Aansprakelijkheid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:32

In dit geval het potje sudo creme :+.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 20:35

hahaha grapjas :') dat potje sudo creme voelt zich nu vast heel erg zielig :))

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:38


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:38

Eleionomae schreef:
hahaha grapjas :') dat potje sudo creme voelt zich nu vast heel erg zielig :))

Ik bedoel dus de eigenaar van dat potje sudo creme, dat is de schade aan een derde :P.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:40


Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 20:48


Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:50

Eleionomae schreef:
@brainless bedankt voor je duidelijke antwoorden!

Mijn gevoel was ook dat dat contract rammelt, maar ik kan er zelf door gebrek aan kennis niet echt een vinger op leggen.

Ze zou dus idd verzekerd moeten zijn, wat ze als ik haar goed begreep, niet is. Maar ik lees ook dat ik altijd overal verzekerd moet zijn haha.

Waarom mag 6 wettelijk niet worden uitgesloten?

Ik vind het wel interessante materie allemaal :))


Stel dat jouw kind een ernstig ongeluk krijgt, wat komt door een 'fout' van haar in haar hoedanigheid van gastouder. Dan mag ik toch echt hopen dat zij verzekerd is (in het extreme, stel je kind staat op het punt tandarts te worden (dan heb je wel een wonderkind, als dat op 3 jarige leeftijd oid al zo is, maar als voorbeeld) en verliest een hand door haar onvoorzichtigheid), dan heb je het over een schadepost van tonnen (zo niet meer).

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:36

Tiggs schreef:
Eleionomae schreef:
@brainless bedankt voor je duidelijke antwoorden!

Mijn gevoel was ook dat dat contract rammelt, maar ik kan er zelf door gebrek aan kennis niet echt een vinger op leggen.

Ze zou dus idd verzekerd moeten zijn, wat ze als ik haar goed begreep, niet is. Maar ik lees ook dat ik altijd overal verzekerd moet zijn haha.

Waarom mag 6 wettelijk niet worden uitgesloten?

Ik vind het wel interessante materie allemaal :))


Stel dat jouw kind een ernstig ongeluk krijgt, wat komt door een 'fout' van haar in haar hoedanigheid van gastouder. Dan mag ik toch echt hopen dat zij verzekerd is (in het extreme, stel je kind staat op het punt tandarts te worden (dan heb je wel een wonderkind, als dat op 3 jarige leeftijd oid al zo is, maar als voorbeeld) en verliest een hand door haar onvoorzichtigheid), dan heb je het over een schadepost van tonnen (zo niet meer).



Dit zou ik ook ff checken, nu is schade te overzien en wil je relatie goed houden.
Buitenschoolse opvang is ook goed verzekerd. Kinderen hebben daar eens hele toiletgroep laten verstoppen. Kostenpost, maar risico BSO. Zij hebben niet goed opgelet. En dit is net zo bedrijfsmatig als jouw gastouder. Anders is het als je kind bij een vriendje speelt en er gebeurt iets met schade.

Overigens kan dat geval sudocreme gewoon gebeuren hoor. Ook bij jezelf thuis. Neem aan dat dit wel een leerpunt is voor je gastouder. Als het basisvertrouwen er nog is zou ik hier niet zo n punt van maken en eventueel via eigen verzekering, maar wel aankaarten hoe het zit bij grotereschade

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:49

Potje sudocreme? Wat als er een flesje makkelijk te openen babyolie in had gezeten en een kind drinkt dit op? Kan een ontzettend leuk mens zijn maar de veiligheid van je kind is toch belangrijker.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:56

Dat het kan gebeuren ben ik met je eens ts, ook al houd je ze thuis zitten ze daar ineens de muur met lippenstift te bekladden :')
Ik denk dat elke moeder die zegt dat ze haar kind nooit een halve seconde uit het oog verloren is liegt.

Ik zou vooral het punt uitzoeken dat ze zegt geen extra verzekering te hebben voor haar werk. Lijkt me toch wel handig met een bedrijf.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 18:21

Dat punt ligt inmiddels bij de Overkoepelende organisatie, zij zullen ook contact op nemen met mijn gastouder en het 1 en ander bespreken.

Ik heb ze vrijdag gesproken en zouden gaan kijken hoe het precies zit. Ik wacht rustig af op wat daar uit komt.

Nogmaals, ik heb reeds besproken wat ik vind van dat de kinderen bij de tassen kunnen komen. Ook dat ik er zelf nog nooit bij stil had gestaan tot het nu gebeurt is. Over wat er wel of niet te vertrouwen is en hoe ik mij daar bij voel, is aan mij en is hier in dit topic ook niet mijn vraag :)