[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:38

Ik word volgende week 34 en mijn vriend is 41. En nog vinden sommige mensen het lastig om te accepteren dat we geen kinderen willen. Ach, ik laat ze maar..

Vriendin van mijn broertje plaatste laatst een foto van foliumzuur op Instagram. OMG :oo Die gaan er dus wel voor, blijkbaar. Tja... Tjaaaaaaa. Ik hoop maar dat dat goed gaat. Gelukkig hebben ze mijn ouders als stabiele achtervang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:09

Berdien schreef:
Ik word volgende week 34 en mijn vriend is 41. En nog vinden sommige mensen het lastig om te accepteren dat we geen kinderen willen. Ach, ik laat ze maar..

Vriendin van mijn broertje plaatste laatst een foto van foliumzuur op Instagram. OMG :oo Die gaan er dus wel voor, blijkbaar. Tja... Tjaaaaaaa. Ik hoop maar dat dat goed gaat. Gelukkig hebben ze mijn ouders als stabiele achtervang.

Zitten die daarop te wachten :=?

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:15

Ineke2 schreef:
Ja die schattige kleertjes <3 maarja daar zijn ze razendsnel uitgegroeid :')

Je hebt ook levensechte baby poppen.
Dan blijven de kleertjes passen en je kunt de pop in de hoek smijten als je hem zat bent :)*

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:17

_San87_ schreef:
Berdien schreef:
Ik word volgende week 34 en mijn vriend is 41. En nog vinden sommige mensen het lastig om te accepteren dat we geen kinderen willen. Ach, ik laat ze maar..

Vriendin van mijn broertje plaatste laatst een foto van foliumzuur op Instagram. OMG :oo Die gaan er dus wel voor, blijkbaar. Tja... Tjaaaaaaa. Ik hoop maar dat dat goed gaat. Gelukkig hebben ze mijn ouders als stabiele achtervang.

Zitten die daarop te wachten :=?


Nee :D :D :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:18

Berdien schreef:
_San87_ schreef:

Zitten die daarop te wachten :=?


Nee :D :D :D

Vind ik ook altijd zo'n dingetje, er wordt maar vanuit gegaan dat de ouders/familie wel bijspringen :)).

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:51

Ach het is bewezen dat je bij een kleinkind nogmaals een hersenverweking krijgt, dus als ze eerst nee zeggen dan wordt het vanzelf wel een ja :)) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:18

Berdien schreef:
Ik word volgende week 34 en mijn vriend is 41. En nog vinden sommige mensen het lastig om te accepteren dat we geen kinderen willen. Ach, ik laat ze maar..

Vriendin van mijn broertje plaatste laatst een foto van foliumzuur op Instagram. OMG :oo Die gaan er dus wel voor, blijkbaar. Tja... Tjaaaaaaa. Ik hoop maar dat dat goed gaat. Gelukkig hebben ze mijn ouders als stabiele achtervang.

Ik snap niet waarom je zo iets op Instagram zou willen plaatsen? :? Misschien is het een herinnering aan iedereen om alvast te sparen voor de genderreveal, babyshower en kraamtijd?

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:33

Haha of een schreeuw om aandacht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:51

Relaxed schreef:
Haha of een schreeuw om aandacht..

Of heeft ze wat tips en tricks nodig, die krijg je toch altijd ongevraagd. :')

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:08

Afbeelding

:')

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:33

Danique_G schreef:
Qimm schreef:


Idem. Ik zei als kind al dat ik geen kinderen wilde.


+1

Sinds ik in groep 2 zat wist ik al zeker dat ik ze niet wilde. Nog nooit heb ik twijfels gehad over deze uitspraak. Zodra ik de 30 ben gepasseerd ga ik dit iedereen in haar/zijn gezicht wrijven ~~}>


Ik wist hetzelfde als jij al als kind. Ik ben de 30 gepasseerd ondertussen, en wrijf het ook graag in - maar raadt eens? "Je verandert nog wel van gedachte". Blijkbaar moet ik nog 10 jaar wachten met inwrijven haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:10

Gewoon die opmerking terugkaatsen:

"Je verandert nog wel van gedachte.. jammer dat ze niet op marktplaats kunnen"

Rot toch op.. ik ben echt zo klaar met dat soort opmerkingen. Gewoon asociaal om te zeggen, ze hebben nul respect voor je keuze. Naar mijn idee willen ze gewoon dat iedereen hun ellendige leven lijdt. Gewoon stront jaloers op degene die kindvrij blijven.

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:37

idinn schreef:
Gewoon die opmerking terugkaatsen:

"Je verandert nog wel van gedachte.. jammer dat ze niet op marktplaats kunnen"

Rot toch op.. ik ben echt zo klaar met dat soort opmerkingen. Gewoon asociaal om te zeggen, ze hebben nul respect voor je keuze. Naar mijn idee willen ze gewoon dat iedereen hun ellendige leven lijdt. Gewoon stront jaloers op degene die kindvrij blijven.


Ik heb de discussie vorige week nog moeten voeren met een koppel. Als ik dan zeg "ik heb geen feeling met kinderen en vind ze niet eens leuk" kreeg ik als antwoord "ja maar met je eigen kind is dat anders hoor." Heb gevraagd of ik, als ik een tester maak en hem/haar toch niet leuk vind, ik hem/haar dan aan hen mag geven.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:42

Ohh ja die opmerking van "met je eigen kind is het anders" krijg ik ook zo vaak. Ik zal ook echt wel van mijn eigen kind houden hoor, maar ik wíl er gewoon geen. Punt. Ik wil niet mijn hele lichaam en leven naar de maan helpen om iets waar ik niet eens het kleinste beetje interesse in neem.

Cavia's vind ik ook niet leuk, die ga ik dan toch ook niet als huisdier nemen. Man man man.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:00

__Sannne schreef:
Ohh ja die opmerking van "met je eigen kind is het anders" krijg ik ook zo vaak. Ik zal ook echt wel van mijn eigen kind houden hoor, maar ik wíl er gewoon geen. Punt. Ik wil niet mijn hele lichaam en leven naar de maan helpen om iets waar ik niet eens het kleinste beetje interesse in neem.

Cavia's vind ik ook niet leuk, die ga ik dan toch ook niet als huisdier nemen. Man man man.

Maar het is anders als het je eigen cavia's zijn, hoor. Echt.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:11

Stille meelezer :o

Ik vind dat ook zo'n inténs onnozel gesprek. Alsof ik bijvoorbeeld tegen een directe collega zou gaan vertellen dat ze écht een paard moet nemen.

"Ja maar, ik hou niet van paarden."
"Oh maar echt, geloof mij, als het je eigen paard is, is het fantástisch."
"Lijkt mij vooral veel te veel werk en erg duur."
"Ach, dat valt allemaal wel mee. Je krijgt er zoveel voor terug joh! Echt doen, een eigen paard, zonder heeft je leven toch minder betekenis ofzo, minder voldoening, snap je?"
"Sorry, maar ik wil echt geen paard. Vroeger was ik al geen paardenmeisje, nu nogsteeds niet."
"Komt goed, ik spreek je over 5 jaar wel :j."

:')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:16

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:
Ohh ja die opmerking van "met je eigen kind is het anders" krijg ik ook zo vaak. Ik zal ook echt wel van mijn eigen kind houden hoor, maar ik wíl er gewoon geen. Punt. Ik wil niet mijn hele lichaam en leven naar de maan helpen om iets waar ik niet eens het kleinste beetje interesse in neem.

Cavia's vind ik ook niet leuk, die ga ik dan toch ook niet als huisdier nemen. Man man man.

Maar het is anders als het je eigen cavia's zijn, hoor. Echt.


:')

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:17

Silenna schreef:
Stille meelezer :o

Ik vind dat ook zo'n inténs onnozel gesprek. Alsof ik bijvoorbeeld tegen een directe [***] zou gaan vertellen dat ze écht een paard moet nemen.

"Ja maar, ik hou niet van paarden."
"Oh maar echt, geloof mij, als het je eigen paard is, is het fantástisch."
"Lijkt mij vooral veel te veel [***] en erg duur."
"Ach, dat valt allemaal wel mee. Je krijgt er zoveel voor terug joh! Echt doen, een eigen paard, zonder heeft je leven toch minder betekenis ofzo, minder voldoening, snap je?"
"Sorry, maar ik wil echt geen paard. Vroeger was ik al geen paardenmeisje, nu nogsteeds niet."
"Komt goed, ik spreek je over 5 jaar wel :j."

:')


Ik heb dit tegen een [***] gezegd toen ik mijn eigen paard kreeg. ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:19

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:
Ohh ja die opmerking van "met je eigen kind is het anders" krijg ik ook zo vaak. Ik zal ook echt wel van mijn eigen kind houden hoor, maar ik wíl er gewoon geen. Punt. Ik wil niet mijn hele lichaam en leven naar de maan helpen om iets waar ik niet eens het kleinste beetje interesse in neem.

Cavia's vind ik ook niet leuk, die ga ik dan toch ook niet als huisdier nemen. Man man man.

Maar het is anders als het je eigen cavia's zijn, hoor. Echt.
En je krijgt er zoveel voor terug!

Silenna: _/-\o_ _/-\o_

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:13

Het grappigste antwoord vind ik nog steeds, als iemand vraagt "en, wanneer beginnen jullie er aan" deze: oh, maar wij kunnen geen kinderen krijgen.

Die gezichten die ze dan trekken :') Natuurlijk, als je wel kinderen wilt en je ze echt niet kan krijgen is dit geen grappig antwoord, dat begrijp ik, maar in mijn geval verkneukel ik me altijd om die gezichten die mensen dan trekken. "Oooh wat erg!" Nou nee hoor, ik kan ze niet krijgen door de anticonceptie die ik BEWUST neem, maw: ik wil geen kinderen :j Het is het waard hoor haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:15

LWDaisy schreef:
Het grappigste antwoord vind ik nog steeds, als iemand vraagt "en, wanneer beginnen jullie er aan" deze: oh, maar wij kunnen geen kinderen krijgen.

Die gezichten die ze dan trekken :') Natuurlijk, als je wel kinderen wilt en je ze echt niet kan krijgen is dit geen grappig antwoord, dat begrijp ik, maar in mijn geval verkneukel ik me altijd om die gezichten die mensen dan trekken. "Oooh wat erg!" Nou nee hoor, ik kan ze niet krijgen door de anticonceptie die ik BEWUST neem, maw: ik wil geen kinderen :j Het is het waard hoor haha.


Vind dat sowieso een goed antwoord, leert mensen zich eens wat minder met anderen te bemoeien.. Kan gewoon een hele lompe en kwetsende vraag zijn voor wie de wens wel heeft.

Femke_Tweety

Berichten: 12007
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:21

Precies, voor mensen die echt graag willen maar waar het niet lukt, is die vraag waarschijnlijk nog veel vervelender dan voor ons, bewust niet kiezers.


Mag best afgestraft worden, die vraag, doordat mensen zich even oncomfortabel voelen door het antwoord.

Wie weet stellen ze de vraag bij een volgende persoon wat subtieler.

'Hoe denk je over kinderen' is al heel wat opener dan: 'En, zijn jullie al bezig??'.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:24

Collega vroeg laatst of ik kinderen had, dus ik zei van niet, hij meteen 'En je wil ze ook niet' Niet als een vraag, gewoon als een feit, blijkbaar straal ik het toch wel uit of hij zag het aan mijn gezicht bij mijn nee :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:33

Ik vraag me af hoe mensen zouden reageert amst je zou antwoorden "ik ben verplicht gesteriliseerd wegens gezondheidsreden. Psychisch dan". Gok dat ze gillend wegrennen :')

Zo leuk om ongestoord de livestream van de OS te kunnen volgen ipv constant op koters te moeten letten!

Raineri
Berichten: 6252
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:34

Femke_Tweety schreef:
Precies, voor mensen die echt graag willen maar waar het niet lukt, is die vraag waarschijnlijk nog veel vervelender dan voor ons, bewust niet kiezers.


Mag best afgestraft worden, die vraag, doordat mensen zich even oncomfortabel voelen door het antwoord.

Wie weet stellen ze de vraag bij een volgende persoon wat subtieler.

'Hoe denk je over kinderen' is al heel wat opener dan: 'En, zijn jullie al bezig??'.


Ja we zitten de hele tijd als konijnen op elkaar maar nog steeds geen kind uitgekakt

Vraag me af wat voor antwoord mensen op die vraag verwachten :Y)