[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:30

Van het weekend spelletjesavond gehad.. ik snap echt NIET wat er leuk is aan een baby. Tussen +- 7 en 11 savonds hadden ze 'vrije tijd'. En een werkweek van 4 dagen, dus heerlijk een dag vrij! Staat dan wel geheel in het teken van de baby.. dat dan weer wel :+

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:48

Berdien schreef:
Las vanochtend een artikel in de NRC over grootouders, oppassen en alle drama's die daarbij horen. Dat er nu dus ook gewoon al coaches zijn voor die grootouders om te leren hoe om te gaan met (te) veel oppassen, verschillende opvoedkundige stijlen en verwachtingsmanagement.

Djeeeeez.

Mijn opa en oma waren niet meer dan dat, opa en oma. Pasten zeer sporadisch op, waren er vooral voor de leuk en bemoeiden zich zeker niet met onze opvoeding.

Mijn oudera gaan ook 2 dagen per week oppassen op mn nichtje. Mn moeder probeerde al of ik dr kon helpen, gelijk gezegd dat dat niet gaat gebeuren. Mijn opa en oma's waren ook alleen opa en oma's. Elke week op de koffie en logeren in de vakanties

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:51

Jullie zijn leuk :')

Die ‘je gaat het vanzelf willen’ (barf)
Er is ook een sociale druk om ze te krijgen.

Soms houden mensen er niet over op als je aan geeft het niet te willen. Dan heb ik alle counter-antwoorden al klaar.

Maar de vraag terugstellen in een groep ik-wil-een-kind-nu mensen pakt niet altijd goed uit.

Waarom wil je geen kinderen?
-> past niet in mij. Leven etc.
-> geen antwoord of onderbouwing is goed genoeg

Vraag een zwangere of mensen die bezig zijn: waarom willen jullie graag kinderen?
-> Het hoort erbij, dat is de volgende stap, of het is tijd.
Dat is toch ook geen onderbouwd argument?
-> je zult het nooit snappen, dat is een gevoel etc.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:46

Mkango schreef:
Shaggy09 schreef:
Een trampoline in huis? :+
Omg, breng me niet op ideeën! :')
Een van mijn neven en zijn vrouw hebben ook geen kinderen, en die hebben in de extra slaapkamer in hun huis een sauna laten bouwen.


In ons huurhuis zit ook een sauna.....maar die gebruik ik als zadelkamer op het moment :') :o

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:01

Luxorvalkje schreef:
Jullie zijn leuk :')

Die ‘je gaat het vanzelf willen’ (barf)
Er is ook een sociale druk om ze te krijgen.

Soms houden mensen er niet over op als je aan geeft het niet te willen. Dan heb ik alle counter-antwoorden al klaar.

Maar de vraag terugstellen in een groep ik-wil-een-kind-nu mensen pakt niet altijd goed uit.

Waarom wil je geen kinderen?
-> past niet in mij. Leven etc.
-> geen antwoord of onderbouwing is goed genoeg

Vraag een zwangere of mensen die bezig zijn: waarom willen jullie graag kinderen?
-> Het hoort erbij, dat is de volgende stap, of het is tijd.
Dat is toch ook geen onderbouwd argument?
-> je zult het nooit snappen, dat is een gevoel etc.


hahaha dit inderdaad!

Mijn vriendin met dat dochtertje van 3 wilde zelf ook geen kinderen(oeps ik ben zwanger/toegegeven heel erg naïef/geen discussie punt op dit moment)
En zij is dus ook de enige die zegt 'groot gelijk'

Al zegt ze wel 'Den en jij zouden wel goede ouders zijn en t past jullie ook'
Dat is ook wel waar :') maar we vinden kinderen van andere veel leuker, want die kan je terug geven :Y)

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:33

Ik heb al een tijdje niets gepost... zelfs nog niet in het nieuwe topic :o
Maar ik heb 'leuk' nieuws en dat wilde ik toch even delen aangezien velen tegen hetzelfde probleem aanliepen:

In maart heb ik ein-de-lijk een afspraak met anesthesie, en ergens op een prachtige dag in april gaat het eigenlijk gebeuren... sterilisatie! 16 jaar mee bezig geweest, maar nu eindelijk goedgekeurd (letterlijk... een groepje artsen hebben er over gestemd en de meeste stemmen telden _O- ) en kan ik "steriel" het leven door *\o/* :Y) :D

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:35

Gefeliciteerd!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:35

Nicky: ik hoor het van mijn beste vriendin ook hoor ;) Die is ook oeps zwanger geraakt, en daarna gedumpt door haar vriend. Nu is dat kind 8 (uit mijn hoofd). Ze heeft geen ouders, die vader wilt er niks mee te maken hebben, ouders van de vader weten niet eens dat ze een kleinkind hebben, en weinig vrienden (ze is 42) en kan dus nergens heen. De muren komen ook echt op haar af. Hierdoor is ze een keertje in 11 maanden tijd 3x verhuisd (en nee, niet in hetzelfde stad maar echt provincies) en nu wilt ze weer verhuizen.

Altijd is dat zoontje erbij. En snap mij niet verkeerd ze is echt geweldig met dat kind en kind is ook echt happy. Maar zij baalt zo ontzettend door hem. Ze heeft er zoveel moeite mee. Kan nooit een keertje lunchen, want dat kind moet worden opgehaald. Kan nooit gaan shoppen, want dat kind moet naar sport/school/zwemmen. En ga zo maar door. Gelukkig komt die nu op de leeftijd dat hij af en toe bij vriendjes blijft slapen of tussen de middag eten dus dat scheelt alweer. En nog een jaar of wat en dan vmbo en dan is hij alweer een stuk zelfstandiger.

Ze is af en toe best jaloers op mij. Maar het is mijn beste vriendin en die laat ik echt niet in de steek. Dus ik probeer dingen samen met haar te doen, zonder zoontje. En dingen met zijn 3-en.
Scheelt dat het zoontje prima te pruimen is :D _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:40

c_alsemgeest schreef:
Ik heb al een tijdje niets gepost... zelfs nog niet in het nieuwe topic :o
Maar ik heb 'leuk' nieuws en dat wilde ik toch even delen aangezien velen tegen hetzelfde probleem aanliepen:

In maart heb ik ein-de-lijk een afspraak met anesthesie, en ergens op een prachtige dag in april gaat het eigenlijk gebeuren... sterilisatie! 16 jaar mee bezig geweest, maar nu eindelijk goedgekeurd (letterlijk... een groepje artsen hebben er over gestemd en de meeste stemmen telden _O- ) en kan ik "steriel" het leven door *\o/* :Y) :D

Yay *\o/*!

Dikgedrukte is wel echt bizar :').

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:45

Ja... en toch gebeurde het op deze manier... alle gynaecologen van dat ziekenhuis, zowel intern als ZZP hebben gestemd :')

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:47

Als ze dat bij mensen die zwanger willen worden zouden doen was de wereld te klein :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:47

chamion schreef:
Nicky: ik hoor het van mijn beste vriendin ook hoor ;) Die is ook oeps zwanger geraakt, en daarna gedumpt door haar vriend. Nu is dat kind 8 (uit mijn hoofd). Ze heeft geen ouders, die vader wilt er niks mee te maken hebben, ouders van de vader weten niet eens dat ze een kleinkind hebben, en weinig vrienden (ze is 42) en kan dus nergens heen. De muren komen ook echt op haar af. Hierdoor is ze een keertje in 11 maanden tijd 3x verhuisd (en nee, niet in hetzelfde stad maar echt provincies) en nu wilt ze weer verhuizen.

Altijd is dat zoontje erbij. En snap mij niet verkeerd ze is echt geweldig met dat kind en kind is ook echt happy. Maar zij baalt zo ontzettend door hem. Ze heeft er zoveel moeite mee. Kan nooit een keertje lunchen, want dat kind moet worden opgehaald. Kan nooit gaan shoppen, want dat kind moet naar sport/school/zwemmen. En ga zo maar door. Gelukkig komt die nu op de leeftijd dat hij af en toe bij vriendjes blijft slapen of tussen de middag eten dus dat scheelt alweer. En nog een jaar of wat en dan vmbo en dan is hij alweer een stuk zelfstandiger.

Ze is af en toe best jaloers op mij. Maar het is mijn beste vriendin en die laat ik echt niet in de steek. Dus ik probeer dingen samen met haar te doen, zonder zoontje. En dingen met zijn 3-en.
Scheelt dat het zoontje prima te pruimen is :D _O-



ooh dat is wel extra naar!

Zij is wel samen nog met haar vriend/verloofde. Maar ze heeft het eerste jaar echt een grote donkere wolk boven haar hoofd gehad.
Bekken instabiliteit, postanatale depressie, 'gewone'depressie, dr baan kwijt geraakt daardoor.

En idd het is mn beste vriendin dus ik laat haar niet vallen.

Het is echt zo lastig... Ik ben dan ook echt blij dat ik geen kind heb en dat soort dingen bevestigen het alleen maar meer :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:49

c_alsemgeest schreef:
Ik heb al een tijdje niets gepost... zelfs nog niet in het nieuwe topic :o
Maar ik heb 'leuk' nieuws en dat wilde ik toch even delen aangezien velen tegen hetzelfde probleem aanliepen:

In maart heb ik ein-de-lijk een afspraak met anesthesie, en ergens op een prachtige dag in april gaat het eigenlijk gebeuren... sterilisatie! 16 jaar mee bezig geweest, maar nu eindelijk goedgekeurd (letterlijk... een groepje artsen hebben er over gestemd en de meeste stemmen telden _O- ) en kan ik "steriel" het leven door *\o/* :Y) :D

Gefeliciteerd! Hoe oud ben je nu dan als je er al 16 jaar mee bezig bent? Bizar dat je er zolang op moest wachten. Terwijl de eerste de beste hersenloze 18-jarige een kind kan werpen als ze dat wil...

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:51

c_alsemgeest schreef:
Ja... en toch gebeurde het op deze manier... alle gynaecologen van dat ziekenhuis, zowel intern als ZZP hebben gestemd :')

Treurig. Dat men gaat stemmen over wat JIJ met je lichaam wilt.

Word er ook gestemd over iedere vrouw die hulp nodig heeft bij het zwanger raken? Dat is namelijk net zo ingrijpend: ook voor het leven.

Echt, Europa 2020 moet men zich de ogen uit de kop schamen dat een, regelmatig ook mannelijke arts, dit voor een vrouw mag bepalen. -:(-

Anyway, blij voor jou! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:58

Palmera schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ja... en toch gebeurde het op deze manier... alle gynaecologen van dat ziekenhuis, zowel intern als ZZP hebben gestemd :')

Treurig. Dat men gaat stemmen over wat JIJ met je lichaam wilt.

Word er ook gestemd over iedere vrouw die hulp nodig heeft bij het zwanger raken? Dat is namelijk net zo ingrijpend: ook voor het leven.

Echt, Europa 2020 moet men zich de ogen uit de kop schamen dat een, regelmatig ook mannelijke arts, dit voor een vrouw mag bepalen. -:(-

Anyway, blij voor jou! :)

Eens ja. Echt bizar.

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:35

Vervelend dat het nog zo lastig was zeg! Dubbel gefeliciteerd dan maar! *\o/*

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:48

Helemaal mee eens Palmera!

En gefeliciteerd c_alsemgeest! *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:52

Inderdaad bizar dat het zo ver gaat zelfs als je er zelf voor kiest. Misschien ergens ook angst om rechtszaken achteraf in de zin van "dit heb je me als arts niet verteld" en dan hun spijt als schuld op de arts schuiven?
Ik zie er echt genoeg dames toe in staat...

Al vind ik het absoluut zeer kwalijk.

In ieder geval, geniet van het aftellen! **\O/**

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:58

Varekaj schreef:
Inderdaad bizar dat het zo ver gaat zelfs als je er zelf voor kiest. Misschien ergens ook angst om rechtszaken achteraf in de zin van "dit heb je me als arts niet verteld" en dan hun spijt als schuld op de arts schuiven?
Ik zie er echt genoeg dames toe in staat...

Al vind ik het absoluut zeer kwalijk.

In ieder geval, geniet van het aftellen! **\O/**

Ik snap wel waarom ze niet meteen aan de operatie beginnen. Maar zo uitgebreid... Ik vind het overdreven en zelfs een belediging.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:15

Dat ze niet over een nacht ijs gaan is logisch en dat je iemand eerst een poos bedenktijd geeft ook, maar 16 jaar wachten is toch bizar. Fijn dat het eindelijk kan!

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:19

Ik vind t echt heel denigrerend hoe dat is gegaan... Inderdaad elke drugsverslaafde tienermoeder mag werpen zoveel ze wil en er kraait geen haan naar. Maar een volwassen vrouw bij haar volle verstand moet door een molen en psychische tests als ze voor sterilisatie kiest. Onbegrijpelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41655
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:19

Mars schreef:
Ik vind t echt heel denigrerend hoe dat is gegaan... Inderdaad elke drugsverslaafde tienermoeder mag werpen zoveel ze wil en er kraait geen haan naar. Maar een volwassen vrouw bij haar volle verstand moet door een molen en psychische tests als ze voor sterilisatie kiest. Onbegrijpelijk.

Zou andersom moeten zijn. Dan kun je veel leed besparen.

Maar ja, dat is ethisch weer een issue.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:36

Als het over abortus gaat is het potentieel leven van het kind toch een argument. Waarom dan niet bij zwangerschap...

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:55

Nouja, je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je niet zwanger wordt. Scheelt een hoop gedoe aan je lijf en zorgkosten. :)* Onze lichamen hebben niet voor de grap een voortplantingsstelsel, om daar nou ik te gaan snijden is ook wel heel wat. Als het om medische redenen is snap ik het juist heel goed en zouden ze het veel eerder moeten doen!

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:00

topsylover schreef:
Nouja, je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je niet zwanger wordt. Scheelt een hoop gedoe aan je lijf en zorgkosten. :)* Onze lichamen hebben niet voor de grap een voortplantingsstelsel, om daar nou ik te gaan snijden is ook wel heel wat. Als het om medische redenen is snap ik het juist heel goed en zouden ze het veel eerder moeten doen!

Tuurlijk kun je daar gewoon voor zorgen. Toch ligt het aantal ongewenste zwangerschappen bij anticonceptie vrij hoog.

En zo'n gedoe is het nou ook weer niet. Het is totaal niet vergrlijkbaar met een openhart operatie van 16 uur

Edit: je noemt zorgkosten. Tuurlijk is het verl fijner als anticonceptie door de vrouw zelf betaald word. Dát scheelt inderdaad weer!

Nee hoor? Je wilt niet? Je weet het zeker? Echt? Dan mag je een formulier tekenen waarin staat dat je alles heel goed begrepen hebt. En onder het mes.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 28-01-20 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt