[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:59

Duhelo schreef:
Dat snap ik nu ook niet, waarom een huwelijksverjaardag vieren in iets voor die éne koter die erbij is?
Dat een kinderverjaardag in zoiets gevierd wordt, snap ik, maar als het een feestje voor volwassenen is.
Ik ging vroeger tig keer mee op restaurant, en zat ook prima als 4-7 jarige uren netjes aan een tafel tussen de grote mensen. Hedendaags is dat blijkbaar teveel gevraagd voor een kind ...


Dat snap ik ook niet. Ik kon gewoon stil aan tafel zitten kleuren ofzo. Die koters die tig keer langs je tafel rennen vind ik echt hel op aarde.

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:02

Maar dat ene neefje dat steeds zit te etteren aan je tafel is ook een hel.
Dat hebben we ook gehad. Dat zelfs de tafel naast ons elders ging zitten toen het kon.

Daarna dus ook alleen nog maar ergens gegeten met een speel gelegenheid er bij.
Gelukkig niet als tafel het dichtste bij. En dan is het wel fijner dan zo'n etter aan tafel.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:04

Daarom ontwijk ik dus de familie gelegenheden met vriend zijn familie. Stelletje onopgevoede koters hebben die, verschrikkelijk. Schaam me rot als ik me met die mensen ergens moet vertonen joh. Snot aan de neus en alles, gatverdegatver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:06

DuoPenotti schreef:
Maar dat ene neefje dat steeds zit te etteren aan je tafel is ook een hel.
Dat hebben we ook gehad. Dat zelfs de tafel naast ons elders ging zitten toen het kon.

Daarna dus ook alleen nog maar ergens gegeten met een speel gelegenheid er bij.
Gelukkig niet als tafel het dichtste bij. En dan is het wel fijner dan zo'n etter aan tafel.


Idd, heb liever dat hij gewoon gaat spelen, kunnen wij rustig eten.. Maar resultaat is ook dat je de helft van tijd met minder mensen aan tafel zit omdat ze dan toch even bij hem moeten kijken.

Ja echt gezellig met hem erbij :+

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:07

Ja soms gaat ontwijken helaas niet. Gelukkig zijn ze nu voortaan puper. En best leuke puper :j

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:59

Tsja hier ook, wij gaan binnenkort voor het zoveel jarig huwelijk van mijn schoonouders met 6 volwassenen en 1 kind naar een kinderpretpark, juist, voor dat ene kind :')
Mij maakt het niet zoveel uit, neefje vind het leuk en ik stiekum ook wel (oude jeugdherinneringen enzo) en zij betalen, dus zij kiezen.
Maar echt snappen doe ik het niet.

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:02

Kinderpretpark is hier ook wel eens gedaan met daarna uiteten.
Dat pretpark sloegen wij dan wel over. Sloten daarna wel aan.
Daar hebben wij echt niets aan, een hele dag daar hangen, die tijd kunnen we nuttiger besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:11

Als het de Efteling is zou ik sowieso aanhaken *\%/*

Voor 1 kind naar zo'n kot.. nee snap ik ook niet. Ga lekker naar een goed restaurant en regel een oppas.

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:17

Nee stormpje hoort ook bij de familie :j

_O-

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:19

Wij zijn met een familiereünie naar de Wildebras in Garderen geweest.
Maar er zaten 4 kinderen bij (3 van 5-6 jaar en 1 van 9-10 jaar), dus die konden mooi naar de speelzolder terwijl de volwassenen aan tafel zaten.
Ik geloof dat er twee keer even gecheckt is of het op de zolder goed ging (was personeel aanwezig) en de kinderen kwamen zelf tussendoor even naar ons toe als ze dorst hadden ofzo.
Normaal heb ik echt een schurfthekel aan kindvriendelijke restaurants maar met deze opstelling was het eigenlijk ideaal: speelruimte verderop, onder toezicht van personeel en in het restaurant zelf kon je gezellig kletsen en eten zonder dat er constant kinderen langs kwamen rennen en krijsen. *\o/*

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:33

Nee nee, mijn neefje is uiteraard echt de allerbelangrijkste persoon van de familie, letterlijk alles, van de verjaardagen en pasen tot kerst en trouwdagen, neefje kiest wat we gaan doen/eten.
Nogmaals, ik vind het echt niet erg. Ik kan best lol hebben in zo'n kinderpark, maar ik begrijp echt niet dat je dan zo'n bak geld uitgeeft door alle volwassenen ook mee te laten komen.
Als wij een keer iets gaan organiseren mag neefjelief zich lekker aan ons aanpassen :Y)

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:54

We hadden gister een kind op stal en die was in de paddock aan het spelen. Het zand was droog en ze vond wat nattig zand. Echt ik stond er naar te kijken en je kon haar gedachten gewoon lezen :') Oh lekker met wat modder spelen := Dus zij gaat lekker met haar handen door het natte zand vervolgens nog even met haar blote voeten er door heen stampen. Tot haar moeder er aan kwam en zei dat dat de plas was van de paardjes :') Toen trok ze me toch een pruillip en stond het huilen haar nader bij dan het lachen _O-

Britta31

Berichten: 13155
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:57

Geweldig,ach,goed voor de weerstand.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:42

Ik lees nu het familietaal topic en daar staan best wat leuke dingen tussen, maar ook mensen die de taal van hun peuter aanhouden voor bepaalde zaken en dat ook nog leuk genoeg vinden om dat in het topic te melden. Tenenkrommend!

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:53

Tiggs schreef:
Ik lees nu het familietaal topic en daar staan best wat leuke dingen tussen, maar ook mensen die de taal van hun peuter aanhouden voor bepaalde zaken en dat ook nog leuk genoeg vinden om dat in het topic te melden. Tenenkrommend!

Na vreselijk als volwassen mensen zo achterlijk gaan brabbelen. Dat trek ik over het algemeen vrij slecht. Ik vind dat ook niet echt familietaal eigenlijk.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:17

Ceffyl schreef:
Tiggs schreef:
Ik lees nu het familietaal topic en daar staan best wat leuke dingen tussen, maar ook mensen die de taal van hun peuter aanhouden voor bepaalde zaken en dat ook nog leuk genoeg vinden om dat in het topic te melden. Tenenkrommend!

Na vreselijk als volwassen mensen zo achterlijk gaan brabbelen. Dat trek ik over het algemeen vrij slecht. Ik vind dat ook niet echt familietaal eigenlijk.


Haha nee, ik vind het vooral dommig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:26

Ceffyl schreef:
Tiggs schreef:
Ik lees nu het familietaal topic en daar staan best wat leuke dingen tussen, maar ook mensen die de taal van hun peuter aanhouden voor bepaalde zaken en dat ook nog leuk genoeg vinden om dat in het topic te melden. Tenenkrommend!

Na vreselijk als volwassen mensen zo achterlijk gaan brabbelen. Dat trek ik over het algemeen vrij slecht. Ik vind dat ook niet echt familietaal eigenlijk.


Mijn buren hebben atm visite, ik heb nog geen normaal gesprek gehoord, alleen maar kindertaal op een veel te hoog toontje :roll:

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:11

En dan vreemd vinden als die koter straks een leerachterstand blijkt te hebben en achter blijft lopen. Ja vreemd als je thuis praat op niveau koetsjiekoe en kijk een woefie.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:17

Net als centjes ipv geld 8)7

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:18

Smallheal schreef:
Net als centjes ipv geld 8)7

Daar had een pensionklant van 22 het hier nog over...

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:22

Smallheal schreef:
Net als centjes ipv geld 8)7


Dat is mijn grootste ergernis!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:34

idinn schreef:
En dan vreemd vinden als die koter straks een leerachterstand blijkt te hebben en achter blijft lopen. Ja vreemd als je thuis praat op niveau koetsjiekoe en kijk een woefie.


_O-

Ik vind het ook irritant als mensen 10 octaven omhoog gaan en 10 intelligentieniveaus omlaag als ze tegen een kind praten. Ik denk dan; dat kind is waarschijnlijk slimmer dan jij :D

Toevoeging; nog een collega heeft z'n vriendin zwanger gemaakt.
Straks ben ik niet alleen de enigste vrouw die er werkt, maar ook de enigste zonder een baby :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:19

Is er iig nog 1 iemand verstandig op je werk :D

Smallheal schreef:
Net als centjes ipv geld 8)7

Dat zijn gewoon ekkies :+

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:28

Haha onze familietaal bestaat ook voor de helft uit woorden die ik of mijn broertje als kind gezegd hebben en we nog steeds gebruiken.

Op koetsie koetsie niveau met kinderen praten vind ik ook echt heel dom. Ik ken een kind dat nog niet kon praten toen ze op de basisschool kwam omdat papa en mama (met het iq van een baksteen) alleen maar konden koeren en brabbelen. Echt super sneu.

Toen ik zelf kind was had ik ook al een hekel aan volwassenen die me niet serieus namen door alleen maar als een idoot te kirren. Kinderen begrijpen echt wel meer dan veel mensen denken. Ik neem kinderen altijd zo serieus mogelijk en ik merk dat ze dat vaak oprecht waarderen.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:42

Idioot kirren doe ik naar elk dier wat ik zie. Naar een koter doe ik gewoon normaal, maar beter is gewoon te ontwijken.