Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:52

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat me opgevallen was dat TS heel normaal reageert op de situatie. Ene kant heb je hoop dat het nog doorgaat, ben je aan het rouwen, aan de andere kant ben je ook al veel meer met jezelf (goed!!!) bezig door voor jezelf je toekomstplannen duidelijk te hebben.

Aan zijn situatie kun je op het moment niet veel meer doen dan accepteren dat het zo is en, als je dit wil, proberen hem te steunen.

Zorg dat je jezelf goed op de rit krijgt en houdt, zorg dat jij het leuk hebt, dat je voor jezelf je toekomst gaat schetsen en dan kunnen jullie altijd nog samen kijken, mocht het daarop uit komen, of hij daar ook in past. Wat ik zo lees is dat TS al veel verder in haar ontwikkeling is als de partner qua toekomst. En als je daarin niet samen op (kunt) gaan dan gaat dat op een gegeven moment aan beide kanten schuren.

Ik heb zelf 8 jaar in een relatie gezeten waarin we ook een koophuis hadden. Hij had ADHD en kon maar 1 ding per dag plannen, ik plan zelf zo ver mogelijk vooruit en meerdere dingen tegelijk liefst. Hij had geen helder toekomstbeeld voor ogen en ik kon me daar dus niet aan ophalen.

Na 8 jaar was de koek op voor ons. We hebben daarna nog een paar maanden geprobeerd om er iets van te maken, maar toen kwam ik mijn huidige man tegen. En daar zat ik eigenlijk helemaal niet op te wachten! Maar ja, toch maar een kans gegeven.

Maar omdat ik in de periode dat het uit was, lekker met mezelf aan de slag was geweest en mezelf terug gevonden had, was ik een veel leuker persoon geworden.

Met mijn huidige man heb ik een ontzettend goed leven, heerlijk vooruit kijken en plannen uitvoeren, waar ik voorheen soms aan een dood paard aan het trekken was voor mijn gevoel.

TS, mijn advies aan jou zou dus zijn, ga lekker verder met je eigen plannen, en laat de toekomst op je af komen. De keuze is op dit moment ook aan jou, niet alleen aan hem. Samen verder kan, maar houdt in gedachte dat zonder hem, misschien ook wel eens een goede optie zou kunnen zijn voor je. Het is jouw leven :)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:57

Nagini schreef:
@Lara_Silver,
Je bent 4 jaar ouder dan TS. Dus zoveel ouder was je niet in je relatie die uitging.
Niet iedereen is in staat hun ‘gevoelsleven’ uit te zetten.

Bokkers die zeggen ‘genoeg andere mannen’ snap ik al helemaal niet. Dat is echt zo’n uitspraak waar niemand op zit te wachten, zelfs als je relatie definitief uitgaat zonder alle bijzaken die ts hier heeft.

“Gewoon verder leven, hij heeft het uitgemaakt”, is echt zo makkelijk niet.
Jeetje waar is iedereen hier met through sickness and in health? Je hoeft niet te trouwen om je zieke partner vooralsnog bij te staan hoor.
Hij heeft letterlijk aangegeven dat hij ziek is. Dat hij hoopt, maar niet zeker weet, of gevoelens terug komen.
Hij gaat deze week behandelplan in. Een boel kan veranderen met medicatie hoor, mocht hij die krijgen.
Ik kreeg na behandeling een fantastische vriend terug ondanks dat we door een gigantisch dal gingen. Genoeg mensen die mij voor gek verklaarde en zeiden dumpen die hap hier op bokt, want ik had ook een topic.

Mensen moeten zich eens proberen in te leven in een relatie waar je al lang samen bent of een huis hebt of andere ‘grote’ dingen. Het is niet zo makkelijk als, hey doei ik trek de deur dicht.
Wellicht als mensen geen concrete ervaring met relaties hebben dat je je dan maar ff voorstelt dat de vriend een paard is die je een paar keer eraf gebokt heeft. Hop, gelijk de verkoop in.. zijn genoeg betere paarden te koop.
Wellicht de empathie komt op die manier naar boven.

Same here.
Afgelopen jaar zat ik in exact dezelfde situatie. Vriendje was overwerkt, depressief en oververmoeid: LEEG.
Ik ben zo iemand geweest die gewacht heeft, hem gesteund heeft en het met veel pijn en moeite in zijn pieken en dalen heb weten los te laten. Er is een verschil in loslaten en loslaten.. Je kunt loslaten zien als "Mijn vriend is ziek (heeft bijvoorbeeld griep, bedenk iets lichts wat iedereen overkomen kan) en moet goed rusten, slapen voordat we samen weer kunnen rennen en springen in het leven" en "Mijn vriend houdt niet meer van me, heeft me zo lang niks verteld dat ik lijk voorgelogen en nu kan ik beter een andere man vinden" (Gewoon in het algemeen he, niet persoonlijk op wie dan ook in dit topic..!) Maar relativeer het eens.

Of je het nu licht op zwaar maakt,
Mensen willen altijd de liefde zoals hun opa en oma dat hadden vroeger en dan samen terugkijken op hun verleden samen, maar zien vaak pas in een relatie hoe hard dat eigenlijk werken is.. En haken dan keihard af.. En mijn generatie spant wel echt de kroon daarin merk ik om me heen: Hoeveel van mijn vriendinnen heihard zeiden "Hij is zó egoïstisch nu, dat verdien je niet, dumpen die gozer!" Er was een enkeling die zei "Zorg goed voor jezelf" en maar één die zei "Gelukkig zijn jullie samen altijd sterk geweest, het is niet iets wat jullie in principe niet aankunnen samen.." En dat was echt 1 tegen 12 ongeveer..!

Ja, je kan met de verkeerde zitten, maar vaak ben je daar sneller overheen dan wanneer je met de goeie zit en gevoelsmatig zo blijft tobben, en als er voorheen nooit iet smis was en nu plotseling, psychisch wel, dan denk ik dat het voornamelijk de eerste vorm van "loslaten" is die werkt, maar dan nog: Dat bepaal je wel zelf.. Ik wil niemand van de dump-adviezen het recht van spreken ontnemen hiermee of direct aanspreken, enkel laten zien hoe de situatie andersom soms ook kan zijn..

Het is altijd een eigen keuze en daarvoor is simpelweg geen goed of slecht van te maken. Ik ben toen gebleven.. En ondanks dat afgelopen jaar nog veel heftiger was, was elk positief moment met hem nóg mooier en zijn we samen des te dankbaarder.. Als je ditsoort situaties samen overleefd, leer je het ook samen verwerken/een plek geven en kom je er sterker uit dan ooit. Maar óók als je er alleen uit komt!

Bublabhoi,
Ik vind je nog steeds een moedig persoon en het is goed dat je je eigen ding doet en jezelf bezig houdt. Malen over je vriend, je verdrietig voelen, boos zijn en hem missen, alles is hartstikke gegrond en mag er zijn. Het is toch heel erg veel gevoel dat je zo meemaakt en ik vindt dat je het goed doet. Mindere dagen hebben mag he? Het is niet niks, niet voor hem, maar zeker ook niet voor jou!

Misschien kan een kalender je helpen.. Mijn paps raadde mij er eentje aan afgelopen jaar. Ik ben hem dan ook zelf gaan knutselen om bezig te blijven :') maar wat je daarmee dan doet is hem ergens ophangen, en elke dag die persoonlijk voor jou goed was, kleur je groen. Geen regels over wat goed of slecht is, jij bepaalt het zelf.
Op den duur ga je merken dat je bij elkaar toch aardig wat goeie dagen hebt, en maak je jezelf bewuster van hoe je je red en mooie dingen meemaakt ondanks het relatiedalletje waarin je je bevind. Zo worden die bergkammen om je heen wat lager en geef je jezelf wat meer ademruimte.. Want je red het best goed eigenlijk, en dit is maar een klein deel van je leven. Deze situatie beïnvloed je niet op wie je bent en wat je zelf wil. Dus blijft vooral goed jezelf vinden en dingen doen die je blij maken en zorg dat je die bij elkaar kunt gaan zien straks. Hoe het ook mag gaan lopen, het maakt je geen minder mooi persoon, gaat je op lange termijn ook niet beschadigen, het is enkel een situatie en situaties kennen een eind. en dat is hoe dan ook goed. Uiteindelijk wil je enkel gelukkig zijn en dat geluk met iemand delen.. Jij (en hij ook op zijn manier) hebt in ieder geval hoe dan ook je best gedaan, wat er ook uitkomt.

Misschien helpt het jou net als het mij hielp. En praten is alleen maar goed, maar misschien dan voor nu met dierbare vriendinnen, je ouders, lieve familie.. Er helemaal alleen in zitten is niet fijn, ook jij hebt je aansluiting nodig. Dat zoek je nu onder anderen via bokt, maar persoonlijk contact kan ook heel erg veel doen. :(:)

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:27

Overigens hoeft iemand die kampt met een burnout of depressie niet perse geen ruimte te hebben voor anderen.
Het is wel zo dat iemand zich echt niet goed voelt en begrip nodig heeft van een geliefde. Echter is het echt wel mogelijk voor zo iemand om rekening te houden met anderen en enige vorm van empathie te hebben en de ander ook tijd voor zichzelf te gunnen. Er kan gewoon gepraat worden. De enige twee dingen die nodig zijn om er samen door te komen is openheid van degene die kampt met de negatieve gevoelens en begrip van degene die houdt van die persoon.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:52

Hier een beetje dezelfde situatie. Afgelopen augustus kreeg ik ook ineens te horen dat mijn man niet meer van me houdt. Nog therapie geprobeerd, maar dat was na 2 sessies al klaar, het gevoel 'was er niet meer'. Nu liggen we in scheiding, hebben we de kinderen verteld dat we uit elkaar gaan en hoop ik zo snel mogelijk mijn eigen plekje te vinden. Maar dat valt nog niet mee... in principe moet eerst de scheiding zijn ingediend (en we hebben geen moeite met het verdelen en dergelijke en dan nog duurt het lang) en moet hij het huis hebben 'overgekocht' voor ik iets kan. Pffff.

En dan gaan je emoties van super down naar 'het gaat wel'. Het niet slapen hakt er giga in, maar mijn hoofd gaat niet meer op uit.

Je hele wereld staat op zn kop. We zijn 19 jaar samen geweest, wonen 10 jaar in dit huis waar ik dol op ben, hebben 2 kinderen van 6 en 8 jaar en straks ben ik mijn maatje kwijt, mijn huis en moet ik mijn kinderen delen.

2,5 jaar geleden overleed mijn vader, ruim 5 jaar geleden mijn moeder en ik mis hen dubbel zo hard nu. Alsof er niets meer is zoals het was. Pfff...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:54

Dikke knuffel djinn ie!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 14:25

bigone schreef:
Ts, even de boel omkeren , hoeft niet zo te zijn maar toch. Je geeft aan dat hij gezegd heeft dat zijn gevoelens al weg waren voor het huis, samenlevingscontract. Het kan ook zo zijn dat juist dit de reden van zijn depressie is. Doorgaan met een situatie omdat hij je toen niet wilde kwetsen maar na anderhalf jaar zo in de knoop door een situatie waar hij eigenlijk helemaal niet in wilde zitten. Er zijn nogal wat mensen die meegaan in een situatie omdat dat nu eenmaal zo hoort/gaat. Huisje boompje beestje maar ondertussen doodongelukkig worden. En wanneer ze dan uiteindelijk echt de façade niet meer op kunnen houden krijg je inderdaad het donderslag bij heldere hemel gedoe want het is over, pats boem. Alleen de achterblijvende partner blijft met woede en verdriet achter omdat ze het gevoel hebben op een bepaalde manier bedonderd te zijn, niet doen want sommige mensen kunnen niet anders. Maar ik vermoed wel dat je die 1% ook beter los kunt laten. Verkoop de tent en ga door met leven.

Met deze situatie houd ik inderdaad rekening, dat is ook de reden waarom ik de kans laag inschat dat hij niet terugkomt.

@Prairy en Canon: bedankt voor jullie berichtjes! Ik ga zeker gebruik maken van jullie tips.

Dikke knuffel Djinnie!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:37

Kun je hem niet gewoon om duidelijkheid vragen?
Dan weet je waar je aan toe bent.

Ik ben het met Bigone eens, het komt op mij over dat zijn depressie (mede)veroorzaakt is doordat zijn gevoel voor jou al langer weg is. Dat hij zich daar heel erg ellendig en schuldig over voelt, temeer omdat jullie samen een huis hebben. Dat hij het daardoor niet op kan brengen de knoop zelf door te hakken, en dat hij zich daarom misschien wel een beetje verschuilt achter zijn depressie. En hoe langer hij wacht, hoe moeilijker het wordt en hoe ellendiger hij zich voelt.
Het is ook niet niks, hij (en jij uiteindelijk ook) moet onder ogen zien dat deze fase van zijn leven voorbij is, en dat hij een nieuwe start moet maken met een heleboel onzekerheden. Daarbij moet hij ook nog dealen met een depressie. Dat kan knap verlammend werken. Maar de huidige situatie is m.i. niet gezond en niet vol te houden.

