[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:28

Nee joh, wat een aso! En dan mag je er nog lekker x-uur naastzitten :=

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:42

Wat erg! Gelukkig nog nooit zulke irritante dingen meegemaakt in een vliegtuig afgezien van de standaard dingen die irritant zijn als je te dicht naast mensen zit ( even afkloppen ).

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:13

In het vliegtuig slaap ik. Zelfs toen we in totaal 24 uur vlogen :') kan er niks aan doen maar het is ontzettend slaap verwekkend gewoon.

Ik heb als heel klein kind ook altijd al een paar keer per jaar gevlogen maarja, toen sliep ik ook de hele tijd dus..

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:22

Ik neem tegenwoordig een slaappil in het vliegtuig in. Slaapmasker op, oordoppen in, capuchon over mn hoofd en gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:41

Sintara schreef:
In het vliegtuig slaap ik. Zelfs toen we in totaal 24 uur vlogen :') kan er niks aan doen maar het is ontzettend slaap verwekkend gewoon.

Ik heb als heel klein kind ook altijd al een paar keer per jaar gevlogen maarja, toen sliep ik ook de hele tijd dus..

Same, m’n zusje en ik vlogen voor het eerst toen we 9 maanden oud waren. :') Met familie op andere continenten en internationale verhuizingen heb je weinig keus. Vroeger sliep ik zelden in het vliegtuig (ik denk dat ik Mr Bean wel 20 keer gezien heb :') ), tegenwoordig idd bijna de hele vlucht, of hij nou een uurtje duurt of 17.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 00:59

Ik had ook zo’n schreeuwerd.
Kind was bloed irritant. Springen en stampen in het gangpad (korte vlucht van Cuba naar Mexico). Daarna van Mexico naar Nederland bijna 9 uur non-stop krijsen en gillen. Wilde niet bij de een op schoot, dan toch naar de ander weer lopen etc. En alleen krijsen schreeuwen gillen

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 01:05

Ik had een kind van een jaar of 6 die maar tegen de achterkant van mijn stoel aan het schoppen was.Ik spraak zijn taal niet en hij kon mij ook niet verstaan denk ik.Maar mijn boodschap werd wel begrepen door hem.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:46

Ceffyl schreef:
Ik snap ook niet dat mensen met zulke kleine kinderen zichzelf dat aandoen. En dst kind herinnert zich die later helemaal niet meer. Zelfde met reizen. Ik had een collega die per sé met haar man en éénjarige naar Japan moest. Die hebben dus niks gezien, omdat dat kind elke middag moest slapen en door de jetlag was er al helemaal geen land mee te bezeilen. Kind is 2 weken stront chagerijnig geweest en ze waren blij dat ze weer thuis waren.


Ik denk typisch een gevalletje van: overschatten hoe makkelijk en meegaand je kind is (in een vreemde omgeving) en onderschatten hoeveel impact een vakantie heeft op een kind (geen rust en regelmaat).

Voor kleine kinderen is een vakantie vaak gewoon niet leuk omdat alles anders is. Ritme is anders, mensen en omgeving zijn anders. Geen succes.

En vaak vinden ze een speeltuin of kinderboederij hartstikke leuk. Want dan mogen ze spelen en/of dieren aaien. Dat laatste mag meestal niet in de dierentuin.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:05

Ik als volwassene al moeite met mijzelf aanpassen aan het ritme van vakantie, laat staan een kind inderdaad. Denk dat mensen dat inderdaad onderschatten. En ik kan in het vliegtuig soms echt gigantische oorpijn krijgen, de hele vlucht. Als een baby dat heeft, dan kan ik me voorstellen dat die heel de vlucht aan het krijsen is. Met baby op vakantie snap ik ook niet zo goed inderdaad.

Mijn ouders hadden toen ik drie was en mijn moeder in verwachting van mijn zusje wel een vliegvakantie gedaan naar zo'n Spaans eiland. In het vliegtuig zelf was ik kennelijk wel braaf, verder was ik tijdens de vakantie zelf een diep zwembad ingelopen (geen bandjes, kon uiteraard niet zwemmen) omdat ik het water zo mooi vond :j Buiten die hartverzakking hebben mijn ouders een fijne vakantie gehad, en ik herinner me er helemaal niks meer van :+

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:05

Een Karen :j

Het is denk ik meer een snoeven van daar is ons vlindertje al geweest.

Want voor niemand is het leuk.
Voor vlindertje ook niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:16

Onzin, sommige kinderen reizen heel makkelijk. Mijn kind vliegt graag, als baby sliep hij overal doorheen. Gewoon een nachtvlucht boeken en op vakantie een huis aan zee boeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:21

MarcoBorsato schreef:
Onzin, sommige kinderen reizen heel makkelijk. Mijn kind vliegt graag, als baby sliep hij overal doorheen. Gewoon een nachtvlucht boeken en op vakantie een huis aan zee boeken.
Ik denk dat de meeste kinderen vrij makkelijk reizen. Je onthoudt natuurlijk die ene die het hele vliegtuig bij elkaar krijst, maar voor dat ene krijsende kind, zitten er waarschijnlijk nog enkele tientallen (op een lange vlucht) waar niemand last van heeft.

Mijn zusje en ik hebben er ook nooit iets van gehad, maar we werden ook niet de hele dag van hot naar her gesleept of gedropt bij een animatieteam of zo. Dat had ik niet getrokken als kind. :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:25

Dat is waar!

#neverforget dat ik voor de eerste keer alleen vloog en er een moeder met 5 kinderen achter me zat. Kinderen bang, moeder bang, op de speaker speelde Goodbye my lover van die irritante knul.

Was mooi.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:29

Toen ik heel jong was ging er altijd opa en oma of ooms en tantes ofzo mee.
En dan gingen de volwassenen omstebeurt wat bekijken.

Als kinderen mochten we dan kiezen of we bij het strand /zwembad bleven of oude stenen wilden bekijken _O- ging altijd goed

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:31

Wij gingen altijd naar en camping. Toen we heel klein waren, eentje relatief dichtbij. Maar ik begreep van mijn moeder dat wij toen al geen echte baby's meer waren. Dus denk ik 1 en mijn sibling 3. En ze vond ons ook vreselijk makkelijke kinderen, maar door de leeftijd heeft ze dat misschien wat minder scherp. :+

Maar ze deden weinig geks, een keertje naar een plaatsje in de buurt, verder veel relaxen om de tent heen.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:18

Mijn ouders hadden er niet zoveel mee. Die bleven rond het huis.

We zijn denk ik twee keer gaan kamperen. En vlak voor de scheiding van mijn ouders een week portugal.
Dat waren alle vakanties tot mijn 16e.

Schijnbaar is op vakantie gaan een recht.
Mag ik even vangen?

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:02

Net een telefoontje van het ziekenhuis gehad. Als alles goed gaat word ik dinsdag geopereerd *\o/*

Ik knijp m wel een beetje nu :o

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:15

*\o/*
Komt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:37

Komt helemaal goed! Zo fijn dat je bijna mag *\o/*

Ik ga wisselen van huisarts. Die ik nu heb is op moment heel slecht bereikbaar en poedert je liefst met alles af "stuur maar een foto". Voel me niet echt welkom om nu dan over sterilisatie te gaan praten. En je maakt mij niet wijs dat ze daar nog omkomen in de coronapatienten, dus waarmee ze zo druk zijn... geen idee...

Goed excuus, het is de studentenpraktijk, dat ben ik al 3 jaar niet meer. Tijd om naar een burgerpraktijk over te stappen :+

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:42

idinn schreef:
Komt helemaal goed! Zo fijn dat je bijna mag *\o/*

Ik ga wisselen van huisarts. Die ik nu heb is op moment heel slecht bereikbaar en poedert je liefst met alles af "stuur maar een foto". Voel me niet echt welkom om nu dan over sterilisatie te gaan praten. En je maakt mij niet wijs dat ze daar nog omkomen in de coronapatienten, dus waarmee ze zo druk zijn... geen idee...

Goed excuus, het is de studentenpraktijk, dat ben ik al 3 jaar niet meer. Tijd om naar een burgerpraktijk over te stappen :+


Lekkere huisarts, ik zou idd snel een andere zoeken :evaw:

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:30

Laurora schreef:
Net een telefoontje van het ziekenhuis gehad. Als alles goed gaat word ik dinsdag geopereerd *\o/*

Ik knijp m wel een beetje nu :o



Ooohh ik ben jaloers!! Ik heb nog niks gehoord!
Maar ik gun het je van harte!! *\o/*

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:38

Jaaaa veel succes dinsdag :D

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:45

TheWelsh schreef:
Laurora schreef:
Net een telefoontje van het ziekenhuis gehad. Als alles goed gaat word ik dinsdag geopereerd *\o/*

Ik knijp m wel een beetje nu :o



Ooohh ik ben jaloers!! Ik heb nog niks gehoord!
Maar ik gun het je van harte!! *\o/*


He wat ontzettend balen -O- ik zou als ik jou was toch even bellen. Er zijn steeds minder corona patiënten dus de zorg moet nu toch wel weer een beetje aantrekken.
Hoop echt heel erg dat jij ook snel mag!
Toch bedankt! :o

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:41

Nou jongens, het is gelukt hoor, ik ben gesteriliseerd! *\%/*
Nog een beetje duf en duizelig, maar heb weinig pijn en mag over een uurtje al weer naar huis.

Ik wil jullie allemaal heel graag bedanken voor alle steun en lieve woorden de afgelopen jaren. Jullie hebben me hier echt een beetje doorheen gesleept <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:49

Wat fijn! En klinkt goed, weinig pijn en al bijna weer naar huis *\o/*