[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:15

Niobe schreef:
_San87_ schreef:
Waar :7?


Op het water!

Wij hebben altijd t meeste 'last' van speedboten :o.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:24

We gaan al jaren niet meer met de kinderen op vakantie.Ze maken toch alleen maar ruzie.We gaan nu samen lange weekenden weg.Prima oplossing.

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:52

Wij plannen onze vakanties altijd om de reguliere schoolvakanties heen.
Lekker rustig overal, geen krijsende kinderen in het huisjespark/camping/hotel/whatever, heerlijk.
Èn de prijzen zijn ook echt de helft goedkoper.
Nadeel is dat de parken dan vaak vol zitten met oudjes die je het liefste een half uur aan de praat houden met allerhande koetjes en kalfjes praat :+
(alsnog beter dan krijsende koters natuurlijk)

Mijn vriend werkt als kok, en heeft zijn "weekend" doordeweeks. We gaan eigenlijk elk van zijn vrije dagen wel een wandelingetje in de natuur maken. Elke keer dat hij voor de verandering eens op een zaterdag of zondag vrij is zijn we weer verbijsterd van de hoeveelheid krijsende kinderen in de natuur (en eigenlijk gewoon overal)
Èèn van onze favoriete wandelplekken is bezig met het ontwikkelen van een kindvriendelijke camping. We zijn er allebei oprecht door van slag, weg rust ;(
Laatst bijgewerkt door Laurora op 08-06-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:53

en dan maken ze ook ruzie maar dan ben je eerder thuis? :+

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:22

Niobe schreef:
In september, door de weeks is het ook echt heel leuk om naar de Efteling ofzo te gaan, serieus ideaal.


Totdat je een keer een schoolreisje treft...

Ik plan uitjes naar pretparken en dergelijke ook altijd onder schooltijd, idd voor de rust. Oudste is pas net leerplichtig dus hebben het er mooi van genomen buiten t seizoen ook op vakantie.

Nu gelukkig dus de flexibele vakanties, idd heerlijk juni en september 8-) En februari en/of november Landal oid. Hopen dat niet teveel scholen dit gaan doen...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:25

Jeetje dat ga ik mijn vriend maar niet vertellen die durft straks niet meer weg met die kans op kinderen. :')

We willen eigenlijk geen camping maar ga toch even kijken.

Naja ik wil geen camping. _O-

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:17

Ieh nee, zou ik ook niet willen. Als ik op vakantie ga wil ik toch het liefst minstens net zoveel luxe als thuis, als in een eigen badkamer en een bed. En ergens terug kunnen trekken zonder levend gekookt te worden.
Ik haaaaaatttt tenten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:27

Kramperen noemen ze het niet voor niks toch? Niks voor mij iig :')

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:40

Niobe schreef:
_San87_ schreef:

Waar :7?


Op het water!


Beter dan kinderen.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:45

Als het echt goed verspreid is, is het misschien niet zon ramp?
Ik vind het altijd wel lastig dat er altijd twee maanden per jaar zijn dat ik zo goed als geen vrij kan krijgen vanwege de zomervakantie, daarna nog van half september tot en met februari contractueel geen vakantie.. Er blijven altijd zo weinig opties over

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:21

Ik hou van kamperen <3

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:25

Was bij mijn zus met een baby en kind van 5 op bezoek. Leuk gesprongen op de trampoline met mijn nichtje was gezellig, maar nee ik zou toch echt niet 24/7 opgezadeld willen zitten met kinderen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:39

_San87_ schreef:
Meteen dood vind ik dan weer zo overdreven :=.

Hahaha, m’n zusje heeft het overleefd hoor. Die zat tussen de voorstagen en gleed zo, plons, het water in. :')

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:41

corinep schreef:
Even een heads up nu het over vakanties gaat, steeds meer scholen doen nu mee aan een proef voor flexibele schoolvakanties. Waaronder die van ons en ik heb 4 van die draken en ben van plan nooit meer in de reguliere vakanties op vakantie te gaan(ik heb een gruwelijke hekel aan andermans kinderen) dus je bent nergens meer veilig straks.

Noooooooooooo -O- |(
Ik ben juist zo blij dat wij buiten het schoolseizoen weg kunnen. Ik hoop echt dat er daarmee een grotere markt komt voor kindvrije accomodaties.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:48

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Meteen dood vind ik dan weer zo overdreven :=.

Hahaha, m’n zusje heeft het overleefd hoor. Die zat tussen de voorstagen en gleed zo, plons, het water in. :')

Hoe glijd je tussen de voorstagen door een klapgijp het water in? De giek zit aan de achterkant van de boot :=. Bedoel je de bakstag? Of hebben we t over heel wat anders, klapgijpen zijn meestal dodelijk omdat het loeihard gaat, als de giek zo hard tegen je aan komt heb je minimaal zwaar hersenletsel, zo ongeveer.

Wij hebben een keer een klapgijp gehad met een rustig windje, dat ging al zo paasei hard dat we nu alleen nog maar met bulle talie zeilen omdat ik doodsbenauwd ben weer een klapgijp te hebben :)).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:23

Ik spreek geen zeil-iaans. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:48

MarlindeRooz schreef:
Ik spreek geen zeil-iaans. :))

Ik ook nog niet al te best, heb pas sinds een jaar een zeilbootje en moet alles nog leren :)).

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:23

Beter een stormrondje maken!

Eigenlijk is het niet zo sociaal om buiten de schoolvakanties met 4 kinderen op vakantie te gaan, je weet immers zelf hoe afschuwelijk kinderen van anderen kunnen zijn.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:38

Ik vind die gespreide vakanties wél een goed idee. Er zijn minimaal 2 maanden per jaar (juli en augustus) en als je kritisch bent zelfs 4 (december en mei er nog bij) waar geen fatsoenlijke werkafspraak valt te maken omdat men langdurig kruisgespuisbewakingsdienst heeft. Als het wat normaler wordt om gewoon te werken en vakanties te plannen als het uitkomt, dan heeft dat ook voor mij een positief effect.

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:13

Die vakanties zouden ze wel beter mogen verdelen over het jaar. Gewoon 2 weken steeds of zo. Lijkt mij ook fijner voor die kinderen. Regelmatig een break van school, maar vakantie is lang genoeg om iets leuks te doen, maar niet zo lang dat je je gaat vervelen. En meer kans op goed weer.
En wij kunnen dan ook weer eens in de zomer weg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:46

KarenQ schreef:
Die vakanties zouden ze wel beter mogen verdelen over het jaar. Gewoon 2 weken steeds of zo. Lijkt mij ook fijner voor die kinderen. Regelmatig een break van school, maar vakantie is lang genoeg om iets leuks te doen, maar niet zo lang dat je je gaat vervelen. En meer kans op goed weer.
En wij kunnen dan ook weer eens in de zomer weg. :+
Ik ben dus helemaal niet zo'n fan van midden in de zomer weggaan, zeker niet naar zonbestemmingen. Weet nog dat wij op reis gingen naar Griekenland met school in juli, dat was echt niet te harden zo warm. :x Er waren ook nog best wat mensen die een zonnesteek hadden opgelopen. Dan was Thessaloniki in september een heel stuk beter te doen. :P

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:03

Mkango schreef:
KarenQ schreef:
Die vakanties zouden ze wel beter mogen verdelen over het jaar. Gewoon 2 weken steeds of zo. Lijkt mij ook fijner voor die kinderen. Regelmatig een break van school, maar vakantie is lang genoeg om iets leuks te doen, maar niet zo lang dat je je gaat vervelen. En meer kans op goed weer.
En wij kunnen dan ook weer eens in de zomer weg. :+
Ik ben dus helemaal niet zo'n fan van midden in de zomer weggaan, zeker niet naar zonbestemmingen. Weet nog dat wij op reis gingen naar Griekenland met school in juli, dat was echt niet te harden zo warm. :x Er waren ook nog best wat mensen die een zonnesteek hadden opgelopen. Dan was Thessaloniki in september een heel stuk beter te doen. :P


Zeker sommige plekken zijn dan niet te doen, maar er natuurlijk ook locaties die je juist in de zomer moet bezoeken. Dus niet van de hete landen, maar de meer noordelijke landen.

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:26

Mei en november zijn ideaal voor midden Amerika O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:55

Ik kies gewoon bestemmingen die niet betaalbaar meer zijn als er nog koters mee moeten. Of totaal onpraktisch zijn met koters. Gewoon reteduur. Of veel te basic met niks in de buurt. Gaat altijd heel goed :+

Komende maanden doe ik lekker op gemak. We hadden al extra collega's nodig. Zijn er twee halve kracht en gaat de ander met zwangerschapsverlof. Ja sorry, ik ga me geen burnout rennen hoor :')

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:00