter los kunt laten. Verkoop de tent en ga door met leven.