Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:11

Ik heb het afgeschoren dus ben geen hulp in je tegenhouden _O-

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:35

Ik geef het tot de volgende persconferentie. Gaan de kappers dan nog niet open, dan gaat het eraf _O-

marleen_88

Berichten: 14066
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:43

Ik snap het niet sorry. Ik vind vrouwen met een kortgeschoren kapsel toch vrij snel op een (terminale) kankerpatiënt lijken. Dus nee, ik zou het niet doen. Doorbijten, geen verzwarende producten in je haar als gel, maar een zachte, niet hardwordende wax zou ik proberen.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 11:34

Veldbloem schreef:
mogen we een foto :D


8-) :')
25 jaar oud, all the way :')

Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:49

Sorry, ik moet meteen aan Annie de Rooy denken :D

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:23

Al die dingen die vroeger hip waren komen ooit weer in de mode toch? Dit is misschien ook wel zo'n ding waarmee je trendsetter bent :D

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 15:01

Oscar schreef:
Sorry, ik moet meteen aan Annie de Rooy denken :D


Die moest ik even opzoeken. Maar het is zijn/haar pak denk ik, of niet :))

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:55

Ja, zoiets :))
Bob en Annie zijn van voor jouw tijd, denk ik. En da's maar beter ook :D

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:56

Het is prachtig! Antiek, vintage, brocante, duurzaam hergebruik.
Wat een goeie oplossing :j

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 17:42

:)) Vanavond maar even uitproberen! Hij lijkt me best fijn, hij heeft een ijzeren versteviging van binnen zodat hij mooi open blijft staan. En een voordeel is dat hij er zo lelijk uitziet dat de aandacht wordt afgeleid van mijzelf.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 22:50

Ik was op zoek naar een fijne warme praktische zomerjas. Dus mooi, ook geschikt voor boven een rokje, maar ook grotendeels waterdicht, relatief warm en makkelijk schoon te maken.

Nu heb ik al 12 jaar een heel fijn leren jasje waar ik echt gek op ben. Maar hij is zwart en hij staat vaak erg heftig op een zwarte broek of andere kleding in de zomer.

Nu dacht ik: eigenlijk is zo'n zelfde basic jasje in het bruin helemaal wat ik zoek :). Maar tegelijkertijd heb ik ook iets van: milieu! Dieren! Allemaal dingen die ik niet wil uitdragen... Nepleer is niet echt een optie voor mij, of ik heb alleen slechte kwaliteit gehad, maar dat wordt erg snel lelijk.

Praat me af van een leren jasje...

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:53

Kijk voor de gein eens op Vinted of marktplaats. Wie weet heeft iemand nog een prima bruinleren jasje liggen, kost jou minder en het milieu ook :D
(of doe ik nou niet genoeg mijn best?)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 22:55

Laurora schreef:
Kijk voor de gein eens op Vinted of marktplaats. Wie weet heeft iemand nog een prima bruinleren jasje liggen, kost jou minder en het milieu ook :D
(of doe ik nou niet genoeg mijn best?)


Haha ik had gekeken inderdaad, maar zag niks wat me aansprak :)

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:08

Leer is alleen leuk in de slaapkamer

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:17

Telpeva schreef:
Leer is alleen leuk in de slaapkamer


Of bij de oorspronkelijke drager.

Mens je gaat toch niet met een afgeslacht beest aan je lijf rond lopen. Een koe die heen en weer gemept is in het slachthuis. En dat draag jij, daar draag jij aan bij.

Koop een vegan jas

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:49

belle_boef schreef:
Telpeva schreef:
Leer is alleen leuk in de slaapkamer


Of bij de oorspronkelijke drager.

Mens je gaat toch niet met een afgeslacht beest aan je lijf rond lopen. Een koe die heen en weer gemept is in het slachthuis. En dat draag jij, daar draag jij aan bij.

Koop een vegan jas

Ook dat ja!

Vegan is overigens vaak toch plastic, of een soort variant op plastic. Dat draagt bij aan de plastic soep. Die jas is gewoon echt een nope :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10476
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:11

Ik schop deze nog eens omhoog..

Heb me in mijn hoofd gehaald om mijn paard een maand of 2 op pension te zetten. Ze staan normaal aan huis of bij mijn schoonouders op de boerderij en daar staan ze top maar op beide plekken heb ik naast stromend water geen faciliteiten.
Hij is nu net aan zadelmak en ik wil hem graag wat vaker rijden maar kan dat hier niet, dan moet ik al een piste huren. Echter ben ik ook erg druk met werk en kan ik moeilijk vooruit plannen wanneer ik vrij ben en kan ik dus eigenlijk ook niet echt iets huren op voorhand.
Nu denk ik er dus aan hem op pension te zetten zodat ik, wanneer ik eens vroeg klaar ben met werken, er gewoon heen kan gaan en rijden.

Nadelen zijn dat ik dan alsnog thuis 2 grote paarden moet voeren en er dus de kosten van de pensionstalling bovenop komen. Mijn hoofd zit nu in dubio of het wel/niet de moeite is dit te doen voor 2 maanden om daarna terug in het oude ritme te vervallen van 1 keer in de 3-4 weken rijden (wat voor paard op zich geen probleem is, heb geen moeilijke). Maar ik wil hem ook niet langer dan 1-2 maanden ‘kwijt’

Ugh terwijl ik het typ hoor in hoe onnozel het klinkt en toch spookt het al een paar maanden door mijn hoofd.

Zeg me dus aub dat het een stom idee is en dat we toch nooit WK’s gaan knallen :+

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:09

Dus je gaat voor 2 maanden die twee toppers van je uit elkaar halen omdat je heel misschien in die 2 maanden 3 keer in de bak gaat rijden, terwijl je paard daar op pension zich staat te vervelen en veel liever bij zijn vriend in het land had gestaan? Hoe denk je dat hij zich daar bij voelt?

marleen_88

Berichten: 14066
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:11

Ik zou mij ook voor 2 maanden deze fratsen niet op de hals halen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10476
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:35

tjaakje schreef:
Dus je gaat voor 2 maanden die twee toppers van je uit elkaar halen omdat je heel misschien in die 2 maanden 3 keer in de bak gaat rijden, terwijl je paard daar op pension zich staat te vervelen en veel liever bij zijn vriend in het land had gestaan? Hoe denk je dat hij zich daar bij voelt?

Het idee was wel dat hij er andere vriendjes zou maken :+
Vind het nu gewoon zo zonde dat we niks doen want op mijn ene vrije dag moet ik omheiningen maken die hij die week gesloopt heeft en dan komt van rijden ook weer niks

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 21:52

Klinkt als een slecht idee. Je haalt je paarden uit elkaar, je jonge paard heeft super veel stress voor niks, je rijdt misschien een paar keer en intussen krijgen al je paarden minder aandacht en raak jij overspannen omdat je zoveel tegelijk moet doen. Topidee Granouk.

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:23

Ik ga je daar niet vanaf praten Granoek. Ik zeg: doen!

Dit stukje van net aan zadelmak en even doorrijden is zo ontzettend belangrijk in de opleiding om dingen te bevestigen die nodig zijn om er voor de rest van zijn leven een fijn rijpaard aan te krijgen. Dat vergeet hij de rest van zijn leven niet meer. Dus dat mag even enige inspanning (en geld :$ ) kosten. Dit stukje van de opleiding kan je maar 1x goed doen, daarna wordt het lapwerk.

En je krijgt misschien wel wat meer reistijd van/naar pensionstal en je andere paarden, maar als je wil rijden hoef je niet met je jonkie eerst op pad naar een piste. Dus het scheelt ook tijd en stress.

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:29

Ik sluit me aan bij Roodvos, ik vind het ook een goed idee. Daarnaast doet je paard gelijk de nodige ervaring op door tijdelijk in een andere omgeving te overnachten.
Nadeel is denk ik wel dat het je veel extra werk op gaat leveren.

Granoek
Blogger

Berichten: 10476
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:04

Hij is op zich gewend aan vreemde plaatsen, ik neem hem vaak mee met de trailer naar nieuwe plekken omdat hij heel onzeker is zonder mijn oudste paard en dat wilde ik graag oefenen. Hij heeft ook geen moeite met de nachten op stal, slaapt zelfs altijd languit in de stal en thuis zie ik dat minder op de wei.

Dit helpt niet trouwens haha, maar ik ben ook nog geen enkele plek tegengekomen waar ze en genoeg buiten gaan en de stal ook nog groter is dan 3,5x3,5 want het is geen kleintje. En als ik daarop moet inleveren blijft hij gewoon thuis

Granoek
Blogger

Berichten: 10476
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:11

Neem = nam, toen wij nog gesloten waren door Corona nam ik hem mee :+