Verschuil jij je nou ook niet achter zijn ziekte, je hebt recht op die duidelijkheid. Laat je daarbij niet afschepen met zijn 'misschien komt mijn gevoel wel weer terug', het is bij hem blijkbaar al meer dan 1,5 jaar weg, en dat is te lang. Dat moet hij kunnen uitspreken, hoe zwaar hem dat ook valt.

Wie weet komen jullie ooit nog opnieuw bij elkaar, maar gun jezelf nu duidelijkheid en een nieuwe start. Verkoop dat huis. Zoek een fijne plek voor jezelf. Laat hem los.
Het zal een spannende, onzekere weg worden, maar ook een mogelijkheid om te groeien en jezelf beter te leren kennen, en uiteindelijk sterker gelukkiger te worden.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:03

TS hoe is het nu met je?

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 17:54

Hee,

Ondanks de omstandigheden gaat het wel goed me me. Ik heb / creëer veel afleiding en heb gelukkig genoeg vrienden/familie om op terug te vallen. Vorige week heb ik mijn vriend na 2 weken geen contact voor het laatst gezien. Deze ontmoeting was wederom verwarrend voor ons beide, waarbij er wederom weer gemixte signalen waren. Voorlopig wil ik hem daarom eerst nog niet zien, dat is voor ons beide lijkt me het beste. We hebben sindsdien niet weer contact gehad.

Vorige week heeft hij de diagnose depressie met angststoornis gekregen, ik hoop dat hij nu ook snel aan de behandelingen begint. Voorlopig probeer ik vooralsnog hem zo veel mogelijk de ruimte te geven zonder mijzelf volledig weg te cijferen. Ik zie wel waar het schip strand, meer kan ik niet doen.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:41

Ik denk dat dat ook het beste is. Ga door met je leven en JOUW doelen. Op de achtergrond speelt het leven van je “ vriend “ zich verder af. Nu is het afwachten of jullie levens ooit weer synchroon gaan lopen. Zo ja, mooi! Zo niet, erg jammer dat er een liefde tussen twee mensen verloren is gegaan. Maar hopelijk kunnen jullie er dan beide zonder enig naar gevoel op terug kijken.

Neus vooruit, je hebt alleen je eigen leven in je hand. Maak er ondanks de vervelende periode waar je je nu in bevindt iets moois van. Het is je gegund!

miereneter

Berichten: 2530
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:05

@blublabhoi, wat ben jij goed bezig. Ik hoop dat het je lukt om hem de ruimte te geven zonder dat dit ten koste van jezelf gaat. Kijk wel uit dat je niet vast komt te zitten omdat je blijft hopen. Zoals je zelf al aangaf is het ook mogelijk dat zijn gevoelens voor jou echt weg zijn en niet terugkomen. Is natuurlijk heel lastig om te bepalen hoe lang je wacht.

@djinnie, heel heftig waar je nu doorheen moet. Je hele wereld op z'n kop. Herken heel erg dat je nu je ouders mist. Mijn vader is al lang dood, mijn moeder sinds twee jaar. Nu mijn relatie op de klippen is gelopen mis ik haar enorm hard. Geef je tijd om langzaam weer op je benen terecht te komen, dat heeft tijd (soms veel) nodig. :(:)

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:37

Hoe gaat het nu met je ts? :(:)

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:24

Ben ook zeer benieuwd hoe het nu met je gaat!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:17

Ik hoop dat je ondertussen wat meer rust en je draai hebt gevonden!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 21:18

Lief dat jullie even een berichtje sturen! :o

Ik heb een hele goede week moet ik zeggen. Er gaan steeds langere periodes voorbij dat ik niet aan hem denk. Ik ben ook lekker bezig met ondernemen waar ik veel energie uit haal. Ben ook bezig met wat klusprojectjes in huis en ik heb als het goed is m’n studie afgerond. Ik voel me een stuk minder afhankelijk van hem, ook al blijft de situatie nog steeds k*t.
Toch zie ik vanuit hem gelukkig eindelijk een kleine verbetering. Na elkaar bijna 3 weken niet te spreken zou ik hem deze week 3 keer zien. De 3e keer ging helaas niet door om het zo maar te zeggen, want zijn vader kreeg een hartaanval. Gelukkig is hij na 3 nachten nu uit het ziekenhuis en lijkt het nu goed. Hij zal hier wel een setback van hebben ben ik bang, maar ik ben allang blij dat het met z’n vader nu weer goed gaat. Kortom dit was een gevalletje ‘kon er ook wel bij’ :').

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:31

Ik vind dat je het echt heel goed doet! En heel veel sterkte met ''schoonvader'', dat is zeker niet niets!

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:49

blubblabhoi schreef:
Lief dat jullie even een berichtje sturen! :o

Ik heb een hele goede week moet ik zeggen. Er gaan steeds langere periodes voorbij dat ik niet aan hem denk. Ik ben ook lekker bezig met ondernemen waar ik veel energie uit haal. Ben ook bezig met wat klusprojectjes in huis en ik heb als het goed is m’n studie afgerond. Ik voel me een stuk minder afhankelijk van hem, ook al blijft de situatie nog steeds k*t.
Toch zie ik vanuit hem gelukkig eindelijk een kleine verbetering. Na elkaar bijna 3 weken niet te spreken zou ik hem deze week 3 keer zien. De 3e keer ging helaas niet door om het zo maar te zeggen, want zijn vader kreeg een hartaanval. Gelukkig is hij na 3 nachten nu uit het ziekenhuis en lijkt het nu goed. Hij zal hier wel een setback van hebben ben ik bang, maar ik ben allang blij dat het met z’n vader nu weer goed gaat. Kortom dit was een gevalletje ‘kon er ook wel bij’ :').


Fijn dat het goed gaat met je, en jammer inderdaad van zijn vader! Hoop dat hij geen blijvende schade overhoudt.
Wat ik niet helemaal begrijp is, waarom heb je je ex vriend nu 2 keer gezien en wat hebben jullie dan gedaan? Zie je hem dan toevallig in de stad, of spreken jullie echt af? En doen jullie dan iets leuk of praten jullie vooral met elkaar?

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 09:01

Marije112 schreef:
blubblabhoi schreef:
Lief dat jullie even een berichtje sturen! :o

Ik heb een hele goede week moet ik zeggen. Er gaan steeds langere periodes voorbij dat ik niet aan hem denk. Ik ben ook lekker bezig met ondernemen waar ik veel energie uit haal. Ben ook bezig met wat klusprojectjes in huis en ik heb als het goed is m’n studie afgerond. Ik voel me een stuk minder afhankelijk van hem, ook al blijft de situatie nog steeds k*t.
Toch zie ik vanuit hem gelukkig eindelijk een kleine verbetering. Na elkaar bijna 3 weken niet te spreken zou ik hem deze week 3 keer zien. De 3e keer ging helaas niet door om het zo maar te zeggen, want zijn vader kreeg een hartaanval. Gelukkig is hij na 3 nachten nu uit het ziekenhuis en lijkt het nu goed. Hij zal hier wel een setback van hebben ben ik bang, maar ik ben allang blij dat het met z’n vader nu weer goed gaat. Kortom dit was een gevalletje ‘kon er ook wel bij’ :').


Fijn dat het goed gaat met je, en jammer inderdaad van zijn vader! Hoop dat hij geen blijvende schade overhoudt.
Wat ik niet helemaal begrijp is, waarom heb je je ex vriend nu 2 keer gezien en wat hebben jullie dan gedaan? Zie je hem dan toevallig in de stad, of spreken jullie echt af? En doen jullie dan iets leuk of praten jullie vooral met elkaar?

We hebben de ‘regel’ dat hij mij appt als hij daar behoefte aan heeft. Hij heeft mij die eerste keer dus geappt of hij langs kon komen. Hij is toen thuis geweest en dinsdags ook. Woensdag zou hij komen eten. We hebben beide keren gepraat over koetjes en kalfjes eigenlijk. Niet heel diepgaand, dat wilde ik eigenlijk de woensdag gaan doen omdat ik wel benieuwd was waar al deze ‘aandacht’ ineens vandaan kwam. Helaas is die vraag dus onbeantwoord. Sinds de hartaanval van z’n vader heeft hij geen contact meer op gezocht. Ik heb wel contact met z’n vader uiteraard. Wat wel gek was: de eerste keer dat hij langs kwam begon hij een heel verhaal te houden over hoe hij de overkapping wilde afmaken. Hoezo gericht op de toekomst?? Weer heel verwarrend. 8)7
Voor nu ligt z’n focus in elk geval weer bij z’n vader, begrijpelijk. Alleen ik begin voor mezelf te merken dat ik echt op korte termijn een knoop wil doorhakken, want m’n emoties gaan als een rollercoaster.

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:13

blubblabhoi schreef:
Marije112 schreef:

Fijn dat het goed gaat met je, en jammer inderdaad van zijn vader! Hoop dat hij geen blijvende schade overhoudt.
Wat ik niet helemaal begrijp is, waarom heb je je ex vriend nu 2 keer gezien en wat hebben jullie dan gedaan? Zie je hem dan toevallig in de stad, of spreken jullie echt af? En doen jullie dan iets leuk of praten jullie vooral met elkaar?

We hebben de ‘regel’ dat hij mij appt als hij daar behoefte aan heeft. Hij heeft mij die eerste keer dus geappt of hij langs kon komen. Hij is toen thuis geweest en dinsdags ook. Woensdag zou hij komen eten. We hebben beide keren gepraat over koetjes en kalfjes eigenlijk. Niet heel diepgaand, dat wilde ik eigenlijk de woensdag gaan doen omdat ik wel benieuwd was waar al deze ‘aandacht’ ineens vandaan kwam. Helaas is die vraag dus onbeantwoord. Sinds de hartaanval van z’n vader heeft hij geen contact meer op gezocht. Ik heb wel contact met z’n vader uiteraard. Wat wel gek was: de eerste keer dat hij langs kwam begon hij een heel verhaal te houden over hoe hij de overkapping wilde afmaken. Hoezo gericht op de toekomst?? Weer heel verwarrend. 8)7
Voor nu ligt z’n focus in elk geval weer bij z’n vader, begrijpelijk. Alleen ik begin voor mezelf te merken dat ik echt op korte termijn een knoop wil doorhakken, want m’n emoties gaan als een rollercoaster.


Snap ik ja! Wat ene gemengde gevoelens zul jij hebben!

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:29

Aan de ene kant begrip voor de situatie en aan de andere kant wil je ook graag verder met jullie eigen ding, kan ik heel goed snappen. Jammer dat je vraag onbeantwoord is gebleven.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:29

Wat een lastige situatie zit je toch in en echt respect voor hoe je hier mee omgaat. Je bent echt ontzettend sterk. Ik denk dat het heel verstandig gaat zijn als je binnenkort voor jezelf een keuze maakt en eindelijk weet waar je echt aan toe bent. Ik weet zeker dat dat je zoveel rust gaat kunnen geven en dan kun je eindelijk alles verwerken voor jezelf. Wie weet als hij beter is en zich goed voelt dat jullie weer bij elkaar komen, maar het is misschien voor jou nu beter als je een keus gaat maken.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:34

stroopkoek schreef:
Wat een lastige situatie zit je toch in en echt respect voor hoe je hier mee omgaat. Je bent echt ontzettend sterk. Ik denk dat het heel verstandig gaat zijn als je binnenkort voor jezelf een keuze maakt en eindelijk weet waar je echt aan toe bent. Ik weet zeker dat dat je zoveel rust gaat kunnen geven en dan kun je eindelijk alles verwerken voor jezelf. Wie weet als hij beter is en zich goed voelt dat jullie weer bij elkaar komen, maar het is misschien voor jou nu beter als je een keus gaat maken.


Ik sluit me hier helemaal bij aan. Niets is zo slopend als deze onzekerheid.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:13

Juist, daar sluit ik me bij aan.
Als het meant te be is, dan komen jullie echt wel weer samen.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:52

Hoe is het met je?

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 10:13

Zertab schreef:
Hoe is het met je?

Pfoe lastige vraag, maar lief dat je hem stelt! Het gaat heel erg op en neer, elke week is weer anders. Deze week heb ik weer een goede week.

Wat betreft de situatie: vorige week hebben we een pittig gesprek gehad waar ik toch ook wel boos op hem ben geworden. De emmer was bij mij echt vol. We hebben afgesproken dat we elkaar minstens 1x per week in real life zien, om in elk geval contact te blijven houden.

Voor de rest krijgt niemand, noch vrienden noch z’n ouders hoogte van wat hij wil en hoe hij alles wil aanpakken. Psycholoog is hij nu een aantal keer geweest en we denken allemaal daar wel vooruitgang in te zien. Voor nu is hij nog heel ziek in elk geval.