Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 14:34

Hallo allemaal,

omdat ik mijn iets te kritische vriend betreft schoenen nu toch wel een heel klein beetje beu ben, vraag ik jullie om raad.
Meneer heeft een liefde voor kwalitatief goed schoeisel, favoriet zijn Loake's en gaat ook maar door over hoe goed de kwaliteit van dat leer is.
Nu ben ik meer het huis-tuin- en keuken mens, als het mooi is dan koop ik het. Met de nodige commentaar over de 'crappy kwaliteit'.
Neem een kind zijn lolly af. Een beetje hetzelfde gevoel. _-:(

Ik heb hem nu zo ver dat hij wil sponseren voor een paar kwalitatief goede schoenen. Maar hij moet ze zelf wel ook mooi vinden.

Een aantal voorbeelden om zijn mening te staven:
- Dr. Martens Crazy horse zijn okay-ish...
- Dr. Martens Pascal, ik durf het hier niet eens uit te spreken
- Ik wil een paar MIE, not even worth the money!
- Sendra's: om en nabij het geld wel waard.
- Precies 3 modellen van Frye waarvan hij durft zeggen dat ze goede kwaliteit zijn!
- Loake is favoriet maar hij vind de damesmodellen maar niks
- Floris van Bommel: laten we dat maar niet op bokt plaatsen
- maaaaarr.... mijn DeNiro Salentino rijlaarzen van 399,00 - daarvan staat hij dan weer te kijken van de kwaliteit van het leer voor dat geld :') En dat zijn zowat de goedkoopste DeNiro laarzen.

Dus bokt, er zijn vast nog meer liefhebbers van kwalitatief goed leren schoeisel, die hun favoriete merkjes willen delen.


Alvast bedankt!


PS. Ik hoef echt geen commentaar over waarom ik in hemelsnaam leren schoeisel draag. Dat is mijn keuze en die wil ik niet hoeven verantwoorden.

Ja ik weet dat schoenen moeten passen,.. Maar het is wel handig om te weten naar welke merken ik eventueel kan zoeken.

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:37

Ik snap niet helemaal of je dr Martens nou wel niet graag wil.
Ik heb 4 paar, loop nergens anders meer op.
Mijn oudste zijn 12 jaar oud. Duurzaam zeker

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:41

Zelf heb ik Panama Jack. Zelf vind ik het hele fijne schoenen, lekker stevig. :D

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 14:43

Ik draag mijn dr. Martens gewoon en loop daar ook goed op hoor. Het gaat er nu meer om dat ik een paar cadeau krijg, maar op voorwaarde dat het goede kwaliteit is en hij ze ook mooi vindt.
Dat is bij dr. Martens niet het geval.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:44

Ik heb schoenen van o.a. Toral, Mjus, Poelman en Nubikk, waarbij Toral kwalitatief echt de allerbeste zijn, en de rest op de 2e plaats komt :)

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:46

Ik ben ook fan van Panama Jack, maar er zullen kwalitatief vast nog wel veel betere merken te vinden zijn.

Wat is er trouwens mis met Floris van Bommel, ik heb blijkbaar iets gemist. Mijn man zweert bij van Bommels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:49

Is het niet oprecht gewoon een idee om samen naar de stad te gaan en wat duurde schoenenwinkels te bekijken :D ? Mijn idee is dat het per merk ook nog wel eens verschilt per schoeisel.

In den Haag heb je bv. Nolten waar ze vooral wel dure (kwaliteits)schoenen hebben en dan kun je het ook in het echt vergelijken.
Ik ben ook een sucker voor mooie materialen (en dus ook mooi leer), maar meestal vind ik niet dat merken per se consistent zijn in hun modellen en materialen. Ik zou dus gewoon echt naar zaken opzoek gaan die meerdere collecties verkopen in een hoger segment zodat je het met blote ogen kunt bekijken en vergelijken.

Omdat dat een beetje een open deur is; Airstep 98 gebruikt ontzettend fijn, mooi soepel leer vind ik :) Maar de schoenen die ik had gingen wel binnen anderhalf jaar kapot, dus de bouwkwaliteit is mwe. Waren wel mijn lievelingsschoenen die ik dagelijks droeg... En zou ze zo weer kopen mocht mijn schoenenbudget het weer toelaten (had dat paar in de sale gekocht).
Manfield vind ik voor de prijs vaak verrassend goed, maar verschilt ook weer per schoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:50

Acne studios?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:07

Zonnebloem, mijn vader ook hoor maar als ik vriend zijn uiteenzetting over leer, soorten leer en kwaliteit moet geloven, zijn ze blijkbaar duur voor kwaliteit. Maar ik ben een leek!

Eleionome: ik ga een kijken!

En de stad in wil ik sowieso een keer doen, alhoewel dat met die kerel hier écht geen pretje is. Maar het fijn om al enigszins te oriënteren en kijken wat
Voor collectie er wordt aangeboden.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:28

Hier ook een Panama Jack fan.
Zijn mijn fijnste schoenen.

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:56

Wacht even hoor, gaat dit nou over gewone schoenen? Want dan heb ik nog wel een goede tip. Zelf loop ik heel erg graag op Filling Pieces, deze zijn van goed kwalitatief leer, handmade en ze lopen heel erg lekker. Er zit helaas wel een flink prijskaartje aan, maar ik kijk altijd in de sale. Ze kosten meestal +/- 200 euro, prijs zonder korting oid.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:12

Meindl!

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:20

Dr. Martens? Mijn dochter heeft die (en pas ik ook). Wat een vreselijke schoenen om "in te lopen", krijg al blaren als ik er naar kijk. Geef mij maar gewoon een paar Wolky's. Ik doe gemakkelijk een paar jaar met een paar schoenen. Laat nu weer een paar "verzolen" kunnen ze weer een paar jaar mee.
https://www.wolkyshop.com/04432-murray-20000-zwart-leer

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:24


Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:09

Ik heb geen verstand van schoenen, maar hoe de relatie loopt vind ik niet helemaal prettig klinken eigenlijk. Iemand mag natuurlijk best eens een keertje een opmerking maken. Maar daarna moet het ook klaar zijn. Jij bent volwassen, jij mag zelf beslissen wat je wilt qua schoenen, en je mag zelf bepalen wat jij belangrijk vindt. En als je vriend het nodig vindt om daar zoooo'n enorm punt van te maken, waarom is dat?

Het aanbod dat je schoenen krijgt kan heel aardig zijn, maar de manier waarop je het hier vertelt klinkt het minder als een in vrijheid en zonder bijbedoelingen gegeven cadeau en iets meer als 'bewijs' om een punt te maken en iets aan jou te veranderen en zelfs te overrulen.

En

Als het helemaal goed voelt: vooral doen. Ik weet niet hoe het echt is, alleen maar hoe deze reactie op mij overkomt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:12

_mexx_lady_ schreef:
Zonnebloem, mijn vader ook hoor maar als ik vriend zijn uiteenzetting over leer, soorten leer en kwaliteit moet geloven, zijn ze blijkbaar duur voor kwaliteit. Maar ik ben een leek!

Eleionome: ik ga een kijken!

En de stad in wil ik sowieso een keer doen, alhoewel dat met die kerel hier écht geen pretje is. Maar het fijn om al enigszins te oriënteren en kijken wat
Voor collectie er wordt aangeboden.

En de schoenen van DeNiro? Er zitten jodhpurs tussen die echt heel mooi zijn en ook als normale schoen prima zijn, en ze hebben leuke sneakers.

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:21

Hier ook Panama Jack fan. Maar ook wolky. Hebben echt een sullig imago, maar tegenwoordig zijn er echt toffe modellen. Ecco net zo. En loopt gewoon echt goed. Maar of de kwaliteit van dat leer voldoende is voor hem, weet ik niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:36

En misschien is Timberland een optie. Overigens zou ik hem gewoon in zijn sop gaar laten koken wat leder schoenen betreft. Als jij ze mooi vindt, dan is het goed.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:40

_mexx_lady_ schreef:
- Sendra's: om en nabij het geld wel waard.



Sendra's
_/-\o_
Tijdloos

Mijn paar is nu 10 jaar oud, heb er toen 325 euro voor betaald, en ik draag ze veel, elke cent waard.
SENDRA's punt :o

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:12

Shadow0 schreef:
Ik heb geen verstand van schoenen, maar hoe de relatie loopt vind ik niet helemaal prettig klinken eigenlijk. Iemand mag natuurlijk best eens een keertje een opmerking maken. Maar daarna moet het ook klaar zijn. Jij bent volwassen, jij mag zelf beslissen wat je wilt qua schoenen, en je mag zelf bepalen wat jij belangrijk vindt. En als je vriend het nodig vindt om daar zoooo'n enorm punt van te maken, waarom is dat?

Het aanbod dat je schoenen krijgt kan heel aardig zijn, maar de manier waarop je het hier vertelt klinkt het minder als een in vrijheid en zonder bijbedoelingen gegeven cadeau en iets meer als 'bewijs' om een punt te maken en iets aan jou te veranderen en zelfs te overrulen.

En [ Video ]

Als het helemaal goed voelt: vooral doen. Ik weet niet hoe het echt is, alleen maar hoe deze reactie op mij overkomt.


Ik wilde het niet zeggen, maar dit. Je vriend zeggen dat ie moet ophouden met zeuren, lijkt me bovendien een stuk goedkoper dan stad en land alle high end schoenenzaken afgaan :=

Anoniem

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:16

Nubikk!

sollair310
Berichten: 70
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: Nederland

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:43

Ik heb dit jaar een paar blackstone's gekocht en die zitten echt heerlijk. Gemaakt van leer, maar zijn veel makkelijker in te lopen dan bijvoorbeeld Dr. Martens

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat zijn nu écht kwalitatief goede leren schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:48

Shabbies zie ik er nog niet tussen staan. Mijn lievelingsmerk :j mooi en goede kwaliteit.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:52

Gabor Comfort! Ben ik zelf ontzettend blij mee, lopen super en gaan lang mee. Heb er zelfs tweedehands gekocht en ook top. Ik loop dan wel met steunzolen, maar echt erg blij hiermee.

Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:24

Ik ben eigenlijk altijd erg tevreden over de leer kwaliteit van manfield