[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:55

Ik vind trouwen ouderwets, maar ik vind het toch een eer als ik mag komen. Ook bij die kennis van m'n hobbyclub en die oude studiegenoot. Ik weet niet, sowieso ga ik goed op ongemakkelijke situaties en ongemakkelijke mensen, dus bruiloften zijn mijn favoriet. Lievelingsmoment: de moeder van mijn schoonzus die een PowerPoint presentatie hield over haar leven. <3

En ik hecht niet zo zwaar aan m'n kinderen wegbrengen. Ze zitten nu ook lekker bij m'n ouders aan de keukentafel te piepelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41669
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 15:58

Urbanus schreef:
Ik vind trouwen ouderwets, maar ik vind het toch een eer als ik mag komen. Ook bij die kennis van m'n hobbyclub en die oude studiegenoot. Ik weet niet, sowieso ga ik goed op ongemakkelijke situaties en ongemakkelijke mensen, dus bruiloften zijn mijn favoriet. Lievelingsmoment: de moeder van mijn schoonzus die een PowerPoint presentatie hield over haar leven. <3

En ik hecht niet zo zwaar aan m'n kinderen wegbrengen. Ze zitten nu ook lekker bij m'n ouders aan de keukentafel te piepelen.

Ik ook wel, ik vind bruiloften stiekem ook gewoon leuk. Verjaardagen geef ik niks om, maar bruiloften of x-jaar getrouwd vind ik leuk.

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:28

Ik vind bruiloften wel tof. Iedereen die (meestal) op zijn of haar best ten tonele verschijnt, net even dat extra beetje aandacht aan kleding en uiterlijk besteed en een mooi bruidspaar. Heeft wel wat.

Verjaardagen vind ik dan weer niet zoveel aan. Verplicht geneuzel

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:36

Ja het is sowieso een goede reden voor weer een nieuw jurkje.

Mijn vrienden met kinderen zijn gelukkig nog steeds ook geïnteresseerd in mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:04

corinep schreef:
Mkango schreef:
Ah, de individualisering van de Nederlandse samenleving. <3 Ik denk dat dat de titel van mijn eerste boek wordt: "Ik: Het Middelpunt van het Universum." Geen wonder dat al die kinderen van tegenwoordig van die softies zijn, als ze van jongs af aan al meekrijgen dat alles alleen maar om jou en jouw mening en voorkeuren draait. :')


Ja je hebt helemaal gelijk hoor, mensen worden steeds egoïstischer. Mensen zorgen beter voor zichzelf, doen minder dingen tegen hun zin in. Of dat een goede of slechte ontwikkeling is weet ik nog niet. Zullen 2 kanten aan zitten, gelukkiger mens kan ook weer beter voor anderen zorgen.

Maar dat ik niet naar iemands bruiloft ga betekent niet dat ik niet klaar sta voor die persoon als er wat is. Dat vind ik belangrijker. Heb nog niet gehad dat er iemand die heel close is ging trouwen, misschien dat ik me dan wel opoffer.
Ik vind het bijzonder om te denken over vriendschappen in termen als 'zorgen voor.' Mijn vrienden zijn niet mijn verzorgingsprojectjes en ik ben ook niet hun verzorgingsprojectje - we delen lief én leed. Tussen altijd dienstbaar zijn voor anderen en alleen maar dingen doen die je zelf leuk vindt, zit gelukkig nog een grijs gebied waarin het geven en nemen is van beide kanten.

En nu gaat het alleen maar over sociale aspecten, maar ik heb inmiddels ook al zat mensen van mijn leeftijd of net iets jonger gezien die binnen no-time overspannen thuiszitten doordat ze simpelweg niet kunnen omgaan met het feit dat het werkende leven niet altijd over rozen gaat en dat je ook niet alles kunt krijgen wat en zoals je het wilt (uiteraard niet iedereen). := Imo heb je dan echt wel wat steken laten vallen in de opvoeding, als je kind aan het werk gaat met een houding dat de hele wereld zich aan hen moet aanpassen en zij star voet bij stuk houden.

Bruiloften en groepsdingen zijn ook niet zo aan mij besteed, maar ik ga wel. Soms taai ik wat eerder af, maar ik laat iig even m'n neus zien. Wat is die ene dag op een heel mensenleven nou als je een ander er blij mee maakt?

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:49

Varekaj schreef:
En dan vinden ze mij asociaal omdat ik vertik schoonfamilie uit te nodigen om mijn verjaardag te vieren. En onbeleefd omdat ik liefst op elk familiefeest zo snel mogelijk naar huis ga :=

*Komt onder de mee lees steen uit*

Kan je een hand geven.. ook ik ben als aso bestempeld omdat ik alle verjaardagen en feestdagen skip.
Heb überhaupt niet heel veel met de schoonfamilie en met fibromyalgie vind ik het niet mijn energie waard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:09

Hier nog iemand die niet naar alle verjaardagen gaat hoor.
Directe familie wil ik nog wel voor opdraven, maar nichtjes, neefjes, ooms en tantes etc. No thank you.
Manlief heeft ook een giga grote familie, dus dan zou het bijna ieder weekeinde feest zijn := Ik moet er niet aan denken, ondanks dat het lieve mensen zijn hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41669
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:11

Cayenne schreef:
Hier nog iemand die niet naar alle verjaardagen gaat hoor.
Directe familie wil ik nog wel voor opdraven, maar nichtjes, neefjes, ooms en tantes etc. No thank you.
Manlief heeft ook een giga grote familie, dus dan zou het bijna ieder weekeinde feest zijn := Ik moet er niet aan denken, ondanks dat het lieve mensen zijn hoor.

Kost een berg geld ook nog eens :=.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:03

Ik moet helaas daar wel opdraven maar dan ben ik zo snel mogelijk weer weg. Hier is het omdat ik ze zelf niet wil uitnodigen voor mijn verjaardag, dat vinden ze asociaal.

Dan bedenk ik joh, ik zou bij jou ook liever skippen maar ik gedraag me sociaal wenselijk. Wees blij. Maar ik hoef niet te vieren met mensen die ik liever de gracht in wens

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:16

Ik ga naar de familie die ik leuk vind, precies 1 gezin. M'n andere nichten zijn echt superaardig maar next level burgerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:35

Ik ga enkel naar kinderverjaardagen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41669
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:36

[***] schreef:
Ik ga enkel naar kinderverjaardagen

Jij haat jezelf :(:)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:36

[***] schreef:
Ik ga enkel naar kinderverjaardagen


Dapper :')

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:21

_San87_ schreef:
[***] schreef:
Ik ga enkel naar kinderverjaardagen

Jij haat jezelf :(:)?


:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:22

_San87_ schreef:
[***] schreef:
Ik ga enkel naar kinderverjaardagen

Jij haat jezelf :(:)?
21ste eeuwse vorm van zelfkastijding? :')

c_alsemgeest, heb je al reactie op onze wijnsmiley? :))

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:23

Ja moest er een FZ voor aanmaken... of bart even PBen, moet dat nog even doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:30

[***] schreef:
Ik ga enkel naar kinderverjaardagen

Wat heb je uitgevreten dat je jezelf dit aan moet doen? Of heb je liever spidermantaart ipv appeltaart? Of zijn dat enkel kinderverjaardagen waar ze een springkussen hebben? Of is het voor het het snoepzakje die je mee naar huis krijgt?

Ik heb zoveel vragen nu -O-

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:39

GA JE VOOR DE GIN TONICS???

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:45

Wel goede taart vaak. Ik mocht van Stefan geen kindertaart kopen voor mijn verjaardag -O-

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 02:49

Wat een onzin, het is toch jouw verjaardag. Al koop je een ham en zet je daar kaarsjes op.

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 02:58

Qimm schreef:
Wat een onzin, het is toch jouw verjaardag. Al koop je een ham en zet je daar kaarsjes op.


Ja nou ja hij had ook wel gelijk, alleen mijn moeder en broer zouden komen en we zijn op dieet :')

Raineri
Berichten: 6249
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 03:02

Urbanus schreef:
GA JE VOOR DE GIN TONICS???



WAAR?!

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 08:19

Niobe schreef:
Qimm schreef:
Wat een onzin, het is toch jouw verjaardag. Al koop je een ham en zet je daar kaarsjes op.


Ja nou ja hij had ook wel gelijk, alleen mijn moeder en broer zouden komen en we zijn op dieet :')


Op dieet op je verjaardag ;(

Danique_G schreef:
Urbanus schreef:
GA JE VOOR DE GIN TONICS???



WAAR?!


Mijn huis, altijd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 08:59

Niobe schreef:
Wel goede taart vaak. Ik mocht van Stefan geen kindertaart kopen voor mijn verjaardag -O-

Volgende keer gewoon 2 kindertaarten nemen. Ik had vorig jaar een unicorn taart.. hebben gewoon deel ingevroren.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:08

Unicorm taart met gin tonics, klinkt als een prima boktuitje