Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 214 van de 500 [ 12493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

 
Profiel   

Gelukkig hebben de meeste meiden bij ons geen make-up op. Ik denk dat ik degene ben die het meeste op heeft. _O-

Maar inderdaad we hebben genoeg meiden gehad die een half uur beneden bleven met telefoon. :P Maar de jongens die er gewerkt hadden die moest je inderdaad enorm aansturen en waren enorm bot tegen gasten. Maar natuurlijk zijn niet alle mannen zo. :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 09:54 



 
Profiel   

Ik werk met 95% mannen, en heb in het verleden op plekken gewerkt waar het juist andersom was, maar in beide gevallen lag het meer aan de klik met de individuen dan het geslacht van mijn collega's of ik het naar mijn zin had in het team. Nu heb ik zelf ook niet zoveel gender-specifieke interesses zoals voetbal of fashion ofzo.

Mijn mannelijke collega's praten ook over hun kinderen en sommigen verklaren me voor gek dat ik er geen wil, dus daar zie ik helaas ook geen verschil. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:34 



 
Profiel   

Ik werk op de onderzoeksgroep biomedical engineering (waaronder ook sports engineering) van een technische universiteit. Dus dat is de meest vrouwelijke afdeling van een mannenuniversiteit :)) (met iets meer mannen bij sports engineering)(lekker simulaties maken van schaatsers en de meest efficiente wielrentechniek enzo :+ ).
De verdeling is redelijk 50/50 bij ons, ook onder de profs, en dat is eigenlijk heel prettig. Iedereen is gewoon aardig en behulpzaam.

Ik snap de wens om gelijkere verdeling wel. Dat heeft niks met "klaagcultuur" te maken want ik heb ook echt de meest vernederende oliebol naar m'n hoofd gehad (denk een jonge gast die letterlijk in lachen uitbarstte toen ik zei een cum laude propedeuse te willen halen :+ ) maar gewoon met dat een beetje diversiteit in je organisatie meestal geen kwaad kan.
Dat werkt twee kanten op ware het niet dat er bijv erg weinig mannelijke basisschoolleraren zijn, terwijl er geen gebrek is aan (bijvoorbeeld) ambitieuze vrouwelijke academici en topvrouwen in het bedrijfsleven. Dat kun je niet hetzelfde behandelen. Overigens zijn veel scholen er ook al zelf mee bezig, dat bij gelijke geschiktheid een man toevoegen aan een vrouwenteam de voorkeur heeft (en omgekeerd).

Individuen die slecht presteren moet je er gewoon uit knikkeren, of het nu mannen of vrouwen zijn :+ Slechte werkethiek hoef je van geen van de sekses te accepteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:38 



 

elnienjo schreef
Roddelen vind ik geen probleem, maar dat gemuts over kleding, make-up en het ergste: kinderen, dat vind ik heel irritant. Mannen hebben doorgaans toch andere onderwerpen en als je als vrouw in de minderheid bent dan dragen ze je op handen.
Jij denkt dat vrouwen in de top van een groot bedrijf het uitgebreid over hun kleding of make-up gaan hebben, in plaats van aan het werk te zijn? :+ Nogmaals, dat quotum gaat over raden van bestuur e.d., niet over het team van 20-jarige leidinggevenden in de plaatselijke supermarkt. En juist dit soort vooroordelen zorgen ervoor dat mannen altijd een streepje voor hebben op vrouwen in de ogen van veel mensen.

Als jij als vrouw op een positie zit waarin de volgende stap, of volgende twee stappen, je leiden naar een raad van bestuur, dan heb je jezelf al ruimschoots bewezen als betrouwbare en competente werknemer. Bovendien zit je ook niet op je 25ste in zo'n raad van bestuur, dus eventuele kinderen zijn de leeftijd waarop er een ouder met ze thuis moet zijn als ze ziek zijn, ook al ruimschoots voorbij.

San: Ja, het zal in het begin geforceerd zijn, maar op den duur niet meer dan normaal (en ook beter voor een organisatie als geheel, is uit onderzoek gebleken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 10:53 



 
Profiel   

Als it-er werk ik voornamelijk met mannen. Kan daar prima mee overweg, vind mannen iets directer en daardoor fijner in contact zelfs dan vrouwen. Heb haast het idee dat het mij als vrouw zijnde zelfs wat voordelen oplevert, mensen hebben graag een vrouw erbij in het team voor de balans, en iedereen is altijd heel considerate. Wat ik wel mis is de juiste people skills bij managers. De mannen missen toch vaak de empathie en inzichten die vrouwelijke managers wel vaak hebben.

Dus ben wel voorstander van meer vrouwen in de management-lagen. Of je dat oplost door strikte quota vraag ik me wel af. Ik zou toch liever niet omdat ik een vrouw ben een functie krijgen ipv omdat ik gewoon geschikt ben voor de rol. Maar daarbij moeten vrouwelijke sterke punten dan wel meegewogen worden.. Tja dubbel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 14:06 



 

Eef_Bam schreef
Als it-er werk ik voornamelijk met mannen. Kan daar prima mee overweg, vind mannen iets directer en daardoor fijner in contact zelfs dan vrouwen. Heb haast het idee dat het mij als vrouw zijnde zelfs wat voordelen oplevert, mensen hebben graag een vrouw erbij in het team voor de balans, en iedereen is altijd heel considerate. Wat ik wel mis is de juiste people skills bij managers. De mannen missen toch vaak de empathie en inzichten die vrouwelijke managers wel vaak hebben.

Dus ben wel voorstander van meer vrouwen in de management-lagen. Of je dat oplost door strikte quota vraag ik me wel af. Ik zou toch liever niet omdat ik een vrouw ben een functie krijgen ipv omdat ik gewoon geschikt ben voor de rol. Maar daarbij moeten vrouwelijke sterke punten dan wel meegewogen worden.. Tja dubbel.
Maar die denkwijze is imo al deel van het probleem. Een man op een hoge positie vinden we normaal, niemand stelt daar vragen bij, ook al is het de meest incompetente zak die zijn positie als relatiegeschenk gekregen heeft, maar bij een vrouw gaan we er al snel vanuit dat ze er zit vanwege een of ander quotum, en als vrouwen doen we daar net zo leuk aan mee door te zeggen "ik wil aangenomen worden op mijn competenties en niet omdat ik een vrouw ben." Denk je dat het een man interesseert of hij die positie gekregen heeft omdat hij de beste kandidaat is of omdat hij beste vriendjes is met de zoon van de baas? Die liggen daar echt geen seconde wakker van, hoor, die denken: doel bereikt, die steek ik in m'n zak. Ik neem aan dat je solliciteert op dat soort functies omdat je zelf ook overtuigd bent van je kunnen daarin. Het is niet alsof de receptioniste ineens achter de balie vandaan getrokken wordt en directeur wordt; het gaat hier om, wat Magrathea al zegt, ambitieuze, competente vrouwen, waar er meer dan genoeg van zijn, die gewoon niet verder komen, terwijl ze dat makkelijk zouden kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 14:25 



 
Profiel   

Jullie doen alsof door de quata er straks alleen nog maar vrouwen mogen werken. Dat vrouwenquotum ging maar om 30%.. Nog steeds een ruime minderheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 15:23 



 
Profiel   

Bij de afdeling van een collega werkt een mispunt.

Vrouw aangenomen (had wel met quotum te maken) met goed cv.
Na 1 maand gaf ze aan 4 maanden zwanger te zijn. Daarna nog 4 maanden gewerkt en met verlof.
Zit hier nu ruim drie jaar. Baby 3 is net geboren. Ze neemt al haar zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof in één keer op. Dus is ze 9!! Maanden afwezig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:38 



 
Profiel   

Luxorvalkje schreef
Bij de afdeling van een collega werkt een mispunt.

Vrouw aangenomen (had wel met quotum te maken) met goed cv.
Na 1 maand gaf ze aan 4 maanden zwanger te zijn. Daarna nog 4 maanden gewerkt en met verlof.
Zit hier nu ruim drie jaar. Baby 3 is net geboren. Ze neemt al haar zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof in één keer op. Dus is ze 9!! Maanden afwezig...

Hangen ze een foto aan de muur zodat men nog weet wie het is of? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:39 



 
Profiel   

Oh zulke kun je wel missen ja, vooral als ze dan de baan na de laatste zwangerschap opzeggen met de medeling dat ze lekker thuis willen zijn voor ze.
Dat was het dan enkel te doen om het betaald baren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:41 



 
Profiel   

Dat zijn volgens mij vaak nog ergere types. Die graag kinderen willen maar het eigenlijk niet kan betalen. Dus moeten ze beiden fulltime blijven werken en mag het kind 5 dagen per week naar de opvang. Maar als ze de grootouders nog voor hun karretje kunnen spannen dan kan de kroost daar ook nog 1 of 2 dagen heen. Wel gratis want daar krijgen ze geen toeslag voor. Vind het echt heel naar dat mensen hun kind gewoon 40+ uur per week in de opvang drukken. :n

Als ik een hond zou nemen en hem zoveel in een opvang zou doen, dan krijg je enorm commentaar van "waarom begin je er dan aan?". :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:43 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Als ik een hond zou nemen en hem zoveel in een opvang zou doen, dan krijg je enorm commentaar van "waarom begin je er dan aan?". :+


En andersom redeneren mag niet. Want sociaal niet geaccepteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:49 



 

Luxorvalkje schreef
Bij de afdeling van een collega werkt een mispunt.

Vrouw aangenomen (had wel met quotum te maken) met goed cv.
Na 1 maand gaf ze aan 4 maanden zwanger te zijn. Daarna nog 4 maanden gewerkt en met verlof.
Zit hier nu ruim drie jaar. Baby 3 is net geboren. Ze neemt al haar zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof in één keer op. Dus is ze 9!! Maanden afwezig...

Ach, zie het als een sabbatical. :') Maar ik ben nog steeds een voorstander van wat hier al eerder besproken is: iederéén, man, vrouw, met of zonder kinderwens gewoon een x aantal weken verlof geven dat naar eigen inzicht in te vullen is. Kan ik lekker een half jaar op voetreis door Midden-Azië en kan Marietje naar hartelust kinderen baren. := Wil ze er nog zes bij, dan mag ze dat lekker zelf bekostigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:55 



 
Profiel   

Waar mijn collega‘s hun kinderen parkeren tijdens het werk vind ik dan weer minder boeiend. Iets met werk/prive gescheiden houden. Zolang het werk maar fatsoenlijk is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:58 



 

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:05 



 
Profiel   

:))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:07 



 
Profiel   

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:22 



 
Profiel   

Meer mensen die aan het kijken zijn naar een nieuwe zorgverzekering die sterilisatie vergoed?
Volgens mij is Unive de goedkoopste en die vergoed het ook helemaal ipv tot maar 1.250 of 1.500 euro zoals volgens mij de meesten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:36 



 
Profiel   

Luxorvalkje schreef
Bij de afdeling van een collega werkt een mispunt.

Vrouw aangenomen (had wel met quotum te maken) met goed cv.
Na 1 maand gaf ze aan 4 maanden zwanger te zijn. Daarna nog 4 maanden gewerkt en met verlof.
Zit hier nu ruim drie jaar. Baby 3 is net geboren. Ze neemt al haar zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof in één keer op. Dus is ze 9!! Maanden afwezig...

Hadden ze haar tussen de worpen door niet gewoon kunnen wegbezuinigen? Ik vind het idd behoorlijk asociaal dat zoiemand de plek bezet houdt van mensen die wél gewoon fulltime willen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:52 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Meer mensen die aan het kijken zijn naar een nieuwe zorgverzekering die sterilisatie vergoed?
Volgens mij is Unive de goedkoopste en die vergoed het ook helemaal ipv tot maar 1.250 of 1.500 euro zoals volgens mij de meesten


Ik heb Zilveren kruis 3 sterren, die vergoedt het ook volledig. Is niet goedkoop, maar wel erg fijn vind ik. Ze doen bijvoorbeeld ook nooit moeilijk over declaraties in mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:18 



 

Ik ga dit weekend uitzoeken! Promovendum heeft het naar enkel het duurste pakket geschoven. Hoop dat het ergens nog wat goedkoper is. Zo niet ga ik de 32 extra fysiobehandelingen benutten. Kan met mijn knie nooit kwaad, wat personal training van de fysio :+

Luxorvalkje.. wauw.. echt dan is er toch geen enkele collega die je aardig vindt? Die zadel je continu op met extra werk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 21:09 



 
Profiel   

ik kijk momenteel naar een verzekering van VGZ met volledige vergoeding en een contract bij de arts waar ik voor sterilisatie wil gaan.
Maandelijkse kosten zijn niet heel veel hoger dan mijn huidige zorgverzekering, enige nadeel is dat je rekeningen zelf moet voorschieten en daarna declarenen. Moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt, of dat dan bijvoorbeeld ook geld voor al mijn huidige doorlopende zaken (medicijnen, AC, therapie etc) of alleen voor de "nieuwe" behandelingen die volgend jaar ingaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 21:56 



 
Profiel   

Dat is een restitutiepolis en dat is gunstig omdat je dan je eigen zorgverleners mag kiezen en je verzekering niet bepaalt waar en door wie je je mag laten behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 22:24 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Luxorvalkje schreef
Bij de afdeling van een collega werkt een mispunt.

Vrouw aangenomen (had wel met quotum te maken) met goed cv.
Na 1 maand gaf ze aan 4 maanden zwanger te zijn. Daarna nog 4 maanden gewerkt en met verlof.
Zit hier nu ruim drie jaar. Baby 3 is net geboren. Ze neemt al haar zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof in één keer op. Dus is ze 9!! Maanden afwezig...

Hadden ze haar tussen de worpen door niet gewoon kunnen wegbezuinigen? Ik vind het idd behoorlijk asociaal dat zoiemand de plek bezet houdt van mensen die wél gewoon fulltime willen werken.


Ze houd inderdaad een plek bezet. Er zijn geen financiële middelen om haar te vervangen.
Het werk gaat gewoon door.

Maar eigenlijk kent niemand haar echt goed. Ze heeft in die drie jaar tijd amper een jaar gewerkt. Ik heb ook niks op het kaartje gezet en niks in de enveloppe gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 23:33 



 

Dat er überhaupt een kaart en enveloppe nog haar kant op gaan :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 08:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 214 van de 500 [ 12493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen