Slechte ervaringen hotels - shoot!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 15:00

Ik was er laatst met een vriendin over bezig, en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Shoot, zou ik zeggen!

Ikzelf ben vorig jaar met mijn vriend een nachtje op hotel geweest in Luik via een Vivabox. Die box kwam van mijn vader, die had hem onder in een schuif begraven en was bijna vervallen, kon ook niet meer verlengd worden. Omdat het maar 1 nachtje was, wilde ik niet te ver rijden en in België blijven. Dat beperkt de keuze natuurlijk, ook vooral omdat het zo kort dat was en bijna alles volzet was.

Goed, we vinden dus een hotel waar nog een kamer vrij was. Geld opgelegd voor de parking, vriendje is heel zuinig op zijn auto. Beetje heen en weer gemaild, alles in kannen en kruiken zou je denken.

Komen we daar aan, stond de parking vol. Mits er wat auto's van de eigenaar werden opgeschoven konden we er nog wel bij. De receptioniste was de dochter van de eigenaar. De eigenaar was niet aanwezig en de dochter had geen rijbewijs. Kregen we daar een bos sleutels in de handen gedrukt, en moesten we al die sleutels op al die wagens gaan testen en de auto's zelf verzetten. Whut? Geen enkele sleutel paste trouwens haha. Uiteindelijk de auto op een andere plek gezet met een briefje achter de raam met ons telefoonnummer op.

De kamer was k*t, als in vrij vies, een lamp die niet werkte ed. Roken moest je buiten op straat doen, geef afdakje oid, gewoon lekker in de regen.

De dag erna zijn we héél vroeg vertrokken, we wilden daar gewoon echt weg. Bleek de poort van de parking (die was een stuk verderop) nog dicht te zijn, hoewel ons gezegd was dat deze open zou zijn. Wij dus weer terug om te vragen of iemand de poort kon open maken.

Het enige pluspunt was dat het eten wel lekker was. Maar wij gaan dus niet meer terug haha!

Anoniem

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:09

Ik heb alleen ervaring met goede hotels door m'n werk hahaha. Alleen hoor ik wel verhalen dat hotelketen Apollo best wel ouderwets en sommige zelfs smerig zijn.

Ik heb er echt een hekel aan als dingen slecht geregeld zijn, smerig etc. Dus ik ga ook nooit weg. Heb ook nog nooit in een hotel geslapen in mijn beleving Hahaha.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:12

Oja hier ook een slechte ervaring. In de ardennen. Hotel 2 nachten met dinner geboekt. Bij aankomst bleek het echt een 80+ hotel te zijn, het dinner was matig en het hotel echt niet goed onderhouden. Overvolle vuile asbakken voor de ingang muren en tapijten vol vlekken etc. De druppel waren de leidingen die ik achter elke kamermuur de hele nacht kon horen. Volgende ochtend uitgecheckt. Jammer want wel mooie locatie, maar niet voor herhaling vatbaar. Ik durf sindien ook geen hotels meer met dinner te boeken.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:15

Ik denk altijd: wat verwacht e voor het gld wat je betaald? Ik boek meestal een goedkoop hostel en weet dat ik nrt veel hoef te verwachten. Ik wil een bed om in te slapen en een toilet/douche. Liefst niet gedeeld, maar als de prijs laag is, mag dat ook.

Als ik dan van te voren de recenties lees, verwachten de meesten een luxe hotel!

Goed op de site lezen wat er aangeboden wordt en vooral het sterrensysteem kennen helpt al veel. Zo zegt een 4*hotel niets over de netheid. Gaat alleen maar om de faciliteiten, net als maneges eigenlijk.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:28

Gelukkig nog nooit in echt slechte hotels overnacht waar je soms nog wel eens over hoort op het internet. Maar in mijn opinie is het 'slechtste' hotel waar ik ooit ben geweest toch wel eentje die eigenlijk boven het budget lag dat we normaal uitgeven. Prachtig kasteel in Oostenrijk die ook nog helemaal in het oude sfeertje aangekleed was, kamers ook. Maar god, wat was het personeel chagrijnig, niet bepaald een vriendelijk welkom (ik gooi het op de zwangerschapshormonen, want ze was overduidelijk zwanger). Hartstikke prachtig dat de kamers ook nog in dat sfeertje waren, maar het rook er ook nog eens naar, oud en muf :') En voor de prijs hadden we ook wel een beter ontbijt verwacht.

Dat was ook wel weer de laatste keer dat we zoveel geld hebben uitgeven aan een overnachting.

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:29

In Dubai.. Aangekomen na een reis van ruim 20 uur.. Kamer niet klaar en nog moeten bijbetalen voor het ontbijt. :n

Noraly_

Berichten: 2073
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Amerongen

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:47

Wij zijn onlangs in een fletcher hotel geweest, er zit zoveel verschil tussen de hotels bij deze keten. Dit was een 3 sterren hotel, je verwacht niet heel veel natuurlijk maar dit was echt heel erg. Het was vies, alle lampen hadden spaarlampen ook in de WC, deze was overigens apart van de "badkamer" welke net zo groot was als de WC inclusief harmonica gordijn om het "dicht te maken". De kamer zelf was ook zo klein, ik vind ook dat je op een 2 persoons kamer 2 zitplaatsen dient te hebben. Nee deze was helaas geen aanrader...

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:49

Ik ben niet veeleisend en pas ook altijd mijn verwachting aan op de prijs die ik betaal. Ik vind het voornamelijk belangrijk dat de mensen oprecht zijn. Laatst met oud en nieuw heb ik een mindere ervaring gehad. Het was een net, maar simpel hostel in Jordanië. De gastheer/eigenaar was een beetje nep, deed aardig, maar het voelde niet oprecht. We hadden wat wasgoed en dit wilden we laten wassen, komt die vent aan met een lijst met prijzen van het Mariot, waarbij we zo 5 euro per item betaalden. Ik weer terug naar die man dat we dit wel een beetje te veel vonden. Ik was toch gek dat ik de aangeboden 10% korting niet aannam. :') Ook werd ik ervan beschuldigd dat mijn Engels niet goed was, ik heb de afgelopen maanden dagelijks Engels gesproken en nooit problemen gehad. Ik had alleen moeite mijn zijn mompelende accent.
De volgende ochtend stond meneer om 9:00 voor de deur met de vraag hoe laat we gingen uitchecken (het was nieuwjaarsdag). Ik zeg dat we over een half uur weg gaan. Meneer: Oh over een half uur? Dan moet je voor de volgende nacht bij betalen. De uitchecktijd was 12:00 dus we gingen helemaal niets bijbetalen :+

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:55

Hotel Edison in New York... Mijn moeder en ik zaten na het slapen onder de uitslag op onze buik en rug. De 2 mannen hadden gek genoeg nergens last van. Waarschijnlijk mijt in het bed...

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:25

5-tal jaar terug een b&b geboekt voor mezelf toen ik op een beurs stond.
de kamer was enorm stoffig en oud,maar dat was nog het minste.
ontbijt was in de keuken,maar echt waar,een kat vond er haar jongen niet terug en de kaas die ik voorgeschoteld kreeg,sloeg aan de buitenkant niet alleen heeeel droom,maar ook blauwig uit van de schimmel(en neen,het was geen schimmelkaas)
was gewoon in nl trouwens....
vreselijk!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:42

xSCWx schreef:
Hotel Edison in New York... Mijn moeder en ik zaten na het slapen onder de uitslag op onze buik en rug. De 2 mannen hadden gek genoeg nergens last van. Waarschijnlijk mijt in het bed...

Ah jakkes! Wij hebben daar ook ooit een week overnacht. Aanvankelijk kregen we echt een oliebol die in de verste verte niet leek op de plaatjes uit de TUI brochure. Aanvankelijk zeiden ze dat dat een ander type kamer was. Prima, niet mijn probleem, dan had je die afbeeldingen ook maar in de brochure moeten plaatsen zodat ik wat te kiezen had. 5 minuten later hadden we een betere kamer.

Verder vooral heel veel goede en gelukkig weinig slechte ervaringen met hotels. Wel genoeg die ik wat muf of ouderwets vond maar niets wat me verder zo is bijgebleven.

Anoniem

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:05

Mijn tante is een rijke dame die op de rand van new york woont. Wilde mij en m’n broer een keer meenemen naar een chique hotel in, ik meen washington. Kwamen we de kamer binnen. Zat er een grote witte vlek op het nachtkastje die weinig aan de verbeelding over liet :’) . Uhu uhu. De rest viel ook tegen trouwens. Mochten wel naar een andere kamer, maar dat de schoonmaker het niet gezien had sprak boekdelen.


Moest ook ooit voor een schoolreisje 450 aftikken naar venetie voor 3 dagen.
Was hbo, dus kon mijn ouders ook niet meer lief aankijken.... Had die reis zelf voor 150 euro samen kunnen stellen maar het ergste; we sliepen op slaapzalen van een hostel met...... Bed bugs ..........

450 euro was al mijn spaargeld, en het was echt een k*treis.... Wat een domper was dat zeg. Verplicht was het niet, maar er waren ook geen mensen die niet gingen zegmaar. Vind eigenlijk niet dat een school dat van je kan vragen

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:12

Een B&B in Antwerpen die echt wel héél leuk was en met sympathieke eigenaar. Alleen was er in onze douche een open verbinding met het riool en sprongen de ratten snachts door de kamer.

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:18

In hartje Brussel een kamer met ontbijt geboekt voor drie personen. Wij waren gewoon bevriend, ook vermeld. Maar kregen kamer met bed van 120 cm en losse stretcher. Er was een heel gammele stretcher bijgeplaatst. Het ergste waren de kakkerlakken die echt overal rondkropen. Was echt uitkijken als je op blote voeten 's nachts naar de wc wilde. Maar was op zich goedkoop.

Mijn absolute dieptepunt was een paar jaar geleden. Een AirBNB bij Nederlanders in het buitenland. Ik had aangegeven dat ik slecht liep. De kamer was een met lappen afgescheiden deel van de kelder. Alleen bereikbaar via een steile betonnen trap zonder leuningen. Bedden waren aftands en vuil. De oprit waar we moesten parkeren stond zo vol rommel dat je er nauwelijks tussen door kon manoeuvreren. Om naar de wc te gaan moest je twee steile trappen zonder leuning op. Badkamer was in de kelder, maar was zo vies dat je uitgleed over de viezigheid. Lag zo vol troep dat je nergens zelfs maar een tandenborstel kon neerleggen. De weg ernaar toe door de kelder was een ware hindernisbaan.

We hadden voor drie dagen geboekt, maar zijn na een nacht vertrokken.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:21

Bedbugs in een hotel in Rome waren wel echt mijn ergste ervaring. Echt verschrikkelijk die jeuk en het idee dat je tussen de beestjes hebt liggen slapen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:28

Iehk, neem je die beestjes dan ook niet mee naar huis? In je kleding ofzo?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:32

Captain schreef:
In Dubai.. Aangekomen na een reis van ruim 20 uur.. Kamer niet klaar en nog moeten bijbetalen voor het ontbijt. :n


Bijbetalen voor een ontbijt is toch niet heel raar? En kwam je aan voor de check-in tijd? Want dan is het niet zo vreemd dat de kamer nog niet klaar was. Of je nou 20 uur gereisd hebt of 5 minuten.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:32

Ik moet verblijf boeken voor eind komende maand, dit topic doet daar geen goed aan :')

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:35

We overnachten altijd als we op wintersport gaan aangezien ons hotel op de berg staat en we afhankelijk zijn van de skilift. Mijn vader zou nu wel een keer het hotel regelen. Normaal deed ik dat. Hij houdt vooral van cheap en dat was het zeker :') het was erg oubollig en schoon was het niet bepaald. ik moest op een soort bank slapen. Er lag een heel vies stofje op waar ik de bibbers van kreeg. Wc was op de gang en maakte zoveel geluid dat ik bang was dat hij ieder moment kon ontploffen. Op de kamer stond in het midden random een douchecabine. Echt een vaag hotel. Jaar erna heb ik maar weer een hotel gezocht.

Thioro

Berichten: 3990
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:40

Op zich altijd toffe hotelletjes gehad eigenlijk.
De allergoedkoopste boek ik niet (allerduurste ook niet) maar ik heb bvb wel al een 3 sterren hotel leuker gevonden dan een luxueus 5 sterren.

Enige 'vervelende' ervaring was in Budapest maar dat lag niet aan het hotel zelf. Helaas zaten er tussen demedehotelgenoten uitbundige Russen die van feesten hielden.
En het ook ongelooflijk grappig vonden om om 5u 's ochtends het brandalarm in te schakelen. Bijna hartaanval van die sirene.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:49

Ik huur al 6 j op rij een huisje om en weekje op vakantie te gaan samen met mijn akita.
Dit jaar had het huisje de allermooiste foto's ever. Echter het slechtste huisje ooit tot nu toe.
Niet warm te krijgen. Vieze geur in de keuken vanuit het berghok. En niet zo heel proper.
Die gaan dus ook geen mooie recentie krijgen van mij.

Dit huisje was in Frankrijk Normandie.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:53

Twee jaar geleden had mijn zus en ik een kamer geboekt in Faro. Mijn zus is zeer slecht ter been en er stond op de site dat er een lift was en dat het rolstoeltoegankelijk was. Had ook het rolstoel embleem op de deur, maar die stond dan bovenaan drie traptredes en de deur ging naar buiten toe open, handvat veel te hoog voor iemand in een rolstoel dus echt helemaal niet toegankelijk.Mijn zus kan gelukkig met moeite wel trappen lopen. Geen kamer op de begane vloer kunnen krijgen, maar op 2 of 3 hoog (vergeten) dus we moesten ook nog een boel trappen op.
Viel me al tegen dat niemand van het hotel even hielp met de bagage. Of de zogenaamde lift aanwezen. Mijn zus is slecht ter been en dat ZIE je aan haar. Maar goed, daarvan heb ik nog zoiets van dat had ik ook kunnen vragen.

Maar wat ook erg was, was de betaling want je kunt daar bij aankomst betalen en het was ineens 50 euro duurder dan hij door de telefoon had doorgegeven. Omdat ik vloeiend Portugees spreek, heb ik man aan de balie, toevallig de eigenaar, flink de wind van voren gegeven. Nou, er was wel een comprimis mogelijk, ik kon de prijs betalen waarvoor het die dag op Booking.com stond. Dat was iets minder, maar alsnog veel meer dan waar we op gerekend hadden en het was ineens per persoon en niet voor de kamer. En het ging niet via Booking, dus het percentage dat normaal naar hen gaat, hield hij nu voor zichzelf.
Ze hadden zogenaamd zicht op de Ria, maar misschien van de allerbovenste kamers, want er stond een groot lelijk gebouw voor.
Toen ik naar beneden ging voor het wachtwoord van de wifi, stond er een andere klant boos aan de balie en precies hetzelfde "u kunt de kamer krijgen voor de prijs op Booking". De reinste oplichting.

We hebben nog een paar keer gezocht naar een lift, maar konden die niet vinden. Ik heb eenmaal thuis gebeld en gevraagd of er een lift was en het antwoord daarop was "ja".
Het ergste is dat we het dus niet via Booking ging, dus we ook geen feedback hebben kunnen geven.

Ik heb ook eens in een pension in Sines (ook hier in Portugal, redelijk dicht bij huis) gezeten waar ik gelukkig de enige was, want heel gehorig en het badkamerraam sloot niet goed en het regende en ik stapte meteen in een plas water toen ik naar de wc ging. TV met een beeld maat postzegel. Wifi bereik alleen in een ruimte als je zo´n beetje tegen het raam aan ging zitten....
Ze hadden zogenaamd stalling voor fietsen en mijn scooter, maar bij aankomst bleek dat hok vol (met hun eigen rommel) dus de scooter moest op de (doorgaande) straat blijven.

Maar dat was niks in vergelijking met de ervaring in het hotel in Faro.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:14

Aan de kust ooit eens in een hotel geweest waar de poot van het bed kapot was. Toen ik de receptioniste belde om dit door te geven kwam ze kijken en vroeg ze of ik mij niet te hard neer had laten ploffen %) Het bed was overigens heel strak opgemaakt.

Na heel flink discussiëren kreeg ik een standaard 2 persoonskamer ipv de luxe variant die we geboekt hadden. We kregen weliswaar een reductie maar geen bad en geen zeezicht. Na het achterlaten van een slechte review werd ik opgebeld en kreeg ik aangeboden om nog eens bij hun te verblijven. Ik heb ze vriendelijk bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:36

Met een goede vriendin in Parijs. Deelden een kamer. Kwamen wij er achter dat heel die kamer tsjokvol zat met vlooien. Was echt hilarisch aan de receptie: There are fleeezzzzs in our room. :') Hebben het met gebarentaal moeten duidelijk maken.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:42

Kakkerlakken (meervoud, veel veel meervoud) in mijn hotel in Parijs. Maatje Tropisch.