Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 500 [ 12493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

 

Story of my life. :+ Zowel voor- als achternaam moet ik altijd spellen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:13 



 

Gelukkig heb ik enigzins een normale naam , maar zeg altijd wel 'met 2 c' s en 1 b' . Blijkbaar kan Rebbeca en Rebekka ook :+

En achternaam met dubbel S , is ook lastig soms

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:15 



 
Profiel   

Mijn achternaam wordt regelmatig door anderen voor mij ‚gecorrigeerd‘ als ik hem zelf getypt of geschreven heb 8)7 :')
Zelfs op een electronische startlijst hebben ze me een keer handmatig gecorrigeerd, alsof ik mijn eigen naam niet kan spellen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:26 



 

Varekaj schreef
Ik zit in de trein naar de luchthaven om mijn vriend op te halen. Bij de vorige halte zijn 20 (!!) Japanse/chinese kinderen ingestapt met begeleider. Wat. Een. Gekwetter! En je kan er echt geen letter van verstaan :')

Helaas moeten die er allemaal eerst uit voor ik kan uitstappen -O- ze zitten namelijk allemaal langs het gangpad en ik zat aan het raam.
En hoe die in godsnaam allemaal langs de automatische poortjes gaan raken is me ook nog een raadsel.

Kinderen, mogelijk uit China??
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:36 



 
Profiel   

Hahhahahahahha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 20:48 



 
Profiel   

Mkango schreef
Story of my life. :+ Zowel voor- als achternaam moet ik altijd spellen.

Hier hetzelfde, mijn voornaam (Loraine) schrijven ze vaak met dubbel r en/of n of ze maken er Loren/Lauren/Noreen oid van en mijn achternaam is de boerse/platte uitspraak van Ruby. :+
In het ziekenhuis, net na mijn geboorte vroegen ze naar mijn naam en dachten ze dat ik een dubbele voornaam had gekregen, heeft ff geduurd voor het duidelijk was hoe het nou zat. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:09 



 
Profiel   

Mijn naam wordt ook heel vaak verkeerd geschreven, zo moeilijk is het niet. :') Zelfs in een antwoord op ene e-mail waar mijn naam toch echt duidelijk staat, krijgen ze het voor elkaar.

Maar van de week een toppunt: toen werd ik glashard Merel genoemd in antwoord op een mail. Behalve de eerste letter lijkt het in de verste vertes niet op mijn naam. :') En hartelijk bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:16 



 

Ik verbaas me er soms over hoeveel moeite mensen hebben met, soms niet eens moeilijke, namen. := Wij hadden vorig jaar een meisje werken dat 'Simone' heette, en de partner van mijn werkgever maakte daar steevast 'Semelina' van... echt hóe? :') Met mijn naam (klinkt hetzelfde als die van een zangeres wier achternaam 'Keys' is, maar iets anders geschreven) had hij dan weer tótaal geen moeite.

Mijn achternaam is van oorsprong een Duitse naam met een dubbele 'e' erin, en ik heb heel lang geweigerd om het op z'n Engels uit te spreken in Engeland. Ik heb het nog een hele tijd op z'n Afrikaans uitgesproken als tussenvorm, maar mensen bleven zo in de war raken als ik het vervolgens spelde dat ik recentelijk toch gezwicht ben. :')

Loraine vind ik trouwens een mooie naam. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:31 



 
Profiel   

Hier een hele normale Nederlandse naam. Zelf een tijdje in Londen, Auckland en Melbourne gewoond en daar konden ze echt niks met mijn naam. Heb er zelf maar Sanna van gemaakt, was iets makkelijker voor ze. Hoogtepunt was een collega die me Sauna noemde. Oke. Oh en in mails; ik eindigde met "Cheers, Sanne" en dan krijg je terug "Hey Shane!" - Ik spel mijn eigen naam toch niet verkeerd man.

Had trouwens ook een collega die Floor heette, vonden ze ook maar een vreemde naam in Nieuw-Zeeland. Die heeft er snel Flora van gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:47 



 
Profiel   

Leo schreef
Mijn naam wordt ook heel vaak verkeerd geschreven, zo moeilijk is het niet. :') Zelfs in een antwoord op een e-mail waar mijn naam toch echt duidelijk staat, krijgen ze het voor elkaar.


Oh ja, bij mij zelfs als het één op één over is genomen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:49 



 
Profiel   

Mijn oude lerares Nederlands had twee dochters:
Lieve en Vrede

Why?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:50 



 
Profiel   

Vet leuk corrigeren.

DOE EENS VREDELIEVEND

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:53 



 
Profiel   

@linda: Aziatische kinderen iig met spleetoogjes :')

Mijn naam schrijven ze ook steevast fout, vaak met een C ipv een K en dan met een E erachter of ertussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:57 



 
Profiel   

Luxorvalkje schreef
Mijn oude lerares Nederlands had twee dochters:
Lieve en Vrede

Why?!


Hahahaha oh mijn god arme kinderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 22:04 



 
Profiel   

Mijn achternaam voegen ze standaard letters aan toe. :j zowel als ze het uitspreken als wanneer ze het schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 22:17 



 
Profiel   

Lieve Vrede.... _/-\o_

Ik ken trouwens ook iemand met een zoontje die Bobbie heet. Dit vind ik ook echt een hondennaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 22:18 



 
Profiel   

Ja jee, serieus? Nee, even, écht?


Wat komt er dan in vredesnaam ooit op de grafsteen van Lieve te staan?

Lieve rust hier in Vrede...


Whoops.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 23:21 



 
Profiel   

Een oud klasgenoot van me heet ook Lieve. Lijkt me best verdomd lastig. 'Lieve Lieve'

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 23:23 



 
Profiel   

Vind het ook raar. Ik ben in mijn studententijd ook postbezorger geweest in een nieuwbouwwijk.

Soms denk je echt?????????

Vlinder, Storm, Touran, Sunny, Muis,

Op het randje: Iep (ze hadden ook een Merel, Linde en Mees)

Of gewoon Emma, Jelle, Anna of Joep

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 23:42 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Mkango schreef
Story of my life. :+ Zowel voor- als achternaam moet ik altijd spellen.

Hier hetzelfde, mijn voornaam (Loraine) schrijven ze vaak met dubbel r en/of n of ze maken er Loren/Lauren/Noreen oid van en mijn achternaam is de boerse/platte uitspraak van Ruby. :+
In het ziekenhuis, net na mijn geboorte vroegen ze naar mijn naam en dachten ze dat ik een dubbele voornaam had gekregen, heeft ff geduurd voor het duidelijk was hoe het nou zat. :')


Ach, ik ken het probleem. Naam Ylvy komt niet echt vaak voor en kent vele variaties, onder andere: Ilvie, Elvi, Ylvie, Ilvy, Elvira.... en de ergste was Hoi.. (hij kon mijn naam niet lezen dus sprak het maar zo uit.)

Maar ik vind Loraine een prachtige naam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 23:50 



 
Profiel   

Ooooo ik vind Ylvy mooi! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 23:59 



 
Profiel   

Lieve is in België een heel normale naam eigenlijk?

En Lieven vaak voor jongens/mannen. Heb ook een mannelijke Wendy gekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 00:10 



 
Profiel   

Mijn naam wordt vaak met 'ou' in plaats van 'au' geschreven maar dat is het dan ook wel. Maar inderdaad dan sluit ik een bericht af met 'Jildau' en krijg je terug 'beste Jildou'. Zo slordig vind ik dat. :o

De wedstrijd om een zo origineel mogelijke naam te bedenken die niemand uit kan spreken of schrijven snap ik niet helemaal. Lijkt me vooral ontzettend lastig voor het kind in z'n verdere leven en ik snap niet waarom je ze dat aan zou willen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 00:19 



 
Profiel   

Ja maar stel je voor dat er iemand anders dezelfde naam heeft. :Y)
Zo heeft een oude kennis van me haar zoon een variant van Yoni als naam gegeven, ik dacht eerst dat het uitgesproken moet worden als Johnnie maar nee.
Leuk ook dat Yoni Sanskriet ofzo is voor vagina. :+

En bedankt, ik vind mijn naam nu ook mooi. :)
Vroeger dacht ik er anders over, wilde ik een normalere naam. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 01:33 



 
Profiel   

Begin nooit met doopnamen en vliegen. Een enkele keer moet je alles opgeven. Drama.
Ik heb een paar vreselijke ouderwetse namen meegekregen. Bah.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 06:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 500 [ 12493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen