Buitenlandse liefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:48

Hoi allemaal,
Ik zit met een dilemma en ik weet helemaal niet wat ik moet doen.
Ik hoop dat jullie me raad kunnen geven.
Even een schets van de situatie :
Ik ben 6 jaar, bijna 7 jaar samen met mijn huidige partner. We hebben samen al veel meegemaakt maar we zijn er telkens uitgekomen. Hij was mijn eerste vriendje en ik heb nooit iemand anders gehad dan hij. Hij woonde al vlug bij mij eigenlijk al vanaf de eerst maand, om de reden dat hij en zijn ouders niet goed meer klikte. De laatste tijd heb ik het gevoel dat we meer en meer uit elkaar groeien. Ik stoor me nu wel aan sommige kleine dingen waar ik me vroeger niet aan stoorde. Hij is niet meer zo lief tegen me als in het begin van onze relatie, hij zegt nooit meer dat hij van me houd of hij geeft mij nooit een compliment terwijl hij wel verwacht dat ik dat doe tegen hem. Hij kan ook agressief worden tegen mij zowel met woorden als iets anders , ...
Ik heb via instagram een jongen leren kennen van engeland en we zijn aan de praat geraakt. Eerst gewoon vriendschappelijk maar hij liet me wel het goed gevoel krijgen. Ik kan ook heel goed met hem praten, en begin stilaan gevoelens voor hem te krijgen. Hij heeft me zelfs voorgesteld om naar hem toe te komen om elkaar beter te leren kennen en hij wilt zelfs naar mij komen. Ik heb hem al gezien via skype en ik stuur stiekem via whatsapp naar hem zonder mijn huidige vriend dit weet.
Ik weet dat dit geen goede situatie is en ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet doen.
Moet ik gewoon bij mijn huidige partner blijven en die andere jongen vergeten? Ik durf dit mijn vriend ook zeker niet te vertellen uit angst wat hij gaat doen. Ik weet gewoon met mezelf geen blijf meer, de jongen uit engeland geeft me een goed gevoel en behandeld me wel met respect. Maar ergens twijfel ik ook, want stel dat het niet mee valt wat moet ik dan doen? Ik wil een keuze maken hem of mijn huidige vriend nog een kans geven
alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen om twijfels aan het verhaal niet hier uit te spreken en die discussie ook te laten rusten. Als je denkt dat iets niet klopt, laat het ons dan weten zodat wij het kunnen uitzoeken.
Laatst bijgewerkt door Melleke24 op 26-01-20 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:51

Ik denk dat je een ''keuze'' moet maken zonder die Engelse jongen erbij te betrekken. Ik vind het raar dat je zegt namelijk dat als de Engelse jongen niet ''mee valt'', dat je dan dus maar bij je vriend blijft? Enfin, zo komt het op mij over en dat is niet de juiste insteek. Laat die Engelse jongen even voor wat het is en ga bij jezelf goed na wat je met je huidige relatie wil. Maakt hij je gelukkig? Bespreek dit ook met je vriend.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:52

Wil je van twee walletjes eten?? Zo klinkt het wel namelijk dat je de ene inruilt voor de ander , misschien eerst maar eens voor jezelf duidelijk maken hoe het met je huidige relatie zit.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:53

Eerst de boel afbreken met je huidige vriend, want dat klinkt niet heel gezond.

En dan eerst de tijd nemen om een relatie van 7 jaar te verwerken. En dan kun je daarna altijd nog kijken of het nog werkt met de Engelse knul.

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:54

Lastige situatie ts.

Allereerst moet je goed nadenken over je huidige relatie. Wat als die Andere jongen er niet is, was je dan wel bij hem gebleven?

Als je kiest bij hem te blijven, dan moet je niks met die andwre jongen.

Verlaat je je vriend, probeer dan eerst op eigen benen te staan voordat je aan wat nieuws begint.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:54

bigone schreef:
Wil je van twee walletjes eten?? Zo klinkt het wel namelijk dat je de ene inruilt voor de ander , misschien eerst maar eens voor jezelf duidelijk maken hoe het met je huidige relatie zit.


Nee helemaal niet, ik wil een keuze maken hem of mijn huidige vriend nog een kans geven

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:56

Joltsje schreef:
Lastige situatie ts.

Allereerst moet je goed nadenken over je huidige relatie. Wat als die Andere jongen er niet is, was je dan wel bij hem gebleven?

Als je kiest bij hem te blijven, dan moet je niks met die andwre jongen.

Verlaat je je vriend, probeer dan eerst op eigen benen te staan voordat je aan wat nieuws begint.


Ik denk dat ik niet durf weggaan bij hem omdat ik bang ben voor de gevolgen.
Hij is nu al soms agressief en ik mag er niet aan denken wat hij doet als hij dit te weten komt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:57

Melleke24 schreef:
Hij kan ook agressief worden tegen mij zowel met woorden als iets anders , ...

De rest van je bericht doet er weinig toe in mijn opinie, op grond van deze ene zin, dump die zak, en wel zo snel mogelijk.
Juist omdat je zo bang bent voor de gevolgen waar je het over hebt, zoek hulp.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:58

Kuggur schreef:
Melleke24 schreef:
Hij kan ook agressief worden tegen mij zowel met woorden als iets anders , ...

De rest van je bericht doet er weinig toe in mijn opinie, op grond van deze ene zin, dump die zak, en wel zo snel mogelijk.


Maar ik weet niet hoe, ik durf het gewoon niet. Hij weet mijn ouders wonen, mijn paard, ik ben bang dat hij ze iets aan gaat doen

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:59

Dump de agressieve zak en kijk uit met de Engelse gast. Je zal niet de eerste zijn die gecatfisht wordt. Nooit zomaar afspreken en zeker niet alleen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:00

Melleke24 schreef:
Maar ik weet niet hoe, ik durf het gewoon niet. Hij weet mijn ouders wonen, mijn paard, ik ben bang dat hij ze iets aan gaat doen


Weten je ouders hiervan? Zo niet, vertel het ze. Dan kunnen ze je helpen hiermee.

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:01

Ik sluit me aan bij Kuggur en Suzanne F !

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 16:02

Whale schreef:
Melleke24 schreef:
Maar ik weet niet hoe, ik durf het gewoon niet. Hij weet mijn ouders wonen, mijn paard, ik ben bang dat hij ze iets aan gaat doen


Weten je ouders hiervan? Zo niet, vertel het ze. Dan kunnen ze je helpen hiermee.


Ze weten niet dat hij agressief word , maar hebben hem nooit echt gemogen omdat hij tegen hun ook al kwaad is geweest

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:04

Dan doe je aangifte van bedreiging bij de politie?

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 16:05

Suzanne F. schreef:
Dan doe je aangifte van bedreiging bij de politie?


Denk je dat de politie hier iets aan doet?

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:06

Melleke24 schreef:
Suzanne F. schreef:
Dan doe je aangifte van bedreiging bij de politie?


Denk je dat de politie hier iets aan doet?


Denk je dat bij je agressieve vriend blijven iets oplost?

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:07

Suzanne F. schreef:
Dump de agressieve zak en kijk uit met de Engelse gast. Je zal niet de eerste zijn die gecatfisht wordt. Nooit zomaar afspreken en zeker niet alleen.


En dit!

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 16:11

Ik denk dat ik morgen eerst eens info ga vragen bij de politie , zij weten misschien een adres ofzo waar ik terecht kan als hij terug agressie is

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:17

Melleke24 schreef:
bigone schreef:
Wil je van twee walletjes eten?? Zo klinkt het wel namelijk dat je de ene inruilt voor de ander , misschien eerst maar eens voor jezelf duidelijk maken hoe het met je huidige relatie zit.


Nee helemaal niet, ik wil een keuze maken hem of mijn huidige vriend nog een kans geven


Ik zou jezelf eens een kans geven en op eigen benen leren staan

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:21

Melleke24 schreef:
bigone schreef:
Wil je van twee walletjes eten?? Zo klinkt het wel namelijk dat je de ene inruilt voor de ander , misschien eerst maar eens voor jezelf duidelijk maken hoe het met je huidige relatie zit.


Nee helemaal niet, ik wil een keuze maken hem of mijn huidige vriend nog een kans geven


Hier ga je al de mist in. Je moet geen keuze maken tussen deze twee. Je moet de keuze maken of je bij je vriend wil blijven en daarna zie je wel verder. Geef jezelf dan eerst even de rust en ruimte om deze keuze te maken, en indien (gezien hij agressief is lijkt het mij een verstandige keuze om hem te verlaten) je hem verlaat, geef jezelf de kans deze relatie te verwerken.
Relatie hoppen is geen goed idee.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:27

Whale schreef:
Melleke24 schreef:
Maar ik weet niet hoe, ik durf het gewoon niet. Hij weet mijn ouders wonen, mijn paard, ik ben bang dat hij ze iets aan gaat doen


Weten je ouders hiervan? Zo niet, vertel het ze. Dan kunnen ze je helpen hiermee.

Bij een agressieve en potentieeel gevaarlijke man moet je zo snel mogelijk weg. Of je nu een andere vriend in het vizier hebt of niet. licht je ouders en eventueel de politie in en vertrek met je dier(en).

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 16:36

Het probleem is ook dat ik niet zomaar kan vertrekken met mijn paard. Dan moet ik eerst een andere stal vinden waar hij terecht kan zodat hij veilig is.

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:39

Melleke24 schreef:
Het probleem is ook dat ik niet zomaar kan vertrekken met mijn paard. Dan moet ik eerst een andere stal vinden waar hij terecht kan zodat hij veilig is.


Waarom zou hij nu niet veilig staan dan?

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:40

Staat je paard nu bij jullie thuis dan?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:49

Ik zou eerst alles voor mezelf gereed maken en dan vertrekken. Dus zorgen voor andere stalling en een eigen huis. En als je vriend dan weg is de boel inladen en verhuizen.
Dan ‘s avonds er een einde aan breien met je vriend en gewoon vertrekken. Eerst zorgenden je zelf je oliebol op orde hebt. En daarna pas met die Engelse jongen afspreken.