[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:36

Danique_G schreef:
Femke_Tweety schreef:
Precies, voor mensen die echt graag willen maar waar het niet lukt, is die vraag waarschijnlijk nog veel vervelender dan voor ons, bewust niet kiezers.


Mag best afgestraft worden, die vraag, doordat mensen zich even oncomfortabel voelen door het antwoord.

Wie weet stellen ze de vraag bij een volgende persoon wat subtieler.

'Hoe denk je over kinderen' is al heel wat opener dan: 'En, zijn jullie al bezig??'.


Ja we zitten de hele tijd als konijnen op elkaar maar nog steeds geen kind uitgekakt

Vraag me af wat voor antwoord mensen op die vraag verwachten :Y)

Ik vind het sowieso maar een rare vraag :=.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:38

Ik heb gelukkig in mijn omgeving niemand meer waar ik zulke opmerkingen van krijg. Misschien ook omdat ik al bijna 38 ben en mijn man 54 is?

Toen Ik jonger was eigenlijk ook niet. Er werd wel eens gevraagd of ik zelf nog kinderen wilde (omdat ik de zoon an mijn man al fulltime op heb gevoed lmaar wanneer iknee zei, drong ook niemand aan. Wel werd er geregeld gezegd dat ik een goede moeder zou zijn, maar dat ze begrepen dat ik het niet wilde. (of ze het echt begrepen of verder niet over durfde doorvragen geen idee haha)

Buiten één oud collega. Hoe vaak zij wel niet heeft gevraagd wanneer we eraan begonnen en dat dat gevoel later zou komen en dat ik het zou missen bla bla bla. Echt verschrikkelijk!!
Ik ben een keer vreselijk uit mijn slof geschoten en toen drong het pas door denk ik.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:07

Ik hoor de vraag de laatste tijd ook niet vaak.
Toen we net een eigen huis hadden zei iedereen wel van Oh is dit de kinderkamer?
toen zei ik wel ja! Alleen dan wel voor de beesten kinders haha
Mijn moeder noemt de diertjes al haar kleinkinderen :')

Silenna: Dat zou wel een geniaal gesprek zijn :') :j

Een vriendin van mij is laatst bevallen, en ik vind het best erg dat ik er geen enkele emotie bij heb..
Iedereen helemaal blij en wat geweldig en ik heb er geen enkel gevoel bij. Ja ik vind het leuk maar wordt er niet warm of koud van.

ik had eigenlijk volgende week een afspraak met de POH om mijn afspraak van de gyn door te lopen, qua argumenten en dergelijk en iets van haar op papier te krijgen.
Maar nu is ze ziek en eerder dan na die afspraak met de Gyn kan zij niet.
Nu ben ik bang dat ik te onvoorbereid straks dat gesprek aan ga


Dammie schreef:
Ineke2 schreef:
Ja die schattige kleertjes <3 maarja daar zijn ze razendsnel uitgegroeid :')

Je hebt ook levensechte baby poppen.
Dan blijven de kleertjes passen en je kunt de pop in de hoek smijten als je hem zat bent :)*


Wel eentje nemen met een uit en aan knop. Kan je hem uitzetten als die begint te huilen :+

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:27

Mijn vader vindt het nog lastig te accepteren maar mijn moeder ziet mijn paard nu als hun klein'kind'. :+ Komen heel vaak even langs, en pas was ze met de kinderen van mijn zus wezen dineren, en omdat ze mijn paard niet mee kon nemen had ze voor hem een zak slobber gekocht. Zo lief! :')

LWDaisy

Berichten: 4794
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:38

Relaxed schreef:
LWDaisy schreef:
Het grappigste antwoord vind ik nog steeds, als iemand vraagt "en, wanneer beginnen jullie er aan" deze: oh, maar wij kunnen geen kinderen krijgen.

Die gezichten die ze dan trekken :') Natuurlijk, als je wel kinderen wilt en je ze echt niet kan krijgen is dit geen grappig antwoord, dat begrijp ik, maar in mijn geval verkneukel ik me altijd om die gezichten die mensen dan trekken. "Oooh wat erg!" Nou nee hoor, ik kan ze niet krijgen door de anticonceptie die ik BEWUST neem, maw: ik wil geen kinderen :j Het is het waard hoor haha.


Vind dat sowieso een goed antwoord, leert mensen zich eens wat minder met anderen te bemoeien.. Kan gewoon een hele lompe en kwetsende vraag zijn voor wie de wens wel heeft.


Je hebt gelijk hoor. Je zal maar eens écht geen kinderen kunnen krijgen maar ze wel willen, en dan die vraag krijgen.

TheWelsh ik ben door een gender reveal te organiseren "door de mand gevallen". Want blijkbaar ben ik erg goed in organiseren en kinder-gerelateerde spelletjes te verzinnen, en daardoor moet ik dan maar kinderen krijgen. Ook omdat ik de zorgen van een erg jong katje op me genomen heb - daardoor kan ik blijkbaar goed "zorgen voor", en daarom moet ik volgens sommige van mijn vrienden nu toch maar echt eens moeder worden.

Afgelopen weekend hadden we een feestje bij mijn oma, mijn metekind van bijna 4 was daar ook. Ik heb voor hem een "laserparcours" gebouwd met serpentines, het ventje moest er over springen zonder ze te raken want dan werd ie zogezegd gelaserd. Ik heb serieus iedereen daar moeten bedreigen, dat ik geen foto's online wilde waarop te zien was dat ik meespeelde omdat mijn vrienden dan helemaal gek zouden worden.

Sommigen zijn echt hardleers. Ik vind het helemaal niet erg om uit te leggen waarom ik geen kinderen wil:
- ik heb er nul komma nul feeling mee
- ik wordt zenuwachtig van kinderen
- ik ben vies van snot, kwijl en poep (tenzij van dieren, maar dat begrijpen de meesten niet)
- ik wil het mijn lijf niet aandoen, ik werk hard genoeg voor mijn maatje 36 dankjewel
- ik wil mijn vrijheid niet kwijt - de vrijheid van een last minute te boeken, een random dutje te kunnen doen wanneer ik daar zin in heb, ...

Ik vind kinderen stom. Nou ja - 97 van de 100 kinderen vind ik stom. De 3 kinderen die ik niet heel stom vind, zijn familie :+ En opgevoed, dat vooral!!

Maar dan krijg je steeds van die antwoorden terug gegooid, antwoorden die ik niet gevraagd heb. Want: jij vraagt mij waarom niet, en ik wil je dat gerust uitleggen, maar het is geen debat of openstaande discussie hoor...
- moederinstinct kickt vanzelf in eens de kleine er is
- van je eigen kind wordt je niet zenuwachtig
- van je eigen kind ben je niet vies
- het is het allemaal waard
- je krijgt er zo veel voor terug

Maar... IK. WIL. NIET.
En dan, de kers op de taart: "dat verandert later nog wel".
Joh, ik ben 32 jaar, en vooral: ik ben niet labiel.

Ik ga helemaal stuk als mensen zeggen: daar krijg je later, als je oud en alleen bent, nog spijt van. Oooh zo, dus jij maakt NU kinderen in de hoop dat je daar over 40-50 jaar wat aan hebt? En dan helemaal als dat dan ouders zijn van kinderen die op hun 17de een meisje zwanger kregen of ADHD in het kwadraat hebben. Die uitgestreken smoelwerken, als ze die opmerking maken terwijl prinsje of prinsesje net kei hard krijst of aan hun haar trekt, of de tafel vol choco smeert. Ja, je hebt gelijk, je hebt me zonet kei hard overtuigd :') :')

LWDaisy

Berichten: 4794
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:39

Captain schreef:
Mijn vader vindt het nog lastig te accepteren maar mijn moeder ziet mijn paard nu als hun klein'kind'. :+ Komen heel vaak even langs, en pas was ze met de kinderen van mijn zus wezen dineren, en omdat ze mijn paard niet mee kon nemen had ze voor hem een zak slobber gekocht. Zo lief! :')



Aah da's idd lief!
Hier ook hoor - als mijn mama vraagt "hoe is het met mijn kleindochters", bedoelt ze mijn paard en kat :D Als zij voor de hond naar de dierenwinkel gaan, komen ze ook steevast terug met een emmer snoepjes voor mijn paard en zalm voor de poes :D

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 12:55

Mijn ouders zien mijn dieren gelukkig vooral als dieren :))

Een vriendin van mij is vorige week bevallen. Dat had allemaal best wat voeten in aarde, en ook nu is het zeker nog niet allemaal zonder zorgen. Ik hoef zelf geen kinderen, maar ik leef wel echt met haar mee. Ook tijdens de zwangerschap al. Dat ik zelf geen kinderen wil, betekent niet dat ik niet kan in- of meeleven met iemand anders die dat wél wil :) De foto's die ze doorstuurt vind ik ook echt oprecht aandoenlijk. Zoals ik dat bij een babybeestje ook vind :))

Ik ga vanmiddag ook op kraambezoek. Niet perse voor mezelf, maar zij heeft gevraagd of ik langs wilde komen en vind het fijn dat ik langs kom. Nou, dan doe ik dat :D Voor haar, niet omdat ik zelf zo graag naar pasgeboren baby's loer :))

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:01

Ik vind het leuk als andere mensen blij zijn, dan ben ik wel blij voor hun. Maar die uitbundige blijdschap die mensen dan vaak hebben voor een ander kan ik wat moeilijker begrijpen. Zo speciaal is het nou ook weer niet := Althans, dat vind ik dan.

Vorige week was een collega ook de hele dag aan het rondspringen omdat haar zus net bevallen was van haar 2e. Dan denk ik zelf van nou nou rustig maar :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:03

Niobe schreef:
Ik vind het leuk als andere mensen blij zijn, dan ben ik wel blij voor hun. Maar die uitbundige blijdschap die mensen dan vaak hebben voor een ander kan ik wat moeilijker begrijpen. Zo speciaal is het nou ook weer niet := Althans, dat vind ik dan.

Vorige week was een collega ook de hele dag aan het rondspringen omdat haar zus net bevallen was van haar 2e. Dan denk ik zelf van nou nou rustig maar :')

Ik heb dat ook, een stukje nuchterheid, denk ik.

LWDaisy

Berichten: 4794
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 13:27

Berdien schreef:
Mijn ouders zien mijn dieren gelukkig vooral als dieren :))

Een vriendin van mij is vorige week bevallen. Dat had allemaal best wat voeten in aarde, en ook nu is het zeker nog niet allemaal zonder zorgen. Ik hoef zelf geen kinderen, maar ik leef wel echt met haar mee. Ook tijdens de zwangerschap al. Dat ik zelf geen kinderen wil, betekent niet dat ik niet kan in- of meeleven met iemand anders die dat wél wil :) De foto's die ze doorstuurt vind ik ook echt oprecht aandoenlijk. Zoals ik dat bij een babybeestje ook vind :))

Ik ga vanmiddag ook op kraambezoek. Niet perse voor mezelf, maar zij heeft gevraagd of ik langs wilde komen en vind het fijn dat ik langs kom. Nou, dan doe ik dat :D Voor haar, niet omdat ik zelf zo graag naar pasgeboren baby's loer :))


Ik vind dat altijd zo moeilijk haha. Nou ja, het kijken op zich niet hoor, maar wat zég je in godsnaam over zo'n verfrommeld hoopje mens? "Wat schattig" krijg ik écht niet gezegd, want ik vind er dus niks schattigs aan :+

Ik ben blij voor mensen die blij zijn hoor, dat wel!! Het is niet omdat ik ze zelf niet wil, dat ik ze een ander niet gun. Ik kan dus zeker oprecht blij zijn voor iemand die gewenst zwanger is!

Maar dan moeten kijken naar zo'n ingepakt ding waar je amper iets van ziet.. En als je dan wat ziet, en het is een lelijke baby, wat dan?
Wat ik dan altijd zeg: "wat een kunstwerk!"

Picasso maakte ook kunstwerken, denk ik dan in mezelf, én de ouders nemen het altijd als compliment op, iedereen blij dus haha.

Afbeelding

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:04

'Wat een lief kind'

Ik kan ook echt oprecht blij zijn voor iemand die zwanger of bevallen is. Er zijn hordes mensen die intens blij worden van dingen die mij niet interesseren, maar als zij blij zijn ben ik dat ook.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:41

Ik ben dus wel echt oprecht gek op kinderen. Ik had best zwanger willen worden en een kindje willen krijgen. Maar na een jaar of 4 hoeft het voor mij niet zo meer. Maar ja ik kan moeilijk zeggen, " Nou vlinder je bent vandaag 5 jaar geworden, ik heb een andere papa en mama voor je gezocht".
Dat is gewoon niet maatschapelijk geaccepteerd.

En onze "Storm" is inmiddels 24jaar en woont thuis. En eerlijk, ik hou van hem, maar ik vind het verschrikkelijk!! Ik wil liever dat hij gister ging dan morgen.
En ik weet dat dat hard klinkt, maar het is echt zo. Ik heb hem met veel liefde opgevoed maar niet met plezier.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:00


Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:13

Nou idd, arm kind..

Ineke2

Berichten: 33145
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:20

Nou ik ben blij dat de rechter niet met de eis van de moeder meegaat. Laat dat kind op het vmbo naar school gaan. Daarna kan ze altijd nog doorleren op een hoger niveau als ze dat zélf graag wil.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:09

Ineke2 schreef:
Nou ik ben blij dat de rechter niet met de eis van de moeder meegaat. Laat dat kind op het vmbo naar school gaan. Daarna kan ze altijd nog doorleren op een hoger niveau als ze dat zélf graag wil.


Nou inderdaad. Mijn nichtje is vorig jaar begonnen op mavo-havo (volgens schooladvies) en ze gaat na de zomer naar het VWO.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:17

"De school zou zich onvoldoende hebben ingespannen om haar dochter, die een leerachterstand had en ook met dyslexie kampt, tot een hoger niveau te brengen."
Dan lijkt het vmbo me een mooie plek om in elk geval te beginnen. := Dan kan ze die leerachterstand inhalen zonder op haar tenen te moeten lopen, wat me ook een stuk beter lijkt voor haar zelfvertrouwen.

Jollyjoy
Berichten: 369
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Leiden

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:07

Via mijn netwerk kwam dit onderzoek voorbij. Aangezien hier veel gesproken wordt over sterilisatie dacht ik dat het iets is waar jullie misschien ook wat aan hebben om in te vullen.
https://www.radboudumc.nl/afdelingen/ve ... erilisatie

Verder wieber ik hem weer, want als verloskundige en moeder zal ik jullie topic niet verder vervuilen

Luxorvalkje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:56

Jollyjoy schreef:
Verder wieber ik hem weer, want als verloskundige en moeder zal ik jullie topic niet verder vervuilen


Als je nog verhalen hebt die in het topic passen mag je ze best delen hoor.

Raineri
Berichten: 6252
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:16

Jollyjoy schreef:
Via mijn netwerk kwam dit onderzoek voorbij. Aangezien hier veel gesproken wordt over sterilisatie dacht ik dat het iets is waar jullie misschien ook wat aan hebben om in te vullen.
https://www.radboudumc.nl/afdelingen/ve ... erilisatie

Verder wieber ik hem weer, want als verloskundige en moeder zal ik jullie topic niet verder vervuilen


Herinnert me plots aan het feit dat ik altijd een vurig verlangen had om gesteriliseerd te worden :') morgen de huisarts maar eens bellen

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:42

Ik vond de laatste vragen apart. Of je nog achter de keuze staat niet te steriliseren. Ik heb aangegeven niet gesteriliseerd te zijn, maar niet of ik dat nog wil ja of nee. Heb er maar in de opmerking wat bijgezet.

Ik moet nog de huisarts bellen dat ik naar ze wil overstappen. Schuif dat telkens voor me uit..

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:59

Lijkt me lastig TheWelsh. Als je voor iemand valt die al een kind heeft, en je dan dus uiteindelijk ook een gezin vormt.

Ik heb gisteren ruim een uur met een slapende baby in mijn armen gezeten :)) Ik wil ze best even vasthouden, dat vinden de ouders altijd zo lollig 'Ha kijk Berdien nou met de baby :') '. Meestal gaan ze (de baby he, die de ouders :P ) dan direct huilen, maar deze sliep braaf door. Omdat ze eerder aan het infuus lag had nog niemand anders haar vastgehouden, dat vind ik dan wel weer geinig. Dat juist degene die absoluut géén kinderen wil degene is die het eerst daar met haar zit :)) Ouders ook helemaal in hun nopjes. Nou ja, daar doe ik het dan maar voor :)

Voor mij werd wel weer bevestigd dat het echt niet aan mij is besteed. Wat een zorgen, wat wordt je geleefd. Nee hoor, ik houd het wel gewoon bij mijn huidige leven :D

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:45


Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:47

Dat ken ik wel ja, dat mensen hun kind juist bij mij op schoot willen zetten.
Alsof ze van de 'kinderhater' willen horen dat ik hun baby wel leuk vind. Sorry, nee. Ik moet dat echt niet op schoot hebben, zet aub bij een van die kirrende tantes die elkaar de hersens in slaan om wie het eerst mag. :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:49

Stel dat je 40 uur opppast waar je normaal 600 euro voor zou krijgen. Dan is 1350 geloof ik best normaal voor een studio in Amsterdam. :=

Best een prima deal voor iemand die dit wil dus
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 29-07-21 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt