[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:21

Mijn vriend heeft een enorm unieke en erg aparte achternaam. Dus die hoef ik niet. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41669
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:44

Die van mij heeft een doodsaaie, 13 in een dozijn, oerhollandse achternaam. Ik weet nog niet of ik die wil :=. Of misschien als 2e achternaam, dus eerst m'n eigen en dan zijne.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:49

Mijn eigen achternaam hoef ik nooit te spellen, simpel en duidelijk.. Die van mijn ex moest ik altijd spellen. Maar ik trouw toch nooit weer :+

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:58

Ik heb wel de achternaam van mijn man. Had geen enkele reden om perse mijn eigen naam (of nee, eigenlijk de naam van mijn vader) te willen behouden

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:13

Even een andere nieuwsgierigheid, wat doen jullie als je uitgenodigd wordt voor de verjaardag van een kind van een van je vrienden? Ga je wel of niet en zo ja, met of zonder kado?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41669
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:13

Dieuwke_ schreef:
Even een andere nieuwsgierigheid, wat doen jullie als je uitgenodigd wordt voor de verjaardag van een kind van een van je vrienden? Ga je wel of niet en zo ja, met of zonder kado?

Ik ga niet.

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:14

Oké, het is dus niet gek dat ik net aangegeven heb niet te komen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41669
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:15

Dieuwke_ schreef:
Oké, het is dus niet gek dat ik net aangegeven heb niet te komen :')

Er zijn vast mensen die dat gek vinden, maar ik ben daar niet een van :D.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:15

Ik ga alleen naar mijn neefje.. En dochter van mijn vriendin is 3 dagen voor mij jarig en dan hebben we vorig jaar gecombineerd. Maar geen vaste prik.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:52

Dieuwke_ schreef:
Even een andere nieuwsgierigheid, wat doen jullie als je uitgenodigd wordt voor de verjaardag van een kind van een van je vrienden? Ga je wel of niet en zo ja, met of zonder kado?

Ik ging niet en inmiddels worden we niet meer uitgenodigd. Kinderverjaardagen als je zelf geen kinderen hebt zijn echt verschrikkelijk.

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:55

Zolang het wij, ouders + kind zijn (dus eigenlijk gewoon op visite maar dan in het kader van een verjaardag.) Prima. Maar ik ga niet naar een kinderverjaardag :n

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:02

Ik had graag de naam van mijn moeder gehad! Maar dat kon toen nog niet anders was dat zeker mijn naam geworden.

En nop ik zou ook niet gaan

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:04

Als ze naar de verjaardag van m'n paard komen, dan overweeg ik een verjaardag van hun kind. Dus nee, daar doe ik niet aan :+

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:35

Als vriend en ik ooit trouwen, dan wil ik wel zijn achternaam achter de mijne.
Want ik was eerst mijzelf voordat ik bij hem hoorde

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:47

Ik heb wel mijn mans naam aan genomen. Ik vind het wel iets hebben en daarbij was ik blij dat ze me nu tenminste verstaan aan de telefoon :o

Ik ga wel naar de verjaardagen van mijn nichtjes. En ook naar die van de kinderen van mijn vriendinnen.
Maar vind het je goed recht als je beslist dat niet te doen.

@Laurora;
Ik ben inmiddels 2 maanden gestopt met de nuvaring.
Ik was daarvoor ook al anders gaan eten omdat ik 10 kilo af wilde vallen. Dat gaat langzaam maar lukt wel. Ben er nu 8 kwijt. *\o/*
Maar wat me opvalt...
Voor de operatie was ik tijdens mijn menstruatie altijd erg opgeblazen en kon ik zomaar 2 kilo meer wegen dan anders.
Maar nu... Ik voel me niet anders. (oké fijn blijft het niet), niet opgeblazen en ik ben niet zwaarder. Sterker nog... Ik blijf gewoon langzaam afvallen. :))

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 02:29

Mijn moeders naam is Kerkhof, ik ben toch wel een beetje blij dat ik m'n vaders naam draag :+

@Thewelsh
Toffe bijwerking! :D

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:37

Mijn hypothetische kinderen zou mijn achternaam krijgen, want ik ben door de ellende van een zwangerschap/bevalling heen gegaan. En je weet in ieder geval zeker dat ik de moeder ben. :Y) Sommigen vinden juist dat ze daarom de naam van de man moeten hebben, want anders heeft hij niet het idee dat hij erbij hoort/het zijn kind is.

Maar zoals ik zei: hypothetisch.

Ex en ik hebben beiden een unieke achternaam die niet exotisch is, dus dat had geneuzel geweest over wiens naam het kind zou krijgen. Maar hem kennende, zou ik winnen, want ik ben veeeeel vasthoudender. :D En ja, dat zou zijn ouders (met name zijn moeder) flink dwars hebben gezeten, en dat zou bonus zijn. Mijn ouders zou het niet uitmaken, want die zijn gescheiden en weer hertrouwt. Stiefmoeder heeft haar eigen naam aangehouden, vader ook, moeder en stiefvader elkanders naam toegevoegd. Ene sibling heeft nog de eigen naam, de ander enkel die van de parter. Dus mijn achternaam of die van mijn ex, dat is meer van een naam meer of minder in een groep waarin zoveel verschillende namen zijn.

Enige is. Hier nooit een reünie van familie X, maar van Familie X-Y-T-34v. :D

Christiene
Berichten: 7730
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:17

Kind verjaardag moet je van houden ik ga zelden alleen nichtjes geen vrienden hun kids.

DuoPenotti

Berichten: 29748
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:20

Bij familie gaan we wel.
De familie is maar klein, dan niet gaan is niet gepast.
Maar ben blij dat de kleinste ondertussen 16 is :P

Bij vrienden soms wel en soms niet.
Liefste niet als er dan 10 van die andere rond sjezen liever op een ander momentje.

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:21

Ik overweeg om volgend jaar ook niet meer naar de verjaardag van mijn neefje te gaan. Nu ivm corona 2x niet geweest en eigenlijk niets aan gemist.

Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:23

Nee, wij zijn er mee gestopt. Ook niet die van mijn neefjes. Ze zijn net zo blij met een leuk kaartje en wat geld erin. :wave:

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:31

Nouja, daar is het me ook wel om te doen eigenlijk. Ik wil niet te pas en te onpas met kadootjes op moeten komen draven voor een ander zijn kind (we hebben voor dit betreffende kind al een gender reveal, babyshower en kraamfeest gehad inclusief elke keer weer kadootjes). Puur omdat ik dat de uitgaven niet waard vind, dan heb ik wel een andere bestemming voor de centen.

Maar wel fijn om te lezen dat het dus niet persé raar is om als volwassene niet naar kinderfeestjes te gaan.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:36

Als ik naar de verjaardag van mijn neefje ga, ga ik ook altijd zelf met de auto (rij normaal ook wel vaak met mijn ouders mee) als ik het dan zat ben met al die andere jengelende blagen, dan kan ik tenminste naar huis :+

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:07

Dat doe ik dus ook altijd relaxed. Maar moet zeggen dat mijn nichtjes niet meer jengelen. De oudste is 14, de jongste 11.
Nu kan echt leuke gesprekken met ze voeren.

Mijn stiefzoon kon vanaf een bepaalde leeftijd gewoon ineens verdwijnen op zijn verjaardag als hij dacht dat hij alle kadootjes had gehad. Dat is dus geen optie voor mij, want ze komen speciaal voor jou.
En aangezien ik een redelijk kreng kan zijn... vieren we zijn verjaardag sindsdien dus niet meer voor familie en vrienden.
:wave:

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:30

Thewelsh, mijn neefje valt ook wel mee, maar er komen zoveel andere kinderen :+