Goede ballonvaarder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 09:48

Ik weet dat ballonvaart een heikel punt is op bokt, maar toch.. z

Wie weet een goede organisatie regio Brabant/Zuid-Holland zuid?
Ik heb er inmiddels een paar aangeschreven, en die reageren niet.

Mijn schoonmoeder wil dit al heel lang, en wij overwegen haar nu een vaart voor haar verjaardag te geven.

Vraag me ook vooral ook af of er fysieke of medische beperkingen zijn.

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:49

Misschien even bellen? Ik kan je niet helpen aan een goede ballonvaarder helaas.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:55

LadyMadonna schreef:
Ik weet dat ballonvaart een heikel punt is op bokt, maar toch.. z

Wie weet een goede organisatie regio Brabant/Zuid-Holland zuid?
Ik heb er inmiddels een paar aangeschreven, en die reageren niet.

Mijn schoonmoeder wil dit al heel lang, en wij overwegen haar nu een vaart voor haar verjaardag te geven.

Vraag me ook vooral ook af of er fysieke of medische beperkingen zijn.


In die omgeving kan ik je niet onmiddelijk helpen. Maar er zijn ballonvaarders met speciale manden voor rolstoelen. Dus er zijn eigenlijk geen beperkingen bij de vaarders die ik ken.
Misschien eens in volgend topic vragen:
[LZP] Mijn nieuwe hobby...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:39

Hmm AD ballon heeft eventueel een rolstoel mand (van de stichting zonnebloem ) die zit in Brabant , goed bedrijf wel . Geloof dat ze hem ook particulier wel gebruiken (durf ik mij niet aan vast te pinnen ) , kan ze zittend een ballonvaart maken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 12:51

Ik kreeg vooral te horen dat het fysiek zwaar zou zijn?
Tnx voor de tips vast

Anoniem

Re: Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:52

Je staat een uur a anderhalf uur lang , kan ze dat volhouden ? En dan de landing , afhankelijk van de wind kan dat pittig zijn

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:54

Ben zelf crewlid bij Xclusive, letten echt op kwaliteit en varen met leuke kleine groepjes zodat ze aandacht en tijd hebben voor je. Om vragen te beantwoorden en uitleg te geven of je op mooie aanzichten te wijzen. Echt een aanrader :j

Anoniem

Re: Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:13

Eventueel in Raamsdonk zit Roza ballonvaarten , ze hebben maar 1 ballon in hun vloot . Lekker kleinschalig, zou persoonlijk heel ver uit de buurt van Greetzz blijven .

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:51

Greetzz organiseert ballonvaarten door heel Nederland, dus ook in de regio's die jij noemt.

Op hun site vind ik dit:
Citaat:
Minder valide
Natuurlijk doen we ons best om ook mensen die minder valide zijn de unieke ervaring van een ballonvaart te laten beleven. Heb jij een lichamelijke beperking? Overleg dan met de GreetZZ Klantenservice voordat je een ticket boekt. Op die manier kunnen wij je optimaal adviseren over de mogelijkheden van een prettige maar ook veilige ballonvaart. Ook stel je ons daarmee in staat om eventuele aanpassingen te doen of voorzorgsmaatregelen te nemen. De veiligheid van jou en alle andere passagiers staat uiteraard altijd voorop. Helaas is het niet mogelijk om rolstoelpassagiers mee aan boord te nemen.


Ik zou ze dus gewoon even bellen om te informeren.

Mijn man is een aantal jaar vrijwilliger geweest bij Greetzz en we hebben hier zelf ook een ballon vaart mee gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:54

Greetzz is commercieel met rond de 20 man in een kippenhok in de lucht , zou er niet vrijwillig voor kiezen :) . Is een boot onder een ballon , zou ver weg ervan blijven dat is mijn persoonlijke mening . Dan raad ik eerder AD ballon aan :)


Afbeelding

xShannentje
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-10-11
Woonplaats: omgeving breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:03

Mijn oma wilde dit graag voor haar 82e verjaardag. Zij en 2 andere familieleden zijn toen samen met de ballonvaarder gegaan. Dus totaal 4 man, hele mooie beleving vonden zij. Dit was bij Betuwse Ballooning.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:09

Rebecca schreef:
Eventueel in Raamsdonk zit Roza ballonvaarten , ze hebben maar 1 ballon in hun vloot . Lekker kleinschalig, zou persoonlijk heel ver uit de buurt van Greetzz blijven .


Mee eens. Marianne Roza is een vriendin van me, al vanaf de middelbare school (dus plus 30 jaar in ons geval). Haar man Ad ken ik al net zo lang. Als fysiotherapeut is hij misschien juist extra geschikt om iemand als je schoonmoeder te begeleiden.

En zijn ze goed? Ze zijn pas geselecteerd als één van de 100 ballonvaarders ter wereld op een geweldig festival in Saudi Arabië. Daar mag je niet zomaar mee doen :-)

https://rozaballonvaarten.nl

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 00:01

xShannentje schreef:
Mijn oma wilde dit graag voor haar 82e verjaardag. Zij en 2 andere familieleden zijn toen samen met de ballonvaarder gegaan. Dus totaal 4 man, hele mooie beleving vonden zij. Dit was bij Betuwse Ballooning.

Hoe was de fysieke toestand van je oma toen?

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 01:30

Er is een Bokker die gelieerd is aan ballonvaren. Geen idee hoe ze heet. Even zoeken en proberen het ‘we haten ballonnen’ topic te vinden? Was een maand of 6 geleden redelijk hot. Duikt weer op als ‘het seizoen’ weer begint denk ik?

EDIT: dit Topic? Ruzie tussen ballonvaarder en fokker over landing in weiland

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:21

Rebecca schreef:
Greetzz is commercieel met rond de 20 man in een kippenhok in de lucht , zou er niet vrijwillig voor kiezen :) . Is een boot onder een ballon , zou ver weg ervan blijven dat is mijn persoonlijke mening . Dan raad ik eerder AD ballon aan :)


[ [url=m/ghEmi1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze hebben verschillende formaten ballonnen, de grote boten zoals jij ze noemt gaan niet altijd mee natuurlijk.

Wij waren maar met een klein groepje. Nogmaals, ik zou gewoon even bellen en informeren naar de mogelijkheden. Mijn ervaring is dat ze best veel willen en kunnen.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:26

Patrick de bond van xclusive balonvaaet echt geweldig vol passie!

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:29

Ricie schreef:
Ben zelf crewlid bij Xclusive, letten echt op kwaliteit en varen met leuke kleine groepjes zodat ze aandacht en tijd hebben voor je. Om vragen te beantwoorden en uitleg te geven of je op mooie aanzichten te wijzen. Echt een aanrader :j



Hun dus helaas nog nooit mee gevlogen maar ken de eigenaar al heel lang en als die iets doet voor 100% en niet half en vol overgave de foto s zien er ook geweldig uit en tevens de recenties.

En weet zeker dat als je je wensen bespreekt hij en zijn vrouw er rekening mee houden waar mogelijk is!

xShannentje
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-10-11
Woonplaats: omgeving breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:42

LadyMadonna schreef:
xShannentje schreef:
Mijn oma wilde dit graag voor haar 82e verjaardag. Zij en 2 andere familieleden zijn toen samen met de ballonvaarder gegaan. Dus totaal 4 man, hele mooie beleving vonden zij. Dit was bij Betuwse Ballooning.

Hoe was de fysieke toestand van je oma toen?


Mijn oma is erg gezond. Het moeilijkste was de ballonmand in en uit klimmen. Je moet zelf over die rand kunnen. Maar dit ging haar goed af.

Miran88
Berichten: 1237
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:12

Ik heb goede verhalen gehoord over luchtballon.com. weet niet of je die al hebt geprobeerd.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Goede ballonvaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:54

Greetz heb ik ook vooral veel slechte verhalen over gehoord inderdaad. Maar goed, wellicht dat sommige greetz wel weer erg fijn vinden. Is natuurlijk maar net wat je verwachtingen en wensen zijn.

Luchtballon.com is ook wel een goed bedrijf. Ook een aantal jaar crewlid geweest. Al is dat wel weer iets groter en massaler dan dat Xclusive is. Zelf zou ik meer naar Xclusive neigen....

Haha, wat grappig Eefje, klein wereldje weer! Al is Sprundel natuurlijk niet zo heel groot :=