[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:19

"Wij hebben wel budget voor condooms"


De brutaliteit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:19

MarlindeRooz schreef:
Ik zou zeggen “wanneer hebben jullie voor het laatst seks gehad en hoe lang duurde dat”.


idinn schreef:
"Wij hebben wel budget voor condooms"


De brutaliteit...


_/-\o_ _/-\o_

Dais_

Berichten: 4050
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:20

Haha ik had zelf ook heel veel opties om te sturen. Ik dacht zelf aan 'hebben we wel, die staan in de wei (paarden)' of 'jawel, maar die zitten opgesloten in de kelder', maar straks zitten we hier met politie dus niet echt een optie haha. Of de bekende wedervraag'waarom wel?' Maar ik heb helemaal geen zin in discussie. En inderdaad, stel je voor dat we ze niet zouden kunnen krijgen. Hoe kwetsend is zo'n vraag dan!

Ik had nog niet gereageerd of ik kreeg vandaag weer een sms; 'dat had ik zeker niet mogen vragen'

Ik heb terug gestuurd dat ik zoiets geen vraag vind om te stellen, en zeker niet via de SMS.


We wonen hier in the middle of nowhere en we houden hier allemaal wel een beetje een oogje in het zeil voor elkaar, wat heel fijn is. Maar dit ging voor mij toch echt te ver.

Het betreft trouwens een kluizenaar van 80 jaar oud.

Femke_Tweety

Berichten: 12028
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:15

Dat maakt het iets minder onlogisch.
En blijkbaar fatsoen en besef genoeg om later een soort realisatie te hebben dat het eigenlijk niet kan.

Dit komt op mij dan toch weer net even anders over dan wanneer het van een stel van een jaar of 30 zou komen.

Femke_Tweety

Berichten: 12028
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:19

Ik kwam dit artikel tegen op een facebook pagina. (Één voor science humor, gek genoeg)

Ik vind hem hier héél goed passen...
Wij hebben het in dit topic natuurlijk ook al over dit onderwerp gehad ook, maar nu met een lading cijfers.

Één kind minder maakt écht gigantisch verschil, dan is een auto ineens maar peanuts...


(Ik heb de cijfers zelf niet ge-fact-checked overigens, mocht iemand zich vervelen, ik hou je niet tegen :D ... )

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:57

Ik kan nog wel een verre vliegvakantie toevoegen per jaar zie ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:37

idinn schreef:
Ik kan nog wel een verre vliegvakantie toevoegen per jaar zie ik :+

Sinds ik “climate warriors” vaker de wereld over zie vliegen dan mezelf, heb ik daar sowieso wat minder moeite mee. :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33876
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:56

De enige oplossing voor het enorme vliegverkeer is het veel duurder maken. Is toch bizar dat ik destijds goedkoper met het vliegtuig naar Berlijn kon gaan dan met de trein. :+

Hebben uiteindelijk wel de trein gekozen omdat het makkelijker was voor mensen uit het oosten van het land. :P Maar dat moet toch niet zo zijn? :n

Ik hoop nog steeds dat ze ooit een treinverbinding gaan aanleggen tussen grote Europese steden. Lijkt me echt top als je dan heel snel met de trein kan reizen. Dat is namelijk het enige vervoersmiddel waar ik niet standaard wagenziek (of vliegziek) in word. :P

DuoPenotti

Berichten: 30202
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:58

Gooit als de regen ooit weer weg is weer een hamburger op de BBQ
En schaamt zich niet meer voor haar dieseltje uit 2005, die nog steeds te goed is om af te danken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:17

MarlindeRooz schreef:
De enige oplossing voor het enorme vliegverkeer is het veel duurder maken. Is toch bizar dat ik destijds goedkoper met het vliegtuig naar Berlijn kon gaan dan met de trein. :+

Hebben uiteindelijk wel de trein gekozen omdat het makkelijker was voor mensen uit het oosten van het land. :P Maar dat moet toch niet zo zijn? :n

Ik hoop nog steeds dat ze ooit een treinverbinding gaan aanleggen tussen grote Europese steden. Lijkt me echt top als je dan heel snel met de trein kan reizen. Dat is namelijk het enige vervoersmiddel waar ik niet standaard wagenziek (of vliegziek) in word. :P

Dat blijf ik ook zeggen: flinke belastingen heffen op vliegtickets en dat geld investeren in het Europees treinennetwerk, zodat je inderdaad niet meer voor drie tientjes naar Londen vliegt, terwijl je 150-200 euro betaalt voor de trein.

Femke_Tweety

Berichten: 12028
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:19

Nah, belasting op kinderen is met deze cijfers een nog veel beter idee... <<) O:)

DuoPenotti

Berichten: 30202
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:20

Of kinderloze mensen eens een goede toeslag geven en de kinderbijslag weg :j ;)

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:55

Waarom noemen moeders zich 'mama van (...)' in plaats van gewoon moeder? En dan heb ik het niet over een gesprek met een kind, maar gewoon hier op Bokt. Dat klinkt toch super infantiel?

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:56

Dais_ schreef:
Bij ons op het werk veel kinderloze. Een (alleenstaande) collega heeft een zoontje van 9, maar zij is juist uitermate flexibel en maakt nooit ergens een probleem van. Echt diep respect voor.


Ik kreeg gisteren een smsje van 1 van mijn buren met de vraag;

Hoe lang zijn jullie getrouwd en waarom hebben jullie geen kinderen?


Deze vraag kwam gewoon ineens, out of the blue.


Hoe zouden jullie reageren?? ~~}>


'Hoe hoog is jouw IQ en hoe zit het met je EQ?'

of:

'Waarom wel? En het huwelijk vinden wij een ouderwets instituut.'
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 30-06-21 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33876
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:57

Tiggs schreef:
Waarom noemen moeders zich 'mama van (...)' in plaats van gewoon moeder? En dan heb ik het niet over een gesprek met een kind, maar gewoon hier op Bokt. Dat klinkt toch super infantiel?

Hersenen zijn uitgepoept tijdens de bevalling. :j

Ik zag net op een pakje sigaretten staan "kinderen van rokers gaan vaak zelf ook roken". Ik dacht, dat is makkelijk op te lossen. Neem geen kinderen! Wat een goede waarschuwing! :D

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:59

Oh ik ben mosterd zie ik.. Maar een kluizenaar van 80 is misschien gewoon sociaal gezien niet zo handig.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:12

Tiggs schreef:
Waarom noemen moeders zich 'mama van (...)' in plaats van gewoon moeder? En dan heb ik het niet over een gesprek met een kind, maar gewoon hier op Bokt. Dat klinkt toch super infantiel?

Stopte het daar maar. Hele volksstammen zijn ook mama van Streep/Max/Black Beauty of hoe het biologische wonder ook mag heten (maar eigenlijk gewoon een kat/hond/paard blijkt te zijn zonder enige bloedverwantschap).

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:16

Vreselijk ook mensen die aan mijn vogels refereren als mijn kinderen. 8)7 Het zijn mijn huisdieren, rot op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41869
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:17

Femke_Tweety schreef:
Ik kwam dit artikel tegen op een facebook pagina. (Één voor science humor, gek genoeg)

Ik vind hem hier héél goed passen...
Wij hebben het in dit topic natuurlijk ook al over dit onderwerp gehad ook, maar nu met een lading cijfers.

Één kind minder maakt écht gigantisch verschil, dan is een auto ineens maar peanuts...


(Ik heb de cijfers zelf niet ge-fact-checked overigens, mocht iemand zich vervelen, ik hou je niet tegen :D ... )

[ [url=m/mYkDvi.jpg]Afbeelding[/url] ]

:))!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:30

Mkango schreef:
Vreselijk ook mensen die aan mijn vogels refereren als mijn kinderen. 8)7 Het zijn mijn huisdieren, rot op.


Daar heb ik ook niks mee.. Mijn kat, niet mijn kind :')

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:02

Ik grap weleens dat de honden mijn moeders harige kleinkinderen zijn en puur om te stangen roep ik 'kom maar bij mama!' of 'ga maar naar oma!' :')
Maar hoe gek ik ook met ze ben, het zijn en blijven huisdieren.

Sintara

Berichten: 7468
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:10

Mn moeder mag Mel best dr surrogaat kleinkind noemen maar daar houdt het wel op hoor.
Ik zou mezelf nooit mama van noemen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:49

Ik noem mezelf wel kippenmama hoor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 23:16

idinn schreef:
Ik noem mezelf wel kippenmama hoor _O-
Moederkloek is dat toch? :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 00:13

Het enige moment dat iemand me bar-moeder mag noemen is het moment dat ik de plak zwaai achter de toog :Y)

Waar ik ook kriebels van krijg is als ze tegen mijn pony's (of 2 poezen) uitspraken doen als "broer is toch lief he", waarbij ze dan bedoelen dat het ene dier broer is dan de andere. Nee. Gewoon nee